Muusikoiden.net
25.04.2024
 

Kitarat: kitarakamat »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: Kitaroiden paluumuutto
1
VIPMetal
06.10.2014 21:45:41
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Kuinkahan monella on täällä hallussaan kitara, jonka on aikoinaan heikkona hetkenä myynyt ja sitte myöhemmin erheen tajuttuaan hommannut juuri saman kepukan takaisin? Mikä on kitaran tarina, miksi myit, miksi hommasit takaisin?
 
Oma paluumuuttaja on vuonna 2004 hommaamani Ibanez RG3120TW -02. Hommasin kitaran Steve Vain innoittamana ja selailin Levytukun sivuja. Tuo näytti parhaalta silmään, joten siitä oli tuleva lähes sadan keikan matkakumppani. Vuonna 2011 Steve Vain henki oli hiipunut lähes sammuksiin, Gibson Les Paul Studio oli tullut taloon ja aikuisten kitarana ottanut ykköspaikan. Niinpä ajattelin luopua tuosta hevisankariuden ajan välineestä. Bänditoiminnan kuihtuessa 2013 olin jo jonkin aikaa surkutellut parhaan hallussa olleen kitarani myyntiä. Sepäs tulikin myyntiin torille. Mutta rahaa ei ollut laittaa tarvittavaa summaa sillä hetkellä, joten kitara meni sivu suun. Mutta kohtalo tarttui ohjaksiin ja valiteltuani täällä jossain ketjussa menettämääni luottokepukkaa, kitaran silloinen kolmas omistaja otti minuun yhteyttä ja tarjosi kitaraa takaisin. Rahat olivat tiukassa silloinkin, mutta päätin että tällä kertaa en päästä sitä enää käsistä. Ja näin tiet kohtasivat jälleen rakkaani kanssa. Ja nyt en luovu palasesta omaa soittohistoriaani enää koskaan. Kuva löytyy profiilista!
 
Mikä on sinun tarinasi?
 
"I'm waiting for a sunrise, I'm waiting for the end"
RaskasMielinen
06.10.2014 22:48:55
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Ei ole tarinaa tähän vielä, ikävä kyllä. Joku myynti on siis itseänikin jäänyt harmittamaan. Haluan vain sanoa, että kiitos tarinastasi. Laitoin juuri joitakin kamoja tänne torille juuri ennen sitä. Pisti miettimään... Toisaalta pakko oppia luopumaan edes jostain, mutta... Argh:)
 
arppah8
06.10.2014 23:07:09 (muokattu 06.10.2014 23:13:49)
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

No mulla on yksi kitara jonka olen ostanut jo kolme kertaa :) Peavey Tracer, jenkeissä tehty superstrato jostain kasarin-ysärin taitteesta. Tossa kuvassa keskimmäisenä: http://muusikoiden.net/dyn/users/104276.jpg
 
Joskus ysärin puolivälissä ostin käytettynä Seinäjoelta, silloin kitara oli musta ja joku oli valkoisella tussilla tekaissut siihen Metallican skull-kuvan http://f0.pepst.com/c/4F7A2D/472217 … skull.jpg_480_480_0_64000_0_1_0.jpg jonka sitten het poistin siitä. Jokusen vuoden kuluttua myin kitaran bändikaverille joka pisti kitaran palasiksi ja yritti maalata sen sudilla huonolla menestyksellä. Puoli vuotta sitä kitararaukkaa katselin tuhottuna kaverin luona käydessä kunnes en kestänyt enää ja ostin halvalla takaisin, palasina ja maalipinta pilattuna kun oli. Laitatin sen sitten kuntoon eli uusi maalipinta joka näkyy kuvassa sekä nauhat vaihdettiin extrajumboihin. Tuli helvetin hyvä mutta taas jokusen vuoden kuluttua myin kitaran pikkuveljelle joka halusi opetella soittamaan, tuolloin olin kyllästynyt floikkavehkeisiin. Kolmisen vuotta se taas makasi laukussaan veljen sängyn alla eikä siitä kitaristia tullut joten pelastin sen taas unholalta. Nyt ei lähde enää, täytyy uskoa jo että se palaisi kuitenkin takaisin.
 
E: Maalin ja nauhojen lisäksi mikitys on tuossa vähän vaihdellut, joku oli jo ekaa kertaa ostaessa asentanut kaulamikiksi Bartolinin sinkun joka on paikoillaan yhäti. Orkkis tallamikki vaihtui jossain vaiheessa DiMarzion Evoon, Bartolini kävi keskimikkinä ja kaulassa oli DiMarzion FastTrack. Nyt B on taas kaulassa, orkkissinkula keskellä ja tallassa SDn P-rails jonka hum/sing/P-90-asetuksia kytkevä 3-tiekytkin on korvannut tonepotikan. Talla on vieläkin orkkis Peaveyn oma lisenssifloikka, käy ja kukkuu ja pitää vireen. Kerran olen veitset hionut ja vaihtanut uudet tolpat, samoin blokki piti lopulta vaihtaa kun vanha alkoi löystyä ja yhden kiinnitysreiän kierteet korkkasivat kiristäessä.
 
Status: Asiallinen mies, puhaltaa 1.37 promillea klo 7.30. Ostamatta ei testata!
VIPMetal
07.10.2014 06:37:37
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

arppah8: No mulla on yksi kitara jonka olen ostanut jo kolme kertaa :) Peavey Tracer, jenkeissä tehty superstrato jostain kasarin-ysärin taitteesta. Tossa kuvassa keskimmäisenä: http://muusikoiden.net/dyn/users/104276.jpg
 
Joskus ysärin puolivälissä ostin käytettynä Seinäjoelta, silloin kitara oli musta ja joku oli valkoisella tussilla tekaissut siihen Metallican skull-kuvan http://f0.pepst.com/c/4F7A2D/472217 … skull.jpg_480_480_0_64000_0_1_0.jpg jonka sitten het poistin siitä. Jokusen vuoden kuluttua myin kitaran bändikaverille joka pisti kitaran palasiksi ja yritti maalata sen sudilla huonolla menestyksellä. Puoli vuotta sitä kitararaukkaa katselin tuhottuna kaverin luona käydessä kunnes en kestänyt enää ja ostin halvalla takaisin, palasina ja maalipinta pilattuna kun oli. Laitatin sen sitten kuntoon eli uusi maalipinta joka näkyy kuvassa sekä nauhat vaihdettiin extrajumboihin. Tuli helvetin hyvä mutta taas jokusen vuoden kuluttua myin kitaran pikkuveljelle joka halusi opetella soittamaan, tuolloin olin kyllästynyt floikkavehkeisiin. Kolmisen vuotta se taas makasi laukussaan veljen sängyn alla eikä siitä kitaristia tullut joten pelastin sen taas unholalta. Nyt ei lähde enää, täytyy uskoa jo että se palaisi kuitenkin takaisin.
 
E: Maalin ja nauhojen lisäksi mikitys on tuossa vähän vaihdellut, joku oli jo ekaa kertaa ostaessa asentanut kaulamikiksi Bartolinin sinkun joka on paikoillaan yhäti. Orkkis tallamikki vaihtui jossain vaiheessa DiMarzion Evoon, Bartolini kävi keskimikkinä ja kaulassa oli DiMarzion FastTrack. Nyt B on taas kaulassa, orkkissinkula keskellä ja tallassa SDn P-rails jonka hum/sing/P-90-asetuksia kytkevä 3-tiekytkin on korvannut tonepotikan. Talla on vieläkin orkkis Peaveyn oma lisenssifloikka, käy ja kukkuu ja pitää vireen. Kerran olen veitset hionut ja vaihtanut uudet tolpat, samoin blokki piti lopulta vaihtaa kun vanha alkoi löystyä ja yhden kiinnitysreiän kierteet korkkasivat kiristäessä.

 
Oho, siinä on kitaralla melkoinen tarina! =) kyllähän näihin liittyy aivan erityisiä tunnearvoja näihin paluumuuttajakeppeihin. Löit heti uuden myynti/osto ennätyksenkin!
 
"I'm waiting for a sunrise, I'm waiting for the end"
arppah8
07.10.2014 08:50:07 (muokattu 07.10.2014 09:16:18)
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

VIPMetal: Oho, siinä on kitaralla melkoinen tarina! =) kyllähän näihin liittyy aivan erityisiä tunnearvoja näihin paluumuuttajakeppeihin. Löit heti uuden myynti/osto ennätyksenkin!
 
Joo, tuo on naurattanut jo itseäkin välillä :D
 
E: Mainio tilukeppihän tuo on kyllä. Etenkin sen uudelleennauhoituksen jäljiltä, ovat tosiaankin mallia extra jumbo. Ei tuu äkkiseltään mieleen kitaraa jossa ois tullut vastaan yhtä isot nauhat.
 
Status: Asiallinen mies, puhaltaa 1.37 promillea klo 7.30. Ostamatta ei testata!
Laulava Kylätohtori
07.10.2014 08:50:35
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Joskus myin kitaran, jonka olin juuri ostanut liikkeestä uutena. Muistaakseni ostaja bongasi sen jostain kuvasta sattumalta ja halusi ostaa sen. Myin kitaran uutena, mutta siinä oli maalipinnassa hiushalkemia, jotka eivät ostajaa miellyttäneet. Käytetty on toki käytetty, mutta tässä tapauksessa kitara oli ollut minulla vain päivän pari kotelossa, joten kauppaa tehtiin periaatteessa uudesta kitarasta, eikä käytetystä. Hintakin oli korkeampi kuin tavallisessa käytetyssä.
 
No, pieni katumus oli jo ehtinyt iskeä myynnistä, joten sovimme, että ostaja pistää kitaran takaisin ja minä palautan rahat. Nyt olen onnellinen, että kävi näin, koska kyseessä on ainakin omasta mielestäni erinomaisesta kitarasta. Kyseessä on siis tuo Tokain ATE-55 tele, jonka omistan edelleen ja tuntuu, että se vain paranee ajan kanssa. Siinä taitaa olla tuon 'työjuhdan' jälkeen paras kaula, mitä minulla on ollut...
 
Believe what you want, it doesn't mean you're right...
Muovinen
07.10.2014 09:01:29
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Mun eka kitara oli musta Epiphone by Gibson strato, josta halkaisin kaulan kun leikin teininä rock-staraa _treeneissä_. Isä liimasi kaulan hieman sinnepäin ja lopulta möin kepin enolle, kun serkut halusi rämpytellä jotain sointuja. Kitara ehti olla matkalla reilusti yli kymmenen vuotta kunnes laitoin enolle viestiä, että joutaiskohan soitin takaisin mulle. Pian jo ovikello soi. Tässä kun on välissä ehtinyt olla Jacksonia, Gibsonia, Fenderiä ja Guildia, niin niiden jälkeen tuo strato tuntuu todella karulta vehkeeltä. Aika todella kullittaa muistot.
 
Fötö: https://www.dropbox.com/s/k5rvpao6fra1t6g/6902_www.jpg?dl=0
arppah8
07.10.2014 09:03:18
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Muovinen: Mun eka kitara oli musta Epiphone by Gibson strato, josta halkaisin kaulan kun leikin teininä rock-staraa _treeneissä_. Isä liimasi kaulan hieman sinnepäin ja lopulta möin kepin enolle, kun serkut halusi rämpytellä jotain sointuja. Kitara ehti olla matkalla reilusti yli kymmenen vuotta kunnes laitoin enolle viestiä, että joutaiskohan soitin takaisin mulle. Pian jo ovikello soi. Tässä kun on välissä ehtinyt olla Jacksonia, Gibsonia, Fenderiä ja Guildia, niin niiden jälkeen tuo strato tuntuu todella karulta vehkeeltä. Aika todella kullittaa muistot.
 
Fötö: https://www.dropbox.com/s/k5rvpao6fra1t6g/6902_www.jpg?dl=0

 
Noi EbG:t olivat kyllä kamalia vehkeitä. Mun eka kitara oli saman lafkan flygari. Pakko oli saada kun naapurikylän kaverilla ja mun suurella idolilla oli semmoinen.
 
Status: Asiallinen mies, puhaltaa 1.37 promillea klo 7.30. Ostamatta ei testata!
LaMotta
07.10.2014 09:21:33
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

En kykene muodostaman soittimeen tällaista tunnesidettä.
 
(Lausutaan elämään kyllästyneellä äänellä): "Jos ei kiinnosta niin ei tiällä mikkää pakko oo olla. Työ tiijättä missä on ovet."
Muovinen
07.10.2014 09:25:27
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

LaMotta: En kykene muodostaman soittimeen tällaista tunnesidettä.
 
Eikö sinua halattu lapsena?
jhlamm
07.10.2014 20:55:09
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Muovinen: Eikö sinua halattu lapsena?
 
Minua ei halattu. Siksi muodostankin todella kiinteitä siteitä kitaroihini. :)
 
Topikkiin palatakseni... Itselleni tuli paluumuuttaja takaisin ja onnellinen olen. Tosin kyseessä on halvan mallin ibanez rg7321 seiska. Seiskaksi kyllä kova tuohon hintaan. Enemmän tässä kuitenkin tekee siihen itse tehty mikkien vaihto. Ensimmäinen mikkien vaihto itselleni ja hetken kamppailua, hikeä, huutoa ja palovammoja. Toimimaan sain kuitenkin ja tykästyin kitaroiden laittamiseen. Sitten jonain GASin huuman hetkenä myin tuon kyseisen kitaran pois ja vannoin nopeasti järkiini tultuani, että haluan samanlaisen joskus vielä takaisin. Kitara lähti aluksi Kuopion suunnalle noin 4-5 vuotta sitten, mutta viime kuussa samainen kitara ilmestyi naapurikuntaan. Tunnistin mikeistä heti omakseni ja heti siitä rupesin nostalgian huumassa kauppaa käymään. Nyt se koristaa telinettä ja odottaa paksumpaa kielisettiä. Mahtava se oli saada takaisin. Nyt vaan toivotaan, ettei yllätä akuutti rahan tarve... :D
 
"Human beings, who are almost unique in having the ability to learn from the experience of others, are also remarkable for their apparent disinclination to do so."
Osteri
07.10.2014 21:06:26 (muokattu 07.10.2014 21:08:38)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Kerron teille J:n ja Höfnerin tarinan.
Kerron sen siksi koska J ei täällä itse pahemmin käy löpisemässä vaan keskittyy siihen asiaan, eli soittamiseen. Höfnerin tarina ansaitsee kuitenkin tulla kerrotuksi, koska tällainen aihe on nyt avattuna ja koska lassie todellakin palasi kotiin.
Oliskohan ollut jossain vuonna 1997 paikkeilla kun meikä aloitteli taas uudellen kitaransoittoa ja jonkinlainen soitin piti saada. Tuttavan tuttava J , rock kitaristi henkeen ja vereen, tokaisi eräänä päivänä, että hänellä on kaapin perällä unohduksiin jäänyt kitara merkkiä Höfner, sen voisi tarpeettomana myydä. Vaikka onkin ensimmäinen kitara, niin eihän sillä enää kun nyt jo Lespaulilla ja Stratolla soittelee. Ostin siis kitaran pois kun olihan se "samanlainen" millä Anguskin soittelee - Höfner 174 http://www.vintagehofner.co.uk/gallery/solids/sol65.html
Alkuperäinen valkoinen pleksi sai lähteä ja musta kolmikerros sahattiin tilalle Levytukun poikien suosiollisella avustuksella mittatilauksena. Muutenkin kitara sai täyden kiillotuksen ja soittokuntoon laiton omissa käsissäni. Muutaman vuoden sillä soittelin, joo. Sitten iskin silmäni taas uudelleen Washburn kitaroihin ja vaihdoin Höfnerin sellaiseen MS Music Shopissa. Soittelin edelleen ja taisi mennä vuoden päivät kun puhelin kilahti ja J se siellä varovaisella äänellä kyseli aluksi kuulumisia... No mikä sun asias on? "Tuota, katselin vanhoja valokuvia ja niissä on se Höfner....niin tuli vaan mieleen että mihinkäs sä sen hukkasit ja löytyisiköhän se vielä. Kato se kun oli mun eka kitarani ja olishan se kuitenkin kivaa taas omistaa se. Kyllähän sä sen hienoon kuntoon laitoit, että kelpaisi mullekin."
Ei muuta kuin metsästämään ja kitara löytyikin edelleen kaupan seinältä, mikä säkä! Kävin pienen neuvottelun ja taidettiin sopia hinnaksi entinen hinta + 50,- säilytyspalkkiota yhdeltä vuodelta ja sillä kitara saatiin pois roikkumasta. Näin J ja Höfner kohtasivat jälleen. Kohtaamisen riemu oli kuin rakastuneen parin pyörähtely hidastettuna elokuvassa, syksyn lehdet pyörteessä leijuen :) En ole sen koommin kitarasta kysellyt vaikka J:n kanssa joskus nähdäänkin, mutta se on varmaa, että sitä kitaraa ei enää myyskennellä. Joskus se kai saa soittoakin kun vanhat valokuvat ovat esillä.
 
Jep, tallaista sitä kirjoittelee toisen kitarasta samalla kun toivoo että oma Washburn RS 10V jostain vielä esiin putkahtaa. Laittakaahan viestiä jos lassieta sattuis näkymään. Silläkin on kotiinpaluun aika.
 
Kirjoitan.....siis ehkä en just nyt soita....
Kellarikitaristi
07.10.2014 22:48:51
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Ei ihan osu aiheeseen mutta omaa kaipuun kohdetta ei voi takaisin saada kun se kastui,irtos liimauksistaan ja loppujen lopuksi paloi juhannuksena. En ole missään nähny vastaavaa ja kyllä on ottanu pattiin kun en aikanaan liimaillu kasaan tuota. En harmikseni muista merkkiä mutta se oli sellainen 3cm paksu jaappanin ihme, muodoiltaan jotain straton ja sg välimaastoa. Yhtään kitaraa en ole tuon jälkeen "tuhonnu". Ja harmitus on kauhia!!!
 
Born in Tuusulan jäteoja!!!
Sarko
07.10.2014 23:12:46
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Kellarikitaristi: Ei ihan osu aiheeseen mutta omaa kaipuun kohdetta ei voi takaisin saada kun se kastui,irtos liimauksistaan ja loppujen lopuksi paloi juhannuksena. En ole missään nähny vastaavaa ja kyllä on ottanu pattiin kun en aikanaan liimaillu kasaan tuota. En harmikseni muista merkkiä mutta se oli sellainen 3cm paksu jaappanin ihme, muodoiltaan jotain straton ja sg välimaastoa. Yhtään kitaraa en ole tuon jälkeen "tuhonnu". Ja harmitus on kauhia!!!
 
Joku Teisco?
 
"You know the whole deal with tearing down the old to make room for the new? Well, music isn't city planning." - Grant Hart
Kellarikitaristi
07.10.2014 23:43:20
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Ei ollu Teisko. Air.. Ali.. jotain. Oli aikas kulahtanut tuo teksti. Made in samurailand oli leimattu kaulalätkään. Toivottavasti löydätte omanne ja saatte vielä takaisinkin.
Eikun leuka rintaan ja kohti uusia pettymyksiä:)
 
Born in Tuusulan jäteoja!!!
« edellinen sivu | seuraava sivu »
1

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «