Aihe: Rumpupläjäykset vol. IV
1 2 3 4 5299 300 301 302 303447 448 449 450 451
hollmi-5
05.10.2014 21:31:29
-Dr.DW-: Ihan sanattomaksi vetää! https://www.youtube.com/watch?v=Zjpq6498WTc

Mikä? Huonot soundit vaiko se, ettei tuollaista jaksa seitsemää minuuttia kuunnella ;) Annika Nilesia katson mieluummin. Se on sentään nätti mimmi ja sen taustamusaa jaksaa sen kolme minsaa kuunnella...
Soundit, piuhat ja kajarit.
tiukkapipo
05.10.2014 22:29:17
tomboarmageddon: Jaa mun mielestä näissä pätkissä ei toimi kovin hyvin soitto. Kuullostaa känniseltä vähän.
No Aku Syrjä on nii kova jätkä, että kestää varmasti tän mun julman kritiikin;)

Ymmärrän. Minustakin tuo kuulosti aluksi oudolle kun olin kuunnellut alle parit gospel chopsit ja rokkivideot, joissa lyotiin rumpua korvan takaa. En esim. ole vielä oppinut ymmärtämään Charlie Wattsin hienoutta, mutta tuosta Eppujen filmistä jotenkin tykkäsin, mielestäni tuo oli melkeinpä jatsillista soittoa (tylsän tamppaamsen sijasta) ja varmaan kokonaisuus toimi mainiosti suurimman osan yleisöstä korvissa.

(En tiedä A. Syrjän soittotaustoista paljoakaan, jostakin olin ymmärtävinäni että rummut olisi trigattu keikoilla? Tatsi vaikutti olevan niin kevyt että mietin sitä että kuinka muut soittajat kuulevat rumpuja, niitä mahdetaan laittaa korvamonitoreihin? Bassoa vaikutti tulevan lavalla ihan kuuluvasti.)
tomboarmageddon
06.10.2014 06:03:19
tiukkapipo: Ymmärrän. Minustakin tuo kuulosti aluksi oudolle kun olin kuunnellut alle parit gospel chopsit ja rokkivideot, joissa lyotiin rumpua korvan takaa. En esim. ole vielä oppinut ymmärtämään Charlie Wattsin hienoutta, mutta tuosta Eppujen filmistä jotenkin tykkäsin, mielestäni tuo oli melkeinpä jatsillista soittoa (tylsän tamppaamsen sijasta) ja varmaan kokonaisuus toimi mainiosti suurimman osan yleisöstä korvissa.

(En tiedä A. Syrjän soittotaustoista paljoakaan, jostakin olin ymmärtävinäni että rummut olisi trigattu keikoilla? Tatsi vaikutti olevan niin kevyt että mietin sitä että kuinka muut soittajat kuulevat rumpuja, niitä mahdetaan laittaa korvamonitoreihin? Bassoa vaikutti tulevan lavalla ihan kuuluvasti.)

No tarkoitin timellisesti. Notkahtelee siis ns väärissä koht ja jää fiilis, että yrittää kikkailla liikaa suorassa kompissa ja ei sitte ihan kaikki ns landaa kohalleeni. En oo mikään kovin suurikaan cospechopsmeininki fani...
markkuliini
06.10.2014 09:47:42

tomboarmageddon: No tarkoitin timellisesti. Notkahtelee siis ns väärissä koht ja jää fiilis, että yrittää kikkailla liikaa suorassa kompissa ja ei sitte ihan kaikki ns landaa kohalleeni. En oo mikään kovin suurikaan cospechopsmeininki fani...

Juu, ei tuo ollut ihan kohdallaan. Ja tuo kun on tyyli mikä vaatii että iskujen pitäis osua just eikä melkein.
Rumpu+soolo=rumpusoolo. http://www.youtube.com/watch?v=kuIUA3eVW0c
Epämuusikko
06.10.2014 10:16:38
Ei tuo nyt aivan tuhannen tuelta pölähdä tuo Syrjäily. Mutta arvostan koska melkoinen pomppulinna tuo stage. ja koska Akun Tehdas.
"Thank you for the music, white boy". 6-stroke troll #1
Speedy
06.10.2014 11:56:56

tiukkapipo:

Aku Syrjä ( Eppu Normaali) DrumCam - Njet Njet:
http://youtu.be/DdLXkxNRlZg

Tätä sanoisin tunteella soittamiseksi..=) Aku on vähän niinkuin Ringo, ei metronomin tarkkaa mutta toimii kuin tauti
Kalliimmat on useimmiten parempia kuin halvemmat. -arse
-Dr.DW-
06.10.2014 12:03:29
hollmi-5: Mikä? Huonot soundit vaiko se, ettei tuollaista jaksa seitsemää minuuttia kuunnella ;) Annika Nilesia katson mieluummin. Se on sentään nätti mimmi ja sen taustamusaa jaksaa sen kolme minsaa kuunnella...

Joo, tuossa timen ympärillä pyörimisessä on vähän samoja piirteitä, Nilesin kanssa...
Rummut ovat kynäni.
markkuliini
06.10.2014 16:03:53

Speedy: Tätä sanoisin tunteella soittamiseksi..=) Aku on vähän niinkuin Ringo, ei metronomin tarkkaa mutta toimii kuin tauti

Joku just jossain sanoi että oli tsekkaillu Beatles pätkiä liveBPM:llä ja tempot oli ollu hämmentävän tasaisia. Vai näinköhän unta. No anyways, mun korvaan Ringo on aina ollut tosi steady rumpali.
tomboarmageddon
06.10.2014 16:16:52 (muokattu 06.10.2014 16:17:34)
markkuliini: Joku just jossain sanoi että oli tsekkaillu Beatles pätkiä liveBPM:llä ja tempot oli ollu hämmentävän tasaisia. Vai näinköhän unta. No anyways, mun korvaan Ringo on aina ollut tosi steady rumpali.

Joo ja ihan eri meininki näillä Ringolla, Bonhamilla ja Moonilla. Kyllä kiihtyllä saa ja hidastuakkin, mutta pitää groovata ja olla joku drive.
Jäi kumma fiilis kun kattoin uudestaan. Ainakun tuli joku kämmähdys, niin katyoi kameraan ja siis jäi semmonen olo, että tekeekö se ton tahallaan. Testaileeko tommosia leipiinnyttyään, kun ei muualla näyttäs ihan tommosella tekniikalla soittavan ees? Ja sitäpaitsi jos soitetaan rokkkia edes vähänkään muistuttavaa , niin pitää sitä rumpua vähän lämätä. Munsta hyvä nyrkkisääntö on, että jos treeneissä kaikki on balansssissa ilman mikkejä, niin.... no joku boi taas sanoa , että jos pistää hiljaa tyrkkaritkin, no sitten ei kohta oo yhtään enää rok.Jaa jokatapauksessa ei kulkenu...
Kailis
06.10.2014 22:55:40 (muokattu 06.10.2014 23:33:36)

markkuliini: Joku just jossain sanoi että oli tsekkaillu Beatles pätkiä liveBPM:llä ja tempot oli ollu hämmentävän tasaisia. Vai näinköhän unta. No anyways, mun korvaan Ringo on aina ollut tosi steady rumpali.

Out of time.
TRAUM: mua vituttaa idiootit...tai siis ei muuten mutta kun niillä on äänioikeus siinä missä meikäläiselläkin.
markkuliini
06.10.2014 23:32:30 (muokattu 06.10.2014 23:35:22)

Kailis: Mitäköhän tää tarkoittaa livenä? Tarkempi kun Bonham ja Moon? Mitkä biisit on niitä tasaisia verrattuna Bonhamin tasaisiin? Kun mun korvaan Moonkin on ollut tasainen. Viva la musicality!
Pidin kovasti Akun vedosta. Bongasin ainakin Moon ja Copeland-lickejä. Kumpikaan ei ainakaan kaikilla keikoilla vetänyt kellontarkasti.

Kyllä mä ymmärrän tän hirveän hingun soittaa gridiin ja sen ympärillä, mutta voisko yks vaihtoehto olla välittämättä siitä vitun merkonomista ja soittaa musiikkia?
Mun mielestä Ringo on kaukana steadystä miten mä sen käsitän.

En mä verrannut Ringoa kehenkään. Kunhan sanoin että joku oli tsekannut tän epästabiiliksi haukutun rumpalin soittoa ja huomannut että tempot pysyy yllättävän tiukasti, ja tuo siis aikakaudella jolloin ei merkonomeja studiossa käytetty.

Take it easy...

Edit: Editoit liian myöhään. :D
Kailis
06.10.2014 23:35:40 (muokattu 06.10.2014 23:42:08)

markkuliini: En mä verrannut Ringoa kehenkään.

Tsori. Mulla on vähän tilanne päällä kyseisen asian kanssa. Eli pystyn elämään tarvittaessa klikin kanssa mutta omien bändien kanssa en lähe.
Ja en ymmärrä Akun dissaamista kun se mielestäni veti hienosti. Et varmaan tarkoittanut että Eppujen musiikki vaatisi sen että pitää vetää just eikä melkein?
TRAUM: mua vituttaa idiootit...tai siis ei muuten mutta kun niillä on äänioikeus siinä missä meikäläiselläkin.
markkuliini
06.10.2014 23:52:53 (muokattu 06.10.2014 23:56:06)

Kailis: Tsori. Mulla on vähän tilanne päällä kyseisen asian kanssa. Eli pystyn elämään tarvittaessa klikin kanssa mutta omien bändien kanssa en lähe.
Ja en ymmärrä Akun dissaamista kun se mielestäni veti hienosti. Et varmaan tarkoittanut että Eppujen musiikki vaatisi sen että pitää vetää just eikä melkein?

Edelleen, take it easy. Mä en myöskään kommentoinut sanallakaan Akun soittoa.
Aku on Aku, sillä on täysin oma tyyli soittaa noita Eppujen biisejä, ja mun mielestä se on just se oikea. Olin itseasiassa tuolla kyseisellä, videoidulla keikalla diggailemassa tuon saman lavan sivussa Eppujen vetoa.
Speedy
06.10.2014 23:59:09 (muokattu 06.10.2014 23:59:34)

markkuliini: En mä verrannut Ringoa kehenkään. Kunhan sanoin että joku oli tsekannut tän epästabiiliksi haukutun rumpalin soittoa ja huomannut että tempot pysyy yllättävän tiukasti, ja tuo siis aikakaudella jolloin ei merkonomeja studiossa käytetty.

Metronomin tarkalla tarkoitin metronomin tarkkaa, griddiin kvantisoitua soittoa. Huojuntaa voi silti olla, tahatonta tai tahallista, huolimatta kiilaamisesta tai sleebaamisesta. liveBPM ei kerro absoluuttista totuutta
Kalliimmat on useimmiten parempia kuin halvemmat. -arse
markkuliini
07.10.2014 00:16:02 (muokattu 07.10.2014 00:20:52)

Speedy: Metronomin tarkalla tarkoitin metronomin tarkkaa, griddiin kvantisoitua soittoa. Huojuntaa voi silti olla, tahatonta tai tahallista, huolimatta kiilaamisesta tai sleebaamisesta. liveBPM ei kerro absoluuttista totuutta

Selema. Mutta eihän kukaan sitten ole metronomin tarkka, joten tuo termi ei siis kerro oikeastaan mitään muuta kuin että kyseessä on ihminen.
liveBPM ei kerro tietenkään absoluuttista totuutta, niinkuin ei mikään muukaan, mutta kyllä se ohjelma aika paljon ja yllättäviäkin asiota kertoo. Esim. Toton ilman klikkiä soitetut biisit elää nekin yllättävän paljon, vaikka bändiä on pidetty kliinisen rockin multihuipentumana. Mutta silti se niidenkään musa ei todellakaan ole mitään gridiin imettyä midiä.
Kailis
07.10.2014 00:18:42 (muokattu 07.10.2014 00:19:24)

Huojuntaa voi silti olla, tahatonta tai tahallista, huolimatta kiilaamisesta tai sleebaamisesta.

Mahtavasti tää lause on gridissä mutta huojuu, sleebaa ja kiilaa.
sahkuifk
07.10.2014 00:37:27
Se on toi Eppujen musiikki hämännyt viisaan vipuun ennenkin. Klaus väitti kivenkovaa levyraadissa jostain Eppujen vedosta että kiilaa vai oliko nyt sitten että laahaa kunnes Martti näissä sisäpussisepustuksissaan korjasi että kyllä se on metronomin kanssa vedetty nauhalle ja menee just ;) :)
Silloin pitää puskee kun reikä on ruskee.
Epämuusikko
07.10.2014 00:45:08
Tapelkaa, saatte tupakkia.
"Thank you for the music, white boy". 6-stroke troll #1
Kailis
07.10.2014 01:18:17

Epämuusikko: Tapelkaa, saatte tupakkia.

Paraski sanoja =D
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)