Aihe: Haloo Helsinki!
1 2 3 4 58 9 10 11 12 13 14 15
J-Makinen
03.10.2014 13:10:32
Bullitt: Jaa että Haloo Helsinki! oli aiheena? Minusta bändillä oli parilla ensimmäisellä sinkullaan ihan mukavan energinen meno, mutta sen jälkeen jokin (ulkopuoliset säveltäjä ja sanoittajat?) meni vikaan ja alettiin tekemään mitäänsanomatonta tylsää wannabe-radionova-aikuisrokkia.

Kaksi viimeistä levyähän on bändin jäsenten itse säveltämiä ja Ellin sanoittamia. Näitä edeltäväthän on ulkopuolisten tekemiä. Mutta samaa mieltä.
Bullitt
04.10.2014 10:55:26
J-Makinen: Kaksi viimeistä levyähän on bändin jäsenten itse säveltämiä ja Ellin sanoittamia. Näitä edeltäväthän on ulkopuolisten tekemiä. Mutta samaa mieltä.

No sitten voisi vain kuvitella että bändi on itse menestyshuumassaan ruvennut ajattelemaan millaista musiikkia yleisö haluaa kuunnella sen sijaan että tekisivät sen kuuloista musiikkia mitä itse haluavat soittaa ja laulaa. Tai sitten bändille on iskenyt keski-ikä kypsässä kahdenkymmenen vuoden iässä.
My car is a hybrid. It burns both rubbery and gasoline.
Dirtyh
04.10.2014 20:30:53

Bullitt: No sitten voisi vain kuvitella että bändi on itse menestyshuumassaan ruvennut ajattelemaan millaista musiikkia yleisö haluaa kuunnella sen sijaan että tekisivät sen kuuloista musiikkia mitä itse haluavat soittaa ja laulaa. Tai sitten bändille on iskenyt keski-ikä kypsässä kahdenkymmenen vuoden iässä.

No sävellyksethän voivat olla mitä vain jos ne tuotetaan AOR-tyyliin. Samaten 15-vuotias voi tehdä tekstejä jotka ovat pastisseja 60-vuotiaan teksteistä. Musta tällä pändillä on hyviä idiksiä mutta saisivat olla oikea rock-bändi.

Tavallaan olisi hauska tietää miten he hoitavat säveltämisen kun bändi kuitenkin on ihan perinteisillä rock-soittimilla liikkeillä. Voisi helposti kuvitella että treeneissä uusia ideoita jammalleissa meininki olisi paljon enemmän "oikeista instrumenteistä" lähtevää. Vai lieneekö säveltäminen täysin bändistä irrallista puuhaa ja vasta studiossa katsotaan tarviiko jotakin soittaa myös oikeasti.
Jokunen
10.10.2014 01:30:01
ferodoz: Mun mielestä uus levy on oikeinkin mainio. Ellin sanat toimii jälleen tosi hyvin, ja biisien tuotanto on mun mieleen. Korvamadoiksi on jäänyt muutaman kuuntelun jälkeen Köpis2012, Nainen jonka ympärille tuolit tuodaan, Kiitos ei oo kirosana ja Pulp Fiction. Jatkoon meneen.

Pulp Fiction ja Kuussa Tuulee tuo aika kovat lavatanssifibat niin hyvässä, kuin pahassakin. Kokonaisuus miellyttää parin pyöräytyksen jälkeen. Nähtäväksi jää, tuleeko kyllästyminen miten nopeasti, kun sen verran kuitenkin simppeliä ja tarttuvaa tavaraa tuntuu olevan.
"OHO! OHO!" -Paavo M. Petäjä
aslak
17.11.2014 15:31:52
Wradlin:Ja mainittakoon vielä, että omasta mielestäni jostain taustanauhoista valittaminen internetissä on about säälittävintä touhua mitä ihminen voi elämässään tehdä

Dirtyh:Taustanauhoihin turvautuvat rokissa yhtyeet joiden meininki ei itsessään ole tarpeeksi viihdyttävää.

Komppaan Dirtyhiä joka kiteytti kaiken oleellisen yhteen lauseeseen. Taustanauhojen kanssa soittava bändi on säälittävintä mitä voi urallaan tehdä. Kaksi Haloon keikkaa 'livenä' nähty ja kuultu läheltä ja kaukaa niin mulle tuli myötähäpeän tunne. Elli tuijottaa tyhjyyteen kaksi spedeä vääntelehtii vierellä ja nauhat soi, vittu mitä kusetusta. Rumpali takoo haitsun sijasta crashiin, ollaan niin rock.

Bändi tehnyt ihan ok musaa ja uskoisin että vois helposti tehdä live vedoista hyvää jälkeä ilman nauhoja ja ennen kaikkea kokemuksen maksavalle yleisölle joka kaiketi sen tarkoitus on. Siihen ei tarvita teennäistä vääntelehtimistä (spedet). Ymmärrän haasteen heidän kohdallaan jos sliipaattujen spedejen vierelle tulee ei shampoota omistava pitkätukkainen mustapaitainen ketjukoritisteisilla farkuilla varustettu synisti niin imago kärsii. 'Senhän voi laittaa piiloon' stagen reunalle ja kameramiehelle ohjeistus - ei koskaan kuvaan. Otetaan esimerkki Bon Jovi josta joku tuossa kirjoitti, bändiin ei kuulu basistia eikä toista kitaristia mutta kyllä ne live keikoilla mukana on, kameraan varsinkin kitaristi päätyy ani harvoin vahingossa.

Kaikkea hyvää Haloolle ja toivottavasti jatkossa voin nauttia heidän live keikasta.
Nauhoja voi kuunnella kotona.
Dirtyh
17.11.2014 16:13:34

aslak: Komppaan Dirtyhiä joka kiteytti kaiken oleellisen yhteen lauseeseen. Taustanauhojen kanssa soittava bändi on säälittävintä mitä voi urallaan tehdä.

Korjataan nyt sen verran että mun mielestä taustanauhat itsessään eivät ole saatanasta vaan se jos livenä biisejä ei saada kantamaan ilman että ne ovat pääosassa. Oikeasti mä käyn sellaisten bändien keikoilla joilla ei nauhoja juuri käytössä ole. En siksi että olisin puristi vaan siksi että diggailemani bändit nyt vaan eivät käytä nauhoja.

Mutta eikös Haloolla ollut ihan jotain akustisia vetoja jossain missä soittavat ihan aidosti. Ollaan itseasiassa oman bändin kanssa muutaman kerran mietitty Haloon coverointi juuri sen takia että sitten kuulisi miltä ne biisit kuullostaisi rokkina. Helvetin hyviä biisejähän bändillä on, tuotanto vaan meinaa tökkiä.
ferodoz
17.11.2014 19:56:51

aslak: Komppaan Dirtyhiä joka kiteytti kaiken oleellisen yhteen lauseeseen. Taustanauhojen kanssa soittava bändi on säälittävintä mitä voi urallaan tehdä. Kaksi Haloon keikkaa 'livenä' nähty ja kuultu läheltä ja kaukaa niin mulle tuli myötähäpeän tunne. Elli tuijottaa tyhjyyteen kaksi spedeä vääntelehtii vierellä ja nauhat soi, vittu mitä kusetusta. Rumpali takoo haitsun sijasta crashiin, ollaan niin rock.

Bändi tehnyt ihan ok musaa ja uskoisin että vois helposti tehdä live vedoista hyvää jälkeä ilman nauhoja ja ennen kaikkea kokemuksen maksavalle yleisölle joka kaiketi sen tarkoitus on. Siihen ei tarvita teennäistä vääntelehtimistä (spedet). Ymmärrän haasteen heidän kohdallaan jos sliipaattujen spedejen vierelle tulee ei shampoota omistava pitkätukkainen mustapaitainen ketjukoritisteisilla farkuilla varustettu synisti niin imago kärsii. 'Senhän voi laittaa piiloon' stagen reunalle ja kameramiehelle ohjeistus - ei koskaan kuvaan. Otetaan esimerkki Bon Jovi josta joku tuossa kirjoitti, bändiin ei kuulu basistia eikä toista kitaristia mutta kyllä ne live keikoilla mukana on, kameraan varsinkin kitaristi päätyy ani harvoin vahingossa.

Kaikkea hyvää Haloolle ja toivottavasti jatkossa voin nauttia heidän live keikasta.

On se kumma ku aiheesta pitää vaan jatkaa ja jatkaa.. Älä käy ikinä yhdelläkään keikalla niin voit olla varma ettet altistu taustanauhoille, joita kuitenkin nykypäivänä 95% bändeistä käyttää.
Just a face in the crowd.
Tympee Huttunen
17.11.2014 20:47:05 (muokattu 17.11.2014 22:09:45)
ferodoz: On se kumma ku aiheesta pitää vaan jatkaa ja jatkaa.. Älä käy ikinä yhdelläkään keikalla niin voit olla varma ettet altistu taustanauhoille, joita kuitenkin nykypäivänä 95% bändeistä käyttää.

Vähän outo reaktio. Kai toinen saa pettyä, jos kahdella maksetulla livekeikalla tulee livenä vain laulu? Edit: Vai ymmärsinkö rivien välistä oikein? Ihan eri juttu toi kuin joku intro, taustalaulu tai sinfoniaorkesteri. Olin myös bändin Ruisrock-vedosta vähän ihmeissäni, kun tosiaan vähän vaikutti ihan singback-vedolta - en toki varmaksi mene sanomaan. Ihmeissäni siksi, kun tyypit vissiin on ihan koulutettuja muusikoita, eikä biisitkään mitään Deathia ole.
Bullitt
17.11.2014 20:52:08 (muokattu 17.11.2014 20:52:57)
Siis onko Haloo Helsinki todellakin vetänyt livekeikkoja siten, että yhden tai useamman lavallaolijan soitto-osuus on tullut kokonaan muualta kuin itse soittimesta? Aika kölsöä nälkää kieltämättä jos näin on.
E: ja jätetään tv-vedot ja muut spesiaalitapaukset pois laskuista.
Good people drink good beer.
ferodoz
17.11.2014 22:43:26

Lastinen: Vähän outo reaktio. Kai toinen saa pettyä, jos kahdella maksetulla livekeikalla tulee livenä vain laulu? Edit: Vai ymmärsinkö rivien välistä oikein? Ihan eri juttu toi kuin joku intro, taustalaulu tai sinfoniaorkesteri. Olin myös bändin Ruisrock-vedosta vähän ihmeissäni, kun tosiaan vähän vaikutti ihan singback-vedolta - en toki varmaksi mene sanomaan. Ihmeissäni siksi, kun tyypit vissiin on ihan koulutettuja muusikoita, eikä biisitkään mitään Deathia ole.

Muistin että toi nimimerkki kelle vastasin, oli sama tyyppi joka on tänne jauhanut samaa asiaa aikaisemminkin edellisille sivuille. Muistin näköjään väärin.

Mutta silti allekirjoitan sen että ei mun mielestä taustanauhoissa oo mitään pahaa. Se saa livebändin heräämään eloon ihan toisella tavalla, ja se että joku sanoo "musiikissa säälittävintä on taustanauhojen käyttö" on yhtä paha yleistys kun se että kaikki parturit on huoria. Osalla bändeistä saattaa homma perustua pelkästään koneisiin, ja murto-osa partureista saattaa tehdä mainitunlaista sivubisnestä mutta en mä kuvatulla tavalla kumpaakaan ääneen sanoisi
ferodoz
17.11.2014 22:44:53

Bullitt: Siis onko Haloo Helsinki todellakin vetänyt livekeikkoja siten, että yhden tai useamman lavallaolijan soitto-osuus on tullut kokonaan muualta kuin itse soittimesta? Aika kölsöä nälkää kieltämättä jos näin on.

Kiipparit tulee narulta, ja jos biisissä on levyllä synabasso niin se tulee myös narulta. Tosin ei bändissä ole kiipparistia, joten sekään ei kuulu toisaalta kysymyksesi alle.
Mieliraaja
19.11.2014 07:38:35
aslak: Komppaan Dirtyhiä joka kiteytti kaiken oleellisen yhteen lauseeseen. Taustanauhojen kanssa soittava bändi on säälittävintä mitä voi urallaan tehdä. Kaksi Haloon keikkaa 'livenä' nähty ja kuultu läheltä ja kaukaa niin mulle tuli myötähäpeän tunne. Elli tuijottaa tyhjyyteen kaksi spedeä vääntelehtii vierellä ja nauhat soi, vittu mitä kusetusta. Rumpali takoo haitsun sijasta crashiin, ollaan niin rock.

Tietääkö ihmiset täällä mitä on taustanauhat, backing trackit, HD:t? Tietääkö ihmiset täällä miksi niitä oikeasti käytetään? Tietääkö ihmiset täällä mitä sieltä niistä oikeasti tulee? Tietääkö ihmiset täällä singbackin ja HD-avun eroja?

Kyselee eräs laulajatar vienona.. :)
Dirtyh
19.11.2014 08:14:23

Mieliraaja: Tietääkö ihmiset täällä mitä on taustanauhat, backing trackit, HD:t? Tietääkö ihmiset täällä miksi niitä oikeasti käytetään? Tietääkö ihmiset täällä mitä sieltä niistä oikeasti tulee? Tietääkö ihmiset täällä singbackin ja HD-avun eroja?

Elli hei, ei saa tolleen vetää mattoa punkkareiden jalkojen alta :)
ferodoz
19.11.2014 12:21:42

Mieliraaja: Tietääkö ihmiset täällä mitä on taustanauhat, backing trackit, HD:t? Tietääkö ihmiset täällä miksi niitä oikeasti käytetään? Tietääkö ihmiset täällä mitä sieltä niistä oikeasti tulee? Tietääkö ihmiset täällä singbackin ja HD-avun eroja?

Samaahan mä oon tässä nyt kyseenalaistanut.
Tympee Huttunen
19.11.2014 12:34:09
Jossain määrin kiinnostaisi katsoa vaikka toi Ruisrock 2014 veto Areenasta, mutta media ei ole juuri saatavilla.
Janus
19.11.2014 14:02:14

Joo, kyllä täällä makuuhuonekitaristit tietää parhaiten miten livetuotanto skaalasta ja stailista riippumatta tulisi hoitaa.
Wradlin
19.11.2014 17:18:34
Bullitt: Siis onko Haloo Helsinki todellakin vetänyt livekeikkoja siten, että yhden tai useamman lavallaolijan soitto-osuus on tullut kokonaan muualta kuin itse soittimesta? Aika kölsöä nälkää kieltämättä jos näin on.

Eivät ole.
"Wradlin knows everything about biting balls off from reindeers. He is also very good friend of Santa Claus, famous finnish character Joulupukki." -Kailis
ferodoz
19.11.2014 20:15:34

Ja kun ne koneet vaikuttaa niin moneen muuhunkin asiaan isoissa livetuotannoissa. Aikakoodt, metronomi, nopeammat festarivaihdot, valojen ja videoiden koodaus helpottuu paljon jnejnejne. Eli mä en todellakaan sanoisi että taustanauhojen käyttö on bändinsä häpäisyä.
Dirtyh
19.11.2014 20:53:30

Heh, tää ketju toimii hienona promona. Hokasin tänään huoltiksella bändin uusimman levyn ja ostin pois. Kohta varmaan avaan toiseen ikkunaan bändin keikkakalenterin.

Asiasta ei sinällään viitsisi vatvoa enempää mutta onhan Haloo tässä nyt jonkinlaisena uranuurtajabändinä. En muista että muiden bändien kohdalla oltaisiin niin voimakkaasti puhuttu nauhojen olemassa olosta.
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)