-Dr.DW- 03.10.2014 10:44:47 | |
---|
Miskendal: Oli se alunperin pikkuisen pidempi, muutama todellinen aivopieru piti jättää kyllä pois :D Mutta ei siis tietenkään iskujen siirtelyä olla harrastettu. Oli vähän sellainen meininki tuossa että ''mitäs tästä napista tapahtuu''. Nyt kun pari päivää ollut aikaa tutustua laitteeseen niin alkaa olla jo vähän käryä, että mitä tapahtuu mistäkin. Hemmetin hieno meininki! (y) Rummut ovat kynäni. |
mukis 05.10.2014 12:24:51 | |
---|
Raiskataan kaikkea mikä 70-luvulla oli hyvää. |
Duro 05.10.2014 15:19:23 | |
---|
Vuoden "taidot riitti, kunto ei": Duro (c) juici |
ferodoz 06.10.2014 16:16:21 | |
---|
Kävin tuurailemas Mannion Hankkiä. Samalla tuli koeponnistettua tuo uus Kumun 14x7 snare. :) Nauhotettu pelkästään Zoomilla. Oli tosi kiva keikka, varsinkin kun bassoon oli lainattu (taas) Irinan bändistä herra J.Saxlin. https://www.youtube.com/watch?v=11QNhWImprAJust a face in the crowd. |
Saxlin on mainio pelimanni. "Thank you for the music, white boy". 6-stroke troll #1 |
ferodoz 06.10.2014 18:18:40 | |
---|
Epämuusikko: Saxlin on mainio pelimanni. Noin sata reissua yhdessä tehneenä, voin täysin rehellisesti sanoa että sydämellinen kaveri ja kaikinpuolin huippumies muutenkin. :) Just a face in the crowd. |
tomboarmageddon 06.10.2014 21:08:10 (muokattu 06.10.2014 21:09:28) | |
---|
|
Kailis 06.10.2014 22:45:11 | |
---|
Jossain vaiheessa pistän juu. Ääniteltiin eilen demoon lauluja ja miksuttelin innoissani aamuyötämyöten. Nyt nuoriso, viisauden sana; koskaan ei voi seivata projektiaan tarpeeksi usein. Menetin nimittäin useiden tuntien rupeaman kun ohjelma kaatui. En ymmärrä miten mä olin unohtanut tollasen mahdollisuuden. On nimittäin tapahtunut aikaisemminkin ja paljon kinkkisemmässä paikasssa. TRAUM: mua vituttaa idiootit...tai siis ei muuten mutta kun niillä on äänioikeus siinä missä meikäläiselläkin. |
Juhani_t 06.10.2014 23:46:42 | |
---|
"Mikä se semmonen midi on? Joku mini?" |
Kailis 06.10.2014 23:54:55 | |
---|
Juhani_t: Sunnuntain soittoharjoitukset: http://maihinnousu.net/s/23062 Kertoisitko hieman äänitystekniikasta jos tämä on livenä treenikämpältä äänitetty? Mikä kokoonpano, millainen tila, miten mikitetty? Ymmärrän jos et vastaa. TRAUM: mua vituttaa idiootit...tai siis ei muuten mutta kun niillä on äänioikeus siinä missä meikäläiselläkin. |
markkuliini 07.10.2014 00:10:21 | |
---|
Kailis: Kertoisitko hieman äänitystekniikasta jos tämä on livenä treenikämpältä äänitetty? Mikä kokoonpano, millainen tila, miten mikitetty? Ymmärrän jos et vastaa. Eihän tuo ole muun bändin osalta liveä (eikä Juhani sitä toki väittänytkään), vaan looppailtu pätkiä yhteen. Rumpu+soolo=rumpusoolo. http://www.youtube.com/watch?v=kuIUA3eVW0c |
Kailis 07.10.2014 00:14:02 | |
---|
markkuliini: Eihän tuo ole muun bändin osalta liveä (eikä Juhani sitä toki väittänytkään), vaan looppailtu pätkiä yhteen. Käsite "soittoharjoitukset" hiaman hämäs. Nyt ymmärrän. TRAUM: mua vituttaa idiootit...tai siis ei muuten mutta kun niillä on äänioikeus siinä missä meikäläiselläkin. |
Juhani_t 07.10.2014 06:50:59 | |
---|
Kailis: Kertoisitko hieman äänitystekniikasta jos tämä on livenä treenikämpältä äänitetty? Mikä kokoonpano, millainen tila, miten mikitetty? Ymmärrän jos et vastaa. Kuten Markkuliini jo sanoikin, äänite ei ole aito live vaan soitan itse kaikki mööpelit. Ainoastaan rummut ja timbalesit on yhteen pötköön soitettu aitona livenä. Muut on enempi tai vähempi paloista. Tämä johtuu lähinnä surkeasta kielisoitinosaamisestani ja huonosta sormenpäiden kestosta. Kaikki on kuitenkin "aitoja perinteisiä sähkösoittimia". Rummut on äänitetty pääasiassa t.bone overheadilla ja mukana on aavistus lisää SM57:aa per tomi. Basarissa Audix F6. "Mikä se semmonen midi on? Joku mini?" |
Niq 08.10.2014 11:05:07 | |
---|
Kailis: Jossain vaiheessa pistän juu. Ääniteltiin eilen demoon lauluja ja miksuttelin innoissani aamuyötämyöten. Nyt nuoriso, viisauden sana; koskaan ei voi seivata projektiaan tarpeeksi usein. Menetin nimittäin useiden tuntien rupeaman kun ohjelma kaatui. En ymmärrä miten mä olin unohtanut tollasen mahdollisuuden. On nimittäin tapahtunut aikaisemminkin ja paljon kinkkisemmässä paikasssa. Melkein joka softasta löytyy "Autosave" -toiminto. Suosittelen päällekytkemistä. Itse olen jo viimeiset 15 vuotta painanut automaattisesti Ctrl-S vähän väliä kun väännän musaa tai käsittelen kuvia tms. duunia. Mulle on kehittynyt autosave lihasmuistiin. :) |
ferodoz 08.10.2014 11:28:21 | |
---|
Niq: Melkein joka softasta löytyy "Autosave" -toiminto. Suosittelen päällekytkemistä. Itse olen jo viimeiset 15 vuotta painanut automaattisesti Ctrl-S vähän väliä kun väännän musaa tai käsittelen kuvia tms. duunia. Mulle on kehittynyt autosave lihasmuistiin. :) Mä en tarkoituksellisesti missään tapauksessa halua käyttää autosavea. Mulla on tapana tallentaa aina radikaaleja muutoksia tehtyäni eri nimellä ( esim kappale_ver3, ja sitten seuraava olis kappale_ver4 ) Tämä siitä syystä että mä pystyn vielä palaamaan vanhaan jos tarvetta ilmenee. Just a face in the crowd. |
Jape Muusa 08.10.2014 13:18:06 | |
---|
Sen verran useasti tuli joskus ohjelman kaatumisen takia projektifileet hukattua, että save-napin käyttö tulee nykyisin selkäytimestä aina, kun oon äänittänyt t. tehnyt muutoksia miksaukseen. Samoin teen heti alussa äänitys- ja miksausprojektin biisistä erikseen ja tallennan nekin kahdelle eri kovalevylle. Ulkoinen levy on pelkästään varmuuskopiointia varten hankittu. Äänitettiin ja kuvattiin tuollainen treenislive ja kaveri editoi siitä videon: http://www.youtube.com/watch?v=NsFx227BOBk Meinas pokka pettää n. biisin puolivälissä, kun basarin spedu lähti vaeltelemaan vanteesta ja basari alkoi huojumaan. Oli vielä vaiheessa tuo marssibasarin tuotekehittely :) Kyllä mä ton vielä ohitan. |
Niq 08.10.2014 13:19:45 (muokattu 08.10.2014 13:21:07) | |
---|
ferodoz: Mä en tarkoituksellisesti missään tapauksessa halua käyttää autosavea. Mulla on tapana tallentaa aina radikaaleja muutoksia tehtyäni eri nimellä ( esim kappale_ver3, ja sitten seuraava olis kappale_ver4 ) Tämä siitä syystä että mä pystyn vielä palaamaan vanhaan jos tarvetta ilmenee. Ainakin omissa softissa on autosavessa eri tiedostonimi. Eli jos on projekti.prg niin se tallentaa automaattisesti projekti_autosave.prg tiedoston, jossa on jossain tapauksessa numerointi tai kellonaika ja päivämäärä. Noita saa parhaimmillaan vaikka niin että se säilyttää ne kaikki, eli sulla on snapshot vartin välein jos haluat palata johonkin vaiheeseen. Tää tietty sellaisissa softissa, joissa projekti itsessään on vain pieni tiedosto ja itse data (wavit yms.) on eri paikassa ja projekti sisältää täten vain tiedon missä mikäkin pätkä sijaitsee. Eli ns. non-destructive editing. |
ferodoz 08.10.2014 15:15:47 | |
---|
Niq: Ainakin omissa softissa on autosavessa eri tiedostonimi. Eli jos on projekti.prg niin se tallentaa automaattisesti projekti_autosave.prg tiedoston, jossa on jossain tapauksessa numerointi tai kellonaika ja päivämäärä. Noita saa parhaimmillaan vaikka niin että se säilyttää ne kaikki, eli sulla on snapshot vartin välein jos haluat palata johonkin vaiheeseen. Tää tietty sellaisissa softissa, joissa projekti itsessään on vain pieni tiedosto ja itse data (wavit yms.) on eri paikassa ja projekti sisältää täten vain tiedon missä mikäkin pätkä sijaitsee. Eli ns. non-destructive editing. Niinnojoo, onhan toikin mahdollisuus. Mä vaan jostain syystä ite haluan määritellä sen että mikä on niin radikaali vaihe että kannattaa ottaa se backup. Eikä näitä nyt mun mielestä oo oikein montaa asiaa. Teen tän esimerkiksi aina kun freezaan plugareita raitoihin kiinni, ja consolidate-hommien jälkeen jnejne.. Ts. sellasten asioiden jälkeen mihin ei ole enää mahkuja palata Undo -napilla, enkä jokaisen kompuran säädön jälkeen :) Just a face in the crowd. |
Kailis 08.10.2014 15:49:24 (muokattu 08.10.2014 15:50:05) | |
---|
Niq: Melkein joka softasta löytyy "Autosave" -toiminto. Suosittelen päällekytkemistä. Itse olen jo viimeiset 15 vuotta painanut automaattisesti Ctrl-S vähän väliä kun väännän musaa tai käsittelen kuvia tms. duunia. Mulle on kehittynyt autosave lihasmuistiin. :) Mulle se tuli nyt kyllä uudestaan lihasmuistiin =D Muuten teen kyllä mieluummin samalla tavalla kuin ferodoz. TRAUM: mua vituttaa idiootit...tai siis ei muuten mutta kun niillä on äänioikeus siinä missä meikäläiselläkin. |
Kailis 10.10.2014 03:42:26 | |
---|
TRAUM: mua vituttaa idiootit...tai siis ei muuten mutta kun niillä on äänioikeus siinä missä meikäläiselläkin. |