Muusikoiden.net
20.04.2024
 

Kitarat: akustinen »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: Hyvä akustinen 150 eurolla?
1
AndyBoy54
12.07.2011 18:29:55
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Heips,
soittelen klassista kitaraa, näppäilemällä ja soinnuilla säesäen. Rahaa olisi uuteen soittopeliin budjetoitu noin 150 euroa. Olen vähän pihalla noista halpistuotteista yms. joten kysyn muilta neuvoa, mihin tämä 150 euroa kannattaisi sijoittaa? Kyseeessä voisi olla joko uusi tai käytetty?
 
AndyBoy54
12.07.2011 19:43:17
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Tarkennetaan tätä vielä hieman: kysessä olisi siis nylonkielinen kitara, jonka soitettavuuden ja hinta/laatusuhteen haluaisin olevan mahdollisimman hyvän.
 
AndyBoy54
 
nisumaka
18.07.2011 13:57:31 (muokattu 18.07.2011 13:58:38)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Jos tunnet soittimia, käytetty on hyvä vaihtoehto. Muutoin voi käydä köpelösti, jos ostat soittimen, jossa on jotain vialla, etkä huomaa heti. 150 e hintatasossa, kun pienikin korjaus kitaraan maksaa käytännössä noin 100e, toi riski on aina olemassa.
 
Katsoin tompalta hyvän vaihtoehdon, mulla on joskus ollut tällainen, eikä se ollut mikään susi. http://www.thomann.de/fi/harley_benton_hbcg300ce_konzertgitarre.htm . Siinä on mikrofoni mukana, vaikka et sitä tarvitsisi, on se kutenkin hyödyllinen esimerkikisi virittäessäsi kitaraa. Samaten sun budjettiin jää rahaa hieman ostaa se viritin, kuljetuspussi sekä vaikka pari settiä varakieliä.
 
Milkop
18.07.2011 18:45:39
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Harley Bentonia nyt ei kannata harkita edes huonekaluksi, mutta tässä olisi budjettiin sopiva, parempi vaihtoehto:
 
http://www.thomann.de/fi/yamaha_c40_konzertgitarre.htm
 
Jää vielä vähän ylimääräistäkin virittimeen ym.
 
"Jos olet suuren hotellin aulassa ja kuulet 'Tonava Kaunoisen' soivan, häivy vähän helvetin äkkiä. Älä mieti. Juokse."
Ukko
18.07.2011 18:58:56
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Milkop: Harley Bentonia nyt ei kannata harkita edes huonekaluksi, mutta tässä olisi budjettiin sopiva, parempi vaihtoehto:
 
http://www.thomann.de/fi/yamaha_c40_konzertgitarre.htm
 
Jää vielä vähän ylimääräistäkin virittimeen ym.

 
Mä olen varmaan ostanut viallisen HB tuotteen jo vuosia sitten kun se maksoi kolmanneksen siitä mitä "nimekkäämmät" kollegansa, ollen kuitenkin vähintään näiden veroinen. No aina ei voi onnistaa.
 
COVS jäsen nro 6
nisumaka
19.07.2011 15:51:58
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Kyllä tuo Yammukin on ihan asiallinen. HB:llä on ihan roskaa, siis ihan halvat, mutta ihan käypiä harjoitussoittimia myös. Veikkaanpa, että tuo HB ja Yamaha kun laittaa vierekkäin, on ihan sama laatukategoria, hintaeron tekee se, että Tomppa ostaa suoraan HB:t tehtaalta, ja Yamahat ko firman kautta, joka tietysti laittaa 15 % Japanin katteet väliin. Ei sen kummempi juttu.
 
hallu
25.07.2011 11:58:11
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

nisumaka: Kyllä tuo Yammukin on ihan asiallinen. HB:llä on ihan roskaa, siis ihan halvat, mutta ihan käypiä harjoitussoittimia myös. Veikkaanpa, että tuo HB ja Yamaha kun laittaa vierekkäin, on ihan sama laatukategoria, hintaeron tekee se, että Tomppa ostaa suoraan HB:t tehtaalta, ja Yamahat ko firman kautta, joka tietysti laittaa 15 % Japanin katteet väliin. Ei sen kummempi juttu.
 
Onko Harley Benton enemmän roskaa kuin joku muu saman hintainen, mutta vain eri merkkinen? vai onko HB roskaa vain siksi, että siltä puuttuu kalliit mallit? ihan pakko kysyä nyt kun joku tietää, koska ei noita HB:n kitaroita ole testattavana missään ainakaan helsingin liikkeessä niin ei ole voinut itse muodostaa käsitystä.
 
Minusta 150 euroa on paljon rahaa ja sillä on kohtuullista odottaa jo saavansa ihan asiallisen soittimen. Ei tietenkään kokopuuta sun muuta herkkua vielä irtoa sillä, mutta soitin ei voi olla enää "roskaa" tuohon hintaan.
 
Jos se vaappuu ja vaakkuu, se on ankka.
nisumaka
26.07.2011 11:48:16
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Ihan halvat = 40 e kitara, esimerkiksi. Kyllä varmaan joo akkari HB:nä 150e hintatasossa hyvissä säädöissään ja asiallisilla kielillä on ihan käypänen peli, mitä itse olen noita HB tuotteita nähnyt.
 
VegaLeyffinen
28.07.2011 15:04:00
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

AndyBoy54: Heips, . Osta n. 50-100 €:lla 10-40 vuotta vuotta vanha massiivikuusikantinen (alppikuusi=vaalea) - alppikuusikantiset iäkkäät kitarat ovat usein äänellisesti hienoja) rakenteellisesti ehjä Yamaha, Ibanez, Aria, Hagström, Bjärton, Landola tai vastaava ja sille edullinen n. 40€ styroxrunkoinen selässäkannettava kotelo (ei gigbag)- sillä 150:llä ei missään tapauksessa kannata uutta ostaa. Säädän sen täydelliseen kuntoon n. 100 €:lla ja annan työlle vielä vuoden takuun. Teen tarkkaa työtä. Voit pyytää hinnastoni, muta siltikin vanhan soittimen kunnostus on aina könttäsumma ja muodostuu hyvin monista työvaiheista - teen niihin myös ylimääräistä josta en velota. vega.leyffinen@gmail.com
 
Sorkkarauta
29.07.2011 00:55:13
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Terve! Olen ujo kirjoittaakseni uutta aihetta joten jatkan tähän joka liippaa omaani..
 
http://www.vertikaali.com/product/222/ibanez-v72ecetbs
Olen tätä kitaraa harkinnut toiseksi soittimeksi. Omistan jo toisen laadukkaamman (tai mistäs sitä tietää kuinka kovaksi luuksi tuo saattaisi osoittautua..) joten etsin tälläistä varakaveria.
Jos tiedätte vaihtoehtoja, lähemmäs 150€ mieluimmin niin kertokaa. Käytettynä voin myös ostaa jos omistat sellaisen. Toria hetken selasin mutta kiikun kaakun ei miellyttänyt... tässä tapauksessa raha ratkaisee kun sitä ei o viljeltäväks saakka :l
 
hallu
29.07.2011 11:47:01
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Sorkkarauta: Terve! Olen ujo kirjoittaakseni uutta aihetta joten jatkan tähän joka liippaa omaani..
 
http://www.vertikaali.com/product/222/ibanez-v72ecetbs
Olen tätä kitaraa harkinnut toiseksi soittimeksi. Omistan jo toisen laadukkaamman (tai mistäs sitä tietää kuinka kovaksi luuksi tuo saattaisi osoittautua..) joten etsin tälläistä varakaveria.
Jos tiedätte vaihtoehtoja, lähemmäs 150€ mieluimmin niin kertokaa. Käytettynä voin myös ostaa jos omistat sellaisen. Toria hetken selasin mutta kiikun kaakun ei miellyttänyt... tässä tapauksessa raha ratkaisee kun sitä ei o viljeltäväks saakka :l

 
No entunne tuota kyseistä kitaraa, mutta olen tavannut Ibanezilta ihan hyviäkin soittimia. Huomioni kiinnittyi tuossa vain siihen, että siinä on elektroniikka mukana, joka syö soololoven kanssa sointia. Jos et ihan välttämättä tarvitse sitä elektroniikkaa, niin näissä halvissa kitaroissa marssittaisin sen koko hinnan siihen kitraan rakentelisin siihen sähköt jälkeen päin jos välttämäti tarvitsee semmoista. Jos tuo taistelulaiva on sinulle sopiva koppatyyppi, niin Yamaha F310 on kokemukseni mukaan myös ihan käypänen soitin ja on kummiskin jo ihan oikea akustinen. Mun mielestä myös Ibanezilta löytyy ihan oikeitakin akustisia.
 
Paitsi että itse vierasta muutenkin noita elektroakustisia, niin noissa kaikkein edullisimmissa systeemeissä ei välttämätä ne sähköt ole kovin laadukkaat. Mieti tarvitsetko ihan välttämättä niitä sähköjä ja soololovea vai voisiko senkin muuttaa saundiksi.
 
Jos se vaappuu ja vaakkuu, se on ankka.
Sorkkarauta
30.07.2011 00:46:52
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

hallu: No entunne tuota kyseistä kitaraa, mutta olen tavannut Ibanezilta ihan hyviäkin soittimia. Huomioni kiinnittyi tuossa vain siihen, että siinä on elektroniikka mukana, joka syö soololoven kanssa sointia. Jos et ihan välttämättä tarvitse sitä elektroniikkaa, niin näissä halvissa kitaroissa marssittaisin sen koko hinnan siihen kitraan rakentelisin siihen sähköt jälkeen päin jos välttämäti tarvitsee semmoista. Jos tuo taistelulaiva on sinulle sopiva koppatyyppi, niin Yamaha F310 on kokemukseni mukaan myös ihan käypänen soitin ja on kummiskin jo ihan oikea akustinen. Mun mielestä myös Ibanezilta löytyy ihan oikeitakin akustisia.
 
Paitsi että itse vierasta muutenkin noita elektroakustisia, niin noissa kaikkein edullisimmissa systeemeissä ei välttämätä ne sähköt ole kovin laadukkaat. Mieti tarvitsetko ihan välttämättä niitä sähköjä ja soololovea vai voisiko senkin muuttaa saundiksi.

Taistelulaiva? :D
 
Lovella ja elektroniikalla ei kauheesti merkitystä. Tuo yamaha näyttää hyvältä vaihtoehdolta. Oli täälläkin foorumilla joitain keskusteluja siitä ja kommentit olivat ylistäviä. Jospa kokeilen sitten sitä.
Käytettyjä vastaavia kitaroita saa kaupitella mulle vaikka pikaviestillä jos joku omistaa..
ja vaihtoehtoja yamahallekin saa vielä esittää, jos ylempää kommentoijaa eroavia mielipiteitä!
 
Kefiiri
30.07.2011 08:35:36
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Sorkkarauta: Taistelulaiva? :D
ja vaihtoehtoja yamahallekin saa vielä esittää, jos ylempää kommentoijaa eroavia mielipiteitä!

 
Hah joo, taistelulaiva on dreadnoughtin (tuo isokoppainen kitaramalli) suora käännös.
 
Hommaat jammun vaan, ne ovat toimivia kitaroita.
 
hallu
30.07.2011 09:46:28
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

hallu: No entunne tuota kyseistä kitaraa, mutta olen tavannut Ibanezilta ihan hyviäkin soittimia. Huomioni kiinnittyi tuossa vain siihen, että siinä on elektroniikka mukana, joka syö soololoven kanssa sointia. Jos et ihan välttämättä tarvitse sitä elektroniikkaa, niin näissä halvissa kitaroissa marssittaisin sen koko hinnan siihen kitraan rakentelisin siihen sähköt jälkeen päin jos välttämäti tarvitsee semmoista. Jos tuo taistelulaiva on sinulle sopiva koppatyyppi, niin Yamaha F310 on kokemukseni mukaan myös ihan käypänen soitin ja on kummiskin jo ihan oikea akustinen. Mun mielestä myös Ibanezilta löytyy ihan oikeitakin akustisia.
 
Paitsi että itse vierasta muutenkin noita elektroakustisia, niin noissa kaikkein edullisimmissa systeemeissä ei välttämätä ne sähköt ole kovin laadukkaat. Mieti tarvitsetko ihan välttämättä niitä sähköjä ja soololovea vai voisiko senkin muuttaa saundiksi.

 
Ohoh, huomaan nyt, että käytin hiukan provosoivaa sananpartta puhuessani "oikeista" akustisista. En tietenkään tarokoita, että elektroakustiset eivät olisi oikeita, vaan meinasin kokonaan akustisia. Eihän noi elektroakustiset oikeastaan mitenkään muuten eroa kuin, että joissakin malleissa sinne sivuun on kairattu reikä sitä esivahvistinta varten.
 
Jos se vaappuu ja vaakkuu, se on ankka.
kudee
05.10.2014 16:45:39 (muokattu 06.10.2014 16:21:56)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Harley Benton HBO-850NT Roundback. Thoman verkkokaupasta 99e.hintaan...
kaveri tuolla rämpytteli ja sitä kokeilleena,niin tuntuis ainakin hinta laatusuhde
olevan kohillaan,että hyvältä vaikutti ja kuullosti.
Onko muilla kokemusta...,ite pistin kyllä tilaukseen...
tämä on kyllä teräskielinen...sorry..
 
« edellinen sivu | seuraava sivu »
1

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «