Muusikoiden.net
19.04.2024
 

Musiikin teoria ja säveltäminen »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: biisi koneelle
1
Misu
04.10.2014 15:55:36
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

LÄhdetään ihan perusasiosta liikkeelle
 
Käytössä Mac ja Casio CA-100 sähköpiano/urut.
--> miten saan nauhoitukset joita olen soittanut pianolla koneelle.
--> onko joku ohjelma että saa koottua soitetun biisin yhteen esim. jos soitan pianolla rumpu, piano ja banjojen osuudet erikseen niin saanko jollain ohjelma yhdistettyä ne tietokoneella toisiinsa.
--> miten saan laulun mukaan--> mitä tarvitaan siis että saan äänestä suht laadukasta ja yhdistettyä sen vielä biisiin.
 
Olen laulaja ja sävellystä olen tehnyt omaksi huvikseni mutta nyt haluaisin saada oikeasti jotain tallennettua muuallekkin kuin iphonen nauhurille :D
 
Mahdollisimman selkeitä neuvoja kiitos.
 
terv m
 
Pasi B Pace
04.10.2014 16:00:01 (muokattu 04.10.2014 16:00:49)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Mac Puolesta en paljoa tiedä, mutta ymmärtäisin että garageband on tulee macin mukana. Kokeile tutustua siihen.
 
Edit: Tarvitset myös äänikortin väliin. Eli laitteen joka kytketään pianon ja tietokoneen väliin.
 
Viestin kirjoittajalla ei ole hajua kuusta eikä maasta. Suhtautukaa varoen. Lukijaa on varoitettu
Velli
05.10.2014 07:09:46
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Misu: LÄhdetään ihan perusasiosta liikkeelle
 
Käytössä Mac ja Casio CA-100 sähköpiano/urut.
--> miten saan nauhoitukset joita olen soittanut pianolla koneelle.
--> onko joku ohjelma että saa koottua soitetun biisin yhteen esim. jos soitan pianolla rumpu, piano ja banjojen osuudet erikseen niin saanko jollain ohjelma yhdistettyä ne tietokoneella toisiinsa.
--> miten saan laulun mukaan--> mitä tarvitaan siis että saan äänestä suht laadukasta ja yhdistettyä sen vielä biisiin.
 
Olen laulaja ja sävellystä olen tehnyt omaksi huvikseni mutta nyt haluaisin saada oikeasti jotain tallennettua muuallekkin kuin iphonen nauhurille :D
 
Mahdollisimman selkeitä neuvoja kiitos.
 
terv m

 
Hommaa usb-äänikortti (kelvollisia saa alle 200€:lla). Äänikortin kautta voit tallentaa sähköpianon tietokoneen äänitysohjelmaan. Macin mukana tullut Garageband sopii tähän tehtävään erinomaisesti. Garagebandissa voit lisätä kappaleeseen uusia raitoja ja soittaa kappaleeseen kaikki haluamasi soittimet. Laulun äänitystä varten tarvitset lisäksi mikrofonin sekä XLR-XLR -kaapelin. Mikrofoni kytketään XLR-kaapelilla äänikorttiin ja sitä kautta saat tallennettua laulun Garagebandiin.
 
Misu
07.10.2014 18:09:35
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

kiitos vastauksista. LÄhdetään näistä liikkeille. Tuo ohjelma löytyi jo koneelta :D Nyt vain äänikorttia hankkimaan.
 
Misu
07.10.2014 18:14:31
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

toimiikohan tuo linkki. F-musiikista katselin noita äänikortteja. Onko noista mitään mtä suosittelisitte/mistä kannattaa hankkia. En tarvitse huippulaatua mutta ois kiva ostaa semmoinen mitä ei tarvii heti mennä vaihtamaankaan.
 
http://www.f-musiikki.fi/pa-studio/ … rtit-ja-kontrollerit/usb-aanikortit
 
nisumaka
08.10.2014 09:42:43
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Tuo on tällä hetkellä varteen otettava vaihtoehto sinulle, kun sulla on Maccicin. www.soitinlaine.fi/sumuCMS/sivu/tuo … /25226&hakusanat=avid&kategoria_id=
Mukaan tulee Pro Tools, joten tohon kun joskus vielä hankit Sibelius First:in, niin tolla sä teet vaikka mitä, ilman, että laitteet loppuu kesken. Siis kotistudiossa, tai opiskelussa.
 
Bitti-Hiisi
08.10.2014 12:58:27 (muokattu 08.10.2014 13:34:47)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Moi.
 
Jos lähet jossain vaiheessa laajentamaan pakettiasi, niin mun mielestä kannattaa ekana harkita semmosen pianonkoskettimiston ostamista, missä on USB-liitin. (Tossa sun Casiossa ei pikaisen googlettamisen perusteella sellaista ole.) Sen jälkeen voit käyttää Garagebandin omia (parempia) soundeja, joita voit jälkikäteen helposti muokata tai vaihdella, voit korjailla soittomokia hiirellä jne. Ei maksa montaa kymppiä, ja sävellykset kuulostaa todennäkösesti 100-kertaa paremmilta.
 
Ja on olemassa myös USB-mikrofoneja, jos et halua sijoittaa äänikorttiin. Mutta jos haluat nimenomaan tallentaa Casiosi soundeja, niin äänikortti on must. Casiossa ei näytä olevan muita ulostulojakaan kuin kuulokeulostulo, kait siitäkin ääntä saa pihalle... Joku ohmeista ymmärtävä vois varmistaa, että se varmasti riittää?
 
EDIT: Esim. joku tämmönen koskettimisto http://www.thomann.de/fi/miditech_midistart_3_usb_b_stock.htm ja tämmönen mikrofoni http://www.thomann.de/fi/the_tbone_sc440_usb.htm tulis halvemmaks kuin äänikortti + mikrofoni + mikkipiuha + synapiuha, mutta toki soundi on parempi mitä enemmän rahaa laittaa kiinni, plus äänikortilla voit sitten äänittää vaikka kitaristikaverisi soitantaakin.
 
By your command!
« edellinen sivu | seuraava sivu »
1

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «