Lauri Saastamoinen 22.05.2004 18:54:30 (muokattu 22.05.2004 19:10:42) | |
---|
heh, satuin eksymään guns'n'roses artikkelin perässä MTV:n sivuille ja päätin katsella muutamia videoita. Sivuilla on eri genre nimiä ja sitten bändejä ja niiden videoita. Tälläistä löytyy kohdasta Rock: Slipknot - Duality *tämähän on jotain korn tyyppistä nuu metallia eikä mitään rokkia. New found glory - All downhill from here *tää on jotain skeitti punkkia eikä rokkia. suoraan sanoen mielestäni täyttä paskaa. Franz ferdinand - Take me out *poppia enemmän kuin rokkia. laulaja muistuttaa etäisesti david bowieta. jankkaavaa ja aika tylsää muuta tämän sentäs jaksoi kuunnella loppuun. Bumblebeez 81 - Pony ride *konemusiikkia. ei rokkia. siis wtf, ketä siellä mtv:llä oikein työskentelee? :( Coheed and Cambria - A favor house atlantic *jeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeee. ei mitään uutta. ei hajuakaan rokista. Story of the year - Anthem of our dying day * *haukotus* ei jumalauta. tällästä musiikkia on jo maailma täynnä saatana. miksi sitä pitää jatkuvasti tehdä lisää ja nostaa vielä tälläisiä bändejä esille?!? jotain ihan muuta kuin rehellistä rokkia :( minulle sana rock tarkoittaa musiikkia kuten lynyrd skynyrd, kenny wayne shepherd, steppenwolf, scratch, guitar slingers, hurriganes, guns'n'roses yms. noh jokaiselle tietenkin se sana symboloi erilaista musiikkia. mutta silti. tehdäänkö tässä maailmassa enää hyvää rock musiikkia? itse tiedän ehkä yhen uuden bändin jonka voisin sanoa soittavan rockkia, ja se on The Darkness. Niillä pojilla on muna ja sielu mukana siinä touhussa. Toisin kuin noilla mtv:n 'Rock' bändeillä. Pakko oli vain purkautua ;) EDIT: kertokaa teidän mielipiteenne. mikä on mielestänne rokkia ja mikä ei? miksi sitä tehdään koko ajan vähemmän ja vähemmän? vai paraneeko rokin laatu koko ajan? "A little bit of music is a whole lot of fun, and its always good for the soul!" |
Lauri Saastamoinen 22.05.2004 19:02:22 | |
---|
jos eksytte tuonne sivuille niin tässä on hyvää masturbointi musiikkia: Jessica Simpson - Take my breath away :) "A little bit of music is a whole lot of fun, and its always good for the soul!" |
ten 22.05.2004 19:35:57 | |
---|
No tuota.. ROCK sopii mun mielestäni mihin tahansa musiikkiin, mikä on soitettu "oikeilla soittimilla". Nämä "oikeat soittimet" ovat luonnollisestikin bändisoittimia. Mutta pelkästään ne soittimet eivät tee musiikista rokkia! Noista bändeistä, joita mainisit, on suurin osta POHJIMMILTAAN rokkia! Ja mä en taas saa tästä mitään järkeä irti! Mutta vaikka tässä ei mitään järkeä olekaan, niin tämä on silti mielipiteeni! Plussa on miinuksen negatiivinen puoli. |
Minstrel 22.05.2004 19:36:17 | |
---|
Rock on kyllä käsitteenä minulle käsittämättömän laaja. Sen voi jaotella vaikka kuinka monella tavalla, vaikka en itse hirveästi pidäkään bändien kylmästä lokeroinnista johonkin tiettyyn genreen. Monien bändien kohdalla puhutaan joko poprockista tai pelkästä popista, mutta musiikkihan ei muutu siitä mihinkään, jaotellaan bändi sitten miten tahasta. Minä en ole koskaan mieltänyt rockiksi vain tätä "rehellistä rockia", vaan kaikkea progehäröilyistä selvästi popimpaan tavaraan. Esimerkiksi Jethro Tull on tehnyt kaikkea folkista proge-eepoksiin, ja miellän sen kuitenkin eräänlaisena rockbändinä. Levyhyllyni ulottuu aika laidasta laitaan, mutta pystyn kutsumaan lähes koko sen sisältöä yleisesti rockiksi reggaeta lukuun ottamatta. En minä vetäisi herneitä nenään, jos rakastamani tai vihaamani bändi luokitellaan johonkin "väärään kategoriaan". Ja nykypäivänäkin tehdään hyvää rockia, mutta sitä pitää etsiä jostain ihan muualta kuin MTV:n listoilta. Kyllä skitsofrenia aina yksin olemisen voittaa. |
Exhausted 22.05.2004 19:37:46 | |
---|
eiköhän noi hevi, punk, yms mene kuitenkin rock-kategorian alle. |
Lauri Saastamoinen 22.05.2004 20:06:55 | |
---|
eiköhän noi hevi, punk, yms mene kuitenkin rock-kategorian alle. minun mielestä nimenomaan ei. "A little bit of music is a whole lot of fun, and its always good for the soul!" |
Exhausted 23.05.2004 01:00:11 | |
---|
no jaetaan kaikki maailman musiikki ihan vain muutamaan päägenreen niin siinä ei välttämättä rock saa edes omaa genreä, on vain pop |
Bilharzia 23.05.2004 02:48:29 | |
---|
minun mielestä nimenomaan ei. Jaahas.. Niin rokki on sama kun huono CMX-kopio. Ei ole mitään varsinaisia variaatioita, vaan rock on yhtä ja samaa aina. Hevi ja punk on muistaakseni rock-musiikin alakategorioita. On ne myöskin rokkia, usko pois. www.LifeofDebauchery.Com |
C.F.D.T 23.05.2004 03:37:32 | |
---|
eiköhän noi hevi, punk, yms mene kuitenkin rock-kategorian alle. hevi ei mene mihinkään.. punkki on parhaimmillaan puhdasta räkärokettirollia eli vitun jees! "You Can't Dis Hip Hop So Don't You Even Go There" KRS-One |
Bee-äf 23.05.2004 09:55:24 | |
---|
hevi ei mene mihinkään.. Motörhead? |
Peoplez 23.05.2004 12:22:56 | |
---|
Mä näkisin sen näin että sana rock käsittää suunnilleen kaikki bändit jotka soittaa bändisoittimilla. Tämä on pakko hyväksyä nykyään. Mutta rock n' roll, se on eri asia. Ei kaikki rock-bändit ole rock n' roll -bändejä! "With your bitch slap rappin' and your cocaine tongue you get nothing done" |
Minä kun luulin että täällä pyörii musiikista kiinnostuneita ihmisiä... Kauhukseni huomaan, että olin väärässä. Täällä pyöriikin arkistoinnista ja LOKEROINNISTA kiinnostuneita konttorirottia. |
Ulle 23.05.2004 12:51:35 | |
---|
Rock on justiinsa melkein mitä tahansa, jossa on sähkökitara. Sitten on erikseen alakategoriat kuten punk-rock, pop-rock, funk-rock ja vaikka polkka-rock... Niin kuin ehtyy tiimalasin hiekka, on elämämmekin päivien viemää... |
Henko 23.05.2004 13:23:03 | |
---|
mutta silti. tehdäänkö tässä maailmassa enää hyvää rock musiikkia? Ota selvää vaikka semmosesta yhtyeestä kuin Cosmic Goblins. Hakusanaks vaan, ja etit kotisivun, koitat saada tyyppeihin sieltä yhteyttä ja tilaat uusmman julkaisun. On pirun hyvää rokkia ja ovat tehneet sitä jo kymmenen vuotta ainakin mutta kun ei oo ilmeisesti levytyssopimusta. Eli kai ne on omakustanteita mut se tee biiseistä huonoja :) Horror Sweet Horror. |
routa 23.05.2004 21:02:38 | |
---|
rokki tulee sydämmestä jääkylmää peikkoverta!! |
HC-Audio 23.05.2004 23:55:37 | |
---|
Olisko The hellacopters, the Flaming Sideburns, the hives mitään?? Tiukkaa Action Rockia "Isona ostan suuret sikalakengät ja juon paljon kaffia" -Poika 5v. Lapuan linkki |
ragamuffin 24.05.2004 03:00:02 | |
---|
tehdäänkö tässä maailmassa enää hyvää rock musiikkia? En nyt viitsi ottaa osaa tohon genre keskusteluun, mutta käy tsiikaa www.sleazydream.tk |
snaga 24.05.2004 07:59:10 | |
---|
minun mielestä nimenomaan ei. No voi hyvänen. Jos on pakko genreluokitteluja käyttää, niin sitten lienee paras keksiä sille omalle suosikkigenrelle joku muu nimi, kuin 'rock'. Rockin alle nyt kuitenkin menee ihan sujuvasti länsimaisesta nykymusiikista suunnilleen kaikki, paitsi jazz & blues No, se konemusiikki nyt lienee sen verran eri kamaa, että sitä pitäisi varmaan luokitella erikseen. Osittain. Blueshan taas on ihan törkeän rajattu genre ja menisi näppärästi rockin alalajiksi, mutta kun nyt sattui olemaan ensin ja synnytti koko 'rockin'. :-) Floyd code: v1.2a s+r>d TW 1/0/r tG 0? 0 Meddle 2 0 24.4% |
sepeli 24.05.2004 14:10:19 | |
---|
Parempi vain ajatella niin että on (itsensä mielestä) hyvää ja huonoa musiikkia. Muu on nippelitietoa. Nuo kirvojen kiimanesteet/autojen katoille kesän mittaan kertyy/lehmuksen alla on kirvapolon mahla/kenkä tarttuu asvalttiin kun rakkaan luokse käyn |
Errorist 24.05.2004 14:27:50 | |
---|
No göö. Taas tämmösiä "minun mielestä" juttuja. Tämä kategorioiminen on kyllä niin helevetin hölmöö että oksat pois. how could hell be any worse?/
life alone is such a curse!/
fuck armageddon, this is hell! |