Muusikoiden.net
24.04.2024
 

Kitarat: kitarakamat »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: Original Floyd Rose - onko hintansa värtti?
1 2
imyynona
02.10.2014 07:01:03
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Eli kannattaako sijoittaa orkkis floikkaan vai onko se vain huijausta? Ovatko lisenssi tms. versiot yhtä hyviä? (ja mikä on ihan p**koja - huom! perustele vastauksesi!)
 
freakingenius
02.10.2014 08:13:07
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

imyynona: Eli kannattaako sijoittaa orkkis floikkaan vai onko se vain huijausta? Ovatko lisenssi tms. versiot yhtä hyviä? (ja mikä on ihan p**koja - huom! perustele vastauksesi!)
 
Varmaan pidemmän päälle kannattavaa hankkia ihan original floyd rose. Mulla on rr3:ssa Jacksonin lisenssi floikka ja on ihan mukavasti kestänyt jo useamman vuoden, mutta aina välillä saa vaihdella jonkun mutterin kun kierteet menee. Ei liiku myöskään ihan niin smoothisti kuin haluaisin. Tosin varmaan original floikkaankin saa jonkun ajan päästä vaihtaa jonkun osan. Eihän se licenced siinä nimessä mitään sano, mutta usein halvemmissa keihäissä ne on tehty aika epäkestävästä materiaalista.
 
Decadetroll
02.10.2014 08:40:26
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

On kai se hintansa väärti. Mutta ehkä itse ennemmin pistäisin gotohin ruotsinmaalta. Saapi paljon halvemmalla ja siinä on monia parannuksia ofr verrattaessa.
 
Ofr, schaller, gotoh ovat ne hyvät. Gotohiin lasketaan myös ibanezin edge, lo-pro edge ja edge pro.
 
I am therefore leaving immediately for Nepal, where I intend to live as a goat.
Kivijalka
02.10.2014 09:23:05
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Kyllä esim. Jacksoneissa tällä hetkellä käytettävillä lisenssitalloilla useita vuosia soittelee ilman ongelmia. Vaihtaa sitten OFR:n tilalle jos/kun halppis alkaa osoittaa ikääntymisen merkkejä.
 
"Every person with screen time knows some form of martial art, and most of them can solo like Van Halen. This is the way the world should be!"
Decadetroll
02.10.2014 11:22:31
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Kivijalka: Kyllä esim. Jacksoneissa tällä hetkellä käytettävillä lisenssitalloilla useita vuosia soittelee ilman ongelmia. Vaihtaa sitten OFR:n tilalle jos/kun halppis alkaa osoittaa ikääntymisen merkkejä.
 
Toki. Ja kun käyttää järkeä vähän tehdessä säätöjä, eikä väännä sadan newtonin momenttiin niitä ruuveja niin kestäähän se.
 
I am therefore leaving immediately for Nepal, where I intend to live as a goat.
Entropia666
02.10.2014 11:37:24 (muokattu 02.10.2014 11:38:53)
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

imyynona: Eli kannattaako sijoittaa orkkis floikkaan vai onko se vain huijausta? Ovatko lisenssi tms. versiot yhtä hyviä? (ja mikä on ihan p**koja - huom! perustele vastauksesi!)
 
Vähä riippuu lisenssistä. Joidenkin lisenssitallojen tilalle OFR ei edes käy. Lähtökohtaisesti tuo OFR on hyvä ja yleisesti siihen verrataan muita lisenssejä. OFR:n kanssa yhtä hyvää tai jopa parempaa työnlaatua ovat ainakin Schallerin ja Gotohin versiot. Schallerin floikkan hyvin pitkälti samanlainen ja osat yhteensopivia, lukuunottamatta pohjalevyä ja lukituspultteja. Gotohin osat eivät ole yhteensopivia, mutta talla on muuten suht samaa kokoa. Pohjalevy on millin pidempi kuin OFR:ssä, mahtuu väljempään routtaukseen ilman ongelmia.
 
Yleisesti puhuttaessa muiden lisenssifloikkien ongelmana ovat liian pehmeät materiaalit, eli talla kuluu nopeasti mikä sitten johtaa epävireeseen ja muihin ongelmiin. Myös varaosien heikkosaanti voi olla ongelma, kun taasen OFR:ään niitä löytää helposti. Ennen vaihtoa kannattaa katsoa mitat tarkkaan floikan sivuila löytyy räjäytyskuvat ja mitat PDF:nä helposti.
 
Uusi nettisivu! Inkvisitor || Kuvia: H A J E . F I
santakasa
03.10.2014 15:36:13
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

myös floyd rose 1000-sarja on hyvä. tehty koreassa ja käytetty samoja materiaaleja, kuten saksalaisessa, mutta halvempi.
 
linkeistä voi mennä tutkii lisää.
http://www.floydrose.com/catalog/tremolos/6:original-series/original
http://www.floydrose.com/catalog/tr … 1000-series-original/original-style
 
in särö we trust
jniska
03.10.2014 16:20:29
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

santakasa: myös floyd rose 1000-sarja on hyvä. tehty koreassa ja käytetty samoja materiaaleja, kuten saksalaisessa, mutta halvempi.
 
Ei sitten takuulla ole samoja materiaaleja ja työn tarkkuutta. Molempia käyttäneenä voin tämän vannoa.
 
"Ei autoa kortilla ajeta eikä vilkulla käännetä"
Morri
03.10.2014 19:38:46
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Mun ääni OFR:lle, nyt ja aina. Meikäläiselle tuntumaltaan vaan paras. Siihen kun vielä vaihtaa ison blokin niin täydellinen. Gotohin tallakin ollut, mutta vaihdoin nopeasti takaisin OFR:ään. En koskisi noihin "itämaanihmeisiin", halvemmalla hinnalla on yleensä syynsä...
 
Believe those who are seeking the truth. Doubt those who find it. André Gide
Entropia666
03.10.2014 20:23:38
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Morri: Mun ääni OFR:lle, nyt ja aina. Meikäläiselle tuntumaltaan vaan paras. Siihen kun vielä vaihtaa ison blokin niin täydellinen. Gotohin tallakin ollut, mutta vaihdoin nopeasti takaisin OFR:ään. En koskisi noihin "itämaanihmeisiin", halvemmalla hinnalla on yleensä syynsä...
 
Toi gotohin kampela on kyllä omissa kirjoissa vähintään yhtä laadukas ku OFR. Teknisiltä ratkaisuiltaan jopa parempi, tulee vakiona messinkiblokkia ja siinä on muutama elämää helpottava juttu vrt. OFR. Ei voi olla sekundaa kun Ruokangas ja ilmeisesti jossain vaiheessa Suhr käytelly noita.
 
Uusi nettisivu! Inkvisitor || Kuvia: H A J E . F I
Ziggy Bubba
03.10.2014 20:41:08 (muokattu 03.10.2014 20:41:29)
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Schallerille täydet pisteet täältä. Moinen tuli mulle puolivahingossa Straton kanssa. Laadukas ja paljon OFR:ää halvempi laitos.
 
Meikä Youtubessa: ZE BUBBA's gear demos
losli
03.10.2014 21:24:13
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Decadetroll: Toki. Ja kun käyttää järkeä vähän tehdessä säätöjä, eikä väännä sadan newtonin momenttiin niitä ruuveja niin kestäähän se.
 
Momentti ilmoitetaan muuten Newtonmetreinä (Nm). Ja tuo 100 Newtonia on voima joka vastaa esim. n. 10 kg:n puntin kannattelemista meidän elinympäristössämme.
 
Metalkallo
03.10.2014 21:25:25
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

On
 
King v:ssä mullakin originaali ja on kyllä vankkaa tekoa.
 
Järki joskus jäässä mutta tukka yhä päässä.
Morri
04.10.2014 00:16:45
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Entropia666: Toi gotohin kampela on kyllä omissa kirjoissa vähintään yhtä laadukas ku OFR. Teknisiltä ratkaisuiltaan jopa parempi, tulee vakiona messinkiblokkia ja siinä on muutama elämää helpottava juttu vrt. OFR. Ei voi olla sekundaa kun Ruokangas ja ilmeisesti jossain vaiheessa Suhr käytelly noita.
 
En mä sitä sano että se huono on, ei missään nimessä. Juha mulle yhteen keihääseen sen laittoi mutta omaan R customiin OFR:n silti laitatin. Mulle OFR toimii vaan paremmin. Makunsa kullakin :)
 
Believe those who are seeking the truth. Doubt those who find it. André Gide
Entropia666
04.10.2014 00:18:08
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Morri: En mä sitä sano että se huono on, ei missään nimessä. Juha mulle yhteen keihääseen sen laittoi mutta omaan R customiin OFR:n silti laitatin. Mulle OFR toimii vaan paremmin. Makunsa kullakin :)
 
Kyllä toi vahvisti viittaa siihen että ois huonompi ku OFR.
Morri: En koskisi noihin "itämaanihmeisiin", halvemmalla hinnalla on yleensä syynsä...
 
Uusi nettisivu! Inkvisitor || Kuvia: H A J E . F I
Morri
04.10.2014 00:43:39
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Entropia666: Kyllä toi vahvisti viittaa siihen että ois huonompi ku OFR.
 
No sikäli kyllä, että mulla on ollut molemmat. Mutta kukin tyylillään.
 
Believe those who are seeking the truth. Doubt those who find it. André Gide
Decadetroll
04.10.2014 09:24:59 (muokattu 04.10.2014 09:53:02)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

losli: Momentti ilmoitetaan muuten Newtonmetreinä (Nm). Ja tuo 100 Newtonia on voima joka vastaa esim. n. 10 kg:n puntin kannattelemista meidän elinympäristössämme.
 
Ha, arvasin, että joku tarttuu tähän. Joo, tiedetään.
 
Toiveessa olis, ettei kukaan saa ideaa alkaa vääntämään ruuveja 10kg puntilla, vaikka jätinkin tuon metrin poikkee.
 
I am therefore leaving immediately for Nepal, where I intend to live as a goat.
Moimies
04.10.2014 10:39:00
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Itselle OFR/schaller on se juttu. Niissä on minulle tietyllä tavalla parempi tuntuma kammetessa kuin gotohissa. Gotoh oli kammetessa jotenkin liian nopea, hankala selittää. Jos mahdollista niin kokeilemalla selviää parhaiten.
 
Käykää kuuntelemassa heviä: Hate Red Action | Arska-huone
Shredator
04.10.2014 10:48:11
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Huoh. Tästä on väännetty täällä jo kymmeniä eri keskusteluketjuja vuosien aikana.
 
Jos OFR/Schaller-tyylisen tallan haluaa, niin ei kannata katsoa muita vaihtoehtoja. Aito se on oltava. Se on sen arvoista.
 
Jos et soita taimissa, olet liian hidas.
SG__
04.10.2014 22:38:50 (muokattu 04.10.2014 22:42:58)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Itse ostaisin Schallerin, koska se on melkein puolet halvempi. Sitte tilaisin siihen suurimman mahdollisen messinkisen L-blokin FU-TONEsista ja nauraisin OFR-ostajille. Ja rahaa jäis vielä monelle jallupullolle...
 
jepulisjee
« edellinen sivu | seuraava sivu »
1 2

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «