Aihe: Satumaata
1
poppamies
23.05.2004 12:04:04 (muokattu 23.05.2004 12:04:18)

No tein aamulla päivän kulttuurityön. Aina siitä asti kun joitain viikkoja sitten kuulin Zappan version Satumaasta niin se on ollut mielessä vähän väliä. Nyt se piti saada pois systeemistä Päätin laittaa Agentsien version basso nuotit ja tabut sivulleni. Eihän se ole monimutkainen mutta siisti kaikessa yksinkertaisuudessaan. Soittakaa ja ehdottakaa mahd. korjaukset.
P.S. Kuka muuten laulaa siinä Agentsien versiossa?
"G-strings are for strippers"
WanhaWetäjä
23.05.2004 12:30:50

Olis kiva tietää mistä lapuista Zappa&co. vetäs ton versionsa,muistikuvani mukaan kuitenkin prima vista esitys laulua myöten?No laulu olikin kyllä aika eksoottista...
pekkajau
23.05.2004 13:32:35
Olis kiva tietää mistä lapuista Zappa&co. vetäs ton versionsa,muistikuvani mukaan kuitenkin prima vista esitys laulua myöten?No laulu olikin kyllä aika eksoottista...

Zappa & kumppanit vetivät sen suoraan lapuista mapit-shou meiningillä ja härmän härkätien kyrmyniskaiset kyntäjät katto huuli pyöreenä!
Mä olen Pekka ja mulla on paperitkin siitä!
poppamies
23.05.2004 15:55:33 (muokattu 23.05.2004 15:56:06)

No niin kauan kun henki oli päällä päätin tehdä lisää noita Agents standardeja. Laitoin bassolinjan myös kappleeseen "Kuolleet lehdet". En ole koskaa soittanut tämän kaltaista musiikkia, ja tuskin tulen soittamaankaan, mutta olen sitä mieltä ettei ole olemassa huonoa musiikkia, vain huonosti soitettua ja sovitettua. Agents ilmeisesti tekee hommansa tosissaan ja se myös näkyy ja kuuluu. On se eräänlainen ilmiö suomen musiikkimaailmassa ja sen tähden ajattelin tulevia Pulliais/Kääriäis/Sorsakoski ryhmiä, ja tehdä heidän elämänsä vähän helpommaksi. Kun osaa bassolinjan ja melodian niin sehän on siinä eikö ?
"G-strings are for strippers"
Sertzo S
24.05.2004 09:03:34
Kyllä Monosen Satumaa on eräänkainen musiikillinen ikoni ja hieno biisi kaiken kaikkiaan.
Antonio Carlos Jobim sanoi aikoinaan:" Kaikkeen musiikiin saa puuttua -ja pitääkin." Siis muokata oman näköisekseen sovittamalla ja esittämällä.
Qsine
25.05.2004 17:25:55

Ja jos ne I-IV-V - kulut ovat alkaneet kylläännyttää, kannattaa tutustua Tango For Four - bändin näkemykseen Satumaa-aiheesta, löytyy jommaltakummalta yhtyeen cdltä. Loistavaa uudelleensoinnutusta ilman, että jumalanpilkka + -häpäisy tapahtuu.
"Liikennevaloissa lapselle sanotaan merkitsevästi 'Noni!', vaikka jalankulkuvalo ei vielä ole vaihtunut vihreäksi!"
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)