Aihe: Wintersun
1 2 3 4 539 40 41 42 43281 282 283 284 285
Fantasmic
30.09.2014 23:54:47
Keräisivät nyt crowdfundingilla rahat, heittäisivät Markku Ritaluomalle ja pääsisivät nauhoittelemaan Hämeenlinnaan valtavaan kompleksiin ihan keskenään.

On näitä pöljiä mualima täynnä.
martti.k
01.10.2014 07:55:20
Mä en nyt ymmärrä tätä hommaa. Pyytää faneilta maksua , että saa itse haluamansa studion. Jotenki mulla tökkii koko ajatus. Mikä siinä on ettei voi tehdä töitä niinkuin muutkin ihmiset ja sillälailla rahoittaa omat hommansa (ehkä tekeekin, mistäpä minä tiedän) . En minä kehtaisi noin alkaa kerjäämään ihmisiltä rahaa sen takia, että saa oman studion kasattua.

Mutta no, jos joku tahtoo ottaa osaa niin hieno homma. Ehkäpä se studio saadaan kasaan. Itse en kyllä lahjoita pennin äyriä tuollaiseen. Levyn ostan kun se kauppoihin tulee, mutta en näe , että se on kuuntelijan tehtävä rahoittaa tällaista.
Perro Stupido
01.10.2014 08:17:29
martti.k: Mä en nyt ymmärrä tätä hommaa. Pyytää faneilta maksua , että saa itse haluamansa studion. Jotenki mulla tökkii koko ajatus. Mikä siinä on ettei voi tehdä töitä niinkuin muutkin ihmiset ja sillälailla rahoittaa omat hommansa (ehkä tekeekin, mistäpä minä tiedän) . En minä kehtaisi noin alkaa kerjäämään ihmisiltä rahaa sen takia, että saa oman studion kasattua.

Mutta no, jos joku tahtoo ottaa osaa niin hieno homma. Ehkäpä se studio saadaan kasaan. Itse en kyllä lahjoita pennin äyriä tuollaiseen. Levyn ostan kun se kauppoihin tulee, mutta en näe , että se on kuuntelijan tehtävä rahoittaa tällaista.

Mikä vittu tässä crowd fundingissä on oikeasti niin vaikeeta ymmärtää? :D

Ei ole lahjoituksia. Sä pistät rahaa kehiin ja saat sitä vastaan levyn, paitaa, jotain muuta riippuen summasta jonka laitat bändille. Ostat jotain siis. Normaalia kaupankäyntiä? Ja tietääkseni näissä on ehtoina vielä se että jos tavoiteltua rahamäärä ei saada täyteen, rahat palautuu ostajille.

Capiche?
Burn
01.10.2014 10:04:44

Perro Stupido: Ja tietääkseni näissä on ehtoina vielä se että jos tavoiteltua rahamäärä ei saada täyteen, rahat palautuu ostajille.

Se tässä vähän hirvittääkin, että oli se summa mikä tahansa, niin pomminvarmasti se rahamäärä saadaan kasaan. Ja mitä korkealentoisempia juttuja noissa kampanjoissa on tarjolla, sitä suuremmalla innolla jengi maksaa pienemmänkin summan, kun annetaan semmoinen kuva että nyt on hommat isollaan ja juna kulkee.

Mutta se on eria asia, että millä aikataululla tämä tuote saadaan niille, jotka tätä touhua ovat rahoittaneet. Tykkään todella paljon tästä crowd funding -meiningistä, kun siinä eliminoidaan kaikki turhat välikädet ja saadaan artisti lähemmäs fanejaan. Se on myös osoitus siitä, että hommaan sitoudutaan prosentilla 100. Kun katsoo ajassa taaksepäin, voi vain arvella, että mihin tämä Wintersunin (LUE: Jari Mäenpään) kohdalla johtaa. Meneekö homma kynäilyksi vuosiksi eteenpäin, vai saadaanko levy pihalle aikataulussa uusien laitteiden myötä? En tiedä, mutten ainakaan laita omaa rahaani likoon missää kohtaa.
Perzzza: vitsit se on kovaa kamaa kun varaanit syo lihaa metsassa. LATAA NEREUS VELOITUKSETTA!
Perro Stupido
01.10.2014 10:16:00
Burn: Se tässä vähän hirvittääkin, että oli se summa mikä tahansa, niin pomminvarmasti se rahamäärä saadaan kasaan. Ja mitä korkealentoisempia juttuja noissa kampanjoissa on tarjolla, sitä suuremmalla innolla jengi maksaa pienemmänkin summan, kun annetaan semmoinen kuva että nyt on hommat isollaan ja juna kulkee.

Mutta se on eria asia, että millä aikataululla tämä tuote saadaan niille, jotka tätä touhua ovat rahoittaneet. Tykkään todella paljon tästä crowd funding -meiningistä, kun siinä eliminoidaan kaikki turhat välikädet ja saadaan artisti lähemmäs fanejaan. Se on myös osoitus siitä, että hommaan sitoudutaan prosentilla 100. Kun katsoo ajassa taaksepäin, voi vain arvella, että mihin tämä Wintersunin (LUE: Jari Mäenpään) kohdalla johtaa. Meneekö homma kynäilyksi vuosiksi eteenpäin, vai saadaanko levy pihalle aikataulussa uusien laitteiden myötä? En tiedä, mutten ainakaan laita omaa rahaani likoon missää kohtaa.

Se jää nähtäväksi. Itse aion jeesata varmaan sen levyn hinnan verran. Sitä rahaa nimittäin tarvitaan siinä levynteossa eniten, ei sen julkaisun jälkeen. Nimim. artisti maksaa joka tapauksessa..
martti.k
01.10.2014 10:22:31 (muokattu 01.10.2014 10:23:30)
Perro Stupido: Mikä vittu tässä crowd fundingissä on oikeasti niin vaikeeta ymmärtää? :D

Ei ole lahjoituksia. Sä pistät rahaa kehiin ja saat sitä vastaan levyn, paitaa, jotain muuta riippuen summasta jonka laitat bändille. Ostat jotain siis. Normaalia kaupankäyntiä? Ja tietääkseni näissä on ehtoina vielä se että jos tavoiteltua rahamäärä ei saada täyteen, rahat palautuu ostajille.

Capiche?

No joo, kyllä se nyt kuulostaa tietenkin järkevämmältä kun ajattelee, että saisi juurikin jotain paitaa jne. kylkeen. Ihan järkikauppahan se on tietenkin niille jotka haluaa bändiä tukea.

Eihän siinä toki mitään häviä jos artistina haluaa tämmöistä järjestää.

Mutta on se nyt vittu kumma, että ei yhtä levyä saada pihalle ilman että saadaan studio rakennettua.
Perro Stupido
01.10.2014 10:28:38
martti.k: No joo, kyllä se nyt kuulostaa tietenkin järkevämmältä kun ajattelee, että saisi juurikin jotain paitaa jne. kylkeen. Ihan järkikauppahan se on tietenkin niille jotka haluaa bändiä tukea.

Eihän siinä toki mitään häviä jos artistina haluaa tämmöistä järjestää.

Mutta on se nyt vittu kumma, että ei yhtä levyä saada pihalle ilman että saadaan studio rakennettua.

Niin siis että jos on joku visio ja kunnianhimoa niin sit pitäs väkisin työntää tuotos pihalle vaikka ei ole siihen 100% tyytyväinen? Jos studio ratkaisee ongelman niin miksi ei?

Kyllä mua ainakin vituttaa tehdä kamaa johon en ole täysin tyytyväinen. Kompromisseja toisten perään vain sen takia että ei ole tarpeeksi rahaa tehdä kunnolla. Todella rasittavaa. Se mitä kukin pitää kunnollisena on eri asia.
martti.k
01.10.2014 10:35:17
Perro Stupido: Niin siis että jos on joku visio ja kunnianhimoa niin sit pitäs väkisin työntää tuotos pihalle vaikka ei ole siihen 100% tyytyväinen? Jos studio ratkaisee ongelman niin miksi ei?

Kyllä mua ainakin vituttaa tehdä kamaa johon en ole täysin tyytyväinen. Kompromisseja toisten perään vain sen takia että ei ole tarpeeksi rahaa tehdä kunnolla. Todella rasittavaa. Se mitä kukin pitää kunnollisena on eri asia.

Eikös se nyt ole ihan normaalia maailman menoa , että varsinkin raha-asioissa pitää tehdä kompromisseja. Ei siinä jos haluaa vetää levyn kasaan omilla visioilla taipumatta niin go for it. Ei se nyt minulta ole pois.
Entropia666
01.10.2014 11:07:21

martti.k: Eikös se nyt ole ihan normaalia maailman menoa , että varsinkin raha-asioissa pitää tehdä kompromisseja. Ei siinä jos haluaa vetää levyn kasaan omilla visioilla taipumatta niin go for it. Ei se nyt minulta ole pois.

Mut jos on kerta halukkaita antamaa massia siihen studioon, niin miks niitä ei pitäs ottaa?
Uusi nettisivu! Inkvisitor || Kuvia: H A J E . F I
Perro Stupido
01.10.2014 11:09:01 (muokattu 01.10.2014 11:09:17)
Entropia666: Mut jos on kerta halukkaita antamaa massia siihen studioon, niin miks niitä ei pitäs ottaa?

Ja jos joku ei halua laittaa keskeneräistä tuotosta ulos niin miksi siitä pitää olla niin pahoillaan?
martti.k
01.10.2014 12:24:06
Perro Stupido: Ja jos joku ei halua laittaa keskeneräistä tuotosta ulos niin miksi siitä pitää olla niin pahoillaan?

Voisin sanoa, että vaikka siksi kun ollaan luvattu tiettyä ajankohtaa julkaisulle ja se ei täyty. Ei sitä keskeneräisenä tarvi julkaista, mutta kyllähän siitä viivästymisestä voidaan pahoillaan olla.
Jeszse
01.10.2014 14:05:50
WINTERSUN STUDIO & TIME II CROWD FUNDING SURVEY (Please read first before liking!)
Good news guys! We have reached an agreement with Nuclear Blast. We gotta give them big props for coming through for us! But first, we need to do a little survey to estimate if we could actually reach our crowd funding goal (which is pretty damn high) before we rush into it. We need to estimate carefully our goal, what is possible and what is not before we can move forward with our plans. This is sort of a test run, but this will hopefully determine approximately how much support we would have. We also want to be clear that the crowd funding is not a charity, we are not asking for donations or anything for free. You would totally get your monies worth!
So we would like to know... If we did this crowd funding project, how many of you guys would be willing to pre-order a TIME II High Quality download package? Stem mixes and many other killer goodies would be included in the perk. All details will be revealed later, but this package would be huge, something never done before! Heres a little taster what the package would include:
TIME II
- High quality full album download (wav 24bit, 44.1kHz), exactly the way the album was recorded, mixed and mastered
- Includes all tracks (Fields of Snow, The Way of the Fire, One with the Shadows, Ominous Clouds, Storm, Silver Leaves)
- Beautiful PDF extended digital booklet with all crowd funding backer names included (optional)
TIME II Stems
- Separated mix tracks for all Drums, Bass, Rhythm Guitars, Melody Guitars & Solos, Vocals, Orchestrations of all songs
- Make your own mix, adjust the levels for your own liking, listen all the main instruments separately, discover and learn all the secrets inside the mix layers
But thats just for starters, this package would include many other items and surprises. We feel very confident about this and trust that you all would go crazy about it! And this package is just the first perk on the list. But this would be our main focus for the campaign.
The price would be very affordable and with the guarantee that 100% of the raised money would go for the funding of our studio and Wintersuns album productions. This would be your chance of a lifetime to support us directly and get an insane TIME II package for your money at the same time (pun intended!). So win-win! All we want you to do for now is...
Please LIKE this post if you would buy and support us.
Please DO NOT click the LIKE if you would not buy.
AND PLEASE SHARE THIS POST TO EVERYONE!!! Because it's important that all our potential supporters see this post and we get some idea whether there's a chance to reach our goal.
Thanks!
- Wintersun boys
Hipelius: Olet hieno mies, mutta sulla on aivan ällistyttävän huono maku. || The Jasser Arafats || Crimson Day
Jeszse
01.10.2014 14:06:37
Ymmärsinkö oikein ettei tosta sais ees fyysistä kopioo?
Hipelius: Olet hieno mies, mutta sulla on aivan ällistyttävän huono maku. || The Jasser Arafats || Crimson Day
Perro Stupido
01.10.2014 14:21:08
Jeszse: Ymmärsinkö oikein ettei tosta sais ees fyysistä kopioo?

Kai ne nyt senkin siihen lisää. Ja eipä se nyt maksa kaupasta ku neljän ison tuopin verran :D
varpio
01.10.2014 14:34:35
Tosi hyvä suunnitelma. En tiedä yhtään paljonko jonkun studion väkertämiseen tarvitaan rahaa (arvaan että melko paljon), mutta jos rahoitus hoituu tuolla tavalla niin onneksi olkoon heille.
janezki_
01.10.2014 14:54:14
Eissss... Tuo Wintersunin päämajan pohjapiirros tuolla naamakirjassa :D Pieni omakotitalo suunnilleen, jota ei ihan pikkurahalla väännetä.

Sellainen kuin aikataulu ois aika kova sana. En nimittäin itse ihan heti heitä rahojani tähän, sillä voi olla etten ole saanut viiden vuoden päästäkään sitä levyä. Koska nyt rakennamme studiota ensin pari vuotta.

Joo, antais vain nuo raidat jakoon niin porukka miksailee itse sitten ja meillä ois netissä 1000 erilaista miksausta yhdestä levystä. Jee.
Suattaapi olla niin tai suattaapi olla olematta. Männessä näkköö!
Decadetroll
01.10.2014 15:48:09
Jaa-a. Eipä annettu edes osviittaa tuon ekan perkin hinnasta, joten hankala sanoa, ostaisinko vaiko en.
I am therefore leaving immediately for Nepal, where I intend to live as a goat.
janezki_
01.10.2014 16:23:30
Jeszse: Ymmärsinkö oikein ettei tosta sais ees fyysistä kopioo?

Näin kuului vastaus:

The fact of the matter is, if we would include CDs in the campaign. We would never reach our goal and TIME II wouldnt see the light of day in that case. This is unfortunate, but it is a fact. We make very little with CDs and we dont have the resources to handle them with large amounts anyways. We can of course hire someone to do it, but then again we would make even less. NB makes the most profit with CDs and they have the proper resources to ship and sell them. Plus the CDs in the campaign would eat the sales of the digital download package and then we would never reach our goal. So not good for anyone. But were confident that when you see the whole download package, you will change your mind ;)
Suattaapi olla niin tai suattaapi olla olematta. Männessä näkköö!
Jeszse
01.10.2014 16:30:56
janezki_: Näin kuului vastaus:

Ei jumalauta.
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)