Mika Torvinen 22.08.2014 12:54:43 | |
---|
vanha_pieru: Olit täsmälleen oikeassa, jokin täydellisen turha kokoelma on tulossa (edellä esittämästäni linkistä aukeaa, jos ketään yhtään kiinnostaa). Se siitä sitten, taas kerran. Hajaantukaa, täällä ei ollutkaan mitään nähtävää. Ei jumalauta mikä pettymys kyllä. Ketä vittua kiinnostaa joku uusi kokoelma. Saatana. A lot of the older fans think that Genesis should be a brand name for progressive rock or whatever, but actually Genesis is the name for a group of songwriters who have always done whatever they felt like doing under that banner. -Phil Collins |
Regalis Apertura 22.08.2014 19:53:55 | |
---|
Noo eiköhän tuo olekin tarkoitettu uudelle sukupolvelle joka on vasta tutustumassa Genesiksen musaan... Hc-fanit joilla on kaikki mahdolliset levyt älköön vaivautuko. |
Artturi 22.08.2014 21:04:43 (muokattu 22.08.2014 21:53:40) | |
---|
Juu ja vaikuttaa, että tässä halutaan myydä myös näitä soolo/sivuprojekteja. Tony Bankshän on avoimesti ollut katkera kun hänen soolojuttunsa eivät oikein niin hyvin menneet läpi, vaikka "jos tykkäät Genesiksestä niin kyllä tykkäisit tästä soololevystänikin, kunhan vain ostaisit sen"- kommentteja aikoinaan ahkerasti viljelikin. No vielä yks yritys! |
HaloOfFlies 23.08.2014 00:12:58 (muokattu 23.08.2014 00:18:52) | |
---|
Ainakin tällä saadaan pahaa-aavistamattomat nykyteinit kuuntelemaan Easy Lover. Out on the street for a living, picture's only begun. Got you under their thumb. |
Regalis Apertura 23.08.2014 10:59:22 | |
---|
|
|
HaloOfFlies 04.03.2015 17:32:52 | |
---|
Hommasin The Lamb Lies Down On Broadwayn. Kertakaikkisen upea levy. Progesävyjen lisäksi Gabrielin jälkeinen Genesis kurkistelee jo paikka paikoin hyvinkin vahvasti. Out on the street for a living, picture's only begun. Got you under their thumb. |
Epämuusikko 05.03.2015 14:56:20 | |
---|
HaloOfFlies: Ainakin tällä saadaan pahaa-aavistamattomat nykyteinit kuuntelemaan Easy Lover. Hyvä biisi, mikäs siinä kuunnellessa. "Thank you for the music, white boy". 6-stroke troll #1 |
vanha_pieru 05.03.2015 17:24:17 | |
---|
HaloOfFlies: Hommasin The Lamb Lies Down On Broadwayn. Kertakaikkisen upea levy. Hyvä levy, mikäs siinä kuunnellessa. Progesävyjen lisäksi Gabrielin jälkeinen Genesis kurkistelee jo paikka paikoin hyvinkin vahvasti. Mitä tarkoitat? Pop-mentaliteettia? Sitä oli runsaasti jo ekalla Genesiksen levyllä (From Genesis to Revelation) ja uljaimmalla progekaudellakin esimerkiksi Selling England by the Poundilla (I Know What I Like), toisaalta taas minusta Genesis ei koskaan lakannut olemasta progeyhtye, ainakaan "osa-aikaisesti". Vai tarkoitatko jotain muuta kuin pop-vaikutteita? |
Madtheswine 06.03.2015 00:50:07 | |
---|
Wind and Wuthering on sellanen levy, joka on vasta tänä vuonna iskenyt tajuntaani. Jotenkin en tykännyt tuosta levystä ennen yhtään, mutta nyt se on minulle Genesiksen upea joutsenlaulu. One for the Vine ja Blood on the Rooftops ovat kaksi suosikkiani, mutta eipä tuossa levyssä ole kuin yksi kappale joka tökkii, eli Your Own Special Way. Muuten täyttä timanttia. Aivan käsittämättömän kovia melodioita varsinkin juuri One for The Vinen loppuosassa. |
Regalis Apertura 06.03.2015 10:53:02 | |
---|
Mulle taas Wind kolisi heti ekalla kuuntelulla. Kuten Trick Of Tail on myös hyvä levy... |
Madtheswine 06.03.2015 12:05:32 | |
---|
Regalis Apertura: Mulle taas Wind kolisi heti ekalla kuuntelulla. Kuten Trick Of Tail on myös hyvä levy... Trick on myös todella hyvä. Genesiksen runi Trespassista Windiin on kyllä uskomattoman tasokas. Tosin niinhän noiden 70-luvun isojen progepumppujen taso oli levystä toiseen uskomattoman korkealla. Ja levyjä puskettiin vielä joka vuosi ulos. |
vanha_pieru 06.03.2015 17:40:31 | |
---|
Madtheswine: Trick on myös todella hyvä. Genesiksen runi Trespassista Windiin on kyllä uskomattoman tasokas. Tosin niinhän noiden 70-luvun isojen progepumppujen taso oli levystä toiseen uskomattoman korkealla. Ja levyjä puskettiin vielä joka vuosi ulos. En haluaisi kuulostaa miltään vanhalta pierulta, mutta kyllä se niin tahtoo olla, että maailman paras proge tosiaan tehtiin 70-luvun alusta saman vuosikymmenen loppupuolelle, noin vuoteen '77 tai '78 mennessä. Pink Floyd, Genesis, Jethro Tull, Camel, Yes, Rick Wakeman... kaikilla kultakausi samaan aikaan. Rushilla tosin sitä oli 80-luku ja tulihan silloin pari-kolme uutta hienoa yhtyettä, neoprogen merkeissä (itselleni ne on Marillion, IQ ja Pendragon). |
HaloOfFlies 06.03.2015 23:05:55 | |
---|
vanha_pieru: Hyvä levy, mikäs siinä kuunnellessa.
Mitä tarkoitat? Pop-mentaliteettia? Sitä oli runsaasti jo ekalla Genesiksen levyllä (From Genesis to Revelation) ja uljaimmalla progekaudellakin esimerkiksi Selling England by the Poundilla (I Know What I Like), toisaalta taas minusta Genesis ei koskaan lakannut olemasta progeyhtye, ainakaan "osa-aikaisesti". Vai tarkoitatko jotain muuta kuin pop-vaikutteita? Juurikin noita pop-vaikutteita tarkoitin. Kyllähän Lamb Lies Down On Broadway on aika suoraviivainen ollakseen täysipainoinen progealbumi. Eräänkin vuotta aiemmin julkaistun Pink Floyd-levyn vaikutus näkyy ja kuuluu albumin soundissa. Out on the street for a living, picture's only begun. Got you under their thumb. |
midmanic 06.03.2015 23:23:32 | |
---|
Olen "Selling Englandin" kasvatti. Kuuntelin uunituoreena levyä yöllä korvakuullokkeilla. Olin siinä 15 vuoden kieppeillä. Olen itse sitä mieltä, että Genesisksen alkutuotanto on aivan huikea ja "Selling England" on merkkipaalu progen historiassa, niin kuin J.S.Bachin toccata ja fuuga d-molli aikoinaan. Tämä musiikki tulee säilymään kautta aikojen. Saamme olla jo nyt sitä todistamassa, sillä on jo nyt monia bändejä, jotka ovat uudelleen alkaneet vaalia tätä tuotantoa. Irroitan erillisen biisin, joka ei ole enää Gabriel tuotantoa, mutta joka on merkittävä ja se on.... Dance on Volcano. Siinäpä on analysiotavaa monelle ammattilaiselle, niin huikeata menoa se on. Olen kuullut sitä soitettavan kahdella flyygelillä. Muuten en tahdo laittaa muita albumeja tärkeysjärjestykseen. Kannattaa tutustua kappaleisiin Firth of Fifth, Dance on Volcano, Fountain of Salmacis, The Cinema Show Dancing with the moonlit knight ja niin edelleen... Sanoituksiin en ole uppoutunut kovin perusteellisesti, sillä englanninkielen taitoni on melko suppea. Voiko joku antaa vinkkejä, mistä saisi lisätietoa suomeksi Genesiksestä lisää. Onko jokin ohjelmahelmi, joka on jäänyt näkemättä(lukematta) tai jotain muuta? |
sesese 07.03.2015 08:43:34 | |
---|
Olen itse sitä mieltä, että Genesisksen alkutuotanto on aivan huikea ja "Selling England" on merkkipaalu progen historiassa, niin kuin J.S.Bachin toccata ja fuuga d-molli aikoinaan. Tämä musiikki tulee säilymään kautta aikojen. Saamme olla jo nyt sitä todistamassa, sillä on jo nyt monia bändejä, jotka ovat uudelleen alkaneet vaalia tätä tuotantoa. Hienosti kirjoitit ja pitkälti samoilla. Itselle vain kolahti Nursery Cryme ja erityisesti The Musical Box. Itselle myös jälkeenpäin hassulta tuntuvaa levyjen kannet olivat lumoavia ja niihiin myös syvennyttiin. Kyllä tuon ajan musiikki kolahti niin kovaa ettei siitä vielään olla toivuttu. |
Vessajono 07.03.2015 13:53:21 | |
---|
Mä en ole jotenkin päässyt Trickiin ja Wind & Wutheringiin ikinä sisälle. Kummallakin on hetkensä, mut jotenkin vähän sellasten väljähtäneiden välitöiden maku niistä on jäänyt. Kuitenkin sit taas niitä myöhempiä poppisalbumeja fanittelen ihan kyllä, tuntuu että bändi jotenkin hukkasi itsensä Gabrielin lähtiessä ja löysi takaisin vasta Duken kohdalla. Funkånaut: Ratkaisu on helppo: Mene vauvafoorumeille tai Demin sivustolle, ei tää oo mikään pursiseura. |
sesese 07.03.2015 14:44:02 | |
---|
|
StJerky 08.03.2015 16:35:52 | |
---|
Kaverin isosiskolla oli Trespass ja Foxtrot. Niitä kuunneltiin n. 13-vuotiaana. Niiden lisäksi olen kovasti tykännyt Nursery Crymestä, jota myös olen paljon kuunnellut. |
Epämuusikko 09.03.2015 00:41:49 | |
---|
midmanic: Olen "Selling Englandin" kasvatti. Kuuntelin levyä yöllä korvakuullokkeilla. Olin siinä 15 vuoden kieppeillä. Mulla näin editoituna täysin sama.
Sanoituksiin en ole uppoutunut kovin perusteellisesti, sillä englanninkielen taitoni on melko suppea. Voiko joku antaa vinkkejä, mistä saisi lisätietoa suomeksi Genesiksestä lisää. Onko jokin ohjelmahelmi, joka on jäänyt näkemättä(lukematta) tai jotain muuta? Kannattaa tutustua syvemmin, sikälimikäli itse en ole hullun lailla tankannut esikuvateoksiaan, mutta kivahan niitä yhteyksiä on bongailla muutenkin. "Thank you for the music, white boy". 6-stroke troll #1 |