Muusikoiden.net
25.04.2024
 

Tanssimusiikki »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: Kokemuksia katusoitosta?
1 2
pekkajau
22.05.2004 13:05:45
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Olettoko katusoittaneet ja millä menestyksellä? On tuossa käynyt mielessä jotta jos kokeilisi pitkästä aikaa katusoittoa muutaman humun kanssa. Minkähänlaiset luvat siihen tarvitsee nykyisin?
 
Mä olen Pekka ja mulla on paperitkin siitä!
hiltsi
22.05.2004 13:26:06
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Olettoko katusoittaneet ja millä menestyksellä? On tuossa käynyt mielessä jotta jos kokeilisi pitkästä aikaa katusoittoa muutaman humun kanssa. Minkähänlaiset luvat siihen tarvitsee nykyisin?
 
Muutaman kerran olen käynyt torilla soittelemassa ja kokemukset on ihan hyviä.. Eläkeläiset tykkää ku niille soittaa humppaa ja parin tunnin soittelosta saa jo kohtuullisesti taskurahaa jos hyvin käy. Meinaan kyllä tänä kesänäkin testailla, ja ehkä lähipubin terassille joku kerta saatan eksyä, luvat on siihen jo kysytty Saattaa jopa pari olutta illan mittaan tulla :)
Lupa-asiat ainaki lappeenrannassa hoituu kätevästi. Päivällä ja alkuillasta voi soittaa ainakin kävelukadulla ja toreilla lupaa kysymättä ilman vahvistimia tai pienellä vahvistimellakin. Torilla kuuluu hyviin tapoihin kysyä torivalvojalta ehkä lupa, joka tulee kyllä automaattisesti. Pitää taasen tässä yhtä viulistikaveria houkutella mukaan niin ei tarvitse lähteä yksin heilumaan :) Minä tilasin pari vuotta sitten kulttuuritoimistosta katusoitto-oppaan jossa oli kaikki asiat selvitetty hienosti.
 
Have
22.05.2004 17:27:57 (muokattu 22.05.2004 17:28:19)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Ei ole, mutta haluaisin kyllä. Vermeetkin olis jo olemassa. Jenkeistä tilasin 50W:n Crate vahvistimen, joka toimii akuilla. MP3 soitin on myös olemassa josta saa taustoja tuutattua. Eli: Kitaralla kauniita melodioita taustojen päälle. Pitäs joskus oikein ottaa itteään niskasta kii ja mennä testaan.
 
Lauri Saastamoinen
22.05.2004 17:43:25
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Minä tilasin pari vuotta sitten kulttuuritoimistosta katusoitto-oppaan jossa oli kaikki asiat selvitetty hienosti.
 
tuohan kuulostaa kätevältä. mitenkäs sellaisen saisi tilattua?
 
"A little bit of music is a whole lot of fun, and its always good for the soul!"
Sertzo S
22.05.2004 18:15:13
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Olettoko katusoittaneet ja millä menestyksellä? On tuossa käynyt mielessä jotta jos kokeilisi pitkästä aikaa katusoittoa muutaman humun kanssa. Minkähänlaiset luvat siihen tarvitsee nykyisin?
 
Savonlinnan torille, joskus kauan sitten 80-luvulla, piti saada anoen lupa tekniseltä lautakunnalta, jos oikein muistan ja palkkiota ei saanut pyytää... antoihan ihmiset rahaa, kun juonen tajusivat.
En tiedä miten on nykyisin, mutta kaikenlaisia sihkuttajia siellä kesäisin näkyy nykyisin esiintyvän, jopa Andien hemmojakin pan-huiluineen ynnä muine kalistimineen.
 
Sertzo S
22.05.2004 18:16:33
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

tuohan kuulostaa kätevältä. mitenkäs sellaisen saisi tilattua?
 
Onkohan EU tuonut muutoksia katusoittoasiaan?
 
poppamies
22.05.2004 18:43:22
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

... joskus kauan sitten 80-luvulla, piti saada anoen lupa tekniseltä lautakunnalta...
 
No joo. Sellainen kaiutin/melulupa piti olla jos ulkona soitti ja käytti laitteita. Nykyään ei taida olla niin tarkkaa.
On tullut soitettua vuosien mittaan kymmeniä ja kymmeniä kertoja turuilla ja toreilla. Tuntuu että yleisö arvostaa live musiikkia aina kun sitä on tarjolla. Kyllä ilmaiseksi saa soittaa niin paljon kun haluaa. Kaupunki näkisi mielellään että olisi senkaltaista toimintaa ympäri kaupunkia. Hommaavat kyllä kaikki mahdolliset luvat ja sähköt ilman pyytämättä. Sellaista varsinaista katusoittoa missä kerätään rahaa en ole harrastanut. No, en tiedä lasketaanko että se on rahankeräystä että saadaan soittaa 3-4 keskiviikkoiltaa kesän mittaan iltatorin jälkeen kapakan edustalla ja ravintoloitsia maksaa 300€/kerta. Ainakin vähän särystä ja kivusta...
 
"G-strings are for strippers"
KoskPaavo
22.05.2004 20:22:48
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

"Andien hemmo" kuulostaa hupatermiltä.
 
Soittaja selviää aina.
U.Honey
22.05.2004 20:24:12
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Kerran oon kokeillut katusoittoa. Laitoin haitarilla menemään metsäkukkia ja ensimmäinen ohikulkija antoikin markan. Ehdin jo innostua että hyvinhän tämä menee, mutta seuraava ohikulkija sanoi "Painu vittuun!". Masennuin ja lopetin katusoittamisen.
 
My name is Baron, U.Honey Baron.
työläinen
22.05.2004 22:37:35
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

"Andien hemmo" rules! Toi lähti kiertoon.
 
Vaikka kuinka hjuva rumpali, silti aina VÄHÄN häiritse soittaminen.
Sertzo S
22.05.2004 22:54:09
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Kerran oon kokeillut katusoittoa. Laitoin haitarilla menemään metsäkukkia ja ensimmäinen ohikulkija antoikin markan. Ehdin jo innostua että hyvinhän tämä menee, mutta seuraava ohikulkija sanoi "Painu vittuun!". Masennuin ja lopetin katusoittamisen.
 
Miksi pirusta noin vähästä masennuit?
Minä meinasin kerran saada jopa turpiinikin... no en tosin katusoittajana, vaan raflassa, kun lauloin M. Innasta imitoiden erään humpan.
Selvisin tuosta naispuolisesta "gladiaattorista" ilman fyysisiä vaurioita, mutta läheltä piti.
 
Kukko
23.05.2004 00:43:00
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Kerran oon kokeillut katusoittoa. Laitoin haitarilla menemään metsäkukkia ja ensimmäinen ohikulkija antoikin markan. Ehdin jo innostua että hyvinhän tämä menee, mutta seuraava ohikulkija sanoi "Painu vittuun!". Masennuin ja lopetin katusoittamisen.
 
Ei sentään vieny sitä markkaa?
 
"Viihdetaiteilijan työssä on ikävintä, kun joutuu selvinpäin mikrofonin takaa katselemaan, kun amatöörit ryyppää" -Irwin-
WanhaWetäjä
23.05.2004 01:18:35
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Kerran oon kokeillut katusoittoa. Laitoin haitarilla menemään metsäkukkia ja ensimmäinen ohikulkija antoikin markan. Ehdin jo innostua että hyvinhän tämä menee, mutta seuraava ohikulkija sanoi "Painu vittuun!". Masennuin ja lopetin katusoittamisen.
 
Katu-uskottavuus...mä olen kuullut sun musanäytteitäs ja niiden perusteella voisin sanoa että sulta puuttuu juuri tuo ominaisuus..."Metsäkukkia"ja haitari ei ehkä oikeen ole se sun juttus ??
 
poppamies
23.05.2004 06:55:13
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

...mä olen kuullut sun musanäytteitäs ja niiden perusteella voisin sanoa että sulta puuttuu juuri tuo ominaisuus..."Metsäkukkia"ja haitari ei ehkä oikeen ole se sun juttus ??
 
No ei puutu. Huonosti soitettua Metsäkakkaa kuulee jokaisena tyynenä kesäiltana mutta tuollaista taideversiota ala Zappa hyvin harvoin...
 
"G-strings are for strippers"
pekkajau
23.05.2004 13:27:37
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Andien hemmo= Matsupitsu mies?
 
Mä olen Pekka ja mulla on paperitkin siitä!
Sertzo S
23.05.2004 15:06:50
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Andien hemmo= Matsupitsu mies?
 
Joo, ne veti Savonlinnan torilla ainakin viime kesänä ja jokainen biisi kuulosti aivan samalta. Hypnoottinen, ilmeisesti laamannahasta tehty bassorummun tapainen toi assosiaation vappumarssikulkueen vastaavasta soundista.
 
poppamies
23.05.2004 16:03:58 (muokattu 23.05.2004 16:04:37)
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Joo, ne veti Savonlinnan torilla ainakin viime kesänä ja jokainen biisi kuulosti aivan samalta. Hypnoottinen, ilmeisesti laamannahasta tehty bassorummun tapainen toi assosiaation vappumarssikulkueen vastaavasta soundista.
 
Joo, tunnen osan porukasta henkilökohtaisesti. Osa on asunut suomessa kymmenkunta vuotta jo. Sai heiltä kerran sellaisen "marakassin" joka käytännössä on nippu karitsansorkkia. Se iso rumpu on "bombo" ja se pieni "kitara" charango. Siinä on kaikukoppana vyötiäisen selkä"nahka". Ihan aikuisten oikeesti...
 
"G-strings are for strippers"
Sertzo S
24.05.2004 08:57:26
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Mulla ei ole Andien hemmoja vastaan mitään-tuli mieleeni vaan-he omalla tavallaan värittivät Savonlinnan toria mukavasti soitollaan.
 
baron
24.05.2004 09:12:05
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Mua kiinnostaisi oikeasti lähteä kokeilemaan. Kun olen kiipparisti ja akustisen roudaaminen tuottaisi vähän turhan paljon ongelmia, miten digipianon äänentoisto on järjestettävissä?
 
Children of Baron - The Ultimate Keyboard Academy "mulla on korvat sulla ei"
Sertzo S
24.05.2004 09:26:21
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Mua kiinnostaisi oikeasti lähteä kokeilemaan. Kun olen kiipparisti ja akustisen roudaaminen tuottaisi vähän turhan paljon ongelmia, miten digipianon äänentoisto on järjestettävissä?
 
Luulen äänentoiston tuovan ongelmia asiaan.
Yleensä katu/torisoitto tehdään akustisesti, joten ei muuta kuin poljettava harmooni selkäreppuun ja torille soittelemaan. :)
 
« edellinen sivu | seuraava sivu »
1 2

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «