Aihe: Anonyymit GASiläiset pt.2
1 2 3 4 5178 179 180 181 182343 344 345 346 347
Vihapiirakka
29.09.2014 09:45:44
Saatana -ketjun riivaamana tuo kaasuttelu kasvanu melkosesti nuppia ja kaappia kohtaan. Lisäksi sitten tuo seiska kuumotteleepi vieläkii, ja sit RR.

Tulis lottovoitto nii ostasin kämpän ja sen täytee tavarata.
JaaGeRMaisTeR
29.09.2014 10:10:54
iec: Juu ne on ne pienet jutut lopulta jotka jää kaivamaan siihen asti että on pakko vaihtaa laitteistoa :) Sininen kirkas valo vahvarin taulussa on varmaan aluksi pikantti jännä yksityiskohta, mutta ajan kanssa alkaa käydä hermoille.

Ja toinen juttu minkä olen huomannut tästä gasituksesta on se, että jos on jokin ominaisuus minkä haluaa, niin se on sitten lopulta hommattava. Esimerkiksi itellä oli uutta vahvaria ostaessa aivan pakko saada kaksikanavainen vahvari, jossa molemmille kanaville on omat equt ja tietysti piti kuulostaa hyvältä sekä cleanilla että särökanavalla. Lisävaatimuksena oli että vahvarin pitää kuulostaa rokkiin/bluesrokkiin hyvältä ilman pedaaleitakin. Ei mitkään helpot vaatimukset, mutta mulle ratkaisu oli Fender Supersonic 22 combo.

Kuulostaa siltä että sulla voisi toimia jokin Mesan nuppi sopivan keinokuorman kanssa tai jopa ilman keinokuormaa. Kokeilemallahan se selviää. Monesti käy niin, että kuvittelee haluavansa jotain soundia ja jonkin tietyn laitteen, mutta kun testailee eri vahvareita, huomaa päätyvänsä johonkin ihan eri kamppeeseen. Mäkin luulin että halusin Marshallin särömaailman, mutta päädyinkin Fenderiin :D

-iec

Näin se on :) Mietin tuota caliber studiota. Siinä voisi olla ratkaisuntynkää, mutta jää nyt nähtäväksi. Fenderitkin vähän järeämmällä särölläkin voisi olla oiva peli.

Pistin nyt ensin viestiä Puolaan ja kyselin vähän kitarahintoja. Vähän tuollanen nuoruuden ihastus alkoi taas mieltä lämmittämään.
Laulava Kylätohtori
30.09.2014 13:42:04
Hassut ajatukset SG:stä pulpahtelevat päähäni yhä useammin... Hmmm... Lääkärille vai torille?
Believe what you want, it doesn't mean you're right...
iec
30.09.2014 14:00:57

Laulava Kylätohtori: Hassut ajatukset SG:stä pulpahtelevat päähäni yhä useammin... Hmmm... Lääkärille vai torille?

Vielä hassumpi ajatus pulpahti mulla mieleen. En tiedä onko tätä jo joku ehdottanutkin täällä, eli mitäs jos lainaisi joltakin kitaraa jotta pahin kaasuttelu menisi ohi? Voisikohan tuo toimia... Sen joka antaa lainaksi pitäisi vain tuntea kaveri sen verran hyvin, että tietää kitaran/muiden laitteiden olevan hyvissä käsissä - Ei siis kitaransäilytystä tyyliin Yngwie Malmsteen.

No tämä nyt vain oli tällainen avaruudesta sinkoutunut ajatus...

-iec
Ja niin päin pois...
kihtaristi
30.09.2014 14:43:55
Laulava Kylätohtori: Hassut ajatukset SG:stä pulpahtelevat päähäni yhä useammin... Hmmm... Lääkärille vai torille?

Selviääkö musaliikkeessä käymällä? Ei välttämättä menis euroakaan, jos ei sovi käteen tai soundi korvaan. Välillä itsellä on joihinkin hassuihin ajatuksiin vaikkapa Hiwatt-vaffareista riittänyt liikkeessä kokeileminen :)
Gabe
30.09.2014 16:22:17

SG on kyllä kelpo soitin.

Huh, nyt on paha tilanne kun olisi jo kiva läjä pätäkkää syrjässä. Pitäisi kuitenkin malttaa odotella niiden kanssa kevääseen kunnes tulee seuraava pidempi loma ja olisi ehkä aikaakin vaikka jonkun uuden kitaran kitaran etsinnälle.
JaaGeRMaisTeR
30.09.2014 16:35:44

Torin kautta tohtorille.. That's it :)
Sarko
30.09.2014 17:52:20
Kylätohtori ja Gabe on kyllä kovimmat esimerkit että anti-GAS on silkkaa valhetta :D
"You know the whole deal with tearing down the old to make room for the new? Well, music isn't city planning." - Grant Hart
Laulava Kylätohtori
30.09.2014 18:08:24 (muokattu 30.09.2014 18:09:13)
Sarko: Kylätohtori ja Gabe on kyllä kovimmat esimerkit että anti-GAS on silkkaa valhetta :D

Nyt huhut vellovat sen verran villeinä, että on pakko puuttua peliin. Kaikkihan on pelkkää panettelua, mustamaalaamista ja spekulaatiota. Mitään en myönnä, todisteet puuttuvat...! :D

Mutta miettikääs nyt. Mitä ostin viimeksi, en edes muista enää. Eilen tilasin viimein Tung-Solit Uraltonelta (oli tullut lisää), mutta sitä ennen se taisi olla Jazzmaster. Enkä ole koskaan ollut onnellisempi...

Sitä paitsi, ne oli hassuja ajatuksia, ei gas. ;)

e. niin paitsi tietysti Gabe.... Gaben tilanne pikkasen huolestuttaa...
Laulava Kylätohtori
30.09.2014 18:10:37 (muokattu 30.09.2014 18:15:08)
JaaGeRMaisTeR: Torin kautta tohtorille.. That's it :)

:D

Paitsi, että nämä ajat ovat jo menneet. Tosin torilta voisi löytyä joku hyvä yksilö riistohintaan, mutta onneksi rahat on loppu, niin ei tarvitse tätäkään miettiä sen enempää...

e. testaus/lainaus olisivat kyllä hyviä ideoita ja luulen, että niillä turhat ajatukset haihtuisivat, mutta eipä taida kenelläkään tutulla olla sg:tä. Tosin muistissa on vielä, miten Essin testausreissu lähti lapasesta ja rahat lähti Ranskaan...
Gabe
30.09.2014 19:41:08
Sarko: Kekkuliheikki ja AngieRainbow on kyllä kovimmat esimerkit että anti-GAS on silkkaa valhetta :D

No ei. :) Itse ainakin tykkään ostella rompetta ihan vain mielenkiinnosta aihetta kohtaan, ei näitä aina niin vakavasti kannata ottaa. Ja seuraavan hankinnan voin ihan reilusti myöntää olevan puhtaasti hupiostos, mitään en ainakaan tunne varsinaisesti enää tarvitsevani. Olen pyöritellyt mielessä toista CS Stratoa.. wanha Marshallkin voisi kiinnostaa.. saa nähdä.

Ja mitään anti gasia tai ostoslakkojahan en ole koskaan kannattanut. ;)
Laulava Kylätohtori
30.09.2014 20:56:00
Gabe: Kekkuliheikki AngieRainbow

No ei. :) Itse ainakin tykkään ostella rompetta ihan vain mielenkiinnosta aihetta kohtaan, ei näitä aina niin vakavasti kannata ottaa. Ja seuraavan hankinnan voin ihan reilusti myöntää olevan puhtaasti hupiostos, mitään en ainakaan tunne varsinaisesti enää tarvitsevani. Olen pyöritellyt mielessä toista CS Stratoa.. wanha Marshallkin voisi kiinnostaa.. saa nähdä.

Näääähhh... Eiku ostat Gibsonin Firebirdin. Niin minä tekisin, jos olisin sinä... :)

Ja mitään anti gasia tai ostoslakkojahan en ole koskaan kannattanut. ;)

Juu, eihän sellaisessa mitään järkeä olisikaan. Itseäni alkoi se jatkuva gasitus tympimään, joten olen pitänyt pientä taukoa, jota rahattomuus on mukavasti auttanut. Ehkä kaipailisin nyt enemmän soittoaikaa kuin uusia romuja....

Tosin Firebird, SG ja kunnon Les Paul Custom kyllä kiinnostaisivat... ;)
kosmonausea
30.09.2014 20:57:50
Gabe: SG on kyllä kelpo soitin.

Huh, nyt on paha tilanne kun olisi jo kiva läjä pätäkkää syrjässä. Pitäisi kuitenkin malttaa odotella niiden kanssa kevääseen kunnes tulee seuraava pidempi loma ja olisi ehkä aikaakin vaikka jonkun uuden kitaran kitaran etsinnälle.

Tuolta tuo meikän Amfi huutelee sun nimeä olohuoneessa nytkin ... muuten hyvä kitara, mutta eihän tuota huutelua loputtomiin jaksa kuunnella :D
Perkelefantti.
JaaGeRMaisTeR
30.09.2014 21:10:41 (muokattu 30.09.2014 21:11:17)
Laulava Kylätohtori: :D

Paitsi, että nämä ajat ovat jo menneet. Tosin torilta voisi löytyä joku hyvä yksilö riistohintaan, mutta onneksi rahat on loppu, niin ei tarvitse tätäkään miettiä sen enempää...

Anna hetki kyteä ja huomaat tekeväsi persaukisena vähän kaupan tynkää ja vertailet hintoja.

Kunnes joulukuussa sitten ostat kirkkaan keltaisen SG:n.

Onneksi oma gasin kohdetta tuskin tulee pyörimään torilla hetkeen. Kukaan pysty yllyttämään.

e. testaus/lainaus olisivat kyllä hyviä ideoita ja luulen, että niillä turhat ajatukset haihtuisivat, mutta eipä taida kenelläkään tutulla olla sg:tä. Tosin muistissa on vielä, miten Essin testausreissu lähti lapasesta ja rahat lähti Ranskaan...

Lopetat nyt heti tuollaset lainaus/testaus hommat ja rupeat keräämään budjettia :)
Gabe
30.09.2014 21:17:12
Laulava Kylätohtori: Näääähhh... Eiku ostat Gibsonin Firebirdin. Niin minä tekisin, jos olisin sinä... :)

Firebird on kyllä veikeä otus, ei ehkä ihan minun juttuni mutta tosi muikea kitara. Nyt on pidettävä jäitä hatussa ja varottava ostamasti mitään gasin sumentamin silmin.

kosmonausea: Tuolta tuo meikän Amfi huutelee sun nimeä olohuoneessa nytkin ... muuten hyvä kitara, mutta eihän tuota huutelua loputtomiin jaksa kuunnella :D

Ilmoitus näyttää olevan merkitty muistiin. ;) Nuo telecaterit on vain vähän hankalia minulle kun ostelen ja myyn niitä ihan holtittomasti. :D Pitää miettiä..
Muovinen
30.09.2014 21:20:15

BKP:n Mississippi Queen kaulapaikalle ois hakusessa mutta mistä semmosen voi ostaa bärkule? En löytäny ku yhden setin suomalaisesta nettikaupasta vaan ku tarvin vaan sen kaulamikin. Pittääkö tähyillä ulukomaille vai myykö joku mulle tollasen?
Stalkah
30.09.2014 21:48:06

Muovinen: BKP:n Mississippi Queen kaulapaikalle ois hakusessa mutta mistä semmosen voi ostaa bärkule? En löytäny ku yhden setin suomalaisesta nettikaupasta vaan ku tarvin vaan sen kaulamikin. Pittääkö tähyillä ulukomaille vai myykö joku mulle tollasen?

Tsekkaa myös http://www.power-sound.fi

Heidän kauttaan laitoin itse vasta tilaukseen BKP:n setin. Ei ollut hyllyssä valmiina, koska oli sen verran erikoistavaraa, mutta täähän tarkoittaa sitä, et tilaavat siis muutakin, kuin mitä sattuu hyllyssä normaalisti olemaan.
"Naulat neljän tuumamitan lyöty pajavasaroin - haukan katse hanskojani vartioi"
kosmonausea
30.09.2014 21:56:01
Gabe: Ilmoitus näyttää olevan merkitty muistiin. ;) Nuo telecaterit on vain vähän hankalia minulle kun ostelen ja myyn niitä ihan holtittomasti. :D Pitää miettiä..

Tosin seriously, jos oot tosiaan tulossa käymään täällä päin, niin tule ihmeessä testailemaan tee-/kahvi-/jallukupposen kera. Kuten olen ehkä maininnut, ainoa vika tuossa itelle on, että siihen ei saa mahtumaan kampea. Aasinsillan kautta tämäkin kirjoitus liittyy ketjun aiheeseen: vihtum kun tekis mieli päästä teettämään sitä Jazzmasteria :)
Perkelefantti.
Gabe
30.09.2014 22:10:50
kosmonausea: Tosin seriously, jos oot tosiaan tulossa käymään täällä päin, niin tule ihmeessä testailemaan tee-/kahvi-/jallukupposen kera. Kuten olen ehkä maininnut, ainoa vika tuossa itelle on, että siihen ei saa mahtumaan kampea. Aasinsillan kautta tämäkin kirjoitus liittyy ketjun aiheeseen: vihtum kun tekis mieli päästä teettämään sitä Jazzmasteria :)

Kiitos kutsusta, tämä olisi vakaa tarkoitus. Ties vaikka se lähtisi mukaan siitä. :) Pitää hioa vielä veljen kanssa aikataulut kuntoon. Ei ole perheellisen helppoa gasitella kun ei oikein ikinä ehdi mihinkään. :D
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)