Muusikoiden.net
23.04.2024
 

Studiotyöskentely »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: Studiomonitorien kytkeminen suoraan läppäriin
1
rannilan tuomari
29.09.2014 19:04:31
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Hei! Aion ostaa hätävarana tähän väliin jotkut halvemmat sudiomonitorit ja kysyisin et onko järkeä kytkeä niitä suoraan läppärin äänikortiin? Onnistuuko kytkeminen esim. tällä kaapelilla http://www.thomann.de/fi/pro_snake_tpy_2030_kmm.htm
 
oksatboys
29.09.2014 20:14:02
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Juu tuolla onnistuu. Siitä järjestä sitten... niin ei se mitenkään ideaalia ole luurireiästä vetää ja soundi ei ole timangia, mutta jos ei parempaa da-muunninta ja lähtöä ole niin minkäs teet.
 
Sanotaan että soundi lähtee sormista... no mulla se on kai jo sitte lähtenyt.
rannilan tuomari
29.09.2014 20:39:38
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Mitä interfaceä suosittelisit, jos nyt satun semmoisen ostamaan, mikä olisi varmasti suositeltavaa tuohon kyytipojaksi. Budjetti on mulla max. 150 euroa.
 
oksatboys
29.09.2014 20:59:01
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Torilta löytyy alle sataseen kelpo laitteita. Osta vaikka tämä http://muusikoiden.net/tori/nayta.php?id=923590 niin jää vielä rahaa kaliaankin.
 
Jos puhutaan semmoisista perusinterfaceista, jollainen jokaisella muusikolla ja harrastajalla nykyään tulee olla, niin se on aika sama minkä tuosta 100 - 150e hintaluokasta valitsee. Ominaisuudet ovat yleensä juuri samat kaikissa ja yleinen laatu jne samaa tasoa.
 
Mulla on ollut presonuksen ja focusriten interfacet ja ne kyllä ovat asiansa ajaneet kotihommissa. Ja jos kaikki muu on kunnossa, niin aika pitkälle pääsee äänitteen laadussa tollasillakin vehkeillä.
 
Jos sä haluat vain kuunnella musaa, niin silloin tarvitset vain DAC-boksin, joita myy esim. elektroniikka ja hifikaupat. Tosin hinta on varmaan sama tai enemmän kuin interfaceilla :D
 
Sanotaan että soundi lähtee sormista... no mulla se on kai jo sitte lähtenyt.
varakeef
30.09.2014 08:44:07
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Jos haluat vain musaa kuunnella, niin toimii aivan hyvin monitorien kytkeminen suoraan läppärin ulostuloon - kuuloke- tai linja-, aika sama.
 
Turhaa asiasta liian monimutkaista tehdä.
 
"Käytös siivo ja hillitty sopii lehmälle" - Laura Latvala
askomiko
01.10.2014 12:00:12
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Mun läppärissä oli linjalähtö ihan yllätyshuono. Kompressoi voimakkaammilla äänillä oma-aloittesesti lyttyyn. Super!
 
On vaikeaa olla heviuskottava kun on niin hemmetin söpö. -Shemhamforash
Kalmo
01.10.2014 16:07:47
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

askomiko: Mun läppärissä oli linjalähtö ihan yllätyshuono. Kompressoi voimakkaammilla äänillä oma-aloittesesti lyttyyn. Super!
 
Ei kai mennyt Media Playerin kautta? Siinä on automaattinen kompressori joskus oletusasetuksena. Vaikea uskoa, että itse linjalähtöön olisi emon äänipiirissä lisätty kompressio. Vaan eihän noista aina tiedä.
 
Asus P5B, E6600 Core 2, E-MU 1820, 2 G RAM, GF 7300, XP, SONAR 8.5 Keski-ikäisellä amatöörillä on se etu, että edessä olevia turhautumisen vuosia on vähemmän.
askomiko
02.10.2014 00:52:06
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Eikun siitä vaan loppui jotenkin hönkä kesken.
 
On vaikeaa olla heviuskottava kun on niin hemmetin söpö. -Shemhamforash
Kalmo
02.10.2014 12:46:00
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

askomiko: Eikun siitä vaan loppui jotenkin hönkä kesken.
 
Kai sinulla on aktiivimonitorit?
 
Asus P5B, E6600 Core 2, E-MU 1820, 2 G RAM, GF 7300, XP, SONAR 8.5 Keski-ikäisellä amatöörillä on se etu, että edessä olevia turhautumisen vuosia on vähemmän.
« edellinen sivu | seuraava sivu »
1

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «