Voisin vaikka vannoa, että radiossa laulettiin juuri hetki sitten: "Sompi oon, Sompi oon..." :D Oikeista sanosta ei valitettavasti hajuakaan. Jotain jenkkaa tai humppaa se tyylilajiltaan taisi olla. Ei kiinnosta kuitenkaan aivan niin paljoa, että jaksaisin ottaa selvää esittäjästä tai oikeista sanoistakaan. Minusta nuo kuulemani ovat joka tapauksessa huomattavasti paremmat! ;) "Mister is my cowboy!" - J. E. Vanaja |
barclay 29.09.2014 22:16:56 | |
---|
Peer Gunt - Bad Boys Are Here V: I lose my hair O: Bad boys are here Radio Cityllä soi usein ja aina olen kuullut väärin. Nyt päätin vihdoin tarkistaa. Kostiainen. Karumpi saundi, parempi mieli http://www.mikseri.net/kostiainenproj |
NHR 01.10.2014 22:36:43 | |
---|
Ihan selvästi kuulin, että Juha Metsäperä olisi laulanut kappaleessaan Äiti näin: Mä puhun sulle aina silloin kummut ei nää Kun ikävä kasvaa niin suureks, että Sennalle jään Sitten tarkistin intter_neteistä, kun tuntui hiukan siltä, ettei se nyt varmaankaan aivan noinkaan voi oikeasti mennä... ;) "Mister is my cowboy!" - J. E. Vanaja |
juhokoo 04.10.2014 11:15:07 | |
---|
Apulanta - Koneeseen kadonnut V: Siitä kysymys elämässä kai on. O: Siitä kysymys enää tässä kai on. |
Yallup 06.10.2014 11:46:22 (muokattu 06.10.2014 11:55:21) | |
---|
Dave laulaa Hoida puut, mutta en kuule tuota monikkomuotoa. En sitten millään. Vai laulaako se ...puuuuuu - ja unohda muuuuuuuu?? Ja mikä se Matteus on? Bröyks? Ei saa selvää, eikä sanoja löydy. "Tosta se taitaa lähteä.." |
jyrivaan 21.10.2014 01:31:04 | |
---|
Ei välttämättä väärin kuultuja, mutta sanajärjestyksen vuoksi väärinymmärrettyjä lyriikoita ovat joskus olleet itselleni nämä. Korroosio laulaa "Mä erään keikan jälkeen löysin lapun vierestä mikkitelineen" eli löydettinkö lapun vierestä mikkiteline vaiko mikkitelineen vierestä lappu. Nyttemmin jo on avautunut mitä tarkoitettiin, mutta nuorempana tätä lyriikkaa pohdiskelin. Toinen on sitten Irwinin Kuin Ferrari-biisi. "Minä nostan kengän päälle polkimen" eli nostetaanko poljin kengän päälle vai kenkä polkimen päälle. |
Quadrofenix 21.10.2014 14:13:11 | |
---|
Nightwish:" I want my tears back" Kuuntelin että "I want nineties back ", hyvän kuulosta itseironiaa. |
barclay 07.12.2014 18:14:55 | |
---|
Jeremih - Don't Tell 'Em V: Fuckin' like your father O: Fuck it like no other Kostiainen. Karumpi saundi, parempi mieli http://www.mikseri.net/kostiainenproj |
allupatukka 17.12.2014 12:32:32 | |
---|
Kummeli - Olen tullut takaisin V: "Tescon valot majakkana laivaani mun ohjaa." O:"Diskon valot majakkana laivaani mun ohjaa" Olen aina tiennyt, että alussa sanotaan disko, mutta en yrittämälläkään pysty kuulemaan muuta kuin Tescon. Brittien vähittäistavarakaupan jättiläinen on varmasti maksanut Kummelille tästä piilomainonnasta! "Se sktisopatukka kun ei näe omaa patukkaansa pitemmälle eli jää alle senttiin." KooAa |
jyrivaan 17.12.2014 14:17:50 | |
---|
allupatukka: Kummeli - Olen tullut takaisin V: "Tescon valot majakkana laivaani mun ohjaa." O:"Diskon valot majakkana laivaani mun ohjaa" Olen aina tiennyt, että alussa sanotaan disko, mutta en yrittämälläkään pysty kuulemaan muuta kuin Tescon. Brittien vähittäistavarakaupan jättiläinen on varmasti maksanut Kummelille tästä piilomainonnasta! Itse samasta biisistä kuulin kohdan "Eli plagioi discobiisin" nuorempana näin "Ei radioo, ei discobiisii" tai myös "tein radioon discobiisin". |
Stella Vitae 21.12.2014 16:57:18 | |
---|
Don Huonot: Riidankylväjä Lyriikka menee oikeasti: Tee jotain tolle sun päälles Luulin pitkään aiemmin, että se menee: Mä tulen sun päälles Elämää paperilla, minun tai toisten.. |
NHR 21.12.2014 17:28:03 | |
---|
Stella Vitae: Don Huonot: Riidankylväjä Lyriikka menee oikeasti: Tee jotain tolle sun päälles Luulin pitkään aiemmin, että se menee: Mä tulen sun päälles Tuo sama kohta oli itsellenikin pitkään aivan hämärän peitossa, mutta en muistaakseni saanut edes mitään vaihtoehtoisia sanoituksia syntymään siihen. Mielikuvituksen puutettako? :( Eikä muuten ole ainoa tapaus, jossa olen tavallaan vähän pettynytkin saatuani selville ne oikeat lyriikat: "Jaaaa, ihan tollai vaan..." Harva meistä on rautaa, vaan eipä ole kovin moni polyuretaaniakaan! |
lurkki 21.12.2014 18:15:39 | |
---|
Kyyn eleet. Monessakin kappaleessa. Ymmärrän, että haluat osallistua keskusteluun, mutta täällä tuo keskustelu on viety paljon pidemmälle ja ymmärrys on paljon korkeammalla tasolla kuin sinulla. Joten - älä tule puhumaan asioista joista et tiedä mitään, vaan ota selvää. |
NHR 24.12.2014 12:40:29 (muokattu 24.12.2014 12:41:45) | |
---|
Jordy: Eats Christmas, say no, El (oik: it's Christmas, c'est Noel). Kappaleessa ei kovin paljon enempää sanoja olekaan, mutta niistä onkin sitten sitäkin vaikeampi saada selvää tuon paksun ranskalaisaksentin ja/tai "lapsenkielisyyden" läpi: https://www.youtube.com/watch?v=HT_c9GrZQk8Harva meistä on rautaa, vaan eipä ole kovin moni polyuretaaniakaan! |
NHR 28.12.2014 11:58:15 | |
---|
Elvis Presley: In The Ghetto O: On a cold and gray Chicago mornin'... V: On a golden crazy cargo mornin'... Harva meistä on rautaa, vaan eipä ole kovin moni polyuretaaniakaan! |
joku muu sikko 04.01.2015 17:45:18 | |
---|
Juokse villi lapsi O: Taivas on täynnä kuumaa terästä, ehkä pian, sitä ei tiedä kukaan. V: Taivas on täynnä kulmaterästä, ehkä pian, sitä ei tiedä kukaan. Johan tuokin oli aika oppia. |
NHR 04.01.2015 18:00:58 | |
---|
joku muu sikko: Juokse villi lapsi O: Taivas on täynnä kuumaa terästä, ehkä pian, sitä ei tiedä kukaan. V: Taivas on täynnä kulmaterästä, ehkä pian, sitä ei tiedä kukaan. Johan tuokin oli aika oppia. "Tuuman terästä" oli ainakin vielä yksi vaihtoehto. Harva meistä on rautaa, vaan eipä ole kovin moni polyuretaaniakaan! |
jyrivaan 08.01.2015 22:29:00 | |
---|
Kappaleen nimeä tai esittäjää en edes tiedä, mutta tänään sattui Ylex olemaan auki ja aivan kuin eräässä biisissä olisi laulettu "Hjallis on upee, Hjallis on upee". Tuskinpa näin sillä kyseessä oli ulkolainen rapkipale. |
Epämuusikko 06.02.2015 22:39:50 | |
---|
Hieman Brand New Dayn jälkeistä (eli suureksi osaksi ihan turhaa) Stingiä, Tornio-twistillä: I dream of rain, Läjä Äijälä. "Thank you for the music, white boy". 6-stroke troll #1 |
Kalju Pitkätukka 10.02.2015 17:08:12 | |
---|
Sielun Veljet: Säkenöivä Voima Työkaveri sanoi äitinsä kuulevan aina, että biisissä lauletaan: Seinät kastuu, seinät kastuu... Eppu Normaali: Suomi-ilmiö O: Uraani halkeaa Nimeltämainitsematon henkilö luuli siinä laulettavan: Munani halkeaa Eppu Normaali: Vuonna -85 O:Ojat pullollaan pitkätukkiaan... V:Pojat, mull on lantikka tukkijaan.(älkää kysykö, mitä väärinkuulija kuvitteli tuon tarkoittavan) Juha |