Juhani_t 25.09.2014 21:52:14 | |
---|
"Mikä se semmonen midi on? Joku mini?" |
janneto 25.09.2014 21:54:48 | |
---|
|
Juhani_t 25.09.2014 21:55:48 | |
---|
janneto: Olisko logo ymmärretty väärin? Ei tähän oikein muutakaan selitystä voi olla. "Mikä se semmonen midi on? Joku mini?" |
jabajee 25.09.2014 22:35:29 | |
---|
Hollmi-5:
Siihen aikaan tehtiin rummut paremmasta kamasta, kuin nykyään. Siitä sulla tosin ei ole kokemusta, kun sinun omat tuon aikakauden kamat edustaa nykyajan Milleniumtasoa... |
Juhani_t 25.09.2014 22:43:14 | |
---|
jabajee: Mielestäni 300€ Acron pitää olla kyllä jo mint-kuntoinen, eikä noista kumpikaan näytä siltä. Vaikka onkin 60-lukuisia, niin en kuitenkaan puhuisi tarjoushinnoista. Laukkua tuossa toisessa ehkä arvostaisin lähes virpan verran. Vitriinissä. "Mikä se semmonen midi on? Joku mini?" |
jabajee 25.09.2014 23:01:00 (muokattu 25.09.2014 23:21:27) | |
---|
Hollmi-5:
Siihen aikaan tehtiin rummut paremmasta kamasta, kuin nykyään. Siitä sulla tosin ei ole kokemusta, kun sinun omat tuon aikakauden kamat edustaa nykyajan Milleniumtasoa... |
artsipartsi 26.09.2014 08:11:48 | |
---|
Juhani_t: Laukkua tuossa toisessa ehkä arvostaisin lähes virpan verran. Vitriinissä. Tai sitten ei, itsellä on tuollainen laukku...maksoi 40e :) |
Juhani_t 26.09.2014 08:14:49 | |
---|
artsipartsi: Tai sitten ei, itsellä on tuollainen laukku...maksoi 40e :) No tätä luokkaa se minunkin Acroliten arvostus on. "Mikä se semmonen midi on? Joku mini?" |
artsipartsi 26.09.2014 12:16:47 | |
---|
Juhani_t: No tätä luokkaa se minunkin Acroliten arvostus on. hah :) olisiko arvostus toinen jos niitä saisi ns.power-kokona? |
Juhani_t 26.09.2014 12:52:03 | |
---|
artsipartsi: hah :) olisiko arvostus toinen jos niitä saisi ns.power-kokona? Heh. No ei se nyt ihan siitä ole kiinni :) Jotenkin vain tuntuu älyttömälle että koinsyömää ämpäriä arvostetaan niin kovasti vaikka uudetkaan ei ole sen huonompia. Tuossa hintaluokassa on jo melkoinen valikoima. Tokihan se on niin että soitinkokonaisuuteen kuuluu myös psykologinen kuuloaistimus ja vintagesettiin nätisti istuva oikean ajan virveli. Jos mulla ois vanhat hienot Ludarit ja tuommonen puuttuisi niin hetihän ryntäisin lompakko kourassa hakemaan ja arvostus ois ihan toinen. "Mikä se semmonen midi on? Joku mini?" |
Kailis 26.09.2014 13:10:22 | |
---|
Juhani_t: Heh. No ei se nyt ihan siitä ole kiinni :) Jotenkin vain tuntuu älyttömälle että koinsyömää ämpäriä arvostetaan niin kovasti vaikka uudetkaan ei ole sen huonompia. Tuossa hintaluokassa on jo melkoinen valikoima. Tokihan se on niin että soitinkokonaisuuteen kuuluu myös psykologinen kuuloaistimus ja vintagesettiin nätisti istuva oikean ajan virveli. Jos mulla ois vanhat hienot Ludarit ja tuommonen puuttuisi niin hetihän ryntäisin lompakko kourassa hakemaan ja arvostus ois ihan toinen. Mä oon soittanut enemmän tai vähemmän 40 vuotta ja innostuin vanhoista rummuista vasta hiljakkoin. Kyllä siinä on syynsä että ihan maailmanluokan soittajatkin käyttävät studioissa vitnagea. TRAUM: mua vituttaa idiootit...tai siis ei muuten mutta kun niillä on äänioikeus siinä missä meikäläiselläkin. |
Juhani_t 26.09.2014 13:13:25 | |
---|
Kailis: Mä oon soittanut enemmän tai vähemmän 40 vuotta ja innostuin vanhoista rummuista vasta hiljakkoin. Kyllä siinä on syynsä että ihan maailmanluokan soittajatkin käyttävät studioissa vitnagea. On varmasti syyt ja emminä sitä pahana pidä. Minulle se on aika sama vaikka potkisivat pahvilaatikkoa. Itse vaan en tykkää, mutta ei se tosiaan sitä tarkoita että se huono ois. "Mikä se semmonen midi on? Joku mini?" |
Epämuusikko 26.09.2014 13:19:50 | |
---|
Acrolitet kiinnostaisi kovastikin, ehkä myös joku hyväkäytöksinen obscurempi puu-Ludari. Ei oo ykskään kohdalle osunut onnistunut kuulostamaan huonolta. Supraphoniceista en oo ikinä pitäny pl ehkä yks tai kaks yksilöä joista toinen oli sillä monsterikoneistolla joka kuulemma menee helposti rikki joten ei jatkoon. "Thank you for the music, white boy". 6-stroke troll #1 |
majuku 26.09.2014 13:21:34 | |
---|
- It's business in the front and party in the back - |
Kailis 26.09.2014 13:25:58 (muokattu 26.09.2014 13:27:04) | |
---|
Juhani_t: On varmasti syyt ja emminä sitä pahana pidä. Minulle se on aika sama vaikka potkisivat pahvilaatikkoa. Itse vaan en tykkää, mutta ei se tosiaan sitä tarkoita että se huono ois. On siinä vielä sekin pointti että jos mä saan käsintehdyn, aikoinaan arvokkaan 1-ply snaren muutamalla satasella niin en pahana pidä. TRAUM: mua vituttaa idiootit...tai siis ei muuten mutta kun niillä on äänioikeus siinä missä meikäläiselläkin. |
markkuliini 26.09.2014 13:52:52 (muokattu 26.09.2014 13:55:32) | |
---|
Juhani_t: Heh. No ei se nyt ihan siitä ole kiinni :) Jotenkin vain tuntuu älyttömälle että koinsyömää ämpäriä arvostetaan niin kovasti vaikka uudetkaan ei ole sen huonompia. Tuossa hintaluokassa on jo melkoinen valikoima. Ei se, että jostain rummusta pyydetään ylihintaa, tarkoita että se olisi erityisen arvostettu. Jotenkin kummasti Euroopassa vanhoista Acroista pyydetään välillä tolkutonta ylihintaa, jenkeissä taasen 70-lukulaisia saa noin 100 dollariin tai allekin, eikä 60-lukulaisista tarvitse koskaan maksaa yli 200 dollaria. Kun nuo vielä kääntää euroiksi, niin nuo 350€ pyynnöt tuntuvat täysin absurdeilta. Joko 200€ on ollut täällä aiemmin se yleinen pyyntihinta. Uusi 500€ ja käytettyjä saa normaalisti alle puoleen hintaan. Sellainen arvostus niillä on. Noita rumpuja on tehty aikoinaan (ja vieläkin) niin paljon, ettei noilla ole varsinaista vintage-arvoa. Ne ovat aina ookoolle soundaavia perusrumpuja, toimii joka tilanteessa, mutta ei ole varsinaisesti minkään tilanteen ässä. Noiden hyvä puoli on se, ettei noita tarvi varoa ottamasta keikalle, tai jättämästä yöksi autoon, kun ovat melko halpoja ja helposti uusittavia. Ja soundimielessä ovat mutkattomia, koskaan ei ole tullut yhtäkään vastaan mistä ei olis saanu kelvollista soundia. Ja huom. Koet eivät syö alumiinia. Ei nuo rummut miksikään mene ajan kanssa, tsekkaa vaan että runko on lommoton ja pyöreä. Ja kunhan koneiston ja hardwaren pitää irti ruosteelta ja vähän rasvaa joskus, niin avot. Puurunkoisten vanhojen kanssa pitää olla enemmän tarkkana, ja tsekata ettei runko ole delaminoitunut, wrapit ovat tiukasti jne. Ihan suoraan sanottuna, tuo sun kommentointi Acroista vaikutti vähän trollaukselta ja siltä ettet oikeasti tiedä noista rummuita hirveästi. Olinko ihan metsässä? :) Rumpu+soolo=rumpusoolo. http://www.youtube.com/watch?v=kuIUA3eVW0c |
Juhani_t 26.09.2014 13:59:01 | |
---|
markkuliini: Ihan suoraan sanottuna, tuo sun kommentointi Acroista vaikutti vähän trollaukselta ja siltä ettet oikeasti tiedä noista rummuita hirveästi. Olinko ihan metsässä? :) Ei ollut tarkoitus trollata. Pahoittelen jos sellainen mielikuva syntyi. Kyllä mä näistä aika vähän kuitenkin tiedän mutta syrjäsilmällä ajoittain olen mulkoillut ebayn tarjontaa. Lähinnä oli tarkoitus hieman ihmetellä ja kritisoida lähes jokaisen 60-70 -luvun kamppeen myynti-ilmoituksen aiheuttamaa huokailua ja ihastelua hinnoista huolimatta. "Mikä se semmonen midi on? Joku mini?" |
markkuliini 26.09.2014 14:06:37 (muokattu 26.09.2014 14:15:31) | |
---|
Juhani_t: Ei ollut tarkoitus trollata. Pahoittelen jos sellainen mielikuva syntyi. Kyllä mä näistä aika vähän kuitenkin tiedän mutta syrjäsilmällä ajoittain olen mulkoillut ebayn tarjontaa. Lähinnä oli tarkoitus hieman ihmetellä ja kritisoida lähes jokaisen 60-70 -luvun kamppeen myynti-ilmoituksen aiheuttamaa huokailua ja ihastelua hinnoista huolimatta. Ok, ei hätää. :) No itse en ole ihan tuollaiseen varauksettomaan huokailuun kiinnittänyt huomiota. Mutta kaikillahan on ne huokailun kohteet, jotkut huokailee 80-luvun estetiikan perään, mutta käytännössä ne on nykypäivästä katsottuna ihan yhtä koinsyömää minusta kuin vaikka 70-luvun rummut. Kannatta katsoa mitä jenkkien Ebayssa tapahtuu ja nimeomaan TOTEUTUNEIDEN kauppojen kautta, ei hintapyyntöjen perusteella (ainahan voi pyytää jne ;) ) Tsekkaas alla olevasta linkistä mihin hintaan acrot myydään. Tuossa on myös seassa UK:ssa ja Saksassa tapahtuneita kauppoja, ja niissä hinnat on välillä turvoksissa. Mutta jenkeissä hinnat pääasiassa alle 200 dollaria jopa 60-lukulaisista. http://www.ebay.com/sch/i.html?_fro … _Complete=1&LH_Sold=1&rt=nc Edit: Pointti oli siis se, että jos joku acroja pitää kauhean korkeassa arvossa, niin ei mun mielestä kannattaisi. Ne on ihan ookoo rumpuja, mutta niitä on maailmassa ihan hervottoman paljon, koska niitä on myyty aikoinaan joka ikiseen kouluun jenkeissä. "Student drum". Ei tämä vähennä sen käytännön arvoa, mutta koska se on maailman yleisin rumpu ja ne ovat olleet uutena halpoja, niin tämä Euroopan puolen hintojen turvotus on aika keinotekoista. Rumpu+soolo=rumpusoolo. http://www.youtube.com/watch?v=kuIUA3eVW0c |
tomboarmageddon 26.09.2014 14:50:01 | |
---|
Acro on perushyvä joo, mutta ei pysy yhtään vireessä paksummilla kapuloilla. Eikä tarvii lujaa soittaa. On alkanu ärsyttää aika paljon tämä ominaisuus. Pitää jotain lukkoja tohon omaan viritellä. Premari pysyy vaikka kuinka pieksäs, mutta onkin valuvanteet |
Mulla oleva 60-luvun acro on todella hyvä rumpu, moneen tilanteeseen sopivampi kuin supra tai BB. Jostain syystä viritysalue on laajempi, toimii myös hyvin todella löysällä vireellä. Itse siis arvostan ko. rumpua enemmän kuin esimerkiksi 70-lukulaisia joita olen soittanut. |