Muusikoiden.net
29.03.2024
 

Musiikkibisnes »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: Apua levyyhtiön etsinnän kanssa
1 2
silhouette
22.09.2014 20:34:11
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Olen tehnyt aika kauan omaa musiikkia, mutta en ole koskaan lähettänyt kappaleitani minnekään levyyhtiöön ja nyt rupesin tutkimaan netistä sopivia levyyhtiötä, mutta niitä on aivan liian paljon. Joten, voisiko joku ystävällinen sielu kuunnella ehkäpä vaikka vain yhden tekemistäni kappaleista ja suositella jotain minun musiikille sopivaa levyyhtiötä mulle? Tässäpä linkki musikkiini:
 
http://maihinnousu.net/a/3003
 
Suuret kiitokset! =)
 
Aina voi yrittää.
Janus
24.09.2014 15:26:58
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Mitään levy-yhtiötä ei voi suositella, sillä materiaali ei ole lähelläkään ns. valmista tai kaupallisesti julkaisukelpoista.
 
No sori. Minkälaisen vastauksen halusit kuulla?
 
Bonham
24.09.2014 15:48:43
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Janus: Mitään levy-yhtiötä ei voi suositella, sillä materiaali ei ole lähelläkään ns. valmista tai kaupallisesti julkaisukelpoista.
 
No sori. Minkälaisen vastauksen halusit kuulla?

 
Taitaa olla juurikin näin...
 
Opinions are like assholes, everybody's got one. (Harry Callahan)
silhouette
24.09.2014 16:06:59 (muokattu 24.09.2014 16:47:46)
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Janus: Mitään levy-yhtiötä ei voi suositella, sillä materiaali ei ole lähelläkään ns. valmista tai kaupallisesti julkaisukelpoista.
 
No sori. Minkälaisen vastauksen halusit kuulla?

 
Kiitos rehellisestä vastauksesta, mutta pitää kuitenkin muistaa, että nämä ovat demoja, joiden pohjalta tehdään aikanaan julkaisukelpoiset kappaleet jos mahdollista. Ja, mulla on muutenkin sellainen käsitys, että demojen joita lähetetään levyyhtiöille ei tarvitsekaan olla julkaisukelpoisen valmiita, vaan vain suuntaa antavia äänityksiä. Ja, mielipiteet ovat kummallisia, sillä minä lähetin jo toissa päivänä kappaleitani eräälle levyyhtiölle ja siltä oltiin kiinnostuneita meidän musiikista. No, kaikki ei pidä kaikesta ja niin sen täytyy ollakin.
 
Aina voi yrittää.
morfin_mafer
24.09.2014 17:14:12
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

silhouette: Kiitos rehellisestä vastauksesta, mutta pitää kuitenkin muistaa, että nämä ovat demoja, joiden pohjalta tehdään aikanaan julkaisukelpoiset kappaleet jos mahdollista. Ja, mulla on muutenkin sellainen käsitys, että demojen joita lähetetään levyyhtiöille ei tarvitsekaan olla julkaisukelpoisen valmiita, vaan vain suuntaa antavia äänityksiä. Ja, mielipiteet ovat kummallisia, sillä minä lähetin jo toissa päivänä kappaleitani eräälle levyyhtiölle ja siltä oltiin kiinnostuneita meidän musiikista. No, kaikki ei pidä kaikesta ja niin sen täytyy ollakin.
 
Monet mp3-kaupat eivät ota levyjä myyntiin jos niiden masterointi on amatööritasoa vaikka niille levykapoille maksettaisiin.
 
Mutta Suomessa on kyllä useita levykauppoja jotka ottavat omakustanteita myyntitilille ilman, että ne edes kuuntelevat teosta. Se vaan, että 250 kpl 12" Vinyylin kaiverruttaminen maksaa saksassa 650 € ja 100 kpl CD-levyn prässääminen n. 300 € ja näihin hintoihin ei kuulu levyn kansien paintukseen tarvittavat tiedostot.
 
silhouette
24.09.2014 17:19:48 (muokattu 24.09.2014 17:24:00)
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

morfin_mafer: Monet mp3-kaupat eivät ota levyjä myyntiin jos niiden masterointi on amatööritasoa vaikka niille levykapoille maksettaisiin.
 
Mutta Suomessa on kyllä useita levykauppoja jotka ottavat omakustanteita myyntitilille ilman, että ne edes kuuntelevat teosta. Se vaan, että 250 kpl 12" Vinyylin kaiverruttaminen maksaa saksassa 650 € ja 100 kpl CD-levyn prässääminen n. 300 € ja näihin hintoihin ei kuulu levyn kansien paintukseen tarvittavat tiedostot.

 
Kyllä meillä on ensisijaisena tarkoituksena vaan päästä meidän bändin kanssa ihan oikeaan studioon tekemään/äänittämään omaa musiikkia. Muita juttuja voi katsella sitten, kun meillä on tosiaan valmista julkaisukelpoista musiikkia.
 
Aina voi yrittää.
Janus
24.09.2014 18:57:52
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

silhouette: Ja, mielipiteet ovat kummallisia, sillä minä lähetin jo toissa päivänä kappaleitani eräälle levyyhtiölle ja siltä oltiin kiinnostuneita meidän musiikista. No, kaikki ei pidä kaikesta ja niin sen täytyy ollakin.
 
Tossa ei varsinaisesti ollut kyse millään tavalla "mielipiteestä", mutta hieno homma toki jos yhteistyökumppani on löytynyt.
 
silhouette
24.09.2014 19:06:31 (muokattu 24.09.2014 19:20:38)
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Janus: Tossa ei varsinaisesti ollut kyse millään tavalla "mielipiteestä", mutta hieno homma toki jos yhteistyökumppani on löytynyt.
 
Mikä se sitten oli jos ei mielipide? Fakta? Ei tuollaiset asiat ole faktoja ja jo se todistaa sen, että jotkut tykkäävät meidän musiikista ja jotkut eivät. Vai ovat kaikki ne ihmiset väärässä? Tai olenko minä itse väärässä jos uskon tekemääni musiikkiin ja siihen, että minullakin on varmasti - niin kuin monilla muillakin - jotain sanottavaa musiikin kautta? Toki ymmärrrän aivan hyvin sen, että noi demo-biisit eivät ole lähellekään julkaisukelposia, mutta sävellyksinä ja ideoina ne on musta aika hyviä. Jos minä en itse usko musiikkiini, niin ei kukaan muukaan usko. Kiitos kuitenkin.
 
Aina voi yrittää.
Bonham
24.09.2014 23:11:47
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

silhouette: Kiitos rehellisestä vastauksesta, mutta pitää kuitenkin muistaa, että nämä ovat demoja, joiden pohjalta tehdään aikanaan julkaisukelpoiset kappaleet jos mahdollista. Ja, mulla on muutenkin sellainen käsitys, että demojen joita lähetetään levyyhtiöille ei tarvitsekaan olla julkaisukelpoisen valmiita, vaan vain suuntaa antavia äänityksiä. Ja, mielipiteet ovat kummallisia, sillä minä lähetin jo toissa päivänä kappaleitani eräälle levyyhtiölle ja siltä oltiin kiinnostuneita meidän musiikista. No, kaikki ei pidä kaikesta ja niin sen täytyy ollakin.
 
Taitaa kuitenkin olla nykyään niin, että levy-yhtiöt nimenomaan tahtoo jo demoissa varsin valmista materiaalia. Eivät tahdo arpoa, että olisko tästä artistista kehittymään jne.
 
Ei taida olla ihan major toi lafka, jos kahdessa päivässä vastaa... Taikka sitten materiaali teki todella ison vaikutuksen. Vaikka eihän sen firman aina se suurin tarvitsekaan olla. Paljonkohan joudutte maksamaan, jos pääsette levyttämään?
 
Opinions are like assholes, everybody's got one. (Harry Callahan)
morfin_mafer
25.09.2014 01:06:05
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

silhouette: Mikä se sitten oli jos ei mielipide? Fakta? Ei tuollaiset asiat ole faktoja ja jo se todistaa sen, että jotkut tykkäävät meidän musiikista ja jotkut eivät. Vai ovat kaikki ne ihmiset väärässä? Tai olenko minä itse väärässä jos uskon tekemääni musiikkiin ja siihen, että minullakin on varmasti - niin kuin monilla muillakin - jotain sanottavaa musiikin kautta? Toki ymmärrrän aivan hyvin sen, että noi demo-biisit eivät ole lähellekään julkaisukelposia, mutta sävellyksinä ja ideoina ne on musta aika hyviä. Jos minä en itse usko musiikkiini, niin ei kukaan muukaan usko. Kiitos kuitenkin.
 
Itse ainakin erittelen asiat mielipiteisiin ja väitöksiin. Mielipide on vähän sellainen missä ei voi olla väärässä jos nimittäin omasta mielestä punainen on kiva väri niin se on mielipide ja väitös on taas sellainen missä voi olla väärässä (esim. voi väittää jostain asiasta vaikka mitä vaikka tietosanakirjassa sanotaan toisin kuten jotkut ihmiset sotkee keskenään SSH:n ja SFTP:n tai eivät tiedä, että palvelimelle on asennettu Tomcat ja antavat sitten ohjeita ylläpitoon Apachen ja nämä ihmiset saattavat sitten provosoitua ihan ihmeellisesti jos niille sanoo, että väitteesi ovat vääriä, koska ne luulee tietävänsä mutta eivät tiedä luulevansa).
 
McLeach
25.09.2014 11:03:56
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

silhouette: Kyllä meillä on ensisijaisena tarkoituksena vaan päästä meidän bändin kanssa ihan oikeaan studioon tekemään/äänittämään omaa musiikkia. Muita juttuja voi katsella sitten, kun meillä on tosiaan valmista julkaisukelpoista musiikkia.
 
Mutta tämähän onnistuu ja kannattaa jo ennen levytyssopparia. Sonyn signauksista vastaava kertoi että hyvin monet kollegat heittävät bändin ulos kymmenen sekunnin jälkeen jos tullaan amatöörilaatuisella äänitteellä ovesta sisään. Tämä varmaan pätee myös lähetettyihin demoihin. Yhden biisin äänittää, miksaa ja masteroi ammattilaisen kanssa oikeilla vehkeillä alle 200 eurolla jos jaksaa ettiä.
 
Kallekorvola
25.09.2014 15:51:04
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

McLeach: Mutta tämähän onnistuu ja kannattaa jo ennen levytyssopparia. Sonyn signauksista vastaava kertoi että hyvin monet kollegat heittävät bändin ulos kymmenen sekunnin jälkeen jos tullaan amatöörilaatuisella äänitteellä ovesta sisään. Tämä varmaan pätee myös lähetettyihin demoihin.
 
Tällaseks mäkin luulen homman menneen. Levy-yhtiöt etsii kustannussyistä tosi valmiita paketteja, joiden eteenpäin vieminen ei vaadi suuria investointeja. Tossa julkaisun laadussa mitataan myös bändin omaa paneutumista ja panostusta. Parhaiten kisassa pärjää nykyisin ne, joilla on esittää levy-yhtiölle, että omakustanne on tehty, ja se möi hyvin, ja josta oltiin mediassakin kiinnostuneita.
 
Yhden biisin äänittää, miksaa ja masteroi ammattilaisen kanssa oikeilla vehkeillä alle 200 eurolla jos jaksaa ettiä.
 
Tätä mä en usko. Ammattilaisella on laskuja maksettavanaan, eikä tollasella summalla kateta edes kustannuksia. Palkkaakin pitäis pystyä maksamaan. Ei se oikeasti ihan noin halpaa ole, ainakaan oikeasti ammattilaisen tekemänä. Ammattilaiselta saa kyllä sit oikeasti hyvän ja tarkastelua kestävän lopputuloksen.
 
www.5by5.fi
rintapek
25.09.2014 21:24:58
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Kallekorvola: Tällaseks mäkin luulen homman menneen. Levy-yhtiöt etsii kustannussyistä tosi valmiita paketteja, joiden eteenpäin vieminen ei vaadi suuria investointeja. Tossa julkaisun laadussa mitataan myös bändin omaa paneutumista ja panostusta. Parhaiten kisassa pärjää nykyisin ne, joilla on esittää levy-yhtiölle, että omakustanne on tehty, ja se möi hyvin, ja josta oltiin mediassakin kiinnostuneita.
 

 
Tätä mä en usko. Ammattilaisella on laskuja maksettavanaan, eikä tollasella summalla kateta edes kustannuksia. Palkkaakin pitäis pystyä maksamaan. Ei se oikeasti ihan noin halpaa ole, ainakaan oikeasti ammattilaisen tekemänä. Ammattilaiselta saa kyllä sit oikeasti hyvän ja tarkastelua kestävän lopputuloksen.

 
Komppia molempiin.
 
Jos perinteisen levysopparin tahtoo, niin paketin tarttis olla valmis ja keikoilla tarttis olla valmis fanilauma kyselemässä ilmestyvän levyn perään. Koskahan viimeksi bändi on sainattu pelkän demon perusteella? Mä en tiedä, mut jospa joku tietäis? Sen mä tiedän, et Beatlesillakin oli takana jokunen vuosi tiukkaa keikkailua ennenko levysoppari lopulta irtosi.
 
Jos taas "vaan" tahtoo myydä niit biisejä "kelle vaan", eli jos on säveltäny/sanoittanu saakelin hienon tangon joka vois sopia Olavi Virran seuraavalle levylle, niin sit sen demon ei tartte olla julkaisukelpoista timanttia, kunhan siit käy ilmi, et täs tangossa on saakelin hyvä melodia ja upeet sanat.
 
Parinsadan kustannuksilla edes se auto ei kovin montaa reissua tee kodin ja studion välillä.
Mut siin mielessä niinko suhteellisesti totta tos on toinen puoli, et ei KalleKorvolankaan studiossa homma kallista ole. Ei missään. Jos sinne vaan menee ja tekee sen mikä on valmista kauraa. Kaliiksi käy missä vaan, jos vasta siellä alkaa ihmettelemään/säveltämään/sanoittamaan/sovittamaan/ideoimaan/harjoittelemaan.
 
Asiaankuulumaton anekdootti elävästä elämästä livekeikalta jo kauan sitten kuopatun haittaripartioni keikalta. Yhtäältä pyydettiin humppaa, toisaalta tangoa ja sit vielä rokkia. Ja meil oli settilistalla seuraavana kaks slovaria. Jäätiin liiderin kans hieman liian pitkäksi hetkeksi sormi suussa ihmettelemään, et toteutetaanko joku toive, vai jatketaanko settilistan mukaan... niin perirauhallinen basistimme tuli sanomaan, et "soittakaa jätkät nyt heti ihan mitä vaan, mut älkää saatana alkako säveltämään sitä tässä ja nyt." Sanatarkasti.
 
Mä toivottavasti muistan ton ikuisesti.
 
Bonham
25.09.2014 21:30:10
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Tuo 200 ja alle voi riittää, jollei rima ole kovin korkealla... Eri asia, kelpaako se levylafkoille.
 
Ongelma taitaa olla juuri se, että jengin käsitykset laadusta ovat vääristyneet. Tämä johtuu osittain siitä, että kaikkien on niin helppo äänittää omia juttujaan ja lyödä niitä esim. Nettiin.
 
Ulkopuolinen tuottaja tekää kumman hyvää... Monasti! Ja silloin ei se 200 kyllä riitä...
 
Opinions are like assholes, everybody's got one. (Harry Callahan)
rintapek
25.09.2014 21:45:28
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Bonham: Tuo 200 ja alle voi riittää, jollei rima ole kovin korkealla... Eri asia, kelpaako se levylafkoille.
 
Ongelma taitaa olla juuri se, että jengin käsitykset laadusta ovat vääristyneet. Tämä johtuu osittain siitä, että kaikkien on niin helppo äänittää omia juttujaan ja lyödä niitä esim. Nettiin.
 
Ulkopuolinen tuottaja tekää kumman hyvää... Monasti! Ja silloin ei se 200 kyllä riitä...

 
Mut jos toi on /biisi ?
 
Jos bändi menee studioon ja vetää kertalaakista tusinan biisiä narulle, niin budjetti on 2400,-
Kyl tolla rahalla studioita löytyy ja aikaakin pari päivää.
Ja biisikohtainen kustannus on parisataa.
 
Vessajono
26.09.2014 01:52:59
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Bonham: Tuo 200 ja alle voi riittää, jollei rima ole kovin korkealla... Eri asia, kelpaako se levylafkoille.
 
Ohan se melkeinkin niin, että joko tehdään nopeesti tai hyvin. Jos ja kun ne ensimmäiset studioreissut tehdään tolla ensiksimainitulla tavalla niin jos joku tuttu ammattireiska suostuukin kirjanpidon ohi tekemään teknisesti hyvän tuotoksen niin sitten se soitto falskaa kun huomataan, että ois ehkä ollu ihan hyvä pitää vielä vaikka paritkin treenit.
 
Leuka rintaan ja paskat housuissa kohti uusia pettymyksiä.
poopi
26.09.2014 10:30:22
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Tätä touhua pöydän molemmilta puolilta seuranneena täytyy todeta että tarjontaa on aivan järjetön määrä ja kilpailu kovaa. Siksipä paketin pitäis olla kasassa heti alusta. Tällä voidaan erottaa heti kättelyssä ne ketkä ovat tosissaan ja ne ketkä harrastelee. Ja kun vastassa on isolla rahalla ja kirurgisin toimenpitein trimmattua musaa niin yksi viikonloppu studiossa ja pari biisiä purkkiin kunnialla on jo saavutus.
 
Hei vaan, jopas lähti!
Bonham
26.09.2014 12:01:31
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Vessajono: Ohan se melkeinkin niin, että joko tehdään nopeesti tai hyvin. Jos ja kun ne ensimmäiset studioreissut tehdään tolla ensiksimainitulla tavalla niin jos joku tuttu ammattireiska suostuukin kirjanpidon ohi tekemään teknisesti hyvän tuotoksen niin sitten se soitto falskaa kun huomataan, että ois ehkä ollu ihan hyvä pitää vielä vaikka paritkin treenit.
 
Juuri näin! Se oman osan hiominen aivan piikkiin ennen studiota on melkoisen isossa roolissa! Toki jännitys sitten itse studiotilanteessa voi muuttaa paljon. Siksi olisi käytävä äänityksissä mahdollisimman paljon - ennen sitä oikeaa sessiota.
 
Ensivaikutelman voi tehdä vain kerran - tää unohtuu bändihommissa kerta toisensa jälkeen.
 
Opinions are like assholes, everybody's got one. (Harry Callahan)
Janus
26.09.2014 12:38:14
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

silhouette: Jos minä en itse usko musiikkiini, niin ei kukaan muukaan usko. Kiitos kuitenkin.
 
Ei tosta voi suoraan johtaa päätelmää "koska minä uskon musiikkiini, niin siihen varmasti uskoo {joku toinenkin/moni muukin}".
 
silhouette
26.09.2014 13:25:49
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Janus: Ei tosta voi suoraan johtaa päätelmää "koska minä uskon musiikkiini, niin siihen varmasti uskoo {joku toinenkin/moni muukin}".
 
Ei voikaan, siinä olet ihan oikeassa, mutta minulle on ensisijaisesti tärkeäintä se, että itse tykkään musiikistani ja tunnen olevan ns. "oikealla tiellä" musiikkini kanssa.
 
Aina voi yrittää.
« edellinen sivu | seuraava sivu »
1 2

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «