tjj2000 06.09.2014 10:44:24 | |
---|
Urmas Potkuri: Näiden selkeiden ja asiallisesti perusteltujen mielipiteiden opastamina siirrymme näistä viimeaikaisista kiehtovista tunnelmista jälleen perusasioiden pariin. Kiitokset. :-D 192 on melkein huono! Seuraavalle kerralle ei saa olla noin huonoa, jotta jaksan soitella. Kun en soittele, niin olen varmaan lenkillä http://www.movescount.com/members/tjj2000 |
Urmas Potkuri 06.09.2014 17:20:28 | |
---|
tjj2000: 192 on melkein huono! Seuraavalle kerralle ei saa olla noin huonoa, jotta jaksan soitella. Analysoituani taustaa tarkemmin, olen taipuvainen asettumaan kanssanne samalle kannalle. Tausta on melkein huono. Tämän kaltaisia onnettomia ja ehkä vaikeasti tunnistettavia tilanteita välttääksemme tulevaisuudessa, ehdotan taustojen standardisoimista. Em. tarkoituksessa ehdotan taustojen standardisoimislautakunnan perustamista. Ensimmäisessä standardisoimislautakunnan kokouksessa päätetään ja tarkistetaan kyseisen työryhmän kokoonpanon puolueettomuus ja määritellään mandaatti, jonka suomilla valtuuksilla työryhmä toimii. Lisäksi ehdotan taustasertifikaatin luomista hyväksyttävien taustojen tunnistamisen helpottamiseksi ja tasaisen laadun varmistamiseksi tulevaisuudessa. Sertifikaatin oikeellisuus ja täyttyminen varmistetaan normaalilla auditointimenettelyllä, joka määritellään myöhemmin. Näiden menettelytapojen käyttäminen varmistaa uskoakseni taustojen tasapuolisuuden, sekä laatukriteerien täyttymisen tulevaisuudessa. Esimerkkejä määriteltävistä yksityiskohdista: -Tahtilaji -tempo -instrumenttikokoonpano -sävellaji -rakenne (a-osa, b-osa, nousutahti, intro jne...) -mahdolliset poikkeukset standardista (esin. onko kyseessä Hank Williamsin biisi tai Hurriganes on joskus levyttänyt kyseisen kappaleen jne...) Kiitokset huomiostanne. Innolla mielipiteitänne odottaen. -k "Too Old To Rock 'n' Roll; Too Young To Die" |
Jerry_Jones 06.09.2014 21:44:59 | |
---|
Joo tälle on gyl ollu piilevä sosiaalinen tilaus. Seuraavassa yksi ehdotukseni seuraaviin divariskaboihin: Standardoitu divaritausta nro x -Tahtilaji: 6/8. Sitä ei oo tainnu olla, mutta esim. House of the Rising Sunin tietää kaikki, joten sen melodiaa voi vedellä ees sun taas bluesinakin. Niin moni osaa, että osallistumaan uskaltautuvia tulee pilvin pimein. -tempo: Enintään 70 bpm, niin kellään ei tuu kiire ja harrastelijaentusiastit (?) pääsee esittelemään kaikki ekstratemppulikkinsä, siten että niistä saattaa saada selvääkin. Tukee divarin pedagogista tendenssiä. -instrumenttikokoonpano: Pelkistetty rumpu ja bassotausta. Myös komppikitara, kunhan se on vaan niin vaisu ja väritön, ettei ohjaa riffeillään yli puolta kisavedoista samanlaiseksi. -sävellaji: A-molli tai C-duuri, niin saadaan mukaan kiipparistejakin. Divarissahan riittää, kun vetää pelkillä valkoisilla koskettimilla (ja divaritason osallistujat ei välttämättä hallitse laitteittensa transponointimahdollisuuksia). -rakenne (a-osa, b-osa, nousutahti, intro jne...): Tuossa ed. mainitussa on jo 50-75 % liikaa. Introksi riittä rummuilla koputeltu "Yks-kaks, yks-kaks-kol-nel" (tai mainitun 6/8-taustan "yks-kaks-kol, kaks-kaks-kol"). B-osa saa olla enintään joka kolmannessa divariskabavedossa, ja siten että sen soinnut mainitaan (oikeassa järjestyksessä). -mahdolliset poikkeukset standardista (esim. onko kyseessä Hank Williamsin biisi tai Hurriganes on joskus levyttänyt kyseisen kappaleen jne...): House of the Rising Sunin -taustan osalta mainitaan tarvittaessa, jos se ei olekaan Animalsin. |
tjj2000 07.09.2014 11:29:47 | |
---|
Insinöörejä liikkeellä: kun mä en vain halua soittaa huonon taustan päälle! Se on niin masentavaa. Ihan alkaa tekemään mieli soittaa jotain tummaa ja sekavaa ;) Kun en soittele, niin olen varmaan lenkillä http://www.movescount.com/members/tjj2000 |
Funkånaut 07.09.2014 12:37:36 | |
---|
Meikä on sitä hämmästellyt, että miks ne taustat on aina niin jumalattoman pitkiä? Naisen iällä ja näöllä ei merkitystä, kunhan on hyvännäköinen ja omistaa hyvät vitut. - Olavi Perkiömäki -- Nopalla ei lennetä - absqua
Laatumusaa |
Drawbars 07.09.2014 14:53:40 | |
---|
Funkånaut: Meikä on sitä hämmästellyt, että miks ne taustat on aina niin jumalattoman pitkiä? Meikä taas ihmettelee miksi taustojen pitää olla niin lyhyitä. Vai pitääkö? |
Jerry_Jones 07.09.2014 16:03:30 | |
---|
tjj2000: ... mä en vain halua soittaa huonon taustan päälle! Se on niin masentavaa. Ihan alkaa tekemään mieli soittaa jotain tummaa ja sekavaa ;) No siitähän sen bluesin vasta pitäis lähteekin :-} https://www.youtube.com/watch?v=z0F3eKBMW-0 |
tjj2000 07.09.2014 18:55:06 | |
---|
Kun en soittele, niin olen varmaan lenkillä http://www.movescount.com/members/tjj2000 |
Jerry_Jones 07.09.2014 19:37:32 | |
---|
tjj2000: No tuo ei ole huono! ;) No ei olekaan. Mutta uskottavasti siinä depistä käsitellään... |
Urmas Potkuri 12.09.2014 18:57:32 | |
---|
Laskin pisteet pois, koska kaikki osalliset ovat äänestäneet. Oli tasaista ja laadukasta jälleen. Vesa423 - 6p korvaoo - 6p tjj2000 - 4p Kunnallisjäte - 4p Urmas Potkuri - 10p Seuraavan kisan vetovuorosta päättävät siis keskenään Vesa423 ja korvaoo. Onneksi olkoon heille ja kaikille meille, koska mielestäni oli hyviä suorituksia kaikilta ja seuraavan kisan vetäjät löytyivät. Kiitoksia osallistuneille, äänestäneille ja kommentoineille. tjj2000: urmas potkuri: kuulin kaikuja Hurriganesin rockn roll levyltä ;) Tää oli iiiiso kohteliaisuus. kiits. :-D Ainakin on tuotakin vuosikymmenten varrella kuunneltu niin, että piti vinnyyli laittaa säästöön ja soitella pikku-digi-digi-kiekolta... "Too Old To Rock 'n' Roll; Too Young To Die" |
Vesa423 12.09.2014 19:18:34 | |
---|
Onnittelut Urmakselle kierroksen voitosta! Mites korvaoo tuon seuraavan kiepin kanssa? Mulla on yksi tollanen bassonsoittoa treenatessa nauhoiteltu pätkä: http://maihinnousu.net/s/22916 Laitanko tuosta seuraavaa kierrosta, vai onko sulla jotain iskevää taustaa mielessä? |
korvaoo 12.09.2014 21:45:26 | |
---|
Vesa423: Onnittelut Urmakselle kierroksen voitosta! Mites korvaoo tuon seuraavan kiepin kanssa? Mulla on yksi tollanen bassonsoittoa treenatessa nauhoiteltu pätkä: http://maihinnousu.net/s/22916 Laitanko tuosta seuraavaa kierrosta, vai onko sulla jotain iskevää taustaa mielessä? laita vaan, mulla tässä häsää varmaan vähäsen nin tiiä miten kerkiää :) kaikki paitsi on turhaa. |
Vesa423 14.09.2014 17:16:56 | |
---|
Kunnallisjäte: Esitän kuitenkin kritiikkiä taustan pituudesta. Taustan maksimipituus voisi olla siinä minuutin tuntumassa, jopa mielummin alle jos ajatellaan soolovetoa. Asiallinen huomio. Itse olen ajatellut ideaalipituudeksi noin 1:30. Alle minuutti tuntuu yleensä vähän loppuvan kesken. Tässä taustassa arvoin yhden ja kahden kierron välillä ja päädyin tällä kertaa kahteen, ajatuksena että pääsis vähän kehittelemään teemoja eteenpäin. Ensi kerralla vaikka sitten toisinpäin. |
Kunnallisjäte 14.09.2014 17:59:34 | |
---|
Vesa423: Asiallinen huomio. Itse olen ajatellut ideaalipituudeksi noin 1:30. Alle minuutti tuntuu yleensä vähän loppuvan kesken. Tässä taustassa arvoin yhden ja kahden kierron välillä ja päädyin tällä kertaa kahteen, ajatuksena että pääsis vähän kehittelemään teemoja eteenpäin. Ensi kerralla vaikka sitten toisinpäin. Joo, ihan rakentavassa hengessä kritisoin. Ehkä tiukat säännöt leikkimielisessä touhussa on hölmöjä, mutta viime aikoina on ollut sellainen kutina, että taustojen pituus on kasvanut. Tätä kehitystä haluan jarruttaa. Omatekele taustoille kuitenkin täysi tuki, itse en pysty ainakaan vielä (suunnitelmissa kyllä on sellaisella 20v tähtäimellä...) "When I die, they'll say 'he couldn't play shit, but he sure made it sound good!'" - Hound Dog Taylor |
pekka_ 19.09.2014 21:36:18 | |
---|
Uusi kierros polkaistu käyntiin. kuulostaa humbuukkerille Hyvät korvat, sg:n humpukkerin kautta muuttui mekaaninen liike sähköksi. |
pekka_ 25.09.2014 09:11:55 | |
---|
(Hätä)päissäni laitoin äänestyksen käyntiin tiistaina Sportin pelin jälkeen kun olin varma että skaba loppui silloin. Äänestys oli ollut päivän käynnissä kun on rannilan tuomari laittoin vedon mukaan. Jos raadilta ei tule vastalauseita niin odotetaan ttj:n pisteet ja ammattilaiset saa vetovastuun. Nöyrimmät anteeksipyynnöt rannilan tuomarille |
pekka_: Äänestys oli ollut päivän käynnissä kun on rannilan tuomari laittoin vedon mukaan.
Laitoin kommentit rannilantuomarin vedosta äänestysketjuun. Pisteytyksiä en jälkeenpäin lähtenyt muokkaamaan. |
tjj2000 25.09.2014 20:55:42 | |
---|
Kiitoksia kannatuksesta ja kommenteista. Uutta soitettavaa pukkaa ehkä huomenna aamusta tai sitten lauantaina. Pienenä yksityiskohtana soitostani: se oli ainoa äänitetty otos, muutaman kerran sotin läpi ilman äänitystä ja plektraakin säästelin myös. Kun en soittele, niin olen varmaan lenkillä http://www.movescount.com/members/tjj2000 |
tjj2000 26.09.2014 09:19:53 | |
---|
Siellä on 195. Taas säästelin plektroja urakalla. Kun en soittele, niin olen varmaan lenkillä http://www.movescount.com/members/tjj2000 |
Urmas Potkuri 10.10.2014 21:38:24 | |
---|
AIka laskea pisteet. Itse en päässyt mukaan, koska yli 39c kuume olisi vaatinut hitaamman ja psykedeellisemmän taustan. :-( Nyt alkaa jo hiukan helpottaa lunssa ja kestää välillä jonkin hetken muuallakin kuin petissä. Kiitokset osallistujille, olitte jälleen saaneet irti tästä hiukan oudosta taustasta hienoja asioita. Voiton vei Vesa yhden pisteen erolla. Onnittelut ja seuraavan vetovastuu on nyt siis Vesa423:lla.
Vesa423 - 2+2+2+2 =8p korvaoo - 2+2+2+1 =7p karik - 1+1+1+1 =4p Hank Hill - 1+2+2+2 =7p Funkånaut - 1+1+1+1 =4p "Too Old To Rock 'n' Roll; Too Young To Die" |