Stalkah 10.09.2014 10:14:00 | |
---|
Onko kenelläkään kokemusta Black Arts Toneworksin LSTR -fuzzista? On vissiin Pharaoh:n tyyppinen, mutta enemmän kallellaan perinteiseen muffiin päin, vai? P.S. - Nyt ois yks Analog Man Sun Bender ettimässä uutta kotia ;) "Naulat neljän tuumamitan lyöty pajavasaroin - haukan katse hanskojani vartioi" |
Huikki 10.09.2014 11:20:40 | |
---|
Stalkah: Onko kenelläkään kokemusta Black Arts Toneworksin LSTR -fuzzista? On vissiin Pharaoh:n tyyppinen, mutta enemmän kallellaan perinteiseen muffiin päin, vai? P.S. - Nyt ois yks Analog Man Sun Bender ettimässä uutta kotia ;) Tuohon ilmoitukseen liittyen, eikös Sunbender ole pikemminkin enemmän Tone Bender kuin Fuzz Face? Mulla on Analogmanin Sunface, joka sekoilee aikalailla. Kesän kuumimpina päivinä tätä ei voi käyttää lainkaan, koska se kuumenee liikaa, eikä tällöin päästä läpi muuta kuin pientä rapinaa. Joissakin tilanteissa tuo toimii mainiosti, vaikkakin volumea saisi olla enemmän. Onko muilla ollut Sunfacen kanssa tällaisia ongelmia? Trimmereitä oon säätänyt vaikka kuinka lailla. |
Laulava Kylätohtori 10.09.2014 11:23:46 (muokattu 10.09.2014 11:24:05) | |
---|
Huikki: Tuohon ilmoitukseen liittyen, eikös Sunbender ole pikemminkin enemmän Tone Bender kuin Fuzz Face? Joo, eikös Sunbender ole Tonebender ja Sunface on Fuzz Face. Mutta nyt, kun olisi ylimääräistä, niin voisin tuon Sunbenderin ostaa. Olen aina pitänyt Bendereistä enemmän kuin Faceista... Believe what you want, it doesn't mean you're right... |
Stalkah 10.09.2014 11:53:25 | |
---|
Huikki: Tuohon ilmoitukseen liittyen, eikös Sunbender ole pikemminkin enemmän Tone Bender kuin Fuzz Face? Taitaahan se olla. Itse en ole kauhean perillä näistä Fuzzeista sen suhteen, että mikä perustuu mihinkin, kun meen lähinnä soundin perässä :P Sen lisäksi oman kokemukseni mukaan ainakin Sun Bender ja Fuzz Face Mini Germanium olivat aika lähellä toisiaan soundin puolesta, hence saman soundin alle niputtaminen omassa korteksissani. Toki pieni tarkennus tohon ilmoon oli paikallaan, mutta yleisesti ottaen kumpikaan Tone Benderistä tai Fuzz Facesta ei sovi omaan käyttööni, koska leikkaavat botnea ja keskitaajuuksia niin rankasti. Menevät myös todella herkästi tukkoon kuumilla mikeillä. Mulla on Analogmanin Sunface, joka sekoilee aikalailla. Kesän kuumimpina päivinä tätä ei voi käyttää lainkaan, koska se kuumenee liikaa, eikä tällöin päästä läpi muuta kuin pientä rapinaa. Joissakin tilanteissa tuo toimii mainiosti, vaikkakin volumea saisi olla enemmän. Onko muilla ollut Sunfacen kanssa tällaisia ongelmia? Trimmereitä oon säätänyt vaikka kuinka lailla. Samoja piirteitä tuli huomattua omassa Sun Benderissä, mutta siitä kyllä tuli varsin eksperimentaalisia soundeja pihalle myös sillon, ku kämpässä oli 30 astetta kesällä. Täysin tukossa se siis ei ollu, vaikka jääkaappia oiskin vähä kaivannu. Vaikka onkin vähän nirso lämpötilalle ja botnet jää jonnekin matkan varrelle, niin inspiroivaa surinaa, nintendoa ja yhteistyökykyä volapotikan kanssa sen sijaan löytyy! "Naulat neljän tuumamitan lyöty pajavasaroin - haukan katse hanskojani vartioi" |
18is9 10.09.2014 11:56:14 (muokattu 10.09.2014 12:00:37) | |
---|
Stalkah: Onko kenelläkään kokemusta Black Arts Toneworksin LSTR -fuzzista? Minulla on, mutta ei valitettavasti ole kokemusta mistään muusta fuzzista joten vähän hankala on kertoa mitään relevanttia :). Siinä on todella radikaalit säädöt soundin taajuusmuokkaukseen, sen saa ihan tukkoon niin että yläpäätä ei ole, sen saa huutamaan niin että on pelkkää preesenssiä ja diskanttia jäljellä, sen saa semmoiseen moodiin että middleä ei ole, ja sitten sitä voi käyttää aika flättinä. Fuzzia riittää stoner-osastolle, ehkä se ei mikään maailman herkin peli ole jos hakee hienovaraisempaa säröä, toisaalta taas tuosta ei irtoa semmoista fuzz-factory -häröäkään. Joo, ei tästä tainnut paljon olla apua :). EDIT: laitoin soundinäytteen pikaviestillä. "I listened hard but could not see" - YES, And You and I |
Huikki 10.09.2014 13:08:03 (muokattu 10.09.2014 13:08:49) | |
---|
Stalkah: Toki pieni tarkennus tohon ilmoon oli paikallaan, mutta yleisesti ottaen kumpikaan Tone Benderistä tai Fuzz Facesta ei sovi omaan käyttööni, koska leikkaavat botnea ja keskitaajuuksia niin rankasti. Menevät myös todella herkästi tukkoon kuumilla mikeillä. Jännä juttu. Yleeensä Fuzz faceissa on liikaa botnea. Ainakin kaikissa Fuzz Face -tyyppisissä mitä mulla on ollut. Oon jopa harkinnut Sunfaceen "Less bass" -modausta. Tietty kaikki on riippuvaisia muista kamoista ja soundimieltymyksistä, mutta silti vähän kummalle kuulostaa tämä botnen leikkautuminen. |
Stalkah 10.09.2014 13:17:43 | |
---|
18is9: Minulla on, mutta ei valitettavasti ole kokemusta mistään muusta fuzzista joten vähän hankala on kertoa mitään relevanttia :). Siinä on todella radikaalit säädöt soundin taajuusmuokkaukseen, sen saa ihan tukkoon niin että yläpäätä ei ole, sen saa huutamaan niin että on pelkkää preesenssiä ja diskanttia jäljellä, sen saa semmoiseen moodiin että middleä ei ole, ja sitten sitä voi käyttää aika flättinä. Fuzzia riittää stoner-osastolle, ehkä se ei mikään maailman herkin peli ole jos hakee hienovaraisempaa säröä, toisaalta taas tuosta ei irtoa semmoista fuzz-factory -häröäkään. Joo, ei tästä tainnut paljon olla apua :). EDIT: laitoin soundinäytteen pikaviestillä. Ihan hyvä selostushan tuo oli ainakin siinä mielessä, että tuki havaintojani nettisampleista. Tsekkasin soundinäytteesi, hyvät röpelöthän siinä oli! :P Huikki: Jännä juttu. Yleensä Fuzz faceissa on liikaa botnea. Ainakin kaikissa Fuzz Face -tyyppisissä mitä mulla on ollut. Oon jopa harkinnut Sunfaceen "Less bass" -modausta. Tietty kaikki on riippuvaisia muista kamoista ja soundimieltymyksistä, mutta silti vähän kummalle kuulostaa tämä botnen leikkautuminen. Kaipa se on juuri kamoista kiinni tää ero. Itelläni varsinkin aktiivihumppareilla on menny fuzzit nii tukkoo, että niihin jää käytännössä pelkkää treble-/ylämiddlesurinaa jälelle :D Saman olen tosin huomannut stratolla, jossa on kuitenkin ykskelaset mikit. Toki erot voi johtua myös siitä, miten *olettaa* sen efektin reagoivan tietyillä taajuuksilla soittoon. Ite oon tottunu normaalin särön ja yliohjaamisen basson käytökseen vuosien varrella ja siitä perinteisestä demppauksenkaltaisen basson etsimisestä voi olla vaikea päästä eroon - jos siis yhtään hiffaat, mitä meinaan :D Tästä huolimatta / johtuen muff -tyyliset purkit kuulostavat alapäänsä puolesta enemmän minuun vetoavalta. "Naulat neljän tuumamitan lyöty pajavasaroin - haukan katse hanskojani vartioi" |
svilo 10.09.2014 14:25:22 | |
---|
"It's like... okay, this sounds like Fender BF, but wait... now I'm hearing Plexi... Oh, hold on... EVH tone... hey, that sounds very Tweed-ish" |
Myrkky Nuoli 10.09.2014 16:29:01 | |
---|
Huikki: Jännä juttu. Yleeensä Fuzz faceissa on liikaa botnea. Ainakin kaikissa Fuzz Face -tyyppisissä mitä mulla on ollut. Oon jopa harkinnut Sunfaceen "Less bass" -modausta. Tietty kaikki on riippuvaisia muista kamoista ja soundimieltymyksistä, mutta silti vähän kummalle kuulostaa tämä botnen leikkautuminen. Jeps.. Sunfacessa on sisääntulokonkkaa pienennetty klassiseen FF-kytkentään nähden jo aika reilusti. Tuo toimii alapääleikkurina. Minusta Sunfacen säädöt on kohtuu hyvin kohdillaan, mutta ei se todellakaan ohueksi mene, vaikka lisää leikkurois poiskin. When in doubt, lower your expectations. |
Gabe 18.09.2014 20:38:45 | |
---|
J.Paasonen Custom Fuzz saapui jo tänään ja pääsin vielä tutustumaankin siihen kaikessa rauhassa. Kyseessä on siis Arbiter henkinen fuzz 60-luvun NOS NKT773 transistoreilla, "point to point" tyyliin turret-levylle koottu. Kyseessä on aika perinnehenkinen fuzz mutta äänen yleisterävyyttä, dynamiikkaa ja bassotoistoa on säädetty minun makuun ja kamppeisiin sopivammaksi. Nuo 60-luvun NOS NKT773 transistorit olivat paremman kuuloiset kuin uskalsin toivoakaan. Soundi on erittäin rapsakka ja alkukantainen, reagointi soittoon on myös aivan loistavaa ja sopivia särön määriä löytyy aika kivasti vaikka mihin tarpeeseen. Lisäksi tuo ulkoinen Bias-säätö on aivan ehdoton tällaisessa fuzzissa, pedaalin saa säädettyä näppärästi eri lämpötiloihin sopivaksi tai häröillä muuten vain ääriasetusten kanssa. Aika herkkä vaikuttaa olevan lämpötiloille ja käytettäville mikeille niin kuin oikean germanum transistori fuzzin kuuluukin olla, ei ole nähtävästi kuitenkaan ihan niin hankala kuin esim. Sun Face. Tätä ei kestä hukata koska en varmaan saisi enää maaniteltua Jannea tekemään toista.. enkä tämän parempaa ole etsimälläkään löytänyt. Oli kallis mutta joka euron väärti! https://www.dropbox.com/s/httzo6r2a … J.Paasonen%20Custom%20Fuzz.jpg?dl=0 |
Muovinen 18.09.2014 20:46:07 | |
---|
On kyllä koruttoman kaunis työkalu fuzz. Kuulostaa hyvällä tavalla oikukkaalta tapaukselta ;) |
Gabe 18.09.2014 20:55:59 | |
---|
Muovinen: On kyllä koruttoman kaunis työkalu fuzz. Kuulostaa hyvällä tavalla oikukkaalta tapaukselta ;) Koruttoman kaunis työkalu fuzz oli muuten juuri se mitä kuvailin Jannelle kun selvitin mitä olen vailla. :) Tämä ei tosiaan ole sellainen fuzz jonka kukaan haluaisi saada ihka ensimmäiseksi fuzziksi, mutta hieman näiden kanssa puljannut saa tästä todella ihanaa rutinaa ulos. Ei päästä liian helpolla mutta ei ala liian hankalaksikaan, pistää vastaan juuri sopivasti ja antaa vastineeksi paljon. :) |
Shredator 18.09.2014 22:31:10 | |
---|
Pitää tähän väliin mainostaa myös omaa custom-fuzziani, jonka tilasin Jaska's music garagelta; Purple Face. http://muusikoiden.net/dyn/users/127467.jpg Nos-germanium -trankut ja sisäinen bias-potikka. Täytti ainakin omat fuzz-tarpeeni ja heitti muut pois laudasta. Soundi on rapsakkaa tyyliuskollista fuzz facea, joka puhdistuu loistavasti ja tarjoaa mainiosti eri sävyjä. Ja kyllä muuten lähtee Hendrixit! Jos et soita taimissa, olet liian hidas. |
Gabe 19.09.2014 09:35:24 | |
---|
Shredator: Pitää tähän väliin mainostaa myös omaa custom-fuzziani, jonka tilasin Jaska's music garagelta; Purple Face. http://muusikoiden.net/dyn/users/127467.jpg Nos-germanium -trankut ja sisäinen bias-potikka. Täytti ainakin omat fuzz-tarpeeni ja heitti muut pois laudasta. Soundi on rapsakkaa tyyliuskollista fuzz facea, joka puhdistuu loistavasti ja tarjoaa mainiosti eri sävyjä. Ja kyllä muuten lähtee Hendrixit! Jaska osaa myös hommansa, meillä on täällä Suomessa aika kovia pedaalinikkareita. :) |
Dunga 19.09.2014 20:41:14 | |
---|
Postissa odottelisi Analogman BC109 Sunface. Tulee pitkä viikonloppu odottaessa, kun en ehtinyt noutamaan sitä tänään :( Ehkä siitä tulee hyvä pari NKT-275 lajitoverilleen. War... war never changes. |
Tigerstedt 19.09.2014 21:47:13 | |
---|
Void: Postissa odottelisi Analogman BC109 Sunface. Tulee pitkä viikonloppu odottaessa, kun en ehtinyt noutamaan sitä tänään :( Ehkä siitä tulee hyvä pari NKT-275 lajitoverilleen. Auts, toi on pahinta mitä voi käydä. Ite oottelen Sunfacea Ti/UK-trankuilla. Tänään lähti tulemaan kohti kotimaata. Saas nähdä millanen. The gum you like is going to come back in style. |
Sarko 22.09.2014 09:31:49 | |
---|
Vähän fuzzi kaasuttelis, mutta sellanen joka ei bändikontekstissa katoaisi kuin pieru Saharaan, eikä tarvisi olla mikään stoner/doompörinäjyrä. Ehkäpä joku Tonebender Mk. II tai Jordan Bosstone-henkinen ratkaisu voisi toimia. "You know the whole deal with tearing down the old to make room for the new? Well, music isn't city planning." - Grant Hart |
Muovinen 22.09.2014 09:36:34 | |
---|
Void: Postissa odottelisi Analogman BC109 Sunface. Tulee pitkä viikonloppu odottaessa, kun en ehtinyt noutamaan sitä tänään :( Ehkä siitä tulee hyvä pari NKT-275 lajitoverilleen. Meidän kylällä Posti on kivasti Siwan yhteydessä joten se on auki melkein aina. Mutta se ei auta siihen, että paketti jäi perjantaina jumiin Oulun postiin prkl :/ |
Sarko 23.09.2014 20:46:55 | |
---|
No niin, nyt tuli Big Muff-himo, voi muna. Joku hyvä muff isossa kotelossa olis ihana, esim. Ram's Head tai vihreä BMP. "You know the whole deal with tearing down the old to make room for the new? Well, music isn't city planning." - Grant Hart |
Kirjoitinkin tästä eräälle toiselle foorumille, mutta kysynpä täälläkin tätä. Kaivoin kaapista vanhan Big Muffini ja huomasin, että tässä versiossa "Big muff" tekstin ylä- ja alapuolella olevat raidat on mustia, toisin kuin yleensä näissä. Aloin selvittelemään asiaa big muff history -nettisivuilta ja paljastui, että tämä versio onkin ilmeisesti melko harvinainen. Sisällä on bc239 transistorit ja "tropical fish" tone konkat. Volumen ja tonen välissä ei ole "AC" -merkintää, vaikka AC-liitäntä löytyy. Onko muilla tällaista vastaavaa muffia? Haluaisin tietää miten harvinainen tämä oikeasti on. Googlella löytyy vain muutama kuva vastaavasta. Tässä kuva tuosta muffista: http://muusikoiden.net/dyn/users/127864.jpg ja tässä linkki tuonne Big Muff historyyn: http://www.kitrae.net/music/big_muff_historyB.html#Version3 |