Aihe: Vox Valvetronix AD60VT
1
P-Nut
22.05.2004 17:03:58

Eli taas juttua näistä Valvetronix-vahvistimista. Vempele kiinnostaisi kovasti kun tuota on kirjoitettujen kommenttien ja arvosteluiden mukaan kehuttu niin kivasti. Tottakai tuota pitää vielä itse kokeilla myös.

Mutta sellaista kysyisin, että minkälaiset nauhoitusominaisuudet tuossa on ajatellen, että nauhottaisi soittoa tietokoneelle ? Onko vahvistimen eteen laitettava mikki roikkumaan vai ?
Myös se arveluttaa, että vahvistimen mukana ei tule mitään pedaalia vaan se pitää ostaa erikseen ja se maksaakin sitten ~200€ tai yli.

Myös se täytyy kysyä, että onko tuossa samoja ongelmia kun muissa mallintavissa vempeleissä, että esimerkiksi eri vahvistinmallinnuksien väliset äänenvoimakkuudet ovat todella suuret ? ja jopa niin suuret, että niitä ei saa tasalle toisen efektin kanssa normaalivolumea ja muita säätelemällä ?

Monet ovat myös arvosteluissaan sanoneet, että 60w mallista ei löytyisi kovinkaan paljon tehoa verrattuna muihin samantehoisiin vahvistimiin ? mitä olette mieltä mikäli teillä on kokemusta.
Kyllä se siitä kun vähän potkii
superfly
22.05.2004 22:07:25
Eli taas juttua näistä Valvetronix-vahvistimista. Vempele kiinnostaisi kovasti kun tuota on kirjoitettujen kommenttien ja arvosteluiden mukaan kehuttu niin kivasti. Tottakai tuota pitää vielä itse kokeilla myös.

Mutta sellaista kysyisin, että minkälaiset nauhoitusominaisuudet tuossa on ajatellen, että nauhottaisi soittoa tietokoneelle ? Onko vahvistimen eteen laitettava mikki roikkumaan vai ?
Myös se arveluttaa, että vahvistimen mukana ei tule mitään pedaalia vaan se pitää ostaa erikseen ja se maksaakin sitten ~200€ tai yli.

Ei tarvitse mikitellä. Siitä saa suoraan linjatasoista signaalia ulos juurikin esim. äänityskäyttöön. Soundin laadusta en tiedä, kun en ole ikinä kokeillut.

Myös se täytyy kysyä, että onko tuossa samoja ongelmia kun muissa mallintavissa vempeleissä, että esimerkiksi eri vahvistinmallinnuksien väliset äänenvoimakkuudet ovat todella suuret ? ja jopa niin suuret, että niitä ei saa tasalle toisen efektin kanssa normaalivolumea ja muita säätelemällä ?

En ole tämmöistä ongelmaa huomannut. Hyvin olen pärjännyt eri mallinnuksien äänentasojen kanssa.

Monet ovat myös arvosteluissaan sanoneet, että 60w mallista ei löytyisi kovinkaan paljon tehoa verrattuna muihin samantehoisiin vahvistimiin ? mitä olette mieltä mikäli teillä on kokemusta.

Kyllä siitä mun mielestä lähtee mökää ihan mihin käyttöön vaan. Jos tuossa ei äänenmäärä riitä, niin suosittelen peiliin katsomista. Silloin on vika jossain ihan muualla kuin vahvistimen tehoissa. Eli riittää kyllä ja aina siihen voi sitten lisäkaappia perään laittaa. Tai vetää suoraan PA:han. Olen todella tyytyväinen kyllä Valvetronixiini. Testasin kaikki saman hintaluokan vastaavat pömpelit ja tuo oli aivan ylivoimainen. Flextonet ei päässeet lähellekään tuota saundia. Ja samalla ostin VC-12:sen joka on kyllä loistava, toki varmaan pärjää sillä halvemmallakin pedaalilla. Kysy lisää, jos on jotain mitä haluat tietää vielä tuosta.
Harppu on alaston piano
P-Nut
22.05.2004 22:13:35 (muokattu 22.05.2004 22:15:11)

Kiitoksia varsin suorista vastauksista Superfly :) Olenkin miettinyt, että olisi 3 vaihtoehtoa jos tuollaista vahvistinta aion hankkia ja ne olisi juuri Fenderin Cyber sarja tai Line6:n Flextone tai Voxin Valvetronix ja juuri Valvetronix on saanut eniten kehuja kaikkialla :)

Niin tuosta pedaalista vielä. Sehän olisi todellakin hyvä hankkia myös samalla ettei tarvisi kyykkiä sormin vaihtelemaan efektejä ja bankkeja. Mutta kun se noin 200€ on kuitenkin kova hinta pedaalista kun ensin törsää itse vahvistimeen...tuohon ei taida ihan muut normaalipedaalit toimiakkaan vai ? Onko tuohon sitten muita pedaaleja joiden hintataso olisi halvempi ?

Tuosta äänenvoimakkuuden puutteesta olin itsekkin ihmeissäni. Nimittäin mulla on on itsellä nyt Laneyn TF200 joka on myös 60w vempele ja kyllä tuosta ihmeen paljon (tarpeeksi mulle) volyymiä lähtee.
superfly
22.05.2004 22:22:44
Kiitoksia varsin suorista vastauksista Superfly :) Olenkin miettinyt, että olisi 3 vaihtoehtoa jos tuollaista vahvistinta aion hankkia ja ne olisi juuri Fenderin Cyber sarja tai Line6:n Flextone tai Voxin Valvetronix ja juuri Valvetronix on saanut eniten kehuja kaikkialla :)

Fenderin Cyberi oli aika jees kyllä soundeiltaan, mutta sen käyttöliittymä on aika lailla perseestä. Semmonen avaruussukkulan ohjaamo :) Valvetronixin ruuvaus on todella simppeliä verrattuna tuohon. Makuasia, mnä tykkää soittaa enkä säätää. Tuossa jo kerroinkin mielipiteeni Flextonesta. Ei.

Niin tuosta pedaalista vielä. Sehän olisi todellakin hyvä hankkia myös samalla ettei tarvisi kyykkiä sormin vaihtelemaan efektejä ja bankkeja. Mutta kun se noin 200€ on kuitenkin kova hinta pedaalista kun ensin törsää itse vahvistimeen...tuohon ei taida ihan muut normaalipedaalit toimiakkaan vai ? Onko tuohon sitten muita pedaaleja joiden hintataso olisi halvempi ?

Siis tuo minun pedaali maksoi kolmesataa Tammer-Pianossa. Sama vehjes Thomannilla 359 euroa. Tuo halvempi pedaali tuntui aika lelulta verrattuna tuohon VC-12:seen. Tuossa linkit:

http://www.netzmarkt.de/thomann/thoiw3_artikel-164979.html

http://www.netzmarkt.de/thomann/thoiw3_artikel-154419.html

Tuosta äänenvoimakkuuden puutteesta olin itsekkin ihmeissäni. Nimittäin mulla on on itsellä nyt Laneyn TF200 joka on myös 60w vempele ja kyllä tuosta ihmeen paljon (tarpeeksi mulle) volyymiä lähtee.

Tuo on aina niin monesta asiasta kiinni tuo äänen riittävyys. Esim. elementin herkkyys vaikuttaa oleellisesti tuon äänen määrään.
Harppu on alaston piano
P-Nut
22.05.2004 23:40:19

Tuohan alkaa kiinnostamaan vaan entistä enemmän :) Kiitoksia vaan hyvistä vastauksista Superfly. Aikomuksena ois lähtä testaamaan tuota ensviikolla mikäli mahdollista.

PS. Kun sulla Superfly on tuosta paljon kokemusta niin pistätkö pahakseks jos pistän sulle suoraan pikaviestiä mikäli mulla sattuu vielä tulemaan jotain kysyttävää tuosta :) ?
P-Nut
23.05.2004 00:05:01

Juu tottakai. Ilamn testauksia ja pelkkien kommenttien ja arvostelujen perusteella Vox ois nyt listalla kärjessä, mutta saa nähdä miten testauksen jälkeen. Ja jos Voxiin päätyn testauksenkin jälkeen niin sitte miettimisen aiheeksi jää vain se, että mitä tehdä sen pedaalin kanssa. Ainoa pistävä puute näin juttujenlukemisen perusteella on juuri se ettei minkäänlaista pedaalia tule vahvistimen mukana.
Vilhelmus
23.05.2004 00:18:02

minkälaiset nauhoitusominaisuudet tuossa on ajatellen, että nauhottaisi soittoa tietokoneelle ? Onko vahvistimen eteen laitettava mikki roikkumaan vai ?

Demoiluun linjalähtö kelpaa, muttei se mikään jumalainen ole. Ite käytän lähes poikkeuksetta mikitystä.

Ikinä en soita keikalla edes 60-wattisessa moodissa vaikka kovaa vedetään. 30-wattinen moodi piisaa hyvin. Tosin vola saattaakin loppua jos haluaa vitun kovaa äärimmäisen puhdasta..
Olli S.
23.05.2004 11:48:37

Voxia olen testannut vain hieman, mutta kyllä se minustakin Flexut hakkasi mennen tullen. Sitten, jos mietitään eroja Voxin ja Fenderin välillä, niin pitäisi testata enemmän. Käyttöliittymä on kyllä Fenkussa hankalahko, mutta preseteilläkin pärjää jo hyvin kotikäytössä. Keikalle olen tehnyt omat soundit samaan pankkiin, ihan kuuluvuuden ja helppokäyttöisyyden takia.

Lyhyt testi nyt ei kerro vielä mitään, mutta jäi semmoinen tuntu, että Voxista irtoaa enemmän gainiä, mutta Fenkku kuulostaa säröiltään lämpöisemmältä ja dynaamisemmalta. Nyt kun Fenderin hinta on pudonnut inhimillisiin lukemiin, niin testaisin vielä kunnolla Voxia, mutta luultavasti päätyisin Fenderiin, koska minusta se on vain niin murean kuuloinen, vähilläkin gaineilla.
"Tehdään nyt neljä ryhmää ja molemmissa pitää olla molempia sukupuolia" -Liikunnanopettajani. RG550 myynnissä!
P-Nut
23.05.2004 13:04:38

Joo ensin mietin itsekkin tuota fenderin Cyber-Deluxea kun se on hinnaltaan ainakin sopiva, mutta toisaalta Vox olisi myös toinen hyvä vaihtoehto. Testaamallahan se tietysti selviää kumpi itse soittajalle passaa. Mutta Fenderin etu on myös se, että sen mukana tulee käyttökelpoinen pedaali mikä täytyy Voxiin ostaa erikseen noin 200€ hintaan.
Exhausted
23.05.2004 13:27:19

ainakin PODissa saa säätää joka kanavan volumen erikseen että eri efekteillä maustetut saundit ja eri vahvistinmallit on juuri oikeassa suhteessa toisiinsa. En sitten tuosta Voksista tiedä, mutta luulisin että sama systeemi siinäkin
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)