Muusikoiden.net
16.04.2024
 

Kitarat: kitarakamat »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: WEMin vaffarista katoaa ääni. Missä ongelma?
1
Uolavi
20.09.2014 09:10:04
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

http://www.vintagehofner.co.uk/britamps/watkins/dominator/dom4.html
 
Elikkä ongelma on seuraavanlainen. Vahvistimesta katoaa ääni noin puolentunnin-kolmen vartin tienoilla. Ongelma korjaantuu käyttämällä standup-namikkaa pohjassa, mutta ilmenee heti uudestaan hetken soittelun jälkeen. Myös volyymilla on jotain tekemistä asian kanssa, sillä hiljaa ja hissukseen soittaessa ongelmaa ei juurikaan ilmene.
 
Johtuuko ongelma puhtaasti putkista vai jostain muusta? Olen kaikesta huolimatta vaihtamassa vahvistimeen putkia, joten suosituksia otan myös mielellään vastaan. Hakusessa olisi soundi, joka ei olisi liian bassovoittoinen ja treblet kirkuis nätisti mutta hillitysti, you know :) Ylä-ääniä vahvistimesta löytyy runsaasti omastakin takaa.
 
Vahvistimessa on kiinni seuraavanlaiset ämyrit,
 
http://i15.photobucket.com/albums/a397/datakrumelur/yellow001.jpg
 
erotuksena vain, että omassa pelissä näitä on kaksi kappaletta 7,5 ohmilla.
 
Kaiken kaikkiaan persoonallinen vahvistin, jonka vois nyt laittaa kuosiin.
 
teemu-t-k
20.09.2014 09:27:43
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Putkethan on helppo testata. Itse epäilisin syynä kuitenkin olevan kontaktihäiriö joka reagoi lämpöön.
 
Kefiiri
20.09.2014 22:50:31
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Standup-namikka =D
 
En ole musiikin asiantuntija.
hallu
21.09.2014 01:17:58
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Kefiiri: Standup-namikka =D
 
Vahvistin jok akertoo vitsejä biisien välissä yleisölle:-).
 
En osaa leikkiä, mutta minulla on ihan helvetisti leluja
Uolavi
21.09.2014 09:21:22
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

hallu: Vahvistin jok akertoo vitsejä biisien välissä yleisölle:-).
 
Joo, standup-namikka jaksaa naurattaa monella tasolla :) Liekkö tuon sais heittämään persoonallisempaa läpänderiä putkia vaihtamalla? Ensviikolla ois tarkotus alkaa vaihtamaan niitä, joten jos jollai ois antaa suosituksia perusteluiden kera, nii ois iha makia.
 
Kontaktihäiriö? Kyllä luultavasti. Pitänee käydä jonku tykö, joka ymmärtää nuiden sähköhommien päälle.
 
Confidentum
21.09.2014 11:10:15 (muokattu 21.09.2014 11:10:25)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Uolavi: Joo, standup-namikka jaksaa naurattaa monella tasolla :) Liekkö tuon sais heittämään persoonallisempaa läpänderiä putkia vaihtamalla? Ensviikolla ois tarkotus alkaa vaihtamaan niitä, joten jos jollai ois antaa suosituksia perusteluiden kera, nii ois iha makia.
 
Kontaktihäiriö? Kyllä luultavasti. Pitänee käydä jonku tykö, joka ymmärtää nuiden sähköhommien päälle.

 
Juu, kyllä tuo kannattaa laittaa kuntoon. Viimeisin tuollainen, joka mulla oli (tosin orkkiskunnossa ja alkuperäisillä Mullardin putkilla) on kyllä huikeasoundinen vehjes. Suosittelen kokoilemaan ihan NOS putkia, vaikka saattaapi tuubit tulla kalliimmaksi kuin itse vahvistin :)
 
Kefiiri
21.09.2014 13:41:56 (muokattu 21.09.2014 13:45:21)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Jos kyse olisi lämmön takia pätkivästä kontaktista, ei luulisi standby-nappulan roplaamisen muuttavan tilannetta miksikään.
 
Entäs jos itse standby-kytkimessä tai sen liitännoissä on jotain vikaa? Pienemmällä anodivirralla, eli hiljaa soittaessa, värkki siis toimii lämpimänäkin?
 
Jaa no voihan se olla vaikka jokin pääteputken kannan kontaktivikakin tosiaan.
 
En ole musiikin asiantuntija.
hallu
21.09.2014 20:23:49
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Uolavi: Joo, standup-namikka jaksaa naurattaa monella tasolla :) Liekkö tuon sais heittämään persoonallisempaa läpänderiä putkia vaihtamalla? Ensviikolla ois tarkotus alkaa vaihtamaan niitä, joten jos jollai ois antaa suosituksia perusteluiden kera, nii ois iha makia.
 
Kontaktihäiriö? Kyllä luultavasti. Pitänee käydä jonku tykö, joka ymmärtää nuiden sähköhommien päälle.

 
No läpänderit sikseen:-). Jos et ole ihan varma mistä on kyse, niin vie se Uraltonelle perushuoltoon. Ne putsailee ja testaa paikat jolloin mahdolliset vietkin löytyy ja vaihtavat putket samalla. Putkien määrästä ja tyypistä riippuen jotain 80€ ylöspäin taisi olla tuo. Voihan niitä putkia vaihdella itsekin jos osaa ja varmaan tuo esitetty idea NOS putkista ei ole pöllömpi sekään.
 
Eri merkkisistä putkista en osaa sanoa mitään muuta kuin että ne mahdolliset soundierot eivät välttämättä ole ihan niin järisyttävän valtavai kuin mitä nettikirjoitteluista voisi päätellä, mutta eroja kyllä on ainakin etuasteputkissa (pääteputkia kun ei tule oikein vertailtua, koska ne ovat itselläni yleensä finaalissa silloin kun ne vaihdatan niin ei enää muista miltä ne kuulosti uutena ja uudet putket kuulostaa aina paremmilta kuin ne vanhat rikkinäiset ja mykistyneet putket).
 
En osaa leikkiä, mutta minulla on ihan helvetisti leluja
Uolavi
22.09.2014 08:27:04
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Confidentum: Juu, kyllä tuo kannattaa laittaa kuntoon. Viimeisin tuollainen, joka mulla oli (tosin orkkiskunnossa ja alkuperäisillä Mullardin putkilla) on kyllä huikeasoundinen vehjes. Suosittelen kokoilemaan ihan NOS putkia, vaikka saattaapi tuubit tulla kalliimmaksi kuin itse vahvistin :)
 
WEMit on kyl hinta-laatusuhteltaan parhautta :) Oon kuullu kaverilta tapauksen armeija-ajoilta, jolloin heijjän piti roudata kaatopaikalle kasa vanhoja WEMejä tuhottavaksi, siis kasa vahvistimia ja kaappeja. Eikä näitä kuulemma saanut ottaa omaan käyttöön :| Melkosta hommaa.
 
Jep, NOS-putkia harkitsen vaikka kalliita ovatkin.
 
Uolavi
22.09.2014 08:40:21
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

hallu: No läpänderit sikseen:-). Jos et ole ihan varma mistä on kyse, niin vie se Uraltonelle perushuoltoon. Ne putsailee ja testaa paikat jolloin mahdolliset vietkin löytyy ja vaihtavat putket samalla. Putkien määrästä ja tyypistä riippuen jotain 80€ ylöspäin taisi olla tuo. Voihan niitä putkia vaihdella itsekin jos osaa ja varmaan tuo esitetty idea NOS putkista ei ole pöllömpi sekään.
 
Eri merkkisistä putkista en osaa sanoa mitään muuta kuin että ne mahdolliset soundierot eivät välttämättä ole ihan niin järisyttävän valtavai kuin mitä nettikirjoitteluista voisi päätellä, mutta eroja kyllä on ainakin etuasteputkissa (pääteputkia kun ei tule oikein vertailtua, koska ne ovat itselläni yleensä finaalissa silloin kun ne vaihdatan niin ei enää muista miltä ne kuulosti uutena ja uudet putket kuulostaa aina paremmilta kuin ne vanhat rikkinäiset ja mykistyneet putket).

 
Uraltonelle veisin vahvistimen heti, mutta välimatka toiselta puolelta Suomea on vähän liikaa. Mutta löytääpä täältäkin yksittäisiä ja osaavia henkilöitä, joille vahvistimen voisi roudata. Ite en nimittäin rupia räpeltämään sisuskalujen kanssa. Siinä hommassa taitais tulla vain vahinkoa, joko vahvistimelle tai itelle.
 
Pitänee lukia netistä enemmän tuotekuvauksia ja käyttäjäkokemuksia, niin eiköhän sieltä jotku passelit putket löydy.
 
« edellinen sivu | seuraava sivu »
1

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «