Velli 22.05.2004 21:53:45 (muokattu 22.05.2004 21:56:05) | |
---|
Kävin kuuntelemassa bändiä (en muista nimeä) joka soitti pikkubaarissa perusrockia. Olen aina tykännyt Ibanez RG-mallista mutta nyt kyllä totesin että se näytti ihan naurettavalta tuollaisessa rootsahtavassa kamassa! Soundit oli ihan ok ja soitto luisti, mutta koko ajan häiritsi se kitaran muoto. Myönnettävä se vissiin on että ei se ole kuin yhden tyylilajin vehje. Jos joskus itse eksyn kitaran varressa keikalle (toivottavasti ei tule koskaan tapahtumaan!), niin on kyllä pakko lainata jostain Les Paul! On kuin kotiin palaisi kun kunnon vitutus iskee. |
Härski 22.05.2004 22:04:09 | |
---|
Niin, onhan se aika kornia vetää rautalankaa vaikka Beastilla. Tai heviä jollai Voxin Phantomilla. |
Kyllä puunvärinen strato on sata kertaa katu-uskottavammin rootsahtava kuin joku lespaul. Kitaristit ostaa lespaulin silloin kun ne ei sisimmässään oikein tiedä, että minkä tyylistä musaa tekisi mieli soittaa. Sitten tehdään varmin ja munattomin ratkaisu ja ostetaan lespaul. Sillä saa ainakin rispektiä yleisöltä ja kavereilta, koska moni muistaa nähneensä tuon kuuluisan muotoisen kitaran jossain kuvassa joskus. Sitten on vielä se Gibson-porukka, jolle respekti on ainoa todellinen syy nykypäivänä, koska asetelmat ovat vähän toiset kuin ennen ja kitaroita osataan rakentaa useammassa kuin yhdessä paikassa maailmassa. Sama on kyllä Fenderinkin kanssa. provo off Tekemällä ei synny musiikkia. |
glassmoon 22.05.2004 23:18:14 | |
---|
Emmä tiiä.Toi mun täys musta RG 550 viileillä mikeillä näyttää ainaskin aika coolilta.Etten sanois stratomaiseltal.No joo. |
glassmoon 22.05.2004 23:19:21 | |
---|
Emmä tiiä.Toi mun täys musta RG 550 viileillä mikeillä näyttää ainaskin aika coolilta.Etten sanois stratomaiselta.No joo. |
Safaweb 23.05.2004 00:22:59 | |
---|
Kyllä puunvärinen strato on sata kertaa katu-uskottavammin rootsahtava kuin joku lespaul. Samaa mieltä. Sitäpaitsi Stratossa on kelluva talla :) Basistit: tyhmiä ja hiljaisia
Rumpalit: tyhmiä ja äänekkäitä
Kitaristit: itserakkaita
Kosketinsoittajat: haluaisivat olla kitaristeja
Laulajat: eivät kertakaikkiaan vaan osaa soittaa mitään
|
KeljuK 23.05.2004 00:25:49 | |
---|
Kyllä puunvärinen strato on sata kertaa katu-uskottavammin rootsahtava kuin joku lespaul. Kitaristit ostaa lespaulin silloin kun ne ei sisimmässään oikein tiedä, että minkä tyylistä musaa tekisi mieli soittaa. Sitten tehdään varmin ja munattomin ratkaisu ja ostetaan lespaul. Sillä saa ainakin rispektiä yleisöltä ja kavereilta, koska moni muistaa nähneensä tuon kuuluisan muotoisen kitaran jossain kuvassa joskus. Sitten on vielä se Gibson-porukka, jolle respekti on ainoa todellinen syy nykypäivänä, koska asetelmat ovat vähän toiset kuin ennen ja kitaroita osataan rakentaa useammassa kuin yhdessä paikassa maailmassa. Sama on kyllä Fenderinkin kanssa. provo off Provo On: Stratossa on se vika että niitä(suoria kopioita) valmistaa noin ziljoona merrkiä, ja niitä soittaa noin 2/3 kitaristeista, mikä tekee koko soittimesta kenties maailmanhistorian tylsimmän ja persoonattomimman kapistuksen. Se on vähän niinkuin Levi's 501 '80- luvulla, ja yhtä rok! kuin purjehduskengät. Maksimoida homman voi sillä perus- burst värityksellä. |
superfly 23.05.2004 00:27:35 | |
---|
Provo On: Stratossa on se vika että niitä(suoria kopioita) valmistaa noin ziljoona merrkiä, ja niitä soittaa noin 2/3 kitaristeista, mikä tekee koko soittimesta kenties maailmanhistorian tylsimmän ja persoonattomimman kapistuksen. Se on vähän niinkuin Levi's 501 '80- luvulla, ja yhtä rok! kuin purjehduskengät. Maksimoida homman voi sillä perus- burst värityksellä. Heh, mulla on just perusburstinen Strato :) Ja Leviksetkin oli silloin 80-luvulla... Harppu on alaston piano |
KeljuK 23.05.2004 00:29:30 | |
---|
Heh, mulla on just perusburstinen Strato :) Ja Leviksetkin oli silloin 80-luvulla... Niin minullakin ne levikset '80 luvulla. Nyt kun ikää on enemmän, niin enää stratoon en sorru. |
superfly 23.05.2004 00:33:43 (muokattu 23.05.2004 00:34:56) | |
---|
Niin minullakin ne levikset '80 luvulla. Nyt kun ikää on enemmän, niin enää stratoon en sorru. Strato on allround-vehje, ja semmonen on lähes pakko olla, jos soittaa semmosta musaa kuin minä. EDIT: Niin. on mullakin RG ollut joskus, mutta en mä siitä oikein soittimena pitänyt. Harppu on alaston piano |
KeljuK 23.05.2004 00:44:47 (muokattu 23.05.2004 02:07:09) | |
---|
Strato on allround-vehje, ja semmonen on lähes pakko olla, jos soittaa semmosta musaa kuin minä. Hyvä (suorastaan erinomainen)kitarahan se on, ei siinä mitään. Mutta jos "pakko" olisi strato hommata, niin modaisin sen muotoa vaikkapa vain lavan&pleksin osalta niin että se ei aivan stratoksi tunnistautuisi- ja ihan vaan juuri sen takia että se on se *tanan sama malli kaikilla. On tuossa itselläkin ollut suunnitelmissa tehdä joku strato-RG yhdistelmä, eli RG- muodot straton kaulalaprofiililla, tallalla ja boonuksena tallahumppari. Ja tiedän että vaihtoehtojahan kaupasta löytyy, mutta joku tuollainen yhdistäisi mukavasti omat mieltymykset. |
Huevos 23.05.2004 00:48:28 | |
---|
jos multa kysytään, niin kitaran ulkonäkö ei merkkaa mitään, mutta toisaalta kukaan ei koskaan kysy multa mitään ja ehkä se on vaan hyvä. |
XernaX 23.05.2004 01:02:55 | |
---|
Näyttää muuten aika mukavalta, kun soittaa mummoille iskelmää mustalla Warlockilla. "Jos tarjotaan niin otetaan mutta kinuamaan ei aleta." |
Nuuskamuikkunen 23.05.2004 09:38:16 | |
---|
Totta on, että RG:stä tulee aina vähän raskaampi musiikki mieleen. Eniten siihen minusta viittaa tuo lavan muoto. Paljon pelastaisi, jos siinä olisi sellainen lapa, jossa on kolme viritysnuppia puolellaan. Vertaa vaikka PRS:n kitaroihin. Kahvi on hyvää, mutta tee on parasta. |
Man1ac 23.05.2004 10:56:42 | |
---|
Totta on, että RG:stä tulee aina vähän raskaampi musiikki mieleen. Eniten siihen minusta viittaa tuo lavan muoto. Paljon pelastaisi, jos siinä olisi sellainen lapa, jossa on kolme viritysnuppia puolellaan. Vertaa vaikka PRS:n kitaroihin. Pah, eiköhän RG:n yhdistäminen raskaampaan musiikkiin johdu enemmän piikikkäistä bodyn muodoista. Enemmän nyt joku lätkämailan lavan tapainen kitaran lapa viittaa heviin (esim. jackson, kramer ja lukemattomat muut kitarat). Under Construction... |
Vemmy 23.05.2004 11:08:22 | |
---|
Leviksen 501 on edelleen farkkumallini... Stratoa tosin on tullut modattua... Mutta ei se kitaran ulkonäkö mielestäni rajoita sen käyttöä, humppaa Ibanezin metallinhohtopinkillä Rhoadsilla... Siinä mummoilla oli ihmettelemistä... Kai se nyt on sama minkänäköisellä kitaralla soittaa... Ne, jotka ottavat siitä stressiä, hommaavat niitä valmiiksi kulutettuja stratoja ja lespooleja, että näyttäisi vintakelta. Ne, jotka eivät niinkään välitä kitaran ulkonäön tuottamasta arvostuksesta voivat sitten valita mieleisensä kitaran huomattavasti laajemmasta valikoimasta... Mielipiteeni ovat omiani. Tai sitten lainattuja. |
Velli 23.05.2004 11:13:56 | |
---|
Pah, eiköhän RG:n yhdistäminen raskaampaan musiikkiin johdu enemmän piikikkäistä bodyn muodoista. Eiköhän se ole lavan, bodyn, mikkien ja tallan yhteistulos. On kuin kotiin palaisi kun kunnon vitutus iskee. |
Nuuskamuikkunen 23.05.2004 11:31:37 | |
---|
Pah, eiköhän RG:n yhdistäminen raskaampaan musiikkiin johdu enemmän piikikkäistä bodyn muodoista. Enemmän nyt joku lätkämailan lavan tapainen kitaran lapa viittaa heviin (esim. jackson, kramer ja lukemattomat muut kitarat). Ensinnäkin. Pah, itsellesi! Ei se RG nyt välttämättä niin hirmuisen piikikäs ole. Tieysti jos puhutaan niistä halvimmista mahdollisista RG malleista, niin ne eivät todellakaan sovellu muuhun, kuin heviin, koska ne ovat niin huonoja soittaa. Kalliimmissa malleissa taas on jopa panostettu siihen suunnitteluun. Ne paremmat ovatkin poikkeuksetta valmistettu Japanissa. RG:llä VOI soittaa oikeastaan ihan mitä vain, mutta jos minulla olisi nyt keikalle lähtö ja me soittaisimme vaikka surffia, niin kyllä minä mieluummin sen Fenderin Jazzmasterin tai Jaguarin otan kuin RG:n. :) (Makuasioita, joista saa vetää herneet nenään.) Kahvi on hyvää, mutta tee on parasta. |
Olli S. 23.05.2004 11:35:47 | |
---|
No kyllähän se taisi vähän turhan radikaalin näköinen olla, kun säestin laulututkintoja. Vielä sellainen hieno vaaleansininen kasariväritys, niin loisti kyllä takarivistäkin. Nyt olen vaihtamassa sitä kyllä Musarin Silhouetteen, millä nyt voi soittaa missä vaan ulkonäkönsäkin puolesta, mutta tuohon em. tilanteeseen toinen vaihtoehto olisi ollu LTD:n Explorer, joten ajattelin, että ehkä se RG nyt ei ihan niin hevi ole. "Tehdään nyt neljä ryhmää ja molemmissa pitää olla molempia sukupuolia" -Liikunnanopettajani. RG550 myynnissä! |
Nuuskamuikkunen 23.05.2004 11:41:10 | |
---|
mutta tuohon em. tilanteeseen toinen vaihtoehto olisi ollu LTD:n Explorer, joten ajattelin, että ehkä se RG nyt ei ihan niin hevi ole. Aivan. Kahvi on hyvää, mutta tee on parasta. |