Aihe: Miten saada RAHOITUS..
1 2 3 4 5 6 7
Vessajono
06.09.2014 23:45:24
Janus: No mut since 1997 eli 17 vuoden kokemuksella vetäen.

"and then goed to Army to Repair Tanks to Parolan Panssarikorjaamo"
Leuka rintaan ja paskat housuissa kohti uusia pettymyksiä.
morfin_mafer
07.09.2014 05:32:38
Vessajono: "and then goed to Army to Repair Tanks to Parolan Panssarikorjaamo"

Olin kyllä poistanut ton tekstin täältä:
http://www.beatport.com/artist/morfin-mafer/371526
ferodoz
13.09.2014 03:58:02

morfin_mafer: Niin mulla on täällä oma levymerkki:
http://www.beatport.com/label/i4ware-records/36372
Beatportiin pääsee vain sellaisella haakemuksella jossa referenssin musiikkituotannosta tarkistetaan.

PS : Toi remixsi jonka tein vähän epäonnistui kun Cubase jostain syystä laittoi alkuperäisen lauluäänen pikkuoravanopeudella ja sitten jouduin laittamaan siihen robottiääniefektin. Eikä remixi ole muutenkaan kovin pontentiaalinen kun siinä on vain miksattu alkuperäiset ääniraidat erijärjestykseen.

Nyt on timanttista kamaa.
Just a face in the crowd.
Jeszse
15.09.2014 23:38:29
No nyt kyllä.
Hipelius: Olet hieno mies, mutta sulla on aivan ällistyttävän huono maku. || The Jasser Arafats || Crimson Day
Lennu
16.09.2014 08:54:31

Do I sense a humorous scent around here?
"Se on hiukan surullinen sirkus semmoinen, jossa voimamiehet pieksevät klovnit tajuttomiksi." -Qsine
morfin_mafer
16.09.2014 17:13:23
Lennu: Do I sense a humorous scent around here?

Marittelu on perseestä.
Janus
17.09.2014 00:48:29
morfin_mafer: Marittelu on perseestä.

Totta. Pilvenpoltto kannattaa jättää todellakin hieman vähemmälle, mieluiten kokonaan.
elais
20.09.2014 01:59:46
Guido: Pitäähän bändillä olla oma bussi! Eihän sitä muuten keikoille pääse. Ei kukaan tule bändiä katsomaan, mikä ajaa transiitilla!

Ja veivaako bändi sitten pimeässä nurkassa? Oma, mielellään valtava määrä, kaikkii siistei lamppui pitää olla! Kesämökit vaan kiinnitykseen, kyl tällä vielä rahaa taotaan!

Niinpä!

Valoshow on puoli ruokaa, eikös Pink Floydin kiertuejulisteessaki lukenu aikanaan "Come and see pretty lights"! Rainbowilla oli puolestaan aikanaan se jättimäinen sateenkaari lavalla, semmonen ois kans kova. Tai ehkä jättimäinen laavalamppu? Laidoille ainakin skriinit että takariviki näkee show'n!

Mutta siis jos ihan vakavasti puhutaan niin taustalakana ja keikka-asut pitäis kans laittaa budjettiin. Pienikokoista Stonehengeä ja tanssivia kääpiöitä unohtamatta!

PS. Oisko Crowdfunding kova tapa saada rahoitus? Suomessa toimii ainakin semmonen sivusto kuin Mesenaatti.
"Nothing is impossible. The word itself says I'm possible."
morfin_mafer
22.09.2014 17:39:57 (muokattu 22.09.2014 17:43:10)
Jpiteloota: Niinpä!

Valoshow on puoli ruokaa, eikös Pink Floydin kiertuejulisteessaki lukenu aikanaan "Come and see pretty lights"! Rainbowilla oli puolestaan aikanaan se jättimäinen sateenkaari lavalla, semmonen ois kans kova. Tai ehkä jättimäinen laavalamppu? Laidoille ainakin skriinit että takariviki näkee show'n!

Mutta siis jos ihan vakavasti puhutaan niin taustalakana ja keikka-asut pitäis kans laittaa budjettiin. Pienikokoista Stonehengeä ja tanssivia kääpiöitä unohtamatta!

PS. Oisko Crowdfunding kova tapa saada rahoitus? Suomessa toimii ainakin semmonen sivusto kuin Mesenaatti.

Ei Crowd Fundingilla mitään saa jos ei ole jo valmiiksi sen verran laskutusta että B-luokan osakkaat voivat nostaa osinkoja ja pääsevat mahdollisimman nopeaan exitiin.

Tosin mä sain 17500 € Crowd Funding rahoitusta vaikka mun vuotuinen liikevaihto oli n. 5000 €.
Johann Onn
28.09.2014 15:30:55 (muokattu 28.09.2014 15:32:26)
Jpiteloota: Crowdfunding Se perinteisempi tommonen on "mennään keikalle ja yleisö = Crowd... maksaa sisäänpääsystä = ...funding".

Tietysti kun ei ole nimeä vielä, katusoitolla voi saada enemmin hynää tunnissa, kuin istumalla koko illan jossain räkälässä, vahtimassa soittokamoja.
Ja sitten soittamalla tunnin, muutamalle känniselle.
Janus
28.09.2014 23:52:44
morfin_mafer: Ei Crowd Fundingilla mitään saa jos ei ole jo valmiiksi sen verran laskutusta että B-luokan osakkaat voivat nostaa osinkoja ja pääsevat mahdollisimman nopeaan exitiin.

Tosin mä sain 17500 € Crowd Funding rahoitusta vaikka mun vuotuinen liikevaihto oli n. 5000 €.

Sekoitatko nyt termin crowd funding (=suom. joukkorahoitus) johonkin muuhun? "Venture capital"?
morfin_mafer
29.09.2014 17:12:24 (muokattu 29.09.2014 17:12:58)
Janus: Sekoitatko nyt termin crowd funding (=suom. joukkorahoitus) johonkin muuhun? "Venture capital"?

En sekoita. Veture Capitaal rahaa jos meninaa saada piutää olla liikeidea joka tuottaa miljareja. Joukkorahoituksen saa helpommin eikä tarvita miljardien liikevaihtoa.
-- -- Matti Kiviharju Label Manger, Founder & Owner i4ware Records http://records.i4ware.fi/ +358 40 820 0691 ---
crane
16.12.2014 15:58:23
Kannattaisko lähtee tekee DUUNIA !! eli keikkaa heittää ... Tuskin aloitteleva bändi nyt nyt ekaks isoille STAGEILLE pääsee ... ja eihän sinne pikku kamoilla marssita !? Demoo -levy sopparii ja sitä rataa .... en mä näistä tiedä niin paljoo .. REENATAAN vasta pikku kamoilla !! ja lystiä on !!!
Lennu
17.12.2014 02:07:54

crane: .... en mä näistä tiedä niin paljoo ..

Hyvin peität.
"Se on hiukan surullinen sirkus semmoinen, jossa voimamiehet pieksevät klovnit tajuttomiksi." -Qsine
musamies
14.01.2015 20:08:53
crane: Tuskin aloitteleva bändi nyt nyt ekaks isoille STAGEILLE pääsee ... ja eihän sinne pikku kamoilla marssita !? Demoo -levy sopparii ja sitä rataa .... en mä näistä tiedä niin paljoo .. REENATAAN vasta pikku kamoilla !! ja lystiä on !!!

En ole varsinaisessa stagen koossa paljoa rajoitteita huomannut vaan sen sijaan siinä onko paikalla juurikaan mitään maksavaa porukkaa jolta sitä rahaa tulisi...

Toinen rajoite mikä on vastaan tullut niin roudarien määrä ja vielä jos tarvisi ammattitaitoisia ja selviä olla.
JaaGeRMaisTeR
06.04.2015 13:19:45
Mitenhän on aloittajan käyny? Joko on lätty tulossa ja transitti alla??
rabitti88
10.04.2015 00:00:07
Olemme vääntämässä sinkkua ulos ennen kesää biisi on valmis
mutta äänimaailman rakentaminen on vielä kesken, joten muutama soitin parantaisi asiaa
Tän hetkinen basso saisi olla laadukkaampi mutta kyllä tällä pärjää, mutta akustinen basso oisi kans kiva ja vahvariksi tc250bg nä basso vermeet sais 1500 suunnilleen.
Sekä vasurikäteiselle lespa ja tele ja sit vahvistimeksi Blackstar/orange. Minä pianisti kitaristina tarvitsisin OLP:n prs:n ja telen, sekä paremman elektroakustisen kitaran ja fenderin vahvistimen.
Omia rumpua ei luonnollisesti ole joten sellaisetkin tarvittaisiin mielellään pellitkin ja Rolandin Octapad
Suraavat koskettimet .
1 Korg Kross 88 1000e
2 Acces Virus tai Indigo 1000 e
3 Nord Elektro 3-5 mallina 73kosketinta tai Stage 2. noin 1000-25000
4 Nord Lead A1
5 JP8000 Roland
Lisäksi D50 rollo ja rolandin rs-9 se 88 koskettimen versio. Korgin tr mallilla ei väliä.
keräiliä himoitsen jo lisää kiippareita. Varsinkin lisää rolandia...
ferodoz
10.04.2015 01:40:22

Ihan vinkkinä että soittokamat kannattaa ostaa henkilökohtaiseksi..
Just a face in the crowd.
Jaava
10.04.2015 02:16:09 (muokattu 10.04.2015 02:18:23)
Myöskin jos bändin menestys on kiinni siitä, minkä merkkinen syna on, ollaan aika syvissä vesissä.

Edit: hittibiiseissä on sellanen hauska piirre, että vaikka se just oikea kitarasoundi saattaa tulla vuoden 56 telecasterista, se biisi olisi edelleen hitti vaikka sen soittaisi vuoden 2010 halpislespalla.
"Katastrofien ei pitäisi kestää näin kauan, haluan aamiaista!"
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)