Muusikoiden.net
23.04.2024
 

Kitarat: kitarakamat »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: Randy Rhoadsin pedaalilauta
1
Kipander
17.09.2014 09:12:24
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Moi!
 
Tein hiljattain viikkotolkulla selvitystyötä Randyn signaalitiestä, loppujen lopuksi se on aika yksinkertainen. Tosin hänen pedaalilautansa kanssa oli aina ongelmia, tässä on selonteko kaikessa lyhykäisyydessään.
 
http://backstage.custom-sounds.com/ … y-rhoadsin-oikutteleva-pedaalilauta
 
Jos jollain on linkkejä tai muuta dataa aiheesta, otan niitä mielelläni vastaan.
 
Kimmo Aroluoma
 
freakingenius
17.09.2014 11:20:49 (muokattu 17.09.2014 11:39:31)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Hohoo, lisää Rhoadsia! Loistavaa. Kiitos tästäkin!
 
http://jasobrecht.com/randy-rhoads-delores-rhoads-interview/
 
EDIT. Tuolla on Randyn äidiltä juttua pedaalilaudasta, mutta olit vissiin sieltä jo laittanut tietoa artikkeliisi.
 
Metalkallo
17.09.2014 16:56:35 (muokattu 17.09.2014 16:58:01)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Kiitoksia molemmille, tuli taas joitakin uusia juttuja esiin Randysta mitä en tiennyt. :)
 
Järki joskus jäässä mutta tukka yhä päässä.
petrip
17.09.2014 18:45:04
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Aiheeseen liittyen niin en myöskään jaksa uskoa, että Cornishilla olisi ollut osuutta tuohon Randyn lautaan. Periaate toki sama, mutta tyyli on kovin erilainen kuin Cornishilla. Pari vuotta sitten bongasin ABBA-museosta Cornishin tekemän Lasse Wellanderin pedaalilaudan vuodelta 1980. Kuvat valittevan huonolaatuisia:
 
https://www.dropbox.com/sh/gcuvspdx … 35yg/AADelspECDnnJ762A9iQGKwOa?dl=0
 
RaskasMielinen
17.09.2014 20:56:29
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Kiitos! Mielenkiintoista settiä, etenkin tuon space echon käyttäminen. Sen käyttämisestä on tullut itselleni jonkinlainen pakkomielle, myös metallimusiikissa, ja olen joskus eli monasti miettinyt, olenko yksin universumissa perversioni kanssa;)
 
freakingenius
17.09.2014 21:03:57
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Oli pakko ostaa tänään Custom Soundissa käytyäni ihan Randyn kunniaksi Dist+ MXR:ltä
 
Kipander
17.09.2014 21:44:46
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Moi!
 
Kiitos kaikille kommenteista. Harmi, etten ollut putiikissa paikalla, oltaisiin voitu vaihtaa aiheesta pari sanaa. Tuo artikkeli oli tuttu, ja tieto Cornishista on tosiaan väärä. Cornish itse kumoaa väittämän eräällä keskustelupalstalla. Tuon enempää tietoa en saanut kaivettua, vaikka Googlasin tuntitolkulla ja luin muutaman kirjan. Facebooksissa puhuttiin Bob Daisleyn kirjasta, se alkoi nyt kiinnostamaan sen verran, että pitänee tilata se. Ikuisuusaihe, joka on kiehtonut minua kolmisenkymmentä vuotta, Randy siis.
 
freakingenius
17.09.2014 23:51:30
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Kipander: Moi!
 
Kiitos kaikille kommenteista. Harmi, etten ollut putiikissa paikalla, oltaisiin voitu vaihtaa aiheesta pari sanaa. Tuo artikkeli oli tuttu, ja tieto Cornishista on tosiaan väärä. Cornish itse kumoaa väittämän eräällä keskustelupalstalla. Tuon enempää tietoa en saanut kaivettua, vaikka Googlasin tuntitolkulla ja luin muutaman kirjan. Facebooksissa puhuttiin Bob Daisleyn kirjasta, se alkoi nyt kiinnostamaan sen verran, että pitänee tilata se. Ikuisuusaihe, joka on kiehtonut minua kolmisenkymmentä vuotta, Randy siis.

 
Joo mietiskelin itsekin että mahdatko olla paikalla tänään putiikissa niin voisi vaihtaa parit sanat Randysta, mutta ihan mukavaa saada lisää infoa Randystä tiivistettynä pariin artikkeliin kun tuntuu olevan vähän mysteerinen, mutta silti kiehtova aihe kyseessä. Itsekkin tullut joskus tuntikausia ja öitä valvottua etsiessäni tietoa Randyn kamppeista ja muustakin elämästä. Jokin siinä vaan kiehtoo kovasti. Pitää varmaan keksiä aikakone niin saisi selkoa epäselvyyksistä, mutta ehkä juuri ne epäselvyydet tekevät aiheesti kiinnostavan.
Ja juuri sopivasti kun olin kaavaillut hakevani Xotic Sl Driven, tuli aamulla sulta nää artikkelit niin oli ihan pakko napata kauan harkittu Distortion plussakin messiin. Hyvä peli!
 
Kipander
18.09.2014 18:38:36
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Moi!
 
Kun kaikkea ei koskaan saa selville, niin kiinnostavuus säilyy. Niinhän se on, molemmat hakemasi purkit ovat kyllä ehdotonta ykkössarjaa. Distortion + on munkin suosikki, sattuneesta syystä :)
 
Parhautta
 
Kimmo
 
freakingenius: Joo mietiskelin itsekin että mahdatko olla paikalla tänään putiikissa niin voisi vaihtaa parit sanat Randysta, mutta ihan mukavaa saada lisää infoa Randystä tiivistettynä pariin artikkeliin kun tuntuu olevan vähän mysteerinen, mutta silti kiehtova aihe kyseessä. Itsekkin tullut joskus tuntikausia ja öitä valvottua etsiessäni tietoa Randyn kamppeista ja muustakin elämästä. Jokin siinä vaan kiehtoo kovasti. Pitää varmaan keksiä aikakone niin saisi selkoa epäselvyyksistä, mutta ehkä juuri ne epäselvyydet tekevät aiheesti kiinnostavan.
Ja juuri sopivasti kun olin kaavaillut hakevani Xotic Sl Driven, tuli aamulla sulta nää artikkelit niin oli ihan pakko napata kauan harkittu Distortion plussakin messiin. Hyvä peli!
 
darrell
18.09.2014 20:32:45
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Distrortion+ oli mun eka pedaali. Oli huuli pyöreänä kun eka kertaa laitoin tuon keltaisen purkukan Carlsbron Stingray Lead tuhnuisen trankkukombon eteen. Valitettavasti katosi joskus opiskeluaikoina kimppakämpässä olleiden bileiden aikana.
 
Antaa kaikkien kitaroiden soida. Kielten värähtely yleinen ja yhtäläinen.
« edellinen sivu | seuraava sivu »
1

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «