Muusikoiden.net
28.03.2024
 

Kitarat: kitarakamat »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: Valaise Villeä: Fender Supersonic putkivahvariin Ekvalisaattori
1 2 3
Luuviulu
17.09.2014 04:29:07
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

...looppiin, niin mikä ois optimaalisin asetus vahvarin omiin säätönuppeihin? Treble ja Bass molemmat tasan keskellä, eli kun säädöt on 1-10, niin Treble ja Bass molemmat kohtaan 5. ...vai??
 
-Syy miksi laitan Looppiin Boss:in EKvalisaattorin on se, että vaikka se putkivahvari on suoraan sanottuna täydellinen "Crucnh"-puolelta, niin vintage -puolella on tasan 3 säädintä. 1.Treble 2.Bass 3.Volume -Eli ei edes Middleä, toisesta kanavasta "Crunchista" löytyykin sit jo kaikki oleelliset säätimet, mut toi Vintage -puoli on mulle erittäin tärkeä ja siksi kysyn Treblen ja Basson optimaalisia säätöjä loopperiin laittamaani Ekvalisaattoriin. :)
 
-Kiitos jo etukäteen vastanneille. Tieto on tärkeä ja kiireellinen!! :)
 
Decadetroll
17.09.2014 05:26:19
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Luuviulu: ...looppiin, niin mikä ois optimaalisin asetus vahvarin omiin säätönuppeihin? Treble ja Bass molemmat tasan keskellä, eli kun säädöt on 1-10, niin Treble ja Bass molemmat kohtaan 5. ...vai??
 
-Syy miksi laitan Looppiin Boss:in EKvalisaattorin on se, että vaikka se putkivahvari on suoraan sanottuna täydellinen "Crucnh"-puolelta, niin vintage -puolella on tasan 3 säädintä. 1.Treble 2.Bass 3.Volume -Eli ei edes Middleä, toisesta kanavasta "Crunchista" löytyykin sit jo kaikki oleelliset säätimet, mut toi Vintage -puoli on mulle erittäin tärkeä ja siksi kysyn Treblen ja Basson optimaalisia säätöjä loopperiin laittamaani Ekvalisaattoriin. :)
 
-Kiitos jo etukäteen vastanneille. Tieto on tärkeä ja kiireellinen!! :)

 
No eikös tässäkin se "optimaalisin" asento ole se, mikä susta kuulostaa parhaalta? Joku roti nyt sentään tähän hommaan... mistä meidän pitäis tietää ke potikoiden asennot, jotta sulle on hyvän kuulonen?
 
I am therefore leaving immediately for Nepal, where I intend to live as a goat.
Luuviulu
17.09.2014 06:16:48
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

?????????
Olipas siinäkin vastaus. Jopa melkoisen tyhmäkin sellainen..........
 
-jokaisessa vahvistinmallissa on potikoille asento, jossa soundi on ns. neutraali - sillä rajoituksella kuin kitaravahvisti voi ylipäätään olla neutraali. En tiedä mikä se on tässä, kun mulla on seuraavaks 5min aikaa sitä tutkia ja sit pitää levyttää. Olen ehtinyt nyt n.30min tutustua tähän vahvariin kuukausia sittem, jolloin viimeksi testailin sitä n.10min. -Mutta nyt sille on käyttöä ja etsin apua asiasta tietämättömoltä, enkä miltään "piip"...
 
-Jos sulla on jotain ongelmia mun kanssani, niin mene vaikka hakkaamaan päätäsi ränniin ja yritä saada aikaan Suomen paras Etno-Musiikki -komppi, mutta ÄLÄ vastaa mun viesteihin, äläkä muutenkaan otaa koskaan mitään yhteyttä, kiitti & heippa.
 
kosmonausea
17.09.2014 07:03:04 (muokattu 17.09.2014 07:04:12)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Oikein houkuttelee vielä vastaamaan asiallisesti, kun heti aletaan vihtuilemaan. Ja sitten: kysyit eka kysymyksessä "optimaalisia" asetuksia. Olisi varmaan heti kannattanut mainita, että kysyit mahdollisimman neutraaleja asetuksia. Kannattaa sitä omaakin ulosantia välillä tarkastella, näin yleisenä vinkkinä meille kaikille.
 
Perkelefantti.
iec
17.09.2014 08:09:11
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Taisi se äänityssessio jo mennä... Liekö sitten käynyt kuten erään tuttavan velipojan äänitysstudiossa: Bändin laulaja hihkaisi mikkiin viimeisen vedon jälkeen, että: "Se oli siinä !" ... mihin sitten miksauspöydän luota kuului vaimea lisäys: "... ja siinä..."
 
Anyway, eiköhän se klo 12-asento nupikoissa vastaa yleensä "neutraalia" säätöä ja Super Sonicin tapauksessa lukema on 5,5. En kylläkään ymmärrä että mitä väliä sillä on kunhan vain kuulostaa hyvältä. Varmaan aloittajan tapauksessa joutuu kuitenkin etsimään sopivan kompromissin equn ja vahvarin säätöjen välillä. Monialueinen Equ on yleensä kapeampikaistainen ja bass&treble säätää hieman laajemmin omaa aluettansa.
 
Ja kyllä... vähemmällä kettuilulla saa myös asiallisempia vastauksia. Onhan se levyttäminen kyllä jännä paikka ja ymmärrän että hermot voi olla kireällä. Toivottavasti sessio meni kuitenkin hyvin.
 
-iec
 
Ja niin päin pois...
Laulava Kylätohtori
17.09.2014 08:44:09
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

kosmonausea: Oikein houkuttelee vielä vastaamaan asiallisesti, kun heti aletaan vihtuilemaan. Ja sitten: kysyit eka kysymyksessä "optimaalisia" asetuksia. Olisi varmaan heti kannattanut mainita, että kysyit mahdollisimman neutraaleja asetuksia. Kannattaa sitä omaakin ulosantia välillä tarkastella, näin yleisenä vinkkinä meille kaikille.
 
Pakko kompata tätä. Kysyttiin optimaalisia asetuksia ja sellaiseen kysymykseen nyt ei voi vastata muuta kuin Decadetroll vastasi. Jos hakee neutraaleja asetuksia, niin varmaan kannattaa myös kysyä sellaisia, eikä alkaa vittuilemaan, kun itse on kysynyt väärin.
 
Ja minusta jokainen voisi jättää tuon kaltaiset vittuilut joka tapauksessa pois, siitä huolimatta, mitä omaan kysymykseen on vastattu...
 
Believe what you want, it doesn't mean you're right...
Muovinen
17.09.2014 08:59:52
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Miksi se vahvarin EQ edes pitäisi neutralisoida? Eihän EQ:n käyttö loopissa sulje pois vahvarin oman ekun käyttöä. Hae ensin vahvarista mahdollisimman hyvä soundi ja sitten lisäekulla leikkaa vielä viimeiset turhat pois tai korosta herkkuja. Ei kukaan muu kuin sinä tiedä, että mikä on se sulle paras asetus.
 
Käytöksesi tässä ketjussa vain vahvistaa mielikuvaani sinusta ja tulen jatkossakin skippaamaan sekavat tori-ilmoituksesi ilomielin. Kivoja äänityksiä kuitenkin toivottelen!
Decadetroll
17.09.2014 09:18:44
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Luuviulu: ?????????
Olipas siinäkin vastaus. Jopa melkoisen tyhmäkin sellainen..........
 
-jokaisessa vahvistinmallissa on potikoille asento, jossa soundi on ns. neutraali - sillä rajoituksella kuin kitaravahvisti voi ylipäätään olla neutraali. En tiedä mikä se on tässä, kun mulla on seuraavaks 5min aikaa sitä tutkia ja sit pitää levyttää. Olen ehtinyt nyt n.30min tutustua tähän vahvariin kuukausia sittem, jolloin viimeksi testailin sitä n.10min. -Mutta nyt sille on käyttöä ja etsin apua asiasta tietämättömoltä, enkä miltään "piip"...
 
-Jos sulla on jotain ongelmia mun kanssani, niin mene vaikka hakkaamaan päätäsi ränniin ja yritä saada aikaan Suomen paras Etno-Musiikki -komppi, mutta ÄLÄ vastaa mun viesteihin, äläkä muutenkaan otaa koskaan mitään yhteyttä, kiitti & heippa.

 
Ravistellaanpa nyt ne hiekat sieltä vaginasta ensin pois, sitten mietitään mitä kirjoitetaan ja millä sävyllä. Tiedänpä, etten vastaile kysymyksiin enää, koska olen "piip" :D
 
ihanhan tässä mielensä pahoittaa ihminen. Sitäpaitsi tuossa taannoin mojautin pääni ränniin ulkohommissa, eli homma on siltä osin kyllä kunnossa. Ei tullut tosin suomen parasta etno-musiikki-komppia, kun rytmi loppui yhteen isompaan kolahdukseen ja älähdykseen.
 
Kiitti & heippa sullekkin :)
 
I am therefore leaving immediately for Nepal, where I intend to live as a goat.
J.Nikkanen
17.09.2014 09:19:05
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Luuviulu: ?????????
Olipas siinäkin vastaus.

 
Ihan asiallinen sellainen. Sä nyt vaan revit aina pelihoususi jos vastaus tavalla tai toisella ei miellytä sua, asiassa kuin asiassa.
 
Ota nyt taas hieman rauhallisemmin.
 
Reggaessa basso ei pilitä, vaan äänet ovat suuria, muhevia kimpaleita, jotka rauhallisesti asetellaan kellumaan saarekkeiksi muun bändin astella. -absqua
PIM
17.09.2014 09:30:20
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

iec:
 
Anyway, eiköhän se klo 12-asento nupikoissa vastaa yleensä "neutraalia" säätöä ja Super Sonicin tapauksessa lukema on 5,5.

 
Niinhän sitä luulisi, mutta perinteisessä Fenderin tone stackissä neutraalein soundi on kun middle on täysillä ja bass ja treble lähes nollissa. Tästä seuraa, että middlellä käytännössä säädetään taajuuskorjaimen läpi menevän signaalin gaini ja kahdella muulla säätimellä sitten kuinka paljon kumpaakin laitaa korostetaan flättiin verrattuna. Kaikki nupit puolessa välissä tuottaa siis middlescoopatun taajuusvasteen. Jos kanavassa on vain bass ja treble se tarkoittaa, että middle-potikka on korvatty vakiokokoisella vastukseella.
 
Kamaahan on sopivasti, tilaa vaan liian vähän.
iec
17.09.2014 10:25:49
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

PIM: Niinhän sitä luulisi, mutta perinteisessä Fenderin tone stackissä neutraalein soundi on kun middle on täysillä ja bass ja treble lähes nollissa. Tästä seuraa, että middlellä käytännössä säädetään taajuuskorjaimen läpi menevän signaalin gaini ja kahdella muulla säätimellä sitten kuinka paljon kumpaakin laitaa korostetaan flättiin verrattuna. Kaikki nupit puolessa välissä tuottaa siis middlescoopatun taajuusvasteen. Jos kanavassa on vain bass ja treble se tarkoittaa, että middle-potikka on korvatty vakiokokoisella vastukseella.
 
Juu, se klo 12 -asento vastaa siis Fenderin "neutraalia" soundia, eli olet siinä mielessä oikeassa :) Joka vahvarilla on tietysti oma ominaissoundinsa ja Fenkku on tunnetusti jonkin verran middlescoopattu. Toiset tykkää ja toiset ei. Joka tapauksessa ne säädöt ruuvataan kohdalleen oman korvan ja soundimieltymysten mukaan. Kaikki kuitenkin vaikuttaa kaikkeen, eli kitaran mikit& elektroniikka, tonestack, kotelo ja kaiutin tekevät yhdessä sen tietyn soundin.
 
Supersonicin combomalli paranee muuten mukavasti kun orkkiskajarin vaihtaa WGS Retro 30-malliin. Sillä saa lämpöä keskialueelle ja dynaamista ärhäkkyyttä matalimmille taajuuksille. Liekö sitten aloittaja juuri hakenut EQ:n avulla tämänkaltaista muutosta alkuperäiseen Clean-soundiin.
 
-iec
 
Ja niin päin pois...
joku muu sikko
17.09.2014 10:31:50
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Hehe, minäpä tiedän mutta en kerro muille.
 
http://lmgtfy.com/?q=fender+supersonic+optimal+settings
 
lurkki
17.09.2014 10:32:23 (muokattu 17.09.2014 11:47:28)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Nyt muistankin...
http://muusikoiden.net/keskustelu/posts.php?plink=12073027#p12073027
 
"9. Ennen uuden aiheen aloittamista, käytä keskustelun hakua ja tarkasta ettei samasta aiheesta ole keskusteltu lähiaikoina."
 
Ymmärrän, että haluat osallistua keskusteluun, mutta täällä tuo keskustelu on viety paljon pidemmälle ja ymmärrys on paljon korkeammalla tasolla kuin sinulla. Joten - älä tule puhumaan asioista joista et tiedä mitään, vaan ota selvää.
Luuviulu
17.09.2014 12:54:00
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Ei enää yhtään mitään kysyttävää tässä asiassa.
 
Mun mielestäni on todella moukkamaista vastata kysymykseeni: "Joku roti nyt sentään tähän hommaan... mistä meidän pitäis tietää ke potikoiden asennot, jotta sulle on hyvän kuulonen?"
 
-Minä kun en asiaa tiennyt, mutta tiedän täällä olevan ihmisiä, jotka osais ne hyvin sanoa.
 
-Vaikka kysymys kuulostaisi kuinka tahansa tyhmältä, mutta kysyjä on kysymyksensä kanssa tosissaan sitä kysymässä, niin tällainen; -No eikös tässäkin se "optimaalisin" asento ole se, mikä susta kuulostaa parhaalta? Joku roti nyt sentään tähän hommaan... mistä meidän pitäis tietää ke potikoiden asennot, jotta sulle on hyvän kuulonen?"
 
Se oli aito ja oikea kysymys, johon EI ODOTETA; -Jokin roti nyt sentään tähän hommaan...............................
 
-Ja joku tuolla taas pisti Offtopiciksi ja meni mun Osto / Myynti -ilmoituksiinsa sanomaan sanottavansa. Tiedokoksi sinulle, tässä aiheessa ei käsitelty mun osto- ja myynti-juttujani. Kirjoitit hyppääväs niiden yli, mitä se mua liikuttaa? Hypää mun puolesta vaikka "...."
 
-Ihmeellistä, asetan asiallisen kysymyksen ja kiitän ekassa viestissäni jo asiaan tulevia mahdollisia vastanneita. Kysymykseni oli täysin asiallinen. -Poistan siitä enää vaan sen, "että kiitän kaikkia vastanneita". Suunnilleen kolmannes vastauksista oli jotain aivan muuta kuin aiheeseen liittyvää.
 
-On myöskin oikeasti ikävää, että joillakin on sellanen luonne, että heti aletaan vittuilemaan ja vieläpä asiasta, joka ei liity edes kysymykseen. Surullista, siinä sen selkeimmin kiteytän. -Surullista.
 
p130
17.09.2014 12:59:06
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Luuviulu:
 
Ostitko kivijalkaliikkeestä? Jos ostit niin mene käymään siellä ja pyydä säätämään hyväksi. Sitten et enää koskaan koske säätimiin, teippaat tai liimaat paikoilleen.
 
Olen mieluummin yksin oikeassa kuin lauman kanssa väärässä.
Jeszse
17.09.2014 13:02:08
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Luuviulu: Mun mielestäni on todella moukkamaista vastata kysymykseeni: "Joku roti nyt sentään tähän hommaan... mistä meidän pitäis tietää ke potikoiden asennot, jotta sulle on hyvän kuulonen?"
 
Sen takia ku ei me vaan yksinkertasesti täällä internetissä voida tietää mikä sun mielestä kuulostaa hyvältä.
 
Hipelius: Olet hieno mies, mutta sulla on aivan ällistyttävän huono maku. || The Jasser Arafats || Crimson Day
Laulava Kylätohtori
17.09.2014 13:05:47
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Luuviulu: Ei enää yhtään mitään kysyttävää tässä asiassa.
 
Sinähän kysyit optimaallisia asetuksia. Sehän tarkoittaa lähinnä sitä, mitkä asetukset kuulostavat parhaalta, eikö? Ja sitähän me emme voi tietää, mikä sinun mielestäsi kuulostaa parhaalta.
 
Jos kysyt väärin, niin olisit voinut sanoa, että sori, tarkoitin neutraaleja asetuksia, etkä alkaa lapsellisesti vittuilemaan. Ei mitään henkilökohtaista, mutta vittuilu on aina lapsellista ja typerää käytöstä, syyllistyipä siihen kuka tahansa. Ja vaikka joku muu vittuilisi, niin se ei oikeuta itseä vittuilemaan. Vittuilu ei paranna tätä palstaa millään tavalla, vaan helposti saa aikaan lisää vittuilua...
 
Mutta minusta se oli hyvä pointti, joka kerrottiin, että ensin haet vahvarista parhaat asetukset korvalla ja sitten eq:sta loput. Uskon, että lopputulos on näin parempi kuin ensin asettamalla vahvarin eq:n neutraaliksi ja sitten pedaalilla 'equttamalla'.....
 
Believe what you want, it doesn't mean you're right...
tender.insanity
17.09.2014 13:17:03
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Valaiskaapa minua, miksi ihmeessä ostaa yli tonnin vahvistin, kokeilee sitä 10min ja sitten muutaman kuukauden päästä kyselee asetuksia?
 
Mitä tahansa kitarakamaa itse hankinkaan, niin ennen kuin se päätyy nurkkaan pölyttymään tai kiertoon, tulee aika lailla koitettua mitä kaikkea laite saa aikaiseksi.
 
J.Nikkanen
17.09.2014 13:33:43
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Kummoista saundia nyt sitten tällä kertaa klo 06:21 talteen saatiin? Neutraalia vai optimaalista vaiko peräti ultimaattista?
 
Reggaessa basso ei pilitä, vaan äänet ovat suuria, muhevia kimpaleita, jotka rauhallisesti asetellaan kellumaan saarekkeiksi muun bändin astella. -absqua
Muovinen
17.09.2014 13:45:48
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Luuviulu:
-Ja joku tuolla taas pisti Offtopiciksi ja meni mun Osto / Myynti -ilmoituksiinsa sanomaan sanottavansa. Tiedokoksi sinulle, tässä aiheessa ei käsitelty mun osto- ja myynti-juttujani. Kirjoitit hyppääväs niiden yli, mitä se mua liikuttaa? Hypää mun puolesta vaikka "...."

 
Tiedoksi sinulle, että annoin myös vinkin ongelmaasi, mutta mitäpä se sua liikuttaa. Surullista.
« edellinen sivu | seuraava sivu »
1 2 3

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «