Muusikoiden.net
29.03.2024
 

Kitarat: kitarakamat »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: Midi-lauta, PC ja CC yhdellä polkaisulla
1
Jormaz
10.09.2014 22:51:14 (muokattu 10.09.2014 23:01:31)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Eli vehkeet on kehittyny siihen malliin että tarttis midi-lankun johon saa ohjelmoitua yhteen napinpainallukseen sekä PC:n että CC:n. PC vaihtaisi kanavanvaihtajan ja efektivehkeen presettejä ja sitten CC komentaisi looperia johon tulee pedaaleja. Moni lankku pystyy lähettämään molempia viestejä mutta erillisissä moodeissa ja useammalla polkaisulla. Kalleimmat lankut tekee vaikka mitä mutta haluaisin jonkun halvemman ratkaisun, onko sellaisia olemassa?
 
E: FCB1010 pystyy tähän?
 
No tiedäthän.. Tarkoitettu.. tiedäthän..
janik
11.09.2014 06:22:43
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Kyl fcb tollaset hoitaa, omaan vaihdoin pari viikkoa sitten uno-lastun ja oli ihan hyvä sijoitus.
 
JuSu
11.09.2014 07:52:49
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Jormaz: ...Kalleimmat lankut tekee vaikka mitä...
 
Niin. Jos nyt ymmärsin oikein sun setin, niin sulla on erillinen midiohjattava releboksi kanavanvaihtoon ja erillinen loopperi pedaaleille?
 
G-Labin GSC tekisi yksin tuon kaiken, ja lähettäisi vielä PC:tä tai CC:tä efektimasiinalle sekä virtaa erillispedaaleille.
 
http://www.glab.com.pl/gsc-2_en
 
Eihän ne halpoja ole, mutta realisoimalla noita turhaksi jääviä palikota ei kustannus varmasti olisi juuri kummoisempi kuin uuden midilaudan hankkiminen.
 
Ja on aika kätevä, kun on yhdessä lootassa kaikki.. Paitsi jos haluat pitää irtopedaalit vaikka räkissä, niin sitten tuo ei natsaa.
 
JuSu
 
"Tåssahan ois ideaa." -Funkånaut
Jormaz
11.09.2014 11:53:09
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Hyvä homma että fcb hoitaa, pitää hankkia. Tosiaan kaiken pitää olla räkissä. Olishan se ollut fiksua heti alkuun hommata joku Patchmate tai vastaava joka vaihtaa kanavat ja loopittaa pedaalit mutta ovat aika kalliita myös käytettyinä. Eikä niitä Suomessa edes vaikuta liikkuvan. Muuten pärjäisin vanhalla midilaudalla mutta ton G Labin looperin (M4L) ohjelmoitavuus on hankalaa. Siinä missä Voodoo Labin kanavakytkimen asetukset voi tallentaa kullekin valitulle patchille erikseen, on G Labin vehkeessä kiinteästi valittu että se tottelee vain tiettyjä PC:itä. Toinen vaihtoehto on käyttää CC:tä mitä ei nykyinen muuten hyvin toimiva Artin midilauta osaa.
 
No tiedäthän.. Tarkoitettu.. tiedäthän..
janik
11.09.2014 13:07:55
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Sitä lautaa on sitte tosi v-mäinen ohjelmoida, suosittelen pistämään tietokoneeseen kiinni.
 
Jormaz
11.09.2014 13:49:30
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Joo mulla on aiemmin ollut tommonen ja muistikuvien mukaan se ei ollut mitenkään mukavaa. Tarkoitus ei ole onneksi tehdä mitään monimutkaisia asioita.
 
No tiedäthän.. Tarkoitettu.. tiedäthän..
oiva tumpeloinen
11.09.2014 22:04:01
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Toinen suhteellisen edukas lauta, mikä pystyy lähettämään CC-komentoja presettiä vaihtaessa, on Midimate. Tosin vähän hommia rajoittaa, että siihen saa laitettua ainoastaan 5 cc-komentoa. Ja nuo 5 cc-komentoa on yhteiset jokaiselle presetille. Eli jos haluaa ohjata useampaa kuin viittä eri toimintoa CC-komennoilla, tuon laudan voi unohtaa.
Jormaz
11.09.2014 22:20:52
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

oiva tumpeloinen: Toinen suhteellisen edukas lauta, mikä pystyy lähettämään CC-komentoja presettiä vaihtaessa, on Midimate. Tosin vähän hommia rajoittaa, että siihen saa laitettua ainoastaan 5 cc-komentoa. Ja nuo 5 cc-komentoa on yhteiset jokaiselle presetille. Eli jos haluaa ohjata useampaa kuin viittä eri toimintoa CC-komennoilla, tuon laudan voi unohtaa.
 
Yritin selvitellä Midimaten ominaisuuksia mutta löytyi aika ristiriitaista tietoa. Jossain sanottiin että 1-versio ei pysty lähettämään yhtäaikaisesti ja 2-versio pystyisi. Jossain sanottiin ettei kumpikaan pystyisi.
 
No tiedäthän.. Tarkoitettu.. tiedäthän..
oiva tumpeloinen
11.09.2014 22:36:44 (muokattu 11.09.2014 22:40:45)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Jormaz: Yritin selvitellä Midimaten ominaisuuksia mutta löytyi aika ristiriitaista tietoa. Jossain sanottiin että 1-versio ei pysty lähettämään yhtäaikaisesti ja 2-versio pystyisi. Jossain sanottiin ettei kumpikaan pystyisi.
 
Siinä saa ohjelmoida viidelle eri napille yhden CC-komennon. Näitä nappeja saa sitten presetistä riippuen ohjelmoida päälle tai pois. Mulla on se punatarrainen lauta, ja noin mä ainakin olen tehnyt jo muutaman vuoden. Sen ongelma on tosiaan, että nuo viidelle näppäimelle ohjelmoidut CC:t on samat midikäskyt presetistä riippumatta. Siihen ei siis voi ohjelmoida, että yksi näppäin ohjaa yhdessä presetissä jotain midikäskyä ja toisessa presetissä toista. Se on aina se sama valittu 0-127 numero, mitä käsketään on tai off. Mutta noissa määritelmissä kyllä onnistuu presettien välillä määrittämään, kummin kyseinen käsky on. Mä olen ohjannut CC-käskyillä mm. Wobon ja G-labin switchereitä sekä Eventiden Timefactoria.
 
Semmoinen huomio vielä, että CC-käskyt on sitten mallia latching. Momentaryyn se ei kykene.
 
E: luulen, että tuo tietojen ristiriitaisuus johtuu lähinnä siitä, että nuo käskyt voi käskyttää eri midikanavaa pitkin kuin vaikka presetit. Jos jollain on ollut jotain pohja-asetuksia laudassa, ja sitä kautta ei hommat toimi, niin en ihmettele. Nimim. itsekin joskus ihmetellyt asiaa.
Jormaz
16.09.2014 11:14:37
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

FCB1010:n sitten hommasin ja täytyy sanoa että kun vilkaisin "idiooteille" tehtyä pikaohjetta netistä niin ton vehkeen ohjelmointi alkoikin vaikuttaa ihan loogiselta ja jopa helpolta. On siinä tietenkin jotain midikanavan vaihtoa ja pedaalien kalibrointia jotka vaatii erinäisten nappien painamista käynnistämisen yhteydessä mutta muuten ihan selkeä homma. Asensin mä sen ohjelmankin mutta eipä sitä tullut kokeiltua kun tarvittavat kaapelit puuttui. Eri asia on jutteleeko lauta räkkini kanssa niin kuin kuuluu kun ovat vielä eri osoitteissa.
 
No tiedäthän.. Tarkoitettu.. tiedäthän..
kimurantti1
16.09.2014 14:42:02 (muokattu 16.09.2014 14:44:42)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

oiva tumpeloinen: Siihen ei siis voi ohjelmoida, että yksi näppäin ohjaa yhdessä presetissä jotain midikäskyä ja toisessa presetissä toista.
 
Ihan vaan mielenkiinnosta, onko tarvetta muulle? Mulla on kanssa ollut Midimate ja käytin CC-käskyjä pikanäppäiminä tap tempolle, sooloboostille tms toiminnoille, joita usein tarvi polkea preseteistä riippumatta. Midilankussa puolestaan luki, että mitä mikäkin namiska teki. Mä pidän itseäni vieläpä hyvämuistisena ja vähän teknis-orientoituneempana jamppana kuin soittajat ehkä keskimäärin, mutta jos noi viisi namiskaa olisi vaihtuneet eri toiminnoiksi joka presetissä (presettejä mulla taisi olla about 15), niin jeesuskristus mikä sotku ja muistaminen siinä olisi ollut. :-)
 
Piecemaker // "Practice cures most tone issues." -John Suhr
janik
16.09.2014 17:55:17
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Mä olen selvinny yhdellä presetillä, muutama nappi efekteille, kanavan vaihdot ja tap tempo.
 
oiva tumpeloinen
16.09.2014 23:10:54
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

kimurantti1: Ihan vaan mielenkiinnosta, onko tarvetta muulle? Mulla on kanssa ollut Midimate ja käytin CC-käskyjä pikanäppäiminä tap tempolle, sooloboostille tms toiminnoille, joita usein tarvi polkea preseteistä riippumatta. Midilankussa puolestaan luki, että mitä mikäkin namiska teki. Mä pidän itseäni vieläpä hyvämuistisena ja vähän teknis-orientoituneempana jamppana kuin soittajat ehkä keskimäärin, mutta jos noi viisi namiskaa olisi vaihtuneet eri toiminnoiksi joka presetissä (presettejä mulla taisi olla about 15), niin jeesuskristus mikä sotku ja muistaminen siinä olisi ollut. :-)
 
Kyllä mä olisin tietyssä vaiheessa keksinyt käyttöä niiden vaihtumiselle. Nykyisellään en oikein, kun on sen verran pieni setup. Mut yhtenä esimerkkinä esim. isompi loopswitcher kuin 5 looppia. Sulla on kahdessa eri loopissa erilaiset boosterit, mitä käytät eri preseteissä. Kyllä mulle olisi maistunut, että olisin voinut vaihtaa lankusta lähtevän cc-komennon toiseen looppiin switcheristä presetin vaihtuessa. Siten olisi jokaisessa presetissä haluttu boosteri on/off saman napin päässä. Toki sen saman voi ohjelmoida vaikka useampaan presettiin valmiiksi, mutta samalla logiikalla kovin harva tarvitsee cc-komentoja ollenkaan.
« edellinen sivu | seuraava sivu »
1

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «