Muusikoiden.net
25.04.2024
 

Aloittelijat »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: Mitä tehdä / Miten jatkaa?
1
Häksä
05.09.2014 14:58:57
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Juuh elikkäs, olen kirjoitellut sanoituksia jo muutaman vuoden ja niitä näyttäis olevan, enempi tai vähempi valmiina, jotain 50-60. Ongelmana on että en keksi niille käyttöä (pääasiassa death/doom lyriikoita suomeksi, innoittajina mm. Kuolemanlaakso, Ajattara etc.).
 
Laulua olen kovasti harjoitellut ja omasta mielestä alkaa jo sujumaan sekä cleani että rääkyminen, mutta minulla ei ole minkäänlaista bändikokemusta/taustaa enkä oikein keksi mitä tässä tilanteessa tulisi tehdä näiden sanoitusten ym. suhteen. Erittäin hyvää palautetta olen saanut sanoituksistani lähipiiriltäni/perheeltä/puolisolta ja en haluaisi jättää niitä laatikonpohjalle käyttämättöminä.
 
daredevil
05.09.2014 22:28:51
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Häksä: Juuh elikkäs, olen kirjoitellut sanoituksia jo muutaman vuoden ja niitä näyttäis olevan, enempi tai vähempi valmiina, jotain 50-60. Ongelmana on että en keksi niille käyttöä (pääasiassa death/doom lyriikoita suomeksi, innoittajina mm. Kuolemanlaakso, Ajattara etc.).
 
Laulua olen kovasti harjoitellut ja omasta mielestä alkaa jo sujumaan sekä cleani että rääkyminen, mutta minulla ei ole minkäänlaista bändikokemusta/taustaa enkä oikein keksi mitä tässä tilanteessa tulisi tehdä näiden sanoitusten ym. suhteen. Erittäin hyvää palautetta olen saanut sanoituksistani lähipiiriltäni/perheeltä/puolisolta ja en haluaisi jättää niitä laatikonpohjalle käyttämättöminä.

 
Hienoa että olet purkanut luovuuttasi sanoituksiin ja laulamiseen. Ovatko nämä lyriikat omia laulujasi joita esität? Voisit vaikkapa äänittää muutaman laulusi ja julkaista netissä, niin muutkin saisivat kuulla niitä.
 
Neljä kanavaa riittää musiikin tekemiseen
Kalmo
06.09.2014 01:42:18
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Jos ne ovat "pelkkiä" tekstejä, niin kuinka voit sitoa ne johonkin genreen?? Jos joku säveltää ne tangoksi...
 
Jos mainitsemissasi genreissä haluat pysyä, niin suurella todennäköisyydellä ne jäävät pöytälaatikkoosi. Ko. tyylien bändit keskimäärin tekevät omat tekstinsä, ja pelkkien tekstien (vähäinen) kysyntä painottuu vahvasti massaiskelmän tuotantoon.
 
Vaan eihän se mielenkiintopista harrastusta saa tyrehdyttää. Jatka, pidä antennit ulkona, eihän sitä koskaan tiedä.
 
Asus P5B, E6600 Core 2, E-MU 1820, 2 G RAM, GF 7300, XP, SONAR 8.5 Keski-ikäisellä amatöörillä on se etu, että edessä olevia turhautumisen vuosia on vähemmän.
sustain65
06.09.2014 08:10:36
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

No eikö sieltä Kotkan seutuvilta löydy hengenheimolaisia ja soittajia? Se ettei ole aikaisempaa bänditaustaa on kai korkeintaan lievä hidaste? Eihän alkuun tarvitse löytää kuin yksi hyvä tyyppi jolla on sävellyskykyä. Helpommin tietty sanottu kuin tehty, mutta ei mahdotonta. Aktiivista etsintää vaan! Ja samalla opettelet lisää laulamista ja vaikka soittamaan jotakin instrumenttia.
 
Häksä
15.09.2014 20:05:29 (muokattu 15.09.2014 20:06:40)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Olen lähinnä harjoitellut tuota laulamista kuunnellen musiikkia autossa ja kotona... Minulla ei ole minkäänlaisia äänitysvehkeitä, jolla pystyisi siedettävän hyvää matskua tallentaa eikä mitään käryä millaisia niiden kuuluisi olla :(
 
Kitaraa olen yrittänyt opetella mutta omat hermot ei riittäny itseopiskeluun, joten tuolla nurkassa lojuu yksi akustinen ja yksi sähkökitara. Katsotaan josko se joskus vielä innostaisi opetella.
 
elsewhere
16.09.2014 20:42:44
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Soittotunnit voivat tehdä ihmeitä sekä taidoille että motivaatiolle. Jossain vaiheessa sitten saattaa yllättävästi natsata niin muiden soittajien kuin omankin luovuuden kanssa :)
 
~ Love broke out and I forgot it's war.
elais
20.09.2014 01:36:23 (muokattu 20.09.2014 01:36:51)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Itse suosittelisin laulutunteja. Tulee todella hyvä fiilis kun oikeanlaisen opettajan kanssa pääsee treenaamaan, se on myös yllättävän iso henkireikä. Sitten kun laulutekniikkaa on jonkin verran hallussa niin Wanted-palstalle vaan viestiä, että laulaja hakee bändiä. :) Aina kun itse oon selaillut wantedia niin siellä on haettu laulajia, ja mielellään vielä sanoittavia laulajia. Itsellä ja monilla muilla biisinkirjoittajilla lyriikan teko imee eniten aikaa laulunteossa, niin valmiit sanoitukset ois kyllä tosi jees.
 
"Nothing is impossible. The word itself says I'm possible."
Häksä
03.10.2014 20:16:15
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Kiitoksia paljon vastauksista! Pitänee alkaa miettimään tuota laulunopettajaa kun kokoajan vaan paremmalta tuntuu laulaa (edelleen tosin yksin autossa)... Ja sitten seuraava kysymys: Mistä kannattaisi alkaa kaivelemaan laulunopettajaa? Musiikkiopistot tiedän kyllä mutta moni suosii yksityisiä kuulemma
 
elsewhere
04.10.2014 13:50:11
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Häksä: Kiitoksia paljon vastauksista! Pitänee alkaa miettimään tuota laulunopettajaa kun kokoajan vaan paremmalta tuntuu laulaa (edelleen tosin yksin autossa)... Ja sitten seuraava kysymys: Mistä kannattaisi alkaa kaivelemaan laulunopettajaa? Musiikkiopistot tiedän kyllä mutta moni suosii yksityisiä kuulemma
 
http://www.muusikoiden.net/wanted
 
~ Love broke out and I forgot it's war.
Speedking
15.11.2014 14:00:19
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Häksä: Juuh elikkäs, olen kirjoitellut sanoituksia jo muutaman vuoden ja niitä näyttäis olevan, enempi tai vähempi valmiina, jotain 50-60. Ongelmana on että en keksi niille käyttöä (pääasiassa death/doom lyriikoita suomeksi, innoittajina mm. Kuolemanlaakso, Ajattara etc.).
 
Laulua olen kovasti harjoitellut ja omasta mielestä alkaa jo sujumaan sekä cleani että rääkyminen, mutta minulla ei ole minkäänlaista bändikokemusta/taustaa enkä oikein keksi mitä tässä tilanteessa tulisi tehdä näiden sanoitusten ym. suhteen. Erittäin hyvää palautetta olen saanut sanoituksistani lähipiiriltäni/perheeltä/puolisolta ja en haluaisi jättää niitä laatikonpohjalle käyttämättöminä.

 
Ootko 4l3xi L41h0 ??
 
"If you sautee the scallops in a non-stick pan, they won't stick! That's why it's called fucking non-stick!"
Berzerkowitz
09.12.2014 22:34:07
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Häksä: Juuh elikkäs, olen kirjoitellut sanoituksia jo muutaman vuoden ja niitä näyttäis olevan, enempi tai vähempi valmiina, jotain 50-60. Ongelmana on että en keksi niille käyttöä (pääasiassa death/doom lyriikoita suomeksi, innoittajina mm. Kuolemanlaakso, Ajattara etc.).
 
Laulua olen kovasti harjoitellut ja omasta mielestä alkaa jo sujumaan sekä cleani että rääkyminen, mutta minulla ei ole minkäänlaista bändikokemusta/taustaa enkä oikein keksi mitä tässä tilanteessa tulisi tehdä näiden sanoitusten ym. suhteen. Erittäin hyvää palautetta olen saanut sanoituksistani lähipiiriltäni/perheeltä/puolisolta ja en haluaisi jättää niitä laatikonpohjalle käyttämättöminä.

 
Kenties soitto/laulutunnit/sanoitusten tuputtaminen sellaisille keitä kiinnostaa olisi ne ilmeisimmät ratkaisut.
 
Itsekin olen tuuminut että olisi kovalevyn kätköissä muutamat sanoitukset. Jos olisi myös tarpeeksi paljon ideoita musiikkipuolen suhteen niin voisi tehdä biisejäkin niistä. Vaan eipä taida olla.
 
Tiedä sitten että jos oikein innostuisi alkaa ajamaan asiaa eteenpäin niin että kysyisi lisää porukkaa mukaan biisien tekoon.
 
Vaan viime aikoina ollut silleen ettei taida riittää kärsivällisyys siihen kuvioon että: 1. laitan ilmoituksen nettiin missä nimenomaan sanon että keikkailu ei ole homman nimi && biisienteko sen sijaan on
2. joku vastaa , sitten soutamista ja huopaamista kuukausitolkulla jonka jälkeen kyseinen henkilö ilmoittaa että "en mä viittikkään kun ei ole niitä keikkoja"
 
« edellinen sivu | seuraava sivu »
1

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «