Muusikoiden.net
25.04.2024
 

Studiotyöskentely »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: Tascam DP-24 / DP-32
1
nisumaka
12.09.2014 08:03:02
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Kyselen palstan asiantuntijoilta, löytyykö jotain varsinaista eroa näiden välillä muuta, kuin kanavien määrä. Onko tällä käytännössä merkitystä: DP-32 = Track Recording 44,1/48 kHz / 16/24 Bit on SD-Card. DP-24 vain 48kHz/24 Bit. Eli tuo "CD de facto standardi" uupuu. Mikä tuon asian todellinen käytännön merkitys on?
 
Danko
12.09.2014 08:41:42
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Mistäs sellaisen tiedon löysit? Kyllä myös DP-24:lle luvataan "16 or 24 bit, 44.1 or 48 kHz recording".
http://tascam.com/product/dp-24/
 
"Ei riitä, että seurataan vain musiikkielämän työtä ja saavutuksia, vaan on jatkuvasti pidettävä silmällä kokonaisorganismia ja puututtava ajoissa virheellisen kehityksen oireisiin." - Herman Kretzchmann: Musikalische Zeitgrafen 1903
nisumaka
12.09.2014 09:35:01 (muokattu 12.09.2014 09:47:52)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Kiitos Danko. T-kaupan sivulla on asia huonosti ilmaistu. Vähän ihmettelinkin sitä, että miksi noin olisi. Kiitos oikaisusta, ostan DP-24:n. Tuo oli ainoa asia, joka minua "huolestutti", eli että joudunko CD-poltoissa sitten jonkin harvinaisen formaatin kanssa tekemisiin.
 
EDIT: Laitoin T-kauppaan pienen viestin ja pyysin oikaisua ; - )
 
tuquoque
13.09.2014 15:26:36
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

nisumaka: Kiitos Danko. T-kaupan sivulla on asia huonosti ilmaistu. Vähän ihmettelinkin sitä, että miksi noin olisi. Kiitos oikaisusta, ostan DP-24:n. Tuo oli ainoa asia, joka minua "huolestutti", eli että joudunko CD-poltoissa sitten jonkin harvinaisen formaatin kanssa tekemisiin.
 
EDIT: Laitoin T-kauppaan pienen viestin ja pyysin oikaisua ; - )

 
Kirjottelepa kokemuksia, kun olet saanut kotiin.
 
Itsekin olen vähän pohtinut, josko enemmän old school -tyyppinen laitteisto saisi laiskan tuotteliammaaksi. Nykyisellään aina kun avaa Logicin löytää itsensä säätämästä asetuksia plugareissa tms. Sitten aika jo loppuukin ja äänitykset jää liian usein tekemättä. Tascamit vaikuttavat mukavan käyttäjäystävällisiltä. Ominaisuuksia tarpeeksi muttei liikaa.
 
m.
nisumaka
15.09.2014 10:59:36
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Nyt käviskin sillai, että pääsin SibA:an kursseille ja siellä tehdään opiskelusta näköjään suurin osa Maceillä. No mulla on tietty kevyet windows-kamat, joten Macci menee nyt sitten hankintaan. Mac on niin kallis, että tämän vuoden budjetti tulee täyteen. Tascam ehkä ensi vuonna, tai sitten mikseri/Mac yhdistelmä. MIDI-koskettimistokin tulee hankittavaksi, ja Sibelius pitää päivittää 7:aan 6:sta. Taitaa pari tonnia palaa ;-( . Mutta lohduttaudun sillä, että en ole eläessäni polttanut tupakkaa.
 
Danko
15.09.2014 11:10:39
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Pöytäkone vai kannettava? Käytettyjä kannattaa etsiä Hopeisen omenan myyntipalstalta.
 
Sibben päivitys on 139e: http://www.thomann.de/fi/avid_sibelius_75_legacy_upgrade.htm
 
"Ei riitä, että seurataan vain musiikkielämän työtä ja saavutuksia, vaan on jatkuvasti pidettävä silmällä kokonaisorganismia ja puututtava ajoissa virheellisen kehityksen oireisiin." - Herman Kretzchmann: Musikalische Zeitgrafen 1903
nisumaka
15.09.2014 11:44:40 (muokattu 15.09.2014 11:46:31)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Kannettava. Tommosta vähän ajattelin:
 
www.verkkokauppa.com/fi/product/282 … Book-Pro-13-500-Gt-kannettava-MD101
 
Ja niin siis Sibelius First, 6 päivitys Sibelius First, 7. Maksaa kait jotain 70e. Oppilashommia nääs, ei ammattityötä. Sibelius 6 maksoi kait aikoinaan jotain 700e, johon tuo päivitys 140 e about seiskaan. Mulla siis First (kotikäyttö, oppilaitos ...).
 
I3enjam1n
15.09.2014 16:12:20
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

nisumaka: Kannettava. Tommosta vähän ajattelin:
 
www.verkkokauppa.com/fi/product/282 … Book-Pro-13-500-Gt-kannettava-MD101
 
Ja niin siis Sibelius First, 6 päivitys Sibelius First, 7. Maksaa kait jotain 70e. Oppilashommia nääs, ei ammattityötä. Sibelius 6 maksoi kait aikoinaan jotain 700e, johon tuo päivitys 140 e about seiskaan. Mulla siis First (kotikäyttö, oppilaitos ...).

 
En ostaisi tuota MacBook Prota enää uutena tuohon hintaan, koska tuo on mid-2012 mallia. Itse maksoin n. 2 vuotta sitten education-alennuksella saman verran täysin samasta koneesta.
 
"...the more fragile harmonics can survive in a vacuum tube; where they seem to be eliminated or squashed in a solid state crystal lattice... ...I think that's the best and simplest I can put it." - Howard Alexander Dumble
nisumaka
15.09.2014 18:09:34
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Annapa hyvä vinkki, mikä olisi hyvä malli.
 
Eläkeläissoittaja
26.09.2014 11:30:52 (muokattu 28.09.2014 18:11:59)
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Olen ajatellun hommaavani tuon Tascam DP-24 laitteeen, mutta ei aivan vielä talouteni sitä salli. Minulla on myös MackBook Pro ( v. 2011 loppuvuoden malli ) ja vielä vanha iMac, joka tosin on nyt vain vaimon käytössä. Demotusta varten en ole malttanut opiskella Logic Express-softaani, vaan vanhalla PC:llä ja Cubase VST 32-softalla värkännyt biisejäni. PC:ssä on ISIS Maxistudio-äänikortti GM-soundein ja näillä olen aivan laadukkaita demoja tehnyt tarpeisiini. Tosin soundimaailma on sitten mitä on, mutta riittävä minulle pääosin tanssi-ja iskelmämusan tekemiseen.
Sikäli, kun tuo Tascam tulee talouteeni, niin täytyy miettiä, miten sitä ja tätä Mac:iani voin sen kanssa käyttää ja tuota vanhaa PC-konettakin musantekemiseen midinä ja osin audionakin. Muiden käyttökokemuksia ko.Tascamista olisi kiva tietää.
 
örörör
08.10.2020 08:42:55
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Moi! Sattuisko täältä löytymään kyseisen laitteen omistajaa, joka voisi vastata seuraaviin kysymyksiin.
 
Eli toimiiko laite siten että projektille määritetään jokin tempo bpm:n mukaan ja laitteessa voi käyttää metronomia? Saako metronomin eristettyä kuulokelähdösta ainoaksi ääneksi mitä kuulokkeista tulee siten että monitoreista tulee kaikki muu ilman metronomia?
 
Toinen kysymys. Kun tässä on luuppaustoimnto jonka voi lennosta nappia painamalla käsittääkseni aloittaa ja lopettaa, niin osaako laite itsenäisesti hakea aloitus- ja lopetuskohdaksi täsmälleen projektin bpm mukaisen lähimmän kohdan. Voiko tämän asetuksen muuttaa.
 
Kun siis näissähän ei ole tuota midiä käsittääkseni niin saisi synkattua rumpukoneen tuohon kylkeen. Mulla ainakin volca sample lukee tuota metronomisignaalia ja siinä on tuo midi out modi tehty niin saisin sitä kautta toimimaan.
 
« edellinen sivu | seuraava sivu »
1

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «