Aihe: Kitaran säätö pääkaupunkiseudulla
1 2
artal
20.02.2014 11:38:07
Tuhkis: Tämähän on nyt pelkkää trollausta koko teksti. 100% varmasti ei Oeschillä huoltojonot ole 6kk saati kolme vuotta.

Mutta ei-vakioasiakkaan työt kyllä tuppaavat lykkääntymään jonon hännille.

Itse asustelin aiemmin pajan lähellä ja käytin siellä kitaroita huollossa. Kolme kertaa käytin siellä kitaroita huollossa. Kaikissa tapauksissa työn jälki oli mainiota. Aikataulu ei kuitenkaan koskaan pitänyt ja vain viimeinen kerta meni ilman, että piti erikseen soitella ja kysellä. Varmaksihan ei voi tietää, mutta hiukan siltä tuntui niillä parilla ensimmäisellä kerralla, että kitaroita ei ollut edes katsottu ennen kuin soitin. Kolmannella olin sitten ehkä jo sen verran tuttu, että homma tuli ilmankin tehtyä joskin selvästi myöhässä luvatusta aikataulusta.

Mutta ei mitään puolia vuosia kestänyt, ja työt tosiaan olivat hyvin tehtyjä kun ne sain. Ei kuitenkaan kiireisen asiakkaan paja eikä sitä varten, joka ei tykkää soitella ja muistutella töistään.
hallu
20.02.2014 12:03:45
Quilombo: Nollatyö, nollahinta. Eli siinä ei valittamista :)
En olisi tosin suostunut maksamaan
lanttiakaan.

En minäkään, hyvä että sait bassosi takaisin. Toivottavasti toisessa pajassa homma natsaa. Se voi olla pääkaupunkiseudulla soitinhuoltojen kanssa sama homma kuin autojenkin huolloissa, että kun asiakkaita on joka tapauksessa jonoksi asti, niin palveluun ei tarvitse satsata ihan täpöllä.

Itse olen ratkaissut ongelman siten, että yritän auton-, prätkän- ja kitaranhuolloissa tehdä mahdollisimman pitkälle itse, niin tietää että saa mitä sattuu tulemaan. Joitakin asioita on vain ihan pakko teettää vielä, mutta ihan totaalisiin riman alituksiin en kitarahuolloissa ole onneksi joutunut törmäämään.
Ei onni tule ostamalla. Onni tulee soittaen ja lauluja tehden
LesPaul70
20.02.2014 12:10:41
Onhan se vähän sama paikassa kuin paikassa että kanta-asiakkaat (ja isot artistit) menevät jonon ohi. Itsekin joutunut joskus vähän "kyselemään" jonkun modaustyön perään, kun luvattu aika oli jo kulunut tuplasti eikä mitään kuulunut. Siinä yksi hyvä syy pitää hyvät suhteet ja tasaiset käynnit omalla suosikkikorjaamolla.

Mitä työn laatuun tulee, kovia ammattilaisiahan Oesch ja Lottosen pojat toki ovat.
Mikä biisi? http://muusikoiden.net/dyn/users/83923.jpg
Jos tunnistat, laita pikaviesti!
GrooverMan
14.09.2014 23:06:40
Oeschilla oon mäkin useimmiten säädättänyt ja hyvin tyytyväinen ollut työnjälkeen, mutta onko Tikkurilan tai Keravan suunnalla tasokasta huoltoa? Meinaa laiskuus iskeä, ei jaksais kiikutella kitaroita stadiin kun ei muuta asiaa sinne ole :)
If you wanna count me, count me out. - Arthur Lee
Sammo
15.09.2014 14:05:38
Onko kukaan käyttänyt Custom Shopissa kitaraa säädöissä? Kai Järvinen kai tekee huollot tämän mukaan:
http://backstage.custom-sounds.com/videot/kitaran-huollon-perusteet

Tyyppi ei ole mulle tuttu ja haulla löytyi lähinnä nillitystä yhdyssanoista.
The weather's getting warmer, now that the trees are all cleared
pamppu
17.09.2014 22:43:07
GrooverMan: Oeschilla oon mäkin useimmiten säädättänyt ja hyvin tyytyväinen ollut työnjälkeen, mutta onko Tikkurilan tai Keravan suunnalla tasokasta huoltoa? Meinaa laiskuus iskeä, ei jaksais kiikutella kitaroita stadiin kun ei muuta asiaa sinne ole :)

Fmusiikki Vantaa.
Siellä on nykyään soitinhuoltoja tekemässä Heidi Meri (ikata)
Have mercy maam!
standby
17.09.2014 23:13:06
Kristian Oeschia olen käyttänyt reilusti yli kymmenen vuotta. Ei ole kaverista mitään pahaa sanottavaa. On aina avulias, neuvoo ja kommentoi, ja osaa kertoa enemmän kuin tajuat kysyä. Luotan hänen ammattitaitoonsa. Työn jälki on myös aina ollut erittäin huolellista, enkä pidä hintoja pahana. Ammattimiehen käsityö maksaa Suomessa, ja piste. Eikä ole koskaan tullut sellainen olo, että olisi vedätetty.

Se että nettisivuilla ei ole perustöiden hintoja, on tietysti harmillista. Osittain kyse voisi olla siitä, että hintoja on vaikea antaa näkemättä kitaraa. Tietysti jotkut alkaen-hinnat voisi silti olla. Tosin jokainen case on varmaan erilainen, riippuen kitaran kunnosta, jne.

Ja toisaalta hintojen puute voi olla ihan vaan sitä, että ei tällaiset perinteisten käsityöammattien harjoittajat ole mitään nettiguruja. Ehkä hän ei ole vaan tullut ajatelleeksi asiaa, kun ei ole sen alan ammattilainen, eikä kukaan ole hänelle siitä maininnut. Noi nettisivut ovat olleet tismalleen samanlaiset jo vuosia...

Kai sinne voi nyt kuitenkin soittaa ja kysyä, jos muuten kaveri vaikuttaa osaavalta???

Ainoa pieni asia johon joku voisi toivoa muutosta, on jonojen pituus. Se on sellaiset pari viikkoa ollut aina - asian ymmärtää, kun käy Oeschin pikkuruisella työhuoneella. Siellä on koteloissa kitaroita/bassoja kahdessa, kolmessa kerroksessa odottamassa vuoroaan. Useimmiten on luvattu parin viikon aikataulu pitänyt, joskus mennyt pari päivää yli. Who cares. Mutta mielestäni jono kertoo myös siitä, että moni luottaa Oeschin työnlaatuun, ja on siksi valmis tuomaan luuttunsa juuri sinne. Usein työhuoneella on tullut vastaan maan eturivin soittajia, tai heidän nimilappunsa ovat näkyvissä koteloissa.
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1 2
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)