Aihe: Anonyymit GASiläiset pt.2
1 2 3 4 5174 175 176 177 178343 344 345 346 347
Laulava Kylätohtori
09.09.2014 22:36:31
JaaGeRMaisTeR: Gabe otas tästä neuvosta itu ja lähde kylvämään. Itse sillä aikaa alan miettimään miltä se olut nyt maistuikaan :)

Tuo huono muisti on siitä huono, että aina vaan pitää uudestaan ja uudestaan muistutella itseä siitä, miltä se olut maistuikaan. On se vaan hieno juoma tuo olut. Hyvä olut on kuin nesteeksi muuttunut stratocaster....
Believe what you want, it doesn't mean you're right...
Gabe
09.09.2014 22:40:40
JaaGeRMaisTeR: Gabe otas tästä neuvosta itu ja lähde kylvämään. Itse sillä aikaa alan miettimään miltä se olut nyt maistuikaan :)

Passataan. :)
JaaGeRMaisTeR
10.09.2014 05:50:58
Laulava Kylätohtori: Tuo huono muisti on siitä huono, että aina vaan pitää uudestaan ja uudestaan muistutella itseä siitä, miltä se olut maistuikaan. On se vaan hieno juoma tuo olut. Hyvä olut on kuin nesteeksi muuttunut stratocaster....

Kyllä strato on enemmän omenasiideri. Helmeilevä ja poreileva, myös hiukan kirpeä. Tele on tästä dry versio ja hiukka kirpeämpi vielä.

Lespa taas on enemmän tumma olut. Täyteläinen ja muhjuinen. Vähän vaahtoava ja hiukan tönkkö.

Ibanez on aivan kuin keskiketterä. Humalainen, hiivainen, kitkerä takapotku loppuillasta. Erittäin hyvä juoma aterioinnilla klo 3 yöllä, jos tarjolla lihapiirakka tai makkaraperunat. Molemmat myös saattaa aiheuttaa temppuilua tai aggressiivista otetta.
Stalkah
10.09.2014 09:44:02

Ei tästä kaasusta ioo kyllä mihinkään päästy. Tällä hetkellä pää kutiaa kallon sisäpuolelta, kun neuvottelen custom -mikkisetistä sisältäen seiskakielisen versiot hyvin Fender -soundisesta P-90 kaulamikistä ja vintagetyylisestä tallahumpparista. Lähinnä muutama kokoasia ja esteettinen kysymys enää ratkaisematta.

Näiden lisäksi boost / od ois hankintalistalla (torilla Mad Professorin LGW:n ostoilmo, huom.) ja Weber Mass 100 tulossa Ameriikoista. Saan eräältä tutulta lisäksi Blackarts Toneworksin Pharaoh -fuzzin testiin ensi viikolla, sillä vaikka Fuzz Facen tyylinen töristin ei oikein botnen leikkaavuuttaan itselleni sopinut, niin fuzzit on noin muutoin kaikkea muuta kuin nähty juttu omalla kohdalla.

Perkeles, ei ole vielä ohi tämä rumba näköjään, vaikka pahin on jo ohi :P Oikeutusta asialle antaa se, että näitä ostoksia rahotan suurimmaks osaks "tarpeettoman" efektiosaston karsinnasta vapautuneella pääomalla.
"Naulat neljän tuumamitan lyöty pajavasaroin - haukan katse hanskojani vartioi"
Laulava Kylätohtori
10.09.2014 13:36:20
No, nyt wanha kunnon Les Paul Custom -gas nostaa taas päätään. Prkl!

http://muusikoiden.net/tori/nayta.php?id=917495
ibnz
10.09.2014 13:39:56
Laulava Kylätohtori: No, nyt wanha kunnon Les Paul Custom -gas nostaa taas päätään. Prkl!

Se ei kyllä laannu itselläkään, edes moisen hankkimisen jälkeen :) Musta pitäis olla, vaihtakees?
Laulava Kylätohtori
10.09.2014 13:55:08
ibnz: Se ei kyllä laannu itselläkään, edes moisen hankkimisen jälkeen :) Musta pitäis olla, vaihtakees?

Musta on kyllä väreistä paras. Itse olen ollut ehdoton tuon värin suhteen, mutta nykyisin tuo viininpunainenkin on alkanut miellyttämään silmää.

Toisaalta olisi kerrankin mukava ostaa ihan aito G. Ihan vaan kokeilumielellä, mutta G:n Customit ovat liian kovissa hinnoissa...

Pitäisikö mennä takaisin raksalle töihin, niin ei pystyisi enää selailemaan toria pitkin päivää. Jos se vähän vähentäisi näitä mahtavia 'pakko saada'-ideoita...
iec
10.09.2014 14:01:49

Laulava Kylätohtori: No, nyt wanha kunnon Les Paul Custom -gas nostaa taas päätään. Prkl!

http://muusikoiden.net/tori/nayta.php?id=917495

No siinä olis kohtuuhinnalla komea kitara. Kelpaisi mullekin, mutta kun tuli juuri ostettua Pärssinen... Eli sama vika Rahikaisella: Lespakuume iskee aina silloin tällöin. Pitäisi olla ameriikkalainen tai jaappanilainen LP riittävän tuhdilla kaulalla.

Toisaalta nyt olen vihdoin päässyt PRS:n avulla tutustumaan mihin kaikkeen kunnolliset singlecoilit pystyvät ja eilenkin oli taas leveä hymy kun otin murinoita irti Fenkusta Pärssisen etumikillä ja keski&etumikillä. Juuri se soundi ei vain löydy humpparilla. Toisaalta joskus taas humppari kaulamikkinä olis mukava, mutta jos on useita kitaroita, niin sitten kuitenkin tulee enimmäkseen soitettua sillä yhdellä suosikilla. On tämä vaikeaa :D

-iec
Ja niin päin pois...
Laulava Kylätohtori
10.09.2014 14:08:25
iec: No siinä olis kohtuuhinnalla komea kitara. Kelpaisi mullekin, mutta kun tuli juuri ostettua Pärssinen... Eli sama vika Rahikaisella: Lespakuume iskee aina silloin tällöin. Pitäisi olla ameriikkalainen tai jaappanilainen LP riittävän tuhdilla kaulalla.

Jotenkin olen saanut hillittyä tuota ajoittain iskevää gasia sillä, että tiedän, ettei tuo toimi parhaalla tavalla omassa käytössä. Sinne se jäisi hetken päästä laukkuun pölyttymään. Mutta nämä gas-kohtauksen alkuhetket ovat niitä vaarallisimpia. Niistä kun pääsee yli ilman harkitsemattomia tekoja, niin kyllä se siitä helpottaa... :)

Toisaalta nyt olen vihdoin päässyt PRS:n avulla tutustumaan mihin kaikkeen kunnolliset singlecoilit pystyvät ja eilenkin oli taas leveä hymy kun otin murinoita irti Fenkusta Pärssisen etumikillä ja keski&etumikillä. Juuri se soundi ei vain löydy humpparilla. Toisaalta joskus taas humppari kaulamikkinä olis mukava, mutta jos on useita kitaroita, niin sitten kuitenkin tulee enimmäkseen soitettua sillä yhdellä suosikilla. On tämä vaikeaa :D

-iec

Näin se on itselläkin. Se yksi on paras ja itselle sopivin (strato) ja muut jäävät luvattoman vähälle soitolle. Kerran vuodessa niillä tulee soitettua vain siksi, että niillä tulee soitettua.

Ajatus siitä, että myyn kaikki muut kitarat pois paitsi straton vahvistuu päivä päivältä...
Sarko
10.09.2014 16:30:20
Jaahas, kroonikoiden GAS-kerho kiehuu taas! Hus, menkääs siitä sinne treenikselle soittamaan bändikontekstissa niin kaikkoaa ne pahimmat irrationa aliset himot!

Jeesustelusta viis, treeniksellä availen komootin ja kattelen josko tarvis kaiuttimet vaihtaa esim. WGS:iin...
"You know the whole deal with tearing down the old to make room for the new? Well, music isn't city planning." - Grant Hart
iec
10.09.2014 16:32:12

Laulava Kylätohtori: Jotenkin olen saanut hillittyä tuota ajoittain iskevää gasia sillä, että tiedän, ettei tuo toimi parhaalla tavalla omassa käytössä. Sinne se jäisi hetken päästä laukkuun pölyttymään. Mutta nämä gas-kohtauksen alkuhetket ovat niitä vaarallisimpia. Niistä kun pääsee yli ilman harkitsemattomia tekoja, niin kyllä se siitä helpottaa... :)

Näin se on itselläkin. Se yksi on paras ja itselle sopivin (strato) ja muut jäävät luvattoman vähälle soitolle. Kerran vuodessa niillä tulee soitettua vain siksi, että niillä tulee soitettua.

Ajatus siitä, että myyn kaikki muut kitarat pois paitsi straton vahvistuu päivä päivältä...

Mulla on nyt se tilanne, että on vain yksi monipuolinen sähkis ja yksi akustinen. Hetki sitten sähkiksiä oli kolme :) Yritän nyt keskittyä soittamiseen niin pitkään kuin mahdollista kun tuntuisi että nyt on vain soittajasta kiinni miten soitto onnistuu :D

-iec
Ja niin päin pois...
petteril
11.09.2014 08:34:44
Olin luullut päässeni kokonaan Les Paul -GASista - myin taannoin pois oikein hyvän 50's studion P90:lla (ei olisi kannattanut, mutta eihän se ikinä...), vaan sitten tuli kovin sopivasti mnetissa vastaan Epin Gold Top P90:lla.

On se hieno (kotiuttaahan se piti). Nyt vaan odotellaan, että vielä Bigsby B7 ja Vibramate hiipivät kotipostilaatikkoon jenkki-eBaysta. ;)
"A1 on the jukebox, nowhere on the chart.."
jniska
11.09.2014 09:14:52 (muokattu 11.09.2014 09:43:49)
Kummasti tarttui sunnuntaina puhelimessa GAS-oireita Kylätohtorilta. Mitä lie säteilyä välittyi.
G Heritage ei anna mielenrauhaa, jopa uniin työntyy pahalainen.
http://ebay.eu/1tMcV9y
"Ei autoa kortilla ajeta eikä vilkulla käännetä"
ibnz
11.09.2014 12:55:34 (muokattu 11.09.2014 12:57:43)
Ihmeellinen hinku saada saksalaane highgain-jyrä / linkkuveitsi kotiin. En ymmärrä, Roadsterista on vielä puolet napeista kokeilematta ja täällä sitä selataan Diezeliä ja ENGLiä (tietysti niitä avaruussukkulan ohjaamolta näyttäviä malleja) toinen käsi Torin "myydään vahvistin" -napilla.

E: Toisaalta vähän riisutumpikin malli kiinnostaisi kovasti, tommone uusi multiwatt-recto oikein erityisesti. Konflikteja!
Jucciz
11.09.2014 15:45:14
jniska: Kummasti tarttui sunnuntaina puhelimessa GAS-oireita Kylätohtorilta. Mitä lie säteilyä välittyi.

Pesolaksi Pesolan paikalle? :)

Hieno kansi tuossa!
Jos kevyen musiikin nuotinkirjoitus ja komppilaput kiinnostavat, tutustu ihmeessä sivustooni: Lappu soimaan!
korvaoo
12.09.2014 09:07:19
jniska: Kummasti tarttui sunnuntaina puhelimessa GAS-oireita Kylätohtorilta. Mitä lie säteilyä välittyi.

Huhhuh onneks ei oo mitään järkeä harrastelijaräveltäjän hommata moista. Tosin aikanaan oli kitarakuussa heritagen pönttö ja se kaasutteli kyllä monesti, hintakin oli hyvin hillitty ei-heritagemainen :)
kaikki paitsi on turhaa.
jii.haanpaa
12.09.2014 09:34:33

Tunnustan että tämä on "roikkunut" pari kierrosta omalla watch listillä: http://www.ebay.co.uk/itm/251532026658 Mä olen enemmän noiden plainehkojen kansien perään.
jniska
12.09.2014 11:33:31
jii.haanpaa: Tunnustan että tämä on "roikkunut" pari kierrosta omalla watch listillä: http://www.ebay.co.uk/itm/251532026658 Mä olen enemmän noiden plainehkojen kansien perään.

Suakelj sentään. Onpa komea plain-top ja vielä Elite-malli. Heritage on saatava, mutta siihen menee vähän aikaa vaan. Verottajan pirulainen muisti lisäveroilla, muutoin olisin jo ostanut G Heritagen.
"Ei autoa kortilla ajeta eikä vilkulla käännetä"
Laulava Kylätohtori
12.09.2014 13:28:06
Kiitos vaan vinkkiä antaneille, tietääpä nyt, että tuon Midtownin voi unohtaa saman tien. Kuulostaa siltä, että Tokain vaihto Midtowniin on askel huonompaan (IMO).

Mutta nyt on uusi gas. Gas kohdistuu tällä kertaa kitaratunteihin. Jos sitä vanha koira vielä jonkin uuden tempun oppisi. Tai edes tekemään vanhan tempun oikein...
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)