Aihe: Kysymys/vastaus topic part V
1 2 3 4 5227 228 229 230 231311 312 313 314 315
Speedy
23.08.2014 14:21:27

WitcherNewer: Oy oy! Onko kenelläkään ollut kumi beattereita? http://www.thomann.de/fi/tama_cb90rh.htm

Vai onko feltti parempi?

Jos käyttää nahkahousuja niin tuohan on ihan ehoton..;) Mutta vois kuvitella että nitisee inhottavasti jos on tapana haudata nuijaa kiinni..
Kalliimmat on useimmiten parempia kuin halvemmat. -arse
Kailis
23.08.2014 15:26:40

Speedy: Jos käyttää nahkahousuja niin tuohan on ihan ehoton..;) Mutta vois kuvitella että nitisee inhottavasti jos on tapana haudata nuijaa kiinni..

Mulla toi kuminen teki suojalätkään nopeasti kuluman ja nuija jäi kalvoon välillä jumiin. Aika jännä. Lisäksi se lämpeni voimakkaasti. Ei mulle.
TRAUM: mua vituttaa idiootit...tai siis ei muuten mutta kun niillä on äänioikeus siinä missä meikäläiselläkin.
Lucky 7
25.08.2014 21:20:53
Voisko joku valasta, mitä eroo on pearl brp ja brx sarjoilla?
TÄ?
Seba
25.08.2014 21:39:38 (muokattu 25.08.2014 21:41:51)

Lucky 7: Voisko joku valasta, mitä eroo on pearl brp ja brx sarjoilla?

Niinhän nuo väittää että masters studio brx olisi sama runko kuin myöhempi masters premium brp.
Eli brp uudempaa sarjaa? HW:sta ei tietoa
brx on ilman vahvikerenkaita, mutta onko brp:ssä?
kincy
26.08.2014 16:59:02

BRP on vain uudempaa mallia. Ihan sama runko kuin BRX sarjassa. Pikkuisen eroa raudoissa. BRP on Masters Premium sarjaa ajalta kun Masterssit jaettiin MCX Masterssiin ja Masters Premium sarjoihin.
Lucky 7
26.08.2014 17:31:11
Kiitos tiedoista.
TÄ?
Krisse82
09.09.2014 22:27:37
Muistaako joku millaisella hinnalla Kirchhoff akryylisetit menivät tuossa joku aika sitten kaupan? Pitäs keksiä hinta tollaselle 20" 14" 10" 12" 14" 16" 18"-setille. Eli basari, virppa ja viis tomia :)
Kerran luulin olevani väärässä, mutta erehdyin...
El Jefe
10.09.2014 17:21:34
Krisse82: Muistaako joku millaisella hinnalla Kirchhoff akryylisetit menivät tuossa joku aika sitten kaupan? Pitäs keksiä hinta tollaselle 20" 14" 10" 12" 14" 16" 18"-setille. Eli basari, virppa ja viis tomia :)

Mulla oli customina Pearlin hardiksesta ja tuubilugeista tehty setti, 10", 12", 14" ja 16" sekä 22" isorumpu. Virppoja on liikkunut suht halvalla eli 150e pyyntihinnalla. Harvemmin akryylisetissä näkee akryylivirveliä.

Oma setti oli n. 1400e arvoinen käytettynä. 2500e uutena. Yksittäin nuo 16", 18", 20" ja 22" on lähemmäksi 700e/kpl, että parhaan rahan tuosta kokoonpanosta voisi saada, jos myisi jonkun lattiatomin erikseen. Eli ei ne välttämättä tasatuumissa tarvitse mennä...

Gavin Harrisonilla on mun mielestä hyvät koot rummuissa eli:

8x7" Rack Tom
10x8" Rack Tom
12x9" Rack Tom
15x13" Floor Tom
18x15" Floor Tom
22x15" Bass Drum
Eemil: Kuten sanottiin olet selvästi jenkkiharrastaja koska et ymmärrä alkuunkaan mitä urheiluauto edes tarkoittaa.
jabajee
10.09.2014 18:12:53
El Jefe: Mulla oli customina Pearlin hardiksesta ja tuubilugeista tehty setti, 10", 12", 14" ja 16" sekä 22" isorumpu. Virppoja on liikkunut suht halvalla eli 150e pyyntihinnalla. Harvemmin akryylisetissä näkee akryylivirveliä.

Oma setti oli n. 1400e arvoinen käytettynä. 2500e uutena. Yksittäin nuo 16", 18", 20" ja 22" on lähemmäksi 700e/kpl, että parhaan rahan tuosta kokoonpanosta voisi saada, jos myisi jonkun lattiatomin erikseen. Eli ei ne välttämättä tasatuumissa tarvitse mennä...

Gavin Harrisonilla on mun mielestä hyvät koot rummuissa eli:

8x7" Rack Tom
10x8" Rack Tom
12x9" Rack Tom
15x13" Floor Tom
18x15" Floor Tom
22x15" Bass Drum

20" 10" 12" 14" 16" olisi varmasti ihan järkevä kokoonpano noista ja hinta varmasti jotain 1500€ luokkaa.
Virveli voisi mennä erikseenkin jollain 150€ ja jos nuo isot lattiatomit on kerran kysyttyjä ja kalliita, niin olisiko tu 18" sitten vähintään 500€ erikseen.
Hinnat on vahvaa mutuilua sitten, mutta noin tuo setti voisi olla järkevä jakaa.
Pitäisi saada reilusti yli 2000€ kaikista yhteensä, että menisi samoihin ja se voi olla vaikeampaa.
Hollmi-5: Siihen aikaan tehtiin rummut paremmasta kamasta, kuin nykyään. Siitä sulla tosin ei ole kokemusta, kun sinun omat tuon aikakauden kamat edustaa nykyajan Milleniumtasoa...
Krisse82
10.09.2014 20:17:31
No sieltähän niitä hinta-arviota tulikin. Samansuuntaisia mitä omatkin kuvitelmat oli. Toki jos jollain iski ostohimo, nyt kannattaa tarjota, palstalaisille sopuhintaan :)
Kerran luulin olevani väärässä, mutta erehdyin...
artsipartsi
10.09.2014 20:52:34 (muokattu 10.09.2014 21:39:34)
Kysäsempä täälläkin:
Olen tässä miettinyt 24" slinkku basariin etukalvoksi remon fiberskyn-kalvoa. Kysynkin nyt että mikä noista olisi soinnillisesti paras?noitahan on montaa eri mallia.

Ulkonäön lisäksi haussa tanakka pop/rock soundi.
Lyöntipuolelle tulee remon powerstroke 3

Oisko tämä: http://www.soitinlaine.fi/sumuCMS/s … vu/kategorialistaus/kategoria_id/80
statistiÖ
11.09.2014 23:06:43 (muokattu 13.09.2014 19:05:11)

artsipartsi: Oisko tämä: http://www.soitinlaine.fi/sumuCMS/s … vu/kategorialistaus/kategoria_id/80
Ääni sille. Katalogin perusteella basariin saa Fiberskyniä diplomaattina(7,5-mil), tuona ambassadorina(10-mil) sekä powerstroke3na diplomaatti- tai ambassador-paksuudella lisättynä ohuella reunavahvikkeella. Jos ei se hervoton soimaan ole, niin ei kannata reunoja vahvistella. Lyömäpuolen PS3ssa reunavahvike jo onkin (10-mil + 10-mil reuna).
Munmielestä basarin etukalvo saa olla ohuempi tai samanvahvuinen kuin polkukalvo, muttei paksumpi. Ja enemmän on merkitystä saundin ja volan voimaan, miten poljet kuin sillä onko paksu kalvo. Helpompi poljettava ohuemmalla-vahvistamattomalla, millä alkaa olla merkitystä 24". Eikös Slinkuissa ole sievä sointi.
e: mil korjattu, hyvä huomio Majuku.
¤ RLRR LRLR RLRR LRLR ¤ Jos ei soi hiljaa, soi kovaa ¤ ranttatantta ¤
janneto
11.09.2014 23:16:01
statistiÖ: Ääni sille. Katalogin perusteella basariin saa Fiberskyniä diplomaattina(7,5ml), tuona ambassadorina(10ml) sekä powerstroke3na diplomaatti- tai ambassador-paksuudella lisättynä ohuella reunavahvikkeella. Jos ei se hervoton soimaan ole, niin ei kannata reunoja vahvistella. Lyömäpuolen PS3ssa reunavahvike jo onkin (10ml+10ml reuna).
Munmielestä basarin etukalvo saa olla ohuempi tai samanvahvuinen kuin polkukalvo, muttei paksumpi. Ja enemmän on merkitystä saundin ja volan voimaan, miten poljet kuin sillä onko paksu kalvo. Helpompi poljettava ohuemmalla-vahvistamattomalla, millä alkaa olla merkitystä 24". Eikös Slinkuissa ole sievä sointi.

Itse pidän myös ohuesta resokalvosta. Oman kokemuksen mukaan fiberskyn on suhteessa paksumpi/paksumman oloinen kuin vastaava "normaalikalvo".
ostany
12.09.2014 02:13:39 (muokattu 12.09.2014 02:19:52)
janneto: Itse pidän myös ohuesta resokalvosta. Oman kokemuksen mukaan fiberskyn on suhteessa paksumpi/paksumman oloinen kuin vastaava "normaalikalvo".

Jep. Fiberskynissä Diplomat vastaa "perus-ambassadoria", jännä. Soundiltaan nuo Fiberskynit ei ole mitään perus-kalvoja, vaan vahvasti vintagepöhinään kallellaan.
Mulla on 22" Fiberskyn Ps3 Diplomat, joten ääni sille, jos haluaa pyöreämpää soundia.
janneto
12.09.2014 09:40:39
artsipartsi: Kiitos vastanneille

Voip olla että tuohon linkkaamaani kallistun lopulta.
Mietitytti vain senkin takia kun toisessa setissä on ps3+Ludwigin oma resokalvo, joka on weather master heavy-mallia ja pauhaa kyllä kivasti. Toki tokassa setissä ns.suorat 6ply rungot kun taas slinkuissa 3ply ja vahvikerenkaat.

Mulla on juuri sama combo 3-ply Ludwigissa ( ps3 coated+weather master heavy edessä ). Resokalvossa on omatekoinen kapea vaimennusrinkula alla.
Velli
12.09.2014 11:45:02
artsipartsi: Kiitos vastanneille

Voip olla että tuohon linkkaamaani kallistun lopulta.
Mietitytti vain senkin takia kun toisessa setissä on ps3+Ludwigin oma resokalvo, joka on weather master heavy-mallia ja pauhaa kyllä kivasti. Toki tokassa setissä ns.suorat 6ply rungot kun taas slinkuissa 3ply ja vahvikerenkaat.

Myös täällä kahdessa ludaribasarissa PS3 coated ja weather master heavy -combo. Tuo heavy on erittäin hyvä etukalvo kun haetaan tanakkaa basarisoundia. Muissa basareissa, joissa on tarkoitus olla botnekas tömähdys, mulla on PS3 ebony etukalvona. Se vastaa soundiltaan hyvin pitkälle tuota ludarin heavya.
jabajee
12.09.2014 11:54:48
Velli: Myös täällä kahdessa ludaribasarissa PS3 coated ja weather master heavy -combo. Tuo heavy on erittäin hyvä etukalvo kun haetaan tanakkaa basarisoundia. Muissa basareissa, joissa on tarkoitus olla botnekas tömähdys, mulla on PS3 ebony etukalvona. Se vastaa soundiltaan hyvin pitkälle tuota ludarin heavya.

Varmaan siis tuossa 22" Yammun RC:ssä pelittää PS3 Clear ja Coated yhdistelmäkin?
Semmoset ainakin tuli tilattua :D
Tomeihin otin kokeeksi Vintage Emperor Clearit löyntipuolelle, kun joku niitä aiemmin suositteli.
Saa nähdä menikö sekin ihan metsään...
Clear Ambassadorit on alapuolella.
Hollmi-5: Siihen aikaan tehtiin rummut paremmasta kamasta, kuin nykyään. Siitä sulla tosin ei ole kokemusta, kun sinun omat tuon aikakauden kamat edustaa nykyajan Milleniumtasoa...
Velli
12.09.2014 12:50:56
jabajee: Varmaan siis tuossa 22" Yammun RC:ssä pelittää PS3 Clear ja Coated yhdistelmäkin?

Uskoisin, että toimii hienosti.
artsipartsi
12.09.2014 22:18:25
Velli: Myös täällä kahdessa ludaribasarissa PS3 coated ja weather master heavy -combo. Tuo heavy on erittäin hyvä etukalvo kun haetaan tanakkaa basarisoundia. Muissa basareissa, joissa on tarkoitus olla botnekas tömähdys, mulla on PS3 ebony etukalvona. Se vastaa soundiltaan hyvin pitkälle tuota ludarin heavya.

Tuo ebony olisi muuten bra muttako näkyy hiukan heikosti musta slingerland-teksti siinä :)
Kokeillaanpa tuota fiberskyniä ja kattellaan sitten uusiksi jos tarttee.
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)