Aihe: Johnny Winter
1 2 3 4 5 6 7
2ndgtr
12.02.2013 22:17:19
BigPapa: No tossahan on edellä jo linkkiä samaan vinylrecords.ch:n ja myös maininta Les Paulista.

Totta, mutta vain pariin irtokuvaan eikä koko tarinaan jossa myös mainitaan, että nimenomaan Gibson LP Gold Topin Winter antoi Shannonille - ei suinkaan Mustangia :-)
BigPapa
12.02.2013 22:32:22 (muokattu 12.02.2013 23:37:15)

2ndgtr: Totta, mutta vain pariin irtokuvaan eikä koko tarinaan jossa myös mainitaan, että nimenomaan Gibson LP Gold Topin Winter antoi Shannonille - ei suinkaan Mustangia :-)

Niimpä onkin Les Paul, jonka antoi kun tarkemmin luin. Olin kyllä jo jo aikaisemmin maininnut P90 mikkisen Les Paulin, joka on juuri se Gold Top, jos saivartelemaan aletaan. Ja tuokin linkki Vinylrecords sivustolta koko juttuun oli siellä, mutta sen jossain vaiheessa olen näköjään poistanut. Kaikki asiaan kuuluvat linkit menivät kyllä Rheinoselle, joka tuosta Winterin Firebird hommasta kyseli, pikaviesteinä. Että tämmöinen tapaus.

Tossa Epiphone Wilsihiren kanssa 1970, Rick Derriger rytmikitarassa, eli kyseessä on Johnny Winter And:

http://www.youtube.com/watch?v=ZxWSbg5Wzkc

Tässä Fender XII 6 kielisenä, niinkuin hällä oli tapana, vuosi ja bändi sama:

http://www.youtube.com/watch?v=zJakd6W1Cp8

Mahtavaa, että näitäkin löytyy,
John My
07.08.2013 20:54:03
Tilasin juuri jenkeistä muutamia Johnny Winter- nuotinnuksia, kun asia kiinnostaa vanhoilla päivilläni ja olen liian laiska blokkaamaan sooloja ylös.
Treenaan siis fingerpicking styleä ja blueslicksit kiinnostaa mua.
Ohimennen suosittelen Howard Morgensin jazzkitara- sovituksia, ne ovat aika hyviä ja fingerstylejazz- kamaa.
Olen kuunnellut Johnny Winterin soittoa alusta alkaen ja nyt vaan tuli fiilis, että olisko viimein aika opetella sen juttuja, mulla oli joskus Gibson Firebird - 64 ja tyhmänä vaihdoin sen krameriin pajalla, että sillai tuli tehtyä, elämäni pahimpia kitaranmyynti mokia.
John My
07.08.2013 21:25:10
Johnny Winterin soittotyyli muistuttaa banjon soittoa eli sormiplektroilla tulitetaan ikäänkuin banjotekniikalla, mutta tietenkin kitaransoiton tyylisiä ideoita.
Itse en alussa tajunnut miten plektralla voi vetää sellaisia kuvioita niin nopeasti, kunnes näin Johnny Winterin keikan kultsalla jotain -86.
Se oli elämäni paras rock- konsertti, äijä köpitteli cowboybootsit jalassa ympäri lavaa ja laukoi sooloja konekiväärityyliin, olin aivan shokissa sen kuullessani!
Johnnylla on aina paikka mun sydämessä, sano kuka mitä vaan!
John My
07.08.2013 22:04:57
Tottahan se on, ettei Johnny Winter enää ole samassa vedossa kuin parhaimmillaan -80 luvulla, mutta ainakin meillä on tavaton määrä levytyksiä häneltä ja uskomattoman hienoja keikkataltiointeja.
Vanheneminen on luonnonlaki ja bluesissa soitetaan palvelutalon porteille asti,heh!
Se mitä Johnny on tehnyt ja soittanut on yhtä kunnioitettavaa kuin Jimi Hendrixin tuotanto!
blaekie
08.08.2013 21:46:09

John My: .. Vanheneminen on luonnonlaki ja bluesissa soitetaan palvelutalon porteille asti,heh!
Se mitä Johnny on tehnyt ja soittanut on yhtä kunnioitettavaa kuin Jimi Hendrixin tuotanto!

Amen

Virhe! Tyhjä tai liian lyhyt kirjoitus!
Nii onkii ... vai oliko sittenkään .. ja jos onkii , nii entäs sitten ... ja mitä se sulle kuuluu.. ja jos kuuluukin , niin syytön mä siihen oon.
fxb
27.06.2014 22:28:12 (muokattu 27.06.2014 22:29:42)
Vanha aihe mutta tulossa suomeen syksyllä.

Wed 10/29/14__Tampere, Finland_Klubi_
Thu 10/30/14__Jyvaskyla, Finland_Lutakkuo_
Sat 11/01/14__Seinajoki, Finland_Rytmikorjaamo
Sun 11/02/14__Helsinki, Finland_Helsinki Hall of Culture

Kuis moni aikoo mennä?

Tää olis oma ensimmäinen blues keikka, innolla odotan. Mitä odottaa mihin varautua?
HaloOfFlies
30.06.2014 11:21:17

fxb: Vanha aihe mutta tulossa suomeen syksyllä.

Wed 10/29/14__Tampere, Finland_Klubi_
Thu 10/30/14__Jyvaskyla, Finland_Lutakkuo_
Sat 11/01/14__Seinajoki, Finland_Rytmikorjaamo
Sun 11/02/14__Helsinki, Finland_Helsinki Hall of Culture

Kuis moni aikoo mennä?

Tää olis oma ensimmäinen blues keikka, innolla odotan. Mitä odottaa mihin varautua?

Tulee myös Ouluun 31.10 SuperPark Areenalle. Pakkohan sinne on mennä.
Out on the street for a living, picture's only begun. Got you under their thumb.
Kimmo72
17.07.2014 11:25:47
HaloOfFlies: Tulee myös Ouluun 31.10 SuperPark Areenalle. Pakkohan sinne on mennä.

Ei tule.
http://www.rumba.fi/uutiset/blues-legenda-johnny-winter-kuollut/

Keposat mullat.
Tunne ja improvisaatio korvaa tekniikan.
"She said I dont like Dream Theater that much, but I had a pen, and some paper, so what the fuck..." -Kevin Moore
blaekie
17.07.2014 12:02:33 (muokattu 17.07.2014 13:19:20)

Kimmo72: Ei tule.

Keposat mullat.

Näin on, kunto ei ole ollut hänellä kovin hyvä pitkään aikaan lienee. Sitkeesti kierteli kuitenkin. Onneksi tuli nähtyä Johnny myös parhaimpina päivinäänkin.
RIP

EDIT: Viimeiden keikka oli maanantaina Cahors Blues Festivaaleilla , Ranskassa. Lähtö tuli siis melkein suorin jaloin.
Nii onkii ... vai oliko sittenkään .. ja jos onkii , nii entäs sitten ... ja mitä se sulle kuuluu.. ja jos kuuluukin , niin syytön mä siihen oon.
dynosaur
17.07.2014 16:10:33

Saappaat jalassa kaatu.
HaloOfFlies
17.07.2014 16:24:30 (muokattu 17.07.2014 18:04:57)

Huhhuh saatana. Odotin kyllä jo kovasti Winterin näkemistä livenä, mutta eipä sitä sitten tule. RIP Johnny.
Out on the street for a living, picture's only begun. Got you under their thumb.
HaloOfFlies
21.07.2014 22:57:26

Kimmo72: Ei tule.

Keposat mullat.

Tällä hetkellä vain Oulun keikka on virallisesti peruttu, tällaista postia tuli Lippupisteeltä tänään. Muiden keikkojen osalta odottelevat järjestäjien päätöksiä, että miten niiden suhteen toimitaan.
MadMatt
22.07.2014 14:43:47 (muokattu 23.07.2014 05:42:08)

Winterin studioalbumi "Step Back" ehdittiin onneksi saada valmiiksi. Mukana on aikamoinen nippu kovatasoisia vierailijoita ja biisilistakin näyttää varsin mielenkiintoiselta. Levy ilmestyy syyskuun alussa.

Step Back Track Listing

1. Unchain My Heart Johnny Winter
2. Cant Hold Out (Talk To Me Baby) Johnny Winter with Ben Harper
3. Dont Want No Woman Johnny Winter with Eric Clapton
4. Killing Floor Johnny Winter with Paul Nelson
5. Who Do You Love Johnny Winter
6. Okie Dokie Stomp Johnny Winter with Brian Setzer
7. Where Can You Be Johnny Winter with Billy Gibbons
8. Sweet Sixteen Johnny Winter with Joe Bonamassa
9. Death Letter -Johnny Winter
10. My Babe Johnny Winter with Jason Ricci
11. Long Tall Sally Johnny Winter with Leslie West
12. Mojo Hand Johnny Winter with Joe Perry
13. Blue Monday Johnny Winter with Dr. John
Kefiiri
11.09.2014 22:46:06
Step back-levyllä on jämäkkäpoljentoinen tulkinta "Mojo Hand" -biisistä. Sovitus on komppikitaran soundia myöten hyvin samankuuloinen kuin Albert Järvisen Ride On -levyltä löytyvä "Going to Louisiana". Mikä mahtaa olla se alkuperäinen levytys, jota näissä on matkittu?
En ole musiikin asiantuntija.
RJU
12.09.2014 11:45:46
^Johnnyn ja Albertin sekä Daven mallina taitaa olla Lightning Hopkinsin Mojo hand, josta linkissä yksi versio https://www.youtube.com/watch?v=3cT-qamhI-g
Kefiiri
12.09.2014 12:00:40
RJU: ^Johnnyn ja Albertin sekä Daven mallina taitaa olla Lightning Hopkinsin Mojo hand, josta linkissä yksi versio https://www.youtube.com/watch?v=3cT-qamhI-g

Juu... jokin myöhempi akustinen luenta on Hopkinsilta itsellänikin hyllyssä. Ihmeen samanlaisilta silti kuulostavat Albertin ja Johnnyn näkemykset. Toki muodon oikominen jämptiin 12 tahdin rakenteeseen tuottaa samankaltaisen lopputuloksen, mutta silti rupesin miettimään, että olisiko kappaleesta kenties olemassa jokin bändin kanssa soitettu ennakkotapaus.

Vähän ohi aiheen menee, mutta jännää seurata basistin edesottamuksia, kun hän yrittää pysyä Hopkinsin sointuvaihdosten perässä tässä vetäisyssä:

https://www.youtube.com/watch?v=pgp74TJZPKo
En ole musiikin asiantuntija.
seventy4
24.05.2015 22:35:56
Winterin elämänkerta suomennettu. Julkaisun kunniaksi tribuutti keikat Tampereella ja Helsingissä.
stapani
24.05.2015 22:58:11
Kiitti infosta.
Laitetaan tribuuttikeikka harkintaan ja
kirja pitää jossain välissä kyllä hankkia
Tapani
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)