Aihe: Big Bends Nut Sauce?
1 2
Minushuman
08.09.2014 12:39:47
johanssen: Mie käytän kieltenvaihdon yhteydessä vesihiomapaperin asemesta tätä http://www.stewmac.com/Luthier_Tool … addles/Mitchell_Abrasive_Cord.html, mutta käytännössä sama millä homman hoitaa. Vetelen myös tallan urat vaihdonyhteydessä tolla läpi.

Ja vielä ennen vaihtoa tietysti pallirasvaa uriin.

Siäl on nyt pilkku tua linkin perässä.
"It's beer o'clock. Where the hell's my riot?"
hallu
09.09.2014 14:14:36
Itse käytän musakaupasta ostettua teflonvoidetta kieliurissa ja ehkä se on vähän parempaa kuin huulirasta, en oikein osaa sanoa. Kieliurat olen putsaillut kielten vaihdon yhteydessä kasisatasella hiomapaperilla rakotulikin avulla, mutta "johanssonin" linkittämä hiontanaru kiinnostaisi myös. Mistähän sitä saisi ostaa tietääkö joku? siis suomesta.
En osaa leikkiä, mutta minulla on ihan helvetisti leluja
Rämppy
09.09.2014 15:34:41
Mä sipaisen satulaurat kevyesti hammaslangalla kieltenvaihdon yhteydessä. Toimii.
En sitten malttanut olla sanomatta.
Tomtom
09.09.2014 15:39:12
Olenko ihan hakoteillä mutta jos action on säädetty oikein ja tietyn paksuiselle setille, eikö hiomapaperi-/ narut yms pitkässä juoksussa sotke sekä actionia että (hieno)virettä? Vai puhutaanko niin pienistä toleransseista että asialla ei ole merkitystä? Mää olen laittanut "lyijäriä" satulanuriin sillointällöin mutta mun luutut on kyllä säädätetty poikkeuksetta "sepällä". Miten kielten uriin eksyis mittavia määriä jotain sinne kuulumatonta että urat pitäisi hiomalla avata?
"Jos tämä jatkuu pahasti, joudutaan menemään instanssiin." - Lasse Mårtensson
Rämppy
09.09.2014 15:42:31
Ainakaan hammaslangan kevyt sipaisu ei hio satulauraa. Irrottaa irtolian ja liukastaa vähän. Takoitus ei tosiaankaan ole käyttää lankaa sahana.
En sitten malttanut olla sanomatta.
johanssen
09.09.2014 17:09:10

hallu: Itse käytän musakaupasta ostettua teflonvoidetta kieliurissa ja ehkä se on vähän parempaa kuin huulirasta, en oikein osaa sanoa. Kieliurat olen putsaillut kielten vaihdon yhteydessä kasisatasella hiomapaperilla rakotulikin avulla, mutta "johanssonin" linkittämä hiontanaru kiinnostaisi myös. Mistähän sitä saisi ostaa tietääkö joku? siis suomesta.

Mie oon tilannu suoraan jenkkilästä. Ei ollu pahat postit. Ja tosiaan tolla pitää vaan kevyesti pyyhkäistä eikä missään nimessä hinkata uria.

Ja minushumanille plussa pilkusta.
asialliset hommat hoietaan, muuten ollaan ku ellun kanat...
Minushuman
11.09.2014 11:31:49 (muokattu 11.09.2014 11:32:30)
Pilkkua pitää aina kielten vaihdon yhteydessä viilata sillon tällöin rakotulkilla, mikä on kääritty kasisataseen tai varovasti hammaslangalla. :)
"It's beer o'clock. Where the hell's my riot?"
Ekku01
11.09.2014 14:29:11 (muokattu 11.09.2014 14:31:06)
73nd3r: Perinnekikka on laittaa hammastikulla vähän huulirasvaa kaikkiin paikkoihin joissa kieli on kontaktissa (tallan kieliaukot, tallapalat, satulaurat, kielenohjain...).
Hyviä puolia, ettei mustuta valkoista satulaa

Tätä tummumista valiteltiin tuolla ulkomaisillakin foorumeilla. Imeytyykö tuo Nut sauce siis jotenkin vaaleaan satulaan vai mitä tuolla tummumisella tarkoitetaan? Tokihan satulaura tulee mustaksi jos siihen tipan mustaa ainetta laittaa, mutta kielihän siihen tulee päälle, vai kuinka?
"Joh. 3:16"
73nd3r
11.09.2014 15:30:24 (muokattu 11.09.2014 15:31:43)
Toi oli kyllä enemmän suunnattu edellisessä viestissä olleen lyijykynäohjeen kylkiäiseksi, toisena halpana vaihtoehtona.

BiBeNuSa ei tietääkseni mustuta. Edit: Paitsi jos tuhrukäsien sormimönjää jää kieliin ja sitä myöten satulauraan.
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1 2
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)