Aihe: Opeth
1 2 3 4 554 55 56 57 58100 101 102 103 104
Torniojaws
04.09.2014 20:40:11

Kärpäsruoska: Damnation on melkein paras Opethin levy. Nih.

Onhan se, mutta lähinnä ajattelin tuota himmailu vs. mättö :)
Vortech Industrial Death Metal
Useful Idiot
05.09.2014 08:18:09

Varmaan olen suht yksin tän mielipiteeni kanssa, mutta minua ärsyttää suunnattomasti noi uuden levyn rumpuosuudet, mitä muutaman kerran pyöritellyt levyn läpi. Jotenkin ihan ylisoittoa kokoajan. Onhan Opethilla tietysti vaikeita juttuja kaikilla soittimilla, mutta tuntuu ettei rummut ole ikinä ollut noin teknisiä ja kulmikkaita. Kokoajan filliä fillin perään ja siksi jotenkin hankala tarttua kokonaisuuteen, kun pistää tuon merkille
m@tu
05.09.2014 13:57:54
Jännä kokonaisuus on tämä uus levy edelleenkin. Parin viikon tehokuuntelun jälkeen toimii aina vaan paremmin kuin "tuorein korvin" ja melkein joka biisistä tuntuu löytävän uusia juttua koko ajan, tai lähinnä kiipparien ja rumpujen osalta. Wilsonin taustalauluja en tunnu löytävän mistään biisistä, kun taas Blackwater Parkissa niitä vilahteli siellä täällä (muistaakseni)...
Torniojaws
05.09.2014 14:37:25 (muokattu 05.09.2014 14:38:45)

H/E:
Aina muuten kun Faith in others lähtee soimaan niin luulen että sieltä tulee
Celtic Frostin Winter https://www.youtube.com/watch?v=jFYi7MHrSFI#t=67
Vortech Industrial Death Metal
Ali
05.09.2014 14:47:48

mef!sto: Wilsonin taustalauluja en tunnu löytävän mistään biisistä, kun taas Blackwater Parkissa niitä vilahteli siellä täällä (muistaakseni)...

Tietääkseni SW vaan puhtaasti miksannu levyn?
"Jesus was crucified for doing nothing, but God is worshipped for even less." Last.fm Twitter
m@tu
05.09.2014 15:35:26
Ali: Tietääkseni SW vaan puhtaasti miksannu levyn?

Levyn kansissa oli Musicians -kohdassa, että Steven Wilson - Backing vocals... Tuntuisi että kun erikseen mainittu, niin voisi kuulla enemmänkin Stevenin lauluja.
Ali
05.09.2014 16:20:52

mef!sto: Levyn kansissa oli Musicians -kohdassa, että Steven Wilson - Backing vocals... Tuntuisi että kun erikseen mainittu, niin voisi kuulla enemmänkin Stevenin lauluja.

Ahaa, pitää yrittää kuunnella sillä korvalla, jos tätä uutukaista nyt jaksaa kuunnella vielä...
"Jesus was crucified for doing nothing, but God is worshipped for even less." Last.fm Twitter
Scrobble
05.09.2014 17:37:11 (muokattu 05.09.2014 19:05:00)
Useful Idiot: Varmaan olen suht yksin tän mielipiteeni kanssa, mutta minua ärsyttää suunnattomasti noi uuden levyn rumpuosuudet, mitä muutaman kerran pyöritellyt levyn läpi. Jotenkin ihan ylisoittoa kokoajan. Onhan Opethilla tietysti vaikeita juttuja kaikilla soittimilla, mutta tuntuu ettei rummut ole ikinä ollut noin teknisiä ja kulmikkaita. Kokoajan filliä fillin perään ja siksi jotenkin hankala tarttua kokonaisuuteen, kun pistää tuon merkille

Oon samaa mieltä. Soittaa rumpali ihan liikaa mielestäni. Ehkä sen mielestä jatkuva kilkuttelu ja fillailu kuuluu tämmöseen viiksiprogeen mutta ei kyllä ole ehkä sopivin rumpali tällaiseen musaan.

Voice of Treason on lopun "have you ever had a feeling..." huudatusta lukuun ottamatta aika paska biisi. Levyn huonoin.
"There's only two things I hate in this world. People who are intolerant of other people's cultures and the Dutch" -Michael Caine
haunted
05.09.2014 17:56:34
Axen rummut on erityisen hyvät tälläkin levyllä. Saundit ja soitto, molemmat.
Ei minulle tarvitse todistaa. Minä tiedän että olet väärässä. - Eemil
haunted
06.09.2014 14:28:28
Ali: Ahaa, pitää yrittää kuunnella sillä korvalla, jos tätä uutukaista nyt jaksaa kuunnella vielä...

6. veisus tulee ainaki isooWeetä.
Ei minulle tarvitse todistaa. Minä tiedän että olet väärässä. - Eemil
laakeri
06.09.2014 18:16:11 (muokattu 06.09.2014 18:16:38)
Scrobble: Voice of Treason on lopun "have you ever had a feeling..." huudatusta lukuun ottamatta aika paska biisi. Levyn huonoin.

Varmaan koko bändin huonoin biisi. Tuohon lopun kohtaan skippaamalla kuulee kaiken kuulemisen arvoisen.
carnation
06.09.2014 19:23:14
Kaverini tykkää tästä uudesta levystä ja Voice of Treason -kappaleesta. Ei mene jakeluun.
"Silpomisia, saatanismia, fundamentalismia, moninaista kanibalismia, mielisaiden heiteelle jättöä. Sekoavaa höyrypäistä kapitalismin mätänevää loppua."
Scrobble
06.09.2014 19:29:31 (muokattu 07.09.2014 01:31:05)
carnation: Kaverini tykkää tästä uudesta levystä ja Voice of Treason -kappaleesta. Ei mene jakeluun.

Ihan hyvä levyhän tämä on. Ei mitään Opethin vanhempiin legendaarisiin levytyksiin verrattuna mutta semmoinen ihan kiva. Kyllä tätä mielellään kuuntelee.
"There's only two things I hate in this world. People who are intolerant of other people's cultures and the Dutch" -Michael Caine
Hetfield
06.09.2014 19:42:25

Scrobble: Ihan hyvä levyhän tämä on. Ei mitään Opethin vanhempiin legendaariisiin levytyksiin verrattuna mutta semmoinen ihan kiva. Kyllä tätä mielellään kuuntelee.

Itsekin voisin todeta juurikin näin. Kuuntelin tuossa äsken taas levyn läpi ja paljon hyvää kamaa löytyy.
"I hope you've had all the children you want... 'Cause this is gonna blow your balls off."
Luthanasia
07.09.2014 05:49:45

Scrobble: Ihan hyvä levyhän tämä on. Ei mitään Opethin vanhempiin legendaarisiin levytyksiin verrattuna mutta semmoinen ihan kiva. Kyllä tätä mielellään kuuntelee.

Juuh eli aika lailla samaa mieltä. Mukava levy jota jaksaa pyörittää useamminkin.
"Pessimist won't never be disapointed"
Bullitt
07.09.2014 07:41:32 (muokattu 07.09.2014 07:45:11)
Vaikka itse lähtökohtaisesti Opethista sekä jossain määrin myös ns. viiksiprogesta pidänkin on pakko sanoa että tuo uusi levy ei uppoa ei sitten niin millään. Jotenkin vain tylsää ja teennäistä "tehdään nyt kunnon viiksiprogea 70-luvun hengessä väkisin" -tyylistä musiikkia. Vaikkei Heritagekaan mikään huippulevy ollut niin jopa sitä kuuntelen mieluummin. Haluaisin pitää tästä uudestakin Opethista, etenkin kuin Damnation on yksi suosikkilevyjä bändin tuotannosta, mutta en vain kertakaikkiaan pysty. Onneksi vanha tuotanto on edelleen olemassa.
E: Ja mitä tulee soundeihin, olen edelleen sitä mieltä että useista Opethin biiseistä parassoundisimmat versiot on tuolla Roundhouse Tapes -livelevyllä. Åken örinätkin toimivat livenä vallan mainiosti.
My car is a hybrid. It burns both rubbery and gasoline.
Hamsteri Kukkonen
07.09.2014 13:48:12
Ja mitä tulee soundeihin, olen edelleen sitä mieltä että useista Opethin biiseistä parassoundisimmat versiot on tuolla Roundhouse Tapes -livelevyllä. Åken örinätkin toimivat livenä vallan mainiosti.

Allekirjoittanen kyllä tuon kans, Roundhousella on loistavaa jälkeä kaikin puolin. Mitä nyt kitarasoundit on vähän ohkaset, mutta jollain perversillä tavalla sekin miellyttää.
En mä oikeen osaa mitään soittaa mut vittu nää kamat on vaan niin vitun siistejä. -Pekko (soittaa vitusti bassoa)
Ziggy Bubba
07.09.2014 14:02:39 (muokattu 07.09.2014 14:05:08)

Kyllä tällä levyllä on enemmän ideaa kuin mitä alkuun ajattelin. Monet pitkät istrumentaaliosiot, kuten avausbiisissä toimivat hyvin. Tuotanto on tasokasta ja etenkin ilmavaa. Nykypäivän äärimmäinen kompressointi/limitointi loistaa poissaolollaan. Tietyllä tavalla rummut kuulostaa yhkä hiukan tumpuilta, mutta ei niin pahasti kuin edellisellä.

Yksi asia kyllä yhä häiritsee: osia on jokusessa kohdassa lätkitty suht surutta peräkkäin ilman toimivaa jatkumoa. Biisien sovitukset ovat toisin sanoen sekavia, yhä. Heritagella nämä hyppelyt ideasta toiseen häiritsivät kyllä vielä enemmän. Tämähän oli just se bändin suurin vahvuus aikoinaan - hyvin erilaiset tunnelmat vaihtuivat loistavasti lennosta.

Monet kosketinkikkailut tuntuvat tosin yhä lähinnä kumarruksilta sinne 70-luvulle, näinkin luomiskykyisen historian omaavalta bändiltä odottaisi enemmän. Joskohan Åke keksisi seuraavalla levyllä miten tästä retro-progesta tehdään jotain kunnolla tuoretta.

E: Olenko ainoa jonka mielestä Cusp Of Eternityn alun riffi-komppi-groove on tosi kulmikas? Ei meinaa sitä "taskua" löytyä millään.
Meikä Youtubessa: ZE BUBBA's gear demos
ganesha
07.09.2014 19:08:39
Ziggy Bubba: Olenko ainoa jonka mielestä Cusp Of Eternityn alun riffi-komppi-groove on tosi kulmikas? Ei meinaa sitä "taskua" löytyä millään.

mä kuuntelin samaa jo silloin kun juutuubiin tuli jotain niitä "vuotaneita" ekoja makupaloja ao. biisistä. ajattelin, että ne oli vaan jotain raakamiksauksia, mut kyllä tuo albumiversiokin on yhtä kulmikkaan kuuloinen. mut se onkin toistaiseksi ainoa pikku judanssi, mikä levyssä vähän risoo.
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)