Niskamies 22.05.2004 13:35:25 | |
---|
Elikkä olisi sellanen ongelma että kliinit jäävät jotenkin ohuiksi ja ponnettomiksi kun soittaa yhden kielen melodiaa. Elikkä mulla on 40 wattinen putkikombo 12" elementillä, ja tää sama ongelma on ilmentynyt mm. hot rod dlx:llä ja Lc30:llä. Elikkä auttaisko lisäkaappi, vaikka marsun 1936, noihin ohuisiin kliineihin? Ja sitten lisäkysymys. Kombon oma elementti on 8 ohm. Marsun 1936 on 8 ohm. Jos ne kytkee kummatkin, ja laittaa ohmivalitsimen 4 ohmiin, niin tuleeko jokaisesta elementistä yhtä paljon mökää? Pitää syödä paljon että jaksaa kantaa vahvareita. |
Kuha 22.05.2004 13:39:21 | |
---|
Elikkä olisi sellanen ongelma että kliinit jäävät jotenkin ohuiksi ja ponnettomiksi kun soittaa yhden kielen melodiaa. Elikkä mulla on 40 wattinen putkikombo 12" elementillä, ja tää sama ongelma on ilmentynyt mm. hot rod dlx:llä ja Lc30:llä. Elikkä auttaisko lisäkaappi, vaikka marsun 1936, noihin ohuisiin kliineihin? Itse kokeilisin kompressoria tuohon ongelmaan. He who laughs last thinks slowest |
N_Bates 22.05.2004 13:46:57 | |
---|
Onko koskaan käynyt mielessä että soittotekniikalla saattais olla jotain tekemistä asian kanssa? Vain tekemättä jätetty taide ei ole tekotaidetta. |
KooAa 22.05.2004 13:48:01 | |
---|
Ja kitaralla elikkäs mikeillä. Da da sanoi nimismies ja tuli meidän bileisiin. -Popeda |
Niskamies 22.05.2004 13:48:17 | |
---|
Onko koskaan käynyt mielessä että soittotekniikalla saattais olla jotain tekemistä asian kanssa? On, muttakun sama juttu on monellakin kitaristilla mitkä on mun kamoilla soittanut. Pitää syödä paljon että jaksaa kantaa vahvareita. |
Itse kokeilisin kompressoria tuohon ongelmaan. Mitä kompuraa voisitte suositella. Kenties MXR Dynacomp tai Supercomp? Kummatkin jenkeissä 70 taalaa. Pitää syödä paljon että jaksaa kantaa vahvareita. |
Niskamies 22.05.2004 13:49:42 | |
---|
Ja kitaralla elikkäs mikeillä. Mikit on Dunccanin Jazz ja JB. Ja kliinit olivat paljon täyteläisemmät kun soitin kaverin putkinupilla marsun 1936:n kautta. Pitää syödä paljon että jaksaa kantaa vahvareita. |
mikasoi 22.05.2004 13:52:27 (muokattu 22.05.2004 13:55:14) | |
---|
Chorusta peliin tai vaikka octaveria jos haluat efekteillä sen ratkasta. Ja vaikka vielä volumea lissää. Esim jos sulla on jalkakytkin millä saat kanavaa vaihdettua, niin säädät siihen kakkoskanavaan sopivan soolo/melodia asetuksen. Millaset muuten on sun kielet, paksua peliin.. Ja onkos se jollakin vahvistimella sitten ollut sun mielestä herkullinen se ylä-osasto, et onko se siitä vahvistimesta sit kiinni?... ' Huomio: on nää miehet nopeita. Kahvia kun kaataa kuppin ja sit vastaa aiheeseen, niin jo on kymmenen ehtinyt väliin.... Go Billy, Go and drink some jarruneste. |
N_Bates 22.05.2004 13:53:20 | |
---|
Kai osaat laittaa kaulamikin päälle siitä kitarasta? On kyllä aika onneton kitara jos jää kaulamikillä ohueksi soundi... Eikös sulla ollut kuitenkin ne maailman parhaat kamat, eli ashdown ja schekteri... hoho. Vain tekemättä jätetty taide ei ole tekotaidetta. |
Kuha 22.05.2004 14:56:09 (muokattu 22.05.2004 14:58:56) | |
---|
Mitä kompuraa voisitte suositella. Kenties MXR Dynacomp tai Supercomp? Kummatkin jenkeissä 70 taalaa. Kokeile tuota: Barber Tone Press kompura http://www.custom-sounds.com edit: linkki He who laughs last thinks slowest |
Penasol 22.05.2004 15:28:23 | |
---|
Itse kokeilisin kompressoria tuohon ongelmaan.
Kannattaa tehdä myös kokeiluja etuasteputkien kanssa. Jos ei ole varaa tai halua ostaa, niin kaatikselta löytyy putkitelkkareista ja -radioista ainakin ecc81, -82 ja -83- putkia vähällä vaivalla. "Puolustusvoimien huumekielto pätee vain rauhan aikana." |
Mikko Kankaanpää 22.05.2004 15:46:19 | |
---|
putkitelkkareista ja -radioista ainakin ecc81, -82 ja -83- putkia vähällä vaivalla. Löytyykö? Vähälla vaivalla? hmm.. |
Penasol 22.05.2004 16:00:42 | |
---|
Löytyykö? Vähälla vaivalla? hmm..
Enpä ole kyllä itse nähnyt paljoa vaivaa, lähes joka dyykkiskerralla on ainakin yksi löytynyt. Pari kolme Siemensin ecc82:ta, Philipsin, Valvon ja telefunkenin ecc81:siä. No ecc83- putkia en ole löytänyt. "Puolustusvoimien huumekielto pätee vain rauhan aikana." |
LaXu 22.05.2004 18:24:34 | |
---|
Mikit on Dunccanin Jazz ja JB. Ja kliinit olivat paljon täyteläisemmät kun soitin kaverin putkinupilla marsun 1936:n kautta. Mikäs nuppi sillä kaverilla on? Entä oletko kokeillut muita kitaroita vahvistimesi kanssa? Ja eihän middle-potikka ole jossain nollan paikkeilla? |
Niskamies 22.05.2004 18:26:45 | |
---|
Mikäs nuppi sillä kaverilla on? Entä oletko kokeillut muita kitaroita vahvistimesi kanssa? Ja eihän middle-potikka ole jossain nollan paikkeilla? Kaverilla on Carvinin X-100B. En muita kitaroita tän vahvarin kanssa ole soittanut. Mutta nyt tein pari asiaa mitkä autto saundia: -Lisää middleä -Chorus päälle -Pikkasen lisää mökää vahvarista Noi autto sillai mukavasti, ehkäpä ihan huvin vuoksi vaihdan etusen putket, ettei olisi tehdassellaiset:) Pitää syödä paljon että jaksaa kantaa vahvareita. |
Niskamies 22.05.2004 18:26:45 | |
---|
Mikäs nuppi sillä kaverilla on? Entä oletko kokeillut muita kitaroita vahvistimesi kanssa? Ja eihän middle-potikka ole jossain nollan paikkeilla? Kaverilla on Carvinin X-100B. En muita kitaroita tän vahvarin kanssa ole soittanut. Mutta nyt tein pari asiaa mitkä autto saundia: -Lisää middleä -Chorus päälle -Pikkasen lisää mökää vahvarista Noi autto sillai mukavasti, ehkäpä ihan huvin vuoksi vaihdan etusen putket, ettei olisi tehdassellaiset:) Pitää syödä paljon että jaksaa kantaa vahvareita. |
Mikko Kankaanpää 22.05.2004 19:12:57 | |
---|
Enpä ole kyllä itse nähnyt paljoa vaivaa, lähes joka dyykkiskerralla on ainakin yksi löytynyt. Pari kolme Siemensin ecc82:ta, Philipsin, Valvon ja telefunkenin ecc81:siä. No ecc83- putkia en ole löytänyt. Niin no jos joka tapauksessa käy säännöllisesti kaatopaikalla, mutta itsellä ei kovin usein tule sinne asiaa.-) Ja eikös tavaran vienti ole kiellettyä, eli pitäisi mennä yöllä? |
Wäiski 22.05.2004 22:16:39 | |
---|
Kuten tässä on esitettykin, kompura saattaa olla hyvä lääke. Lisäksi soolot kaipaavat merkittävästi enemmän keskialuetta kuin komppi. Pelkkä kompura saattaa jättää soundin vielä ohueksi, mutta olen ainakin itse saanut merkittävästi tuhdimman soundin laittamalla kompuran eteen boosterin (minulla Zoom Power Drive) niin, että sillä on leikattu erityisesti korkeimpia ääniä ja säröä on niin vähän, ettei sitä edes huomaa. Samalla tulee hoidettua soolojen bostaaminen. Perusboostereillakin voi asiaa auttaa, mutta niillä ei saa yleensä aikaan hyvää puhdasta soundia. Myös EQ saattaisi toimia. |
Penasol 23.05.2004 09:24:58 | |
---|
Niin no jos joka tapauksessa käy säännöllisesti kaatopaikalla, mutta itsellä ei kovin usein tule sinne asiaa.-) Ja eikös tavaran vienti ole kiellettyä, eli pitäisi mennä yöllä?
En minäkään säännöllisesti käy, mutta kun käyn, niin käyn yöllä. Kun ei liian usein käy, niin siellä on aina uusia tarkistettavia telkkareita ja radioita. "Puolustusvoimien huumekielto pätee vain rauhan aikana." |