Muusikoiden.net
18.04.2024
 

Kitarat: kitarakamat »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: Yksikelaisen soundia humbuckerin koossa
1 2
gazorlac
04.09.2014 12:11:09
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Itellä ei ole mitään tarvetta kaulahumbuckerille tossa mun Schecterissä, yleensä käytän sitä vain on/off kytkimenä. Siispä ajattelin että yksikelaisella olisi joskus mukava fiilistellä Hendrix-tyyppisiä soundeja, mutta mikä olisi paras vaihtoehto? Olisiko helpointa ostaa singlecoil mikki ja upottaa humbucker kokoiseen koteloon, vaiko? Tähän tyyliin esimerkiksi http://www.fu-manchu.com/content/picturesection/equipment/guitar2.jpg Onko moisia koteloita muuten myynnissä vai pitääkö ite väsätä? Muutenkin niin mukavasoittoinen tuo kitara, että ois mukavaa jos kaikki onnistuis samalla vempeleellä.
 
P90 jätän pois, koska yleensä soundi eroaa yksikelaisista melko paljon.
 
Mitä tossa nopeasti googlettelin, niin ei hirveästi oo mitään valmistajia jotka valmistais tollasia mikkejä.
 
ReBeat
04.09.2014 12:15:04
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Jotain adaptereita on myytävänä. http://www.guitarfetish.com/search. … rd=humbucker+rout+adapter&search=GO
 
iec
04.09.2014 12:21:38 (muokattu 04.09.2014 12:26:33)
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

gazorlac: Itellä ei ole mitään tarvetta kaulahumbuckerille tossa mun Schecterissä, yleensä käytän sitä vain on/off kytkimenä. Siispä ajattelin että yksikelaisella olisi joskus mukava fiilistellä Hendrix-tyyppisiä soundeja, mutta mikä olisi paras vaihtoehto? Olisiko helpointa ostaa singlecoil mikki ja upottaa humbucker kokoiseen koteloon, vaiko? Tähän tyyliin esimerkiksi http://www.fu-manchu.com/content/picturesection/equipment/guitar2.jpg Onko moisia koteloita muuten myynnissä vai pitääkö ite väsätä? Muutenkin niin mukavasoittoinen tuo kitara, että ois mukavaa jos kaikki onnistuis samalla vempeleellä.
 
P90 jätän pois, koska yleensä soundi eroaa yksikelaisista melko paljon.
 
Mitä tossa nopeasti googlettelin, niin ei hirveästi oo mitään valmistajia jotka valmistais tollasia mikkejä.

 
Jos tuo kaulahumppari on 4-johtimella, niin sitten sen pystyy splittaamaan melko helposti singlecoiliksi. Esim: http://www.seymourduncan.com/suppor … php?schematic=1hum_1vol_1tone_split
 
Mulla oli LP:ssä Parallel-Series-kytkentä, jolloin mikki toimi joko humpparina tai kuin 2 singlecoilia rinnakkain. Tuossa ylläolevassa kytennässä (Seymour Duncanin mikeille) ilmeisesti nuo puna-valko -johtimet kytketään maihin, kun halutaan käyttää singlecoil-moodissa. Silloin kun ne ovat vain yhdessä, mutta ei maissa tuo toimii kuten humppari normaalisti. Jos et tarvitse humpparimoodia ollenkaan, kytket vain nuo punaisen ja valkoisen yhteen ja vielä volumepotikan runkoon (tai muualle maahan).
 
Jos meni selitys pieleen, niin viisaammat varmasti korjaavat.
 
EDIT: Jos kaulahumppari on vain kahdella johtimella, niin hommaa sitten vaikkapa Seymour Duncanin Jazz tai joku vastaava 4-johtiminen kaulamikki, mille teet yllä esitetynn kytkennän. Jazzeja löytynee noin 50 euron hinnalla käytettynä. Se on ihan hyvä mikki.
 
-iec
 
Ja niin päin pois...
Gabe
04.09.2014 13:15:49
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

gazorlac: Mitä tossa nopeasti googlettelin, niin ei hirveästi oo mitään valmistajia jotka valmistais tollasia mikkejä.
 
Olisko tässä: http://www.lollarguitars.com/mm5/me … 265&Category_Code=humbucker-pickups
arppah8
04.09.2014 13:22:06
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

DiMarzion Humbucker From Helliä on ainakin mainostettu sinkulasoundin omaavaksi humppariksi. Tiiä sitten kun ei oo kokemusta.
 
Status: Asiallinen mies, puhaltaa 1.37 promillea klo 7.30. Ostamatta ei testata!
Jäärä
04.09.2014 13:31:53
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

arppah8: DiMarzion Humbucker From Helliä on ainakin mainostettu sinkulasoundin omaavaksi humppariksi. Tiiä sitten kun ei oo kokemusta.
 
Omien kokemuksien mukaan toi ei ole lähelläkään single coil-mikin soundia. Paljon yläpäätä löytyy kylläkin. Muttei samanlaista dynamiikkaa ja eräänlaista "kuulautta"(kokeilin kaulamikkinä joskus muinoin). Hankala selittää!
 
Suomen Hiihtoliiton luvalla. Kaikki tekstissä mainitut henkilöt ovat fiktiivisiä ja kaikki yhtäläisyydet eläviin tai kuolleisiin henkilöihin ovat puhtaasti sattumanvaraisia. Laaditun tekstin valmistuksessa ei ole vahingoitettu eläimiä.
Myrkky Nuoli
04.09.2014 13:54:28
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

gazorlac: Itellä ei ole mitään tarvetta kaulahumbuckerille tossa mun Schecterissä, yleensä käytän sitä vain on/off kytkimenä. Siispä ajattelin että yksikelaisella olisi joskus mukava fiilistellä Hendrix-tyyppisiä soundeja, mutta mikä olisi paras vaihtoehto? Olisiko helpointa ostaa singlecoil mikki ja upottaa humbucker kokoiseen koteloon, vaiko? Tähän tyyliin esimerkiksi http://www.fu-manchu.com/content/picturesection/equipment/guitar2.jpg Onko moisia koteloita muuten myynnissä vai pitääkö ite väsätä? Muutenkin niin mukavasoittoinen tuo kitara, että ois mukavaa jos kaikki onnistuis samalla vempeleellä.
 
P90 jätän pois, koska yleensä soundi eroaa yksikelaisista melko paljon.
 
Mitä tossa nopeasti googlettelin, niin ei hirveästi oo mitään valmistajia jotka valmistais tollasia mikkejä.

 
P90 on yksikelainen, meinaakko nimenomaan straton kaulamikin saundia? Tokkiisa P90:ssä on reippaasti enemmän läskiä jos stratosaundia kaipaa. Autenttisimman tuleksen saat kyllä adapterilla ja stratomikillä. P90-vaihtoehtoja on pilvin pimein taas sitten. Hyviä ja huonoja.
 
When in doubt, lower your expectations.
PIM
04.09.2014 15:45:51
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

http://www.guitarfetish.com/Humbuck … p-Straight-THREE-COLORS_p_4348.html
 
Kamaahan on sopivasti, tilaa vaan liian vähän.
gazorlac
05.09.2014 11:25:34
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Joo, nimenomaan straton kaulamikin soundia etsiskelen, vähän epäselvästi ilmaisin asian. Päädyin tohon adapteriratkaisuun, koska sillä saa sen oikean soundin, ja hyvän stratomikin saa jo 50 euron pintaan, toisinkuin esim. tuo Lollarin mikki jolla hintaa on jotain päälle 100 euroa ja ainakin tuotekuvauksesta päätellen periaatteessa sama asia kun P90.
 
fxb
05.09.2014 11:32:51
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

gazorlac: Joo, nimenomaan straton kaulamikin soundia etsiskelen, vähän epäselvästi ilmaisin asian. Päädyin tohon adapteriratkaisuun, koska sillä saa sen oikean soundin, ja hyvän stratomikin saa jo 50 euron pintaan, toisinkuin esim. tuo Lollarin mikki jolla hintaa on jotain päälle 100 euroa ja ainakin tuotekuvauksesta päätellen periaatteessa sama asia kun P90.
 
Mites ois puolitettava? Ite ainakin olin tyytyväinen kun tuos halpis espissä sai puolitettua, ei ehkä ihan just se mitä haet mut aattelin ny ehottaa.
 
Tomtom
05.09.2014 11:38:42
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Mää miettisin kanssa puolitusta, ei siitä pelkästään mikkiä vaihtamalla straton(tm) soundia tule kuitenkaan..
 
"Jos tämä jatkuu pahasti, joudutaan menemään instanssiin." - Lasse Mårtensson
Sammo
05.09.2014 12:05:14
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Lindy Fralinilla on useampia ratkaisuja tuohon (itse en ole kuitenkaan testannut):
http://www.fralinpickups.com/humbuckers.asp
 
Mulla on PRS DGT, eli David Grissom sigu ja siinä on puolitettavat humpparit. Puolitussoundit on saaneet kehuja kovastikin ja kuulostaa omaan korvaan kyllä todella hyvältä ja humpparisoudikin on aivat bestiä. Noita ei taida saada ostettua erikseen.
 
The weather's getting warmer, now that the trees are all cleared
fxb
05.09.2014 12:35:21
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Tomtom: Mää miettisin kanssa puolitusta, ei siitä pelkästään mikkiä vaihtamalla straton(tm) soundia tule kuitenkaan..
 
Niin ja siinä ois sekin et kun kuitenkin jossain vaiheessa tarvii sitä tummempaa humpparin kaula tonee.
 
fxb
05.09.2014 12:36:32
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Sammo: Lindy Fralinilla on useampia ratkaisuja tuohon (itse en ole kuitenkaan testannut):
http://www.fralinpickups.com/humbuckers.asp
 
Mulla on PRS DGT, eli David Grissom sigu ja siinä on puolitettavat humpparit. Puolitussoundit on saaneet kehuja kovastikin ja kuulostaa omaan korvaan kyllä todella hyvältä ja humpparisoudikin on aivat bestiä. Noita ei taida saada ostettua erikseen.

 
Mul oli kans prs mccartyssä puolitettavat, ne oli tosi hyvät, tarkempaa mallia en muista enkä kyllä kattonukkaan että mitkä ne oli.
 
kosoha-7
05.09.2014 19:54:13
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

http://www.musiciansfriend.com/acce … p-rails--neck-and-bridge-pickup-set
 
Tuollaiset laittoi tuttu. Itse pidin tuota P90 soundia ihan kelpuullisenakin vielä. 1-kelainenkin oli ihan leikkaava. Ei tuo nyt originaalia p90:stä pese, mutta ihan ok. Humpparina ei kyllä ollut sellainen 57 gibsoni.
 
Myrkky Nuoli
06.09.2014 12:48:12
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

kosoha-7: http://www.musiciansfriend.com/acce … p-rails--neck-and-bridge-pickup-set
 
Tuollaiset laittoi tuttu. Itse pidin tuota P90 soundia ihan kelpuullisenakin vielä. 1-kelainenkin oli ihan leikkaava. Ei tuo nyt originaalia p90:stä pese, mutta ihan ok. Humpparina ei kyllä ollut sellainen 57 gibsoni.

 
No ei varmasti.. Humpparina överikuuma mörköhevisetti, P90:näkin ylikäämitty, samoin rails-moodi tallassa. Kaulan rails on DC-resistanssinsa puolesta semmoinen, että saattaa päästä lähemmäs strato-osastoa, ehkä..
 
When in doubt, lower your expectations.
kojones
06.09.2014 13:53:09
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Myrkky Nuoli: No ei varmasti.. Humpparina överikuuma mörköhevisetti, P90:näkin ylikäämitty, samoin rails-moodi tallassa. Kaulan rails on DC-resistanssinsa puolesta semmoinen, että saattaa päästä lähemmäs strato-osastoa, ehkä..
 
Puhutko nyt kokemuksen syvällä rintaäänellä vai speksejä kattelemalla?
 
Antti1
06.09.2014 14:27:01
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

kojones: Puhutko nyt kokemuksen syvällä rintaäänellä vai speksejä kattelemalla?
 
Mun mielestä toi ei oo mitään överikuumaa nähnytkään, mutta en mä sitä oo koittanut kaulamikkinä.
 
"NYT ÄMMÄ KELLOT LYÖ!" Hevimusaa vuodelta 2014
RaskasMielinen
06.09.2014 15:12:11 (muokattu 06.09.2014 15:15:26)
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Mulla on parissa kitarassa puolitettavat humpparit. Mun mielestä ainakaan ne ei ole kyllä stratosoundia "nähneetkään". Menisin varmuuden vuoksi singlecoililla ja adapterilla.
 
Toki asiaan vaikuttavat myös mm. puulajit, joista se kitara on tehty.
 
kosoha-7
06.09.2014 17:41:12 (muokattu 06.09.2014 17:41:55)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

No ensinnäkään tuo laittamani linkki ei ole mikään ylikuuma mörköhevi mikki. Ja kun olen siis sen rinnakkainvertailuna kokeillut, niin voin sitä ihan vaikka edes vähän kehua. Siinähän on nuo molemmat kelat tehty siten, että niistä haetaan oikeasti niitä yksikelaisten oikeaa luonnetta. Eli tuo p90 on litteä ja laajalla kelalla tuo straton matkija taas suppealla kelauksella, eli sivusuunnassa selvästi humpparin keloja litteämpi. Korkea ja lituskainen käämintä saa kivasti tuota straton klangia esiin. P90 vaatii laajan kääminnän ja pidin siis tuota varsin onnistuneena laitoksena verrattuna les pauliin p90:llä. En pidä tuota kyllä ollenkaan ns paskatuotoksena, mutta makunsa kullakin. Mörköhevit on kuitenkin epätietoisen mutua, jos ei ole itse kokeillut laitosta.
 
« edellinen sivu | seuraava sivu »
1 2

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «