Huevos 22.05.2004 11:46:33 | |
---|
Jake24-25: viittaako toi sun käyttäjätunnus sun synnyinvuoteen vai sun ikään? |
Jake24-25 22.05.2004 11:51:47 | |
---|
Jake24-25: viittaako toi sun käyttäjätunnus sun synnyinvuoteen vai sun ikään? Käyttäjätunnukseni numerot eivät viittaa ikääni vaikka niin voisi helposti luulla. Numerot käyttäjätunnuksessani mukailevat Robert Johnsonin 32-20 Blues laulun nimeä. Siitä siis käyttäjätunnukseni loppuosa. "Rock´n Roll is Cool!" Jake T |
Jami 22.05.2004 12:46:53 | |
---|
Vähän samoja kokemuksia aloittajan kanssa... usein ihmettelee, että tapoinko mä nyt koko ketjun...:) Pahinta on kun ketjuun ei pitkään aikaan kirjoita kukaan oman kommentin jälkeen ja sitten joku vastaa ihan offtopic. Eli hetken tuumattuaan aloittaa ihan eri asiasta. Ja siihen tulee sitten nopeassa tahdissa 30 kommenttia. Voi rähmä sanoisin. Kyse on kuitenkin keskustelupalstasta jossa haluais touhuta mukana. Mä oon ratkaissu asian henk.koht. siten että pukkaan niin väkevän provon että sata teiniä hyppää välittömästi silmille. Sitten voidaan ryhtyä lainailemaan irrallisia lauseita toisen sanomisista ja tulkitsemaan niitä itselle sopivalla tavalla. Pyrkimyksenä tietysti osoittaa kuinka tyhmä toinen on. Kyllä tulee vilkasta keskustelua. Väsyy siihenkin ja monesti tuntuu että Ossin tapa kirjoittaa on paljon parempi. Ja ainoaksi viaksi siis jääkin että nuoriso ei kunnioita vanhempaansa eikä vastaa välittömästi kun vanhempi jotain sanoo. Eli kotikasvatuksen puutetta. hähähäh. Suomalaanen ei usko ennenku näköö. Mutta härmälääsen pitää päästä koittamahan. |
Super-Jari 22.05.2004 12:55:02 | |
---|
*syvä hiljaisuus* :D On siinä varmaan sekin että suurinosa täällä mnetissä on aina vähän pilkesilmäkulmassa vastaamassa, tai siis usein ainakin. Sitten kun joku "herra kaksikertaa minun ikäinen" vastaa niin ei välttämättä heti kehtaa heittää mitään jeejee-läppää siihen perään kun ei tiedä miten se "herra kaksikertaa minun ikäinen" siihen suhtautuu. Tuleeko isän kädestä vai kirjoittaako se HOHO. Nyt jonkin aikaa jo mnettiä seuranneena voin sanoa että ihan samalla tasolla tuntuu olevan 15 ja 55 vuotiaat, lukuunottamatta ääritapauksia. Nailed by Vasara |
kimurantti1 22.05.2004 12:55:51 | |
---|
Älkää nyt kukaan vetäkö hernettä nenään, mutta minä olen aika useinkin ollut aistivinani tällaisen pikku jutun, että nämä vanhemma kirjoittelijat (eivät tietenkään kaikki, mutta riittävän monet) suhtautuvat hieman ylimielisesti nuoremmiksi tiedettyihin m-nettiläisiin=) Jos nuorempi m-nettiläinen on jostakin mielipideasiasta eri mieltä, niin hän ei voi tietää asiasta mitään TAI jos kirjoittaja on iältään alle 20v, niin annettakoon anteeksi hänen mielipiteensä asiasta koska 17v kirjoittajalla ei ole aivan yhtä paljon elämänkokemusta kuin 20v kirjoittajalla. I mean what's the point??? Ehkäpä tämän takia varttuneemmiksi tiedettyjen m-nettiläisten kirjoituksiin vastataan hieman viivellä ja mietitään mitä vastataan. Ja vielä kerran, älkää ottako nokkiinne, olivathan nuo esimerkit aika kärjistettyjä, mutta kun en oikein tykkää harrastaa suohteita noiden välimerkkien kanssa...tai no kyllähän se kaksoispiste on ihan kiva...vink, vink=) On tosi naiivia liimautua toisen torsoon, mutta seura tekee kaltaisekseen...
Elämä on laiffia ja jokainen chanssi on mahdollisuus.
Kalapuikkohiustenkuivaaja mutta kun popkorni. |
Super-Jari 22.05.2004 12:57:17 | |
---|
kimurantti1, pakko sanoa että en ole samaa mieltä. Nailed by Vasara |
Huevos 22.05.2004 12:59:10 | |
---|
mä oon ainakin tajunnu, että olen vielä ihan samalla tasolla, ku 5 vuotiaana. kyllä ne kusi ja perse jutut naurattaa yhä kaikista eniten. |
kimurantti1 22.05.2004 13:09:18 | |
---|
kimurantti1, pakko sanoa että en ole samaa mieltä. Tarkentaisitko mistä olet eri mieltä? Olivathan nuo todella kärjistettyjä. Ei oma mielipiteenikään nyt aivan noin radikaali ole, mutta päätin ilmaista asiani voimakkaasti tällä kertaa. On tosi naiivia liimautua toisen torsoon, mutta seura tekee kaltaisekseen...
Elämä on laiffia ja jokainen chanssi on mahdollisuus.
Kalapuikkohiustenkuivaaja mutta kun popkorni. |
Notefix 22.05.2004 13:17:42 | |
---|
Ottakeepa vaan rennosti...tää on vaan netti! :) My name is Baron, Notefix Baron " |
kyllä ne kusi ja perse jutut naurattaa yhä kaikista eniten. Kyllä niistä hohto ja naurattavuus karsiutuu kunhan oot parin lapsen vaipat vaihtanu ja perseet pessy. Arkipäiväistyy tuo nuorten mielessä myllertävä ja kiehtova asia. Olinkos mä nyt kamalasti nuoria ylenkatsova kun noin totesin? Note! Miten niin vain netti. Tämähän on meille kaikille vähintäänkin puoli elämää!! hähähääh. Suomalaanen ei usko ennenku näköö. Mutta härmälääsen pitää päästä koittamahan. |
Huevos 22.05.2004 13:27:51 | |
---|
Kyllä niistä hohto ja naurattavuus karsiutuu kunhan oot parin lapsen vaipat vaihtanu ja perseet pessy. Arkipäiväistyy tuo nuorten mielessä myllertävä ja kiehtova asia. Olinkos mä nyt kamalasti nuoria ylenkatsova kun noin totesin? Note! Miten niin vain netti. Tämähän on meille kaikille vähintäänkin puoli elämää!! hähähääh. valehtelija... niksi on siinä, että pitää välillä vähän taukoa, sitten jaksaa taas nauraa. |
Super-Jari 22.05.2004 13:46:08 | |
---|
Tarkentaisitko mistä olet eri mieltä? Älkää nyt kukaan vetäkö hernettä nenään, mutta minä olen aika useinkin ollut aistivinani tällaisen pikku jutun, että nämä vanhemma kirjoittelijat (eivät tietenkään kaikki, mutta riittävän monet) suhtautuvat hieman ylimielisesti nuoremmiksi tiedettyihin m-nettiläisiin=) Tosin poikkeuksiakin on. Yleensä ne iällään pätevät on 18-30 vuotiaita, suunnilleen. Itsellä on vaikea iällä päteä kun tipun siihen käsittääkseni normaaliin mnetin ikäluokkaan. IRL iällä päteminen ei onnistu, sen huomaa vaikka koulussakin. 16vuotias jätkä osaa hommat paremmin kuin minä jonka luulisi jo jotain osaavan :D Nailed by Vasara |
Mika Antero 22.05.2004 13:48:49 (muokattu 22.05.2004 13:49:34) | |
---|
Jami: Pahinta on kun ketjuun ei pitkään aikaan kirjoita kukaan oman kommentin jälkeen ja sitten joku vastaa ihan offtopic. Eli hetken tuumattuaan aloittaa ihan eri asiasta. Ja siihen tulee sitten nopeassa tahdissa 30 kommenttia. Tuollainen syö miestä, vaikka kyse ei olekaan kuin keskustelupalstasta. Ja vielä enemmän se ottaa pattiin, jos joku muu aloittaakin samasta aiheesta uuden ketjun ja siihen tulee öpaut miljuuna vastausta varttitunnissa. Herää aina välillä se kerettiläinen ajatus, että ei riitä, että aihe on mieleenkiintoinen vaan myös kirjoittajan täytyy sellainen olla... Ai miten niin "hanki elämä..." Nauraessakin sydän suree, ja ilon loppu on murhe. |
Chrissie 22.05.2004 14:32:52 (muokattu 22.05.2004 14:38:17) | |
---|
En koskaan kiinnitä ensimmäiseksi huomiota kirjoittajan ikään vaan siihen, mitä hänellä on asiaa. Minusta se on aivan sama minkä ikäinen joku on. On olemassa vanhoja ja viisaita nuoria, mutta myös tyhmiä ja naiiveja varttuneita. Ei se ikää katso. Sitä paitsi: määritelkää nuori ja määritelkää varttunut. EDIT: Sitten on toki otettava huomioon se, että parin kuukauden sisällä rekisteröityneitä kommentoijia sorretaan jonkin verran. Vai sorretaanko? Pidetäänkö heitä naiiveina, jotka eivät ymmärrä tämän paikan päälle yhtään mitään? Ovatko he pelkkiä pellejä iästä riippumatta? Turhaa tavaraa? Ei musiikkia ilman hiljaisuutta. |
Mr.Babbit 22.05.2004 14:39:15 | |
---|
eipä kai se iästä riipu vaan asenteesta. itse onnistun aina vähän väliin tappamaan kaikenmoisia viestiketjuja tai sähköpostikeskusteluja pelkästään sillä, että ilmaisuni on liian kirjakielistä tahi lätisen muuten vain niin sekavia ettei kukaan tajua mitä sanon, tai pamautan jonkun absoluuttisen 'totuuden' niin, ettei kellään jää enää mitään sanottavaa. ei sitä kyllä aina saa selvää, minkä ikäinen kirjoittaja on, mutta kyllä vanhemmille tyypeille yrittää vastata vähän asiallisemmin kuin nuoremmille.. tiettyä respectiä. Tosin jos 16-vuotias osoittaa tietävänsä asioista enemmän kuin 35-vuotias niin hittoakos siinä, sitten nyökytellään sen nuoremman suuntaan. mutta pois turhat ennakkoluulot, ei dissata iän perusteella ketään, eihän? |
Mika Antero 22.05.2004 14:40:02 (muokattu 22.05.2004 14:44:39) | |
---|
Chrissie: Sitä paitsi: määritelkää nuori ja määritelkää varttunut. Tää on helppo: 60-luvulla ja aiemmin syntyneet ovat narisevia ja nuhjuisia vanhuksia, 70-luvulla ja myöhemmin syntyneet ovat virkeitä ja vetreitä nuoria. Tai jotain... EDIT: Lisättäköön, että tämä sama jako pätee vielä 20:n vuoden kuluttuakin. Nauraessakin sydän suree, ja ilon loppu on murhe. |
Chrissie 22.05.2004 14:43:40 | |
---|
Chrissie: Tää on helppo: 60-luvulla ja aiemmin syntyneet ovat narisevia ja nuhjuisia vanhuksia, 70-luvulla ja myöhemmin syntyneet ovat virkeitä ja vetreitä nuoria. Tai jotain... Heh, viriili ja vetreä ;) Ei musiikkia ilman hiljaisuutta. |
Bonham 22.05.2004 15:00:03 | |
---|
Mutta toimii homma myös toisinpäin; on valtavan mieluisaa keskustella asioista järkevästi ja äkkiä tajuta, että toinen onkin vaikka 15 v... täällä on kosolti erittäin miellyttäviä ja tietäviä taikka tiedonhaluisia nuoria. Äärihölmöjä löytyy joka ikäluokasta...:) Opinions are like assholes, everybody's got one. (Harry Callahan) |
Bonham 22.05.2004 15:02:34 | |
---|
Ketjun tappamisesta toinen versio; mulla on ainakin 1 aloitettu ketju, johon ei ole tullut ensimmäistäkään kommenttia... hetken sitä miettii vaikka mitä:) Opinions are like assholes, everybody's got one. (Harry Callahan) |
Härski 22.05.2004 15:05:01 | |
---|
Ketjun tappamisesta toinen versio; mulla on ainakin 1 aloitettu ketju, johon ei ole tullut ensimmäistäkään kommenttia... hetken sitä miettii vaikka mitä:) Mikään ei muuten ole harmittavampaa, kuin aloitaa ketju, johon ei tule _yhtään_ vastausta. Etenkin Demostudiolla on varmaan puolet semmoisia, joissa ei ole yhtään kommenttia. Varmaan melko hajottavaa, etenkin nuorilla bändeillä, kun sydän verellä sitä on työstetty ja vaivalla nettiin saatu, eikä kukaan noteeraa... |