Muusikoiden.net
20.04.2024
 

Kitarat: kitarakamat »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: ToneRite "kitaratäristin"?
1 2 3 4 556 57 58 59 60 61
73nd3r
04.09.2014 15:11:05
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Pahoittelen jos "uskovaiset" termi loukkasi - se on tässä ketjussa ollut normaalikielenkäyttöä, joten en osannut varoa.
 
PJS
04.09.2014 15:13:39 (muokattu 04.09.2014 15:14:01)
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

73nd3r: Pahoittelen jos "uskovaiset" termi loukkasi - se on tässä ketjussa ollut normaalikielenkäyttöä, joten en osannut varoa.
 
Niin. Mut helppohan sellaseen on lähtee messiin ja ratsastella sellasen kollektiivisen foorumisota-psykoosin aallonharjalla. Ihan ymmärrettävää ja sattuu paremmissakin piireissä ;)
 
"Constantly choosing the lesser of two evils is still choosing evil."
Seba
04.09.2014 15:25:47
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

73nd3r: Ei sillä o väliä, pojat haluaa nyt kummiskin kokeilla akvaariopumpulla jos sattuis saamaan jonkun tuloksen että vois unohtaa sokkotestin. Aina kun tää ketju on tukahtumassa, samat nostot tulee taas esille samoine ongelmineen.
 
Eniten tätä skeptikkoa _riemastuttaa_ että joku forumisti haluaa yrittää sellaista, mikä kuuluisi valmistajalle mutta johon tämä ei ole pystynyt.
 
Pitäiskö laittaa veikkaus: milloin menee 100 sivua tätä sheibaa rikki...

 
Sulle on ongelma jos 2 alunperin samoin soivan kepin testissä ne soi erilailla täristämisen jälkeen?
 
on sullakin ongelmat.
 
Seba
04.09.2014 15:30:19
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

73nd3r: Ööö... julkisella forumilla kai saa esittää erilaisia mielipiteitä..?
Ja ehdotin jo ajat sitten (ks. jossain edellisillä 56 sivulla) että uskovaiset voisi perustaa oman huoneen jossa voi vain uskoa. En hakisi ko. huoneen jäsenyyttä.

 
Omissa kirjoituksissa on sellainen nuoli perässä jolla voit tämänkin topikin tiputtaa näkyvistä jonon hännille.
Mitä tätä seuraamaan jos niin ahdistaa.

Ks. jossain edellisillä 56 sivuilla - olen ilmoittanut muuttavani mielipidettäni jos aihetta ilmenee. Valmistajan testi olisi hyvä lähtökohta.

 
Mun mielestä paras testi on testata ihan itse. Sulle se ei mitään muuttaisi jos valmistaja julkaisisi testituloksia, myyntipropagandana menisi.

Mutta teille molemmille: miksi taas lähdettiin asian sijasta pohtimaan henkilökohtaisuuksia? Tuntuu olevan uskovaisten tapa.

 
Sinä pysyt aina ihailtavasti aiheessa.
 
lehtiju2
04.09.2014 15:53:10
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

PJS: Mä en vielä lukis itseäni uskovaiseksi. Ihmettelen vaan tollast lähtökohtaa keskusteluun et jaksetaan jankata jostain mihin ei itse uskota alkuunkaan ja näin ollen kuvittelis et asia sikseenkin on täysin epärelevantti, jopa siinä määrin et threadia ei olis vaivautunut edes ikinä avaamaan, etenkään sen jälkeen ku on voinut itse päätellä aiheen olevan "uskovaisten" (mikä tietty on sulta täysin ilman arvopohjaa tai henkilöön menevää dumaamista heitetty termi) sekoilua.
 
Totta kai aihe voi olla itselle relevantti vaikkei siihen uskoisikaan. Minuakin tämä aihe kiinnostaa paljon, vaikka minusta onkin aika epätodennäköistä, että tuollainen ToneRite voi aiheuttaa minkäänlaisia todellisia muutoksia sointiin. (Puheet "komponenttien oppimisesta soimaan" yhdessä kuulostavat... no olkoon.) Olisi vain kiva, jos voitaisiin pysyä asiassa, turhanpäiväistä vittuilua on aika raskas lukea. Olen tosin saattanut provosoitua itsekin, mutta ainakin kuvittelen parantaneeni tapani.
 
73nd3r
04.09.2014 16:25:34
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Seba: Mun mielestä paras testi on testata ihan itse. Sulle se ei mitään muuttaisi jos valmistaja julkaisisi testituloksia, myyntipropagandana menisi.
Sinä kai testasit sitä akvaariopumppua, jos oikein ymmärsin..?
 
Seba: Sulle on ongelma jos 2 alunperin samoin soivan kepin testissä ne soi erilailla täristämisen jälkeen?
Sullahan oli testissä joku kepakko joka ei soinu eri tavalla..?
 
Noilla premisseillä sää valitset vaihtoehdoksi että toimii, ja toitotat sitä tässä ToneRiteketjussa maailman tappiin asti.
 
Ja sit sun mielestä mulla on ongelmia...
 
Seba
04.09.2014 17:06:56
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

73nd3r: Sinä kai testasit sitä akvaariopumppua, jos oikein ymmärsin..?

 
Olen testannut toneritea, ja tein itselleni akvaariopumpusta oman version kyllä. Pointti oli?

Sullahan oli testissä joku kepakko joka ei soinu eri tavalla..?

 
Mulla on useampikin keppi ollut joissa en ole eroja havainnut.
Karkeasti 1/3 en aisti muutoksia ollenkaan, saman verran hieman parannusta, sekä viimeisessä kolmasosassa selkeän muutoksen.

Noilla premisseillä sää valitset vaihtoehdoksi että toimii, ja toitotat sitä tässä ToneRiteketjussa maailman tappiin asti.
 
Ja sit sun mielestä mulla on ongelmia...

 
Ei mulla ole ongelmia, mulla on aiheesta omakohtaista kokemusta aika paljon.
Kuin paljon sulla on kun täällä kovinta ääntä toimimattomuuden puolesta pidät?
 
En käsittääkseni ole missään vaiheessa väittänyt että se on joku taikasauva joka parantaa kaiken, mutta siinä suhteessa että joihinkin tulee muutoksia, isoja tai pieniä, mutta tulee kuitenkin, osaan ei mitään.
Tämän saman liene about kaikki systeemiä muutaman kerran kokeillut havainneet.
 
Missä ne kaikki kokeilleet on joiden mielestä mitään ei tapahdu?
Luulisi niitäkin olevan? Edes yhteen keppiin kokeilleet?
 
Se, mitä solutasolla tapahtuu ei liiemmin kiinnosta, mutta osallistun silti darrellin kanssa tuota testaamaan jos vaikka saataisiin käppyröitä joista väki voi sitten taas spekuloida kuinka väärin kaikki on taas tehty ja käppyräfanit voi aloittaa vääntönsä alusta.
 
-HP-
05.09.2014 09:30:47
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

73nd3r: Ja sit sun mielestä mulla on ongelmia...
 
Yksi suora kysymys nyt. Miksi olet vielä tässä ketjussa? Jokanen on 100% varmasti jo tajunnu sun pointin ja sulla ei ole yhtään mitään uutta esitettävää.
 
Kuka väittää ettei kitara muka ole lyömäsoitin?
discominister
17.02.2016 15:46:20
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Askartelinpa kotitekoisen toneriten. Laitan projektiraporttia akustisten puolelle, jos tämä menestyy.
 
"I want to believe!"
 
basisti1971
17.02.2016 15:58:40
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Moi.
 
discominister: "I want to believe!"
 
The truth is out there, there, there...
 
T:Samuli
 
GiovanniDiRondo
17.02.2016 16:25:47
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Kyllä se mitä tuossa puu-ketjussa sanottiin puun ontelorakenteen erisuuntaisten säikeiden aiheuttamasta vastavaiheisuusesta ja soinnista on ihan linjassa sen kanssa, että ajamalla värähtelyä puuhun sen sointi voisi muuttua, kun rakenne oikenee.
 
En tiedä onko tälle teorialle mitään suurempaa katetta, mutta monet asiaa koskevat havainnot ja uskomukset näyttäisivät tukevan ajatusta.
 
K.Hill
17.02.2016 20:36:29
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

GiovanniDiRondo: Kyllä se mitä tuossa puu-ketjussa sanottiin puun ontelorakenteen erisuuntaisten säikeiden aiheuttamasta vastavaiheisuusesta ja soinnista on ihan linjassa sen kanssa, että ajamalla värähtelyä puuhun sen sointi voisi muuttua, kun rakenne oikenee.
 
En tiedä onko tälle teorialle mitään suurempaa katetta, mutta monet asiaa koskevat havainnot ja uskomukset näyttäisivät tukevan ajatusta.

 
12-kielinen Takamineni (FP-400S) oli taannoin Kitarapajalla ToneRite -käsittelyssä ja positiivinen lopputulos oli korvin kuultavissa.
 
hallu
17.02.2016 22:28:27
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

K.Hill: 12-kielinen Takamineni (FP-400S) oli taannoin Kitarapajalla ToneRite -käsittelyssä ja positiivinen lopputulos oli korvin kuultavissa.
 
Kyllä kai se akustisessa kitarassa kuuluu ja on ihan selkeä ero. Tuolla akkaripuolella kuulin yhden ennen jälkeen nauhoituksen toneritestä ja kyllä minäkin ihan kuuntelemalla kuulin eron siinä esimerkissä. Itse en usko, että lankkukitarassa tapahtuu minkäänlaista muutosta ainakaan sähköiseen soundiin. En vaivaudu edes kokeilemaan kun en pysty uskomaan siihen edes sitä vertaa että kokeilisin.

Voin olla väärässä, mutta uskostahan siinä onkin vain kysymys.
 
Jos se vaappuu ja vaakkuu, se on ankka
GiovanniDiRondo
17.02.2016 22:34:26
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Mulla on yksi tuttu, joka on soittanut ammatikseen kitaraa 40 vuotta ja hänen kanssa tulee aina testattua näitä kitaramyyttejä. Puiden vaikutuksesta sähkökitaraan hän sanoo oitis, että ei soundiin oikeastaan vaikuta, mutta siitä, että soittaminen avaa kitaran soinnin, hän on ihan yhtä varma.
 
Kyllä se täristäminen lie kuitenkin ihan toimiva juttu ja ihan selvä selitys siihen on tuo puun ontelorakenne ja siihen liittyvät puun jännitystilasta johtuvat epäsäännöllisyydet.
 
Gabe
17.02.2016 22:57:54
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

GiovanniDiRondo: Mulla on yksi tuttu, joka on soittanut ammatikseen kitaraa 40 vuotta ja hänen kanssa tulee aina testattua näitä kitaramyyttejä. Puiden vaikutuksesta sähkökitaraan hän sanoo oitis, että ei soundiin oikeastaan vaikuta, mutta siitä, että soittaminen avaa kitaran soinnin, hän on ihan yhtä varma.
 
Kyllä se täristäminen lie kuitenkin ihan toimiva juttu ja ihan selvä selitys siihen on tuo puun ontelorakenne ja siihen liittyvät puun jännitystilasta johtuvat epäsäännöllisyydet.

 
Eikös tuossa ole selvä ristiriita? Jos puut ei kerran vaikuta yhtään niin eihän niiden täristämisenkään pitäisi tehdä yhtään mitään eroa. Jos ontelorakenteilla, jännitystiloilla yms. on merkitystä niin silloinhan puilla on merkitystä..
jra
17.02.2016 23:02:45 (muokattu 17.02.2016 23:03:33)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Gabe: Eikös tuossa ole selvä ristiriita? Jos puut ei kerran vaikuta yhtään niin eihän niiden täristämisenkään pitäisi tehdä yhtään mitään eroa. Jos ontelorakenteilla, jännitystiloilla yms. on merkitystä niin silloinhan puilla on merkitystä..
 
Juuri samaa ihmettelin. Toisin päin olisi vielä ymmärrettävää, mutta niin päin, että puut eivät vaikuta, mutta niiden sisäinen rakenne (tai sen muutos) kyllä, kuulostaa aika oudolta.
 
- Kaukolähettimen Klassista Värähtelyä jo vuodesta 2008 -
GiovanniDiRondo
17.02.2016 23:04:58
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Gabe: Eikös tuossa ole selvä ristiriita? Jos puut ei kerran vaikuta yhtään niin eihän niiden täristämisenkään pitäisi tehdä yhtään mitään eroa. Jos ontelorakenteilla, jännitystiloilla yms. on merkitystä niin silloinhan puilla on merkitystä..
 
No joo, siis että eri puulajeilla olisi sointieroja ja sellaista. Siis puut voi olla tosi huonot tai sitten soitin on tukossa, mutta pointti oli se, että kitaran soittaminen auki on itsestäänselvyys. Ei ole kyllä selittänyt mitä sille kitaralle soitettaessa tapahtuu.
 
Täytyypä udella vielä tarkemmin joskus kun nähdään. En halua laittaa sanoja toisen ihmisen suuhun.
 
hallu
18.02.2016 00:13:04
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

GiovanniDiRondo: Mulla on yksi tuttu, joka on soittanut ammatikseen kitaraa 40 vuotta ja hänen kanssa tulee aina testattua näitä kitaramyyttejä. Puiden vaikutuksesta sähkökitaraan hän sanoo oitis, että ei soundiin oikeastaan vaikuta, mutta siitä, että soittaminen avaa kitaran soinnin, hän on ihan yhtä varma.
 
Kyllä se täristäminen lie kuitenkin ihan toimiva juttu ja ihan selvä selitys siihen on tuo puun ontelorakenne ja siihen liittyvät puun jännitystilasta johtuvat epäsäännöllisyydet.

 
Soittaminen avaa soinnin akustisessa kitarassa ja uskon toneriten tekevän saman asian, mutta en usko lankkukitarassa soittamisen avaavan yhtään mitään eikä avaa myöskään tonerite. Ainoa mikä lankkukitarassa ajansaatossa muuttuu, niin puut kuivuvat ja asettuvat vuosien saatossa ja puunkosteus voi vaikuttaa sen soundiin jollekin kultakorvalle, mutta en usko soittamisen tai täristämisen tekevän lankkukitaralle yhtään mitään.
 
Jos se vaappuu ja vaakkuu, se on ankka
Seba
18.02.2016 06:19:32
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

hallu: Soittaminen avaa soinnin akustisessa kitarassa ja uskon toneriten tekevän saman asian, mutta en usko lankkukitarassa soittamisen avaavan yhtään mitään eikä avaa myöskään tonerite. Ainoa mikä lankkukitarassa ajansaatossa muuttuu, niin puut kuivuvat ja asettuvat vuosien saatossa ja puunkosteus voi vaikuttaa sen soundiin jollekin kultakorvalle, mutta en usko soittamisen tai täristämisen tekevän lankkukitaralle yhtään mitään.
 
Älä usko, mutta tekee se, uskoit tai et.
Sähköiseen sointiin asti tuo ei ihan kamalasti vaikuta, kuten ei puutkaan, mutta selkeitä muutoksia akustiseen sointiin ja resonointiin sillä kyllä saa.
 
von spets
18.02.2016 08:23:50
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Seba: Älä usko, mutta tekee se, uskoit tai et.
Sähköiseen sointiin asti tuo ei ihan kamalasti vaikuta, kuten ei puutkaan, mutta selkeitä muutoksia akustiseen sointiin ja resonointiin sillä kyllä saa.

 
Näin se on. Olen testannut omiin sähkökitaroihin ja muutoksia tulee. Ja parempaan suuntaan.
 
www.facebook.com/thebadcaseband
« edellinen sivu | seuraava sivu »
1 2 3 4 556 57 58 59 60 61

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «