Muusikoiden.net
24.04.2024
 

Tietokoneet ja musiikkiohjelmat »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: WIN7 (64bit), cubase 7 ja 2 kpl BFC2000 ahdistaa..
1
AcLAc
03.09.2014 20:29:27
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

HEI. Onko cubasemiehillä kokemusta behringerin BFC2000 kontrollereista? Yhden kanssa pärjää, mutta toisen lisääminen on todella raastavaa cubase7:ssa. Olen kokeillut kaikkea ja aina kontrollerit on rinnakkain, eli ohjaavat tai ohjautuvat samaan aikaan. Cubasen remote devices Mackie control ei taida osata 8 kanavaa enempää.. ku ei löydy mitään lisä- asetuksia?
 
Jos joku on saanut 2 kpl B-controlleria toimimaan kimpassa cubasen alla, niin kerro ihmeessä, miten onnistuit.. palkkio luvassa!
 
Minä kuljen, Herra ohjaa!
-Q-
03.09.2014 22:47:13
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Ei kyllä ole Behkusta kokemusta, mutta tuli ekana mieleen että se toinen kontrolleri pitäisi saada lähettämään/kuuntelemaan kanavia 1-8 ja toinen 9-16. Olisko siinä joku Bank change -vaihtoehto?
 
AcLAc
04.09.2014 00:36:00
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

-Q-: Ei kyllä ole Behkusta kokemusta, mutta tuli ekana mieleen että se toinen kontrolleri pitäisi saada lähettämään/kuuntelemaan kanavia 1-8 ja toinen 9-16. Olisko siinä joku Bank change -vaihtoehto?
 
Hmm, joo! Kaikkien oppaiden suosimassa Cubasen Remote Devicesin Mackie Control- tilassa ei ole tuota toimintoa, mutta Generic Remotessa on... eilen en saanut Generic Remotella mitään aikaan, mutta tänään jotain sentään.
 
Eli edistystä! Ensimmäinen B-controller USB:lla kiinni ja toimii U1- tilassa... sitä ohjaan Cubasen Mackie Controlia käyttäen. Toinen Midillä äänikorttiin, S3 tila ja Cubasesta ohjaus Generic remotella niin, että kanavat 9-16 valittu.
 
Mutta... Cubasen MixConsole sotkee nyt tämän homman totaalisesti. Jos minulla on VST- connections- inputteja käytössä esim.2, niin MixConsole pitää niitä mikserin vasemmassa laidassa ja??? vaikka en pitäisi niitä edes näkyvillä(visibility off), niin Generic Remote laskee ne mukaan... tästä aiheutuu se, että B-contr1. ohjaa kanavia 1-8, mutta B-contr2. ohjaa 7-14? Tähän luulisi löytyvän joku ratkaisu :)
 
Minä kuljen, Herra ohjaa!
AcLAc
22.09.2014 23:30:57
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Pääsin sopivaan lopputulokseen ja vastaan nyt itselleni... vieläpä englanniksi, kun en jaksa alkaa kääntämään. Jospa tästä voisi olla jollekin jotain apua.
 
HEUREKA!!!
 
1. BCF2000 (extended USB- Mackie mode, ID1) via USB to my PC.
2. BCF2000 (extended MIDI- Mackie mode, ID2) via MIDI to my audio interface.
 
Cubase: Mackie Control (i/o with midi)+ Mackie Control2 (i/o with USB).
 
Minä kuljen, Herra ohjaa!
« edellinen sivu | seuraava sivu »
1

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «