Tohtori Flang 28.01.2007 21:11:45 | |
---|
Nine Lives on ollut työn alla. "Pictures at Eleven" ja "Principle of Moments" vakuuttaa täysin, "Shaken 'n' Stirred" jätti ensikuulemalla aika oudon maun ja "Dreamland" kolahti heti. "Teeskentelin monta vuotta pitäväni jazzista. Maksoin kovan hinnan." -Lemmy |
Musta Arkipyhä 11.07.2008 19:49:10 (muokattu 11.07.2008 19:50:14) | |
---|
Pahus.Vaimoke hankki Plantin ja Alison Kraussin Raising sand -levyn ja totesi sen olevan "outoa musiikkia". Vanhana edelleen motivoituneena Zeppelin-fanina aloin pyörittää levyä ja sehän on oikeasti hyvä. Jääräpäisestä ja omituisesta periaatteesta johtuen vierastan levyjä joilla artistit esittävät muiden biisejä ,mutta tässä on kyllä sovitus- ja soittopuoli niin mielenkiintoisesti kasassa ,että valehtelisin jos sanoisin etten pidä tästä.Paikoitellen aika minimalistisen kuuloista kamaa joka vaatii keskittymistä auetakseen.Tai ainakin minulle vaati vaan kylläpä se kannatti. Tässä olis muuten biisejä joita Kari Tapion pitäisi oikeasti vetää sen iskelmähutun sijaan :-) "I'm a free spirit baby - olen ilmainen väkevä alkoholijuoma,vauva" |
Jokapaikanapina 15.02.2010 14:39:24 | |
---|
|
kanisteri 15.02.2010 18:40:36 | |
---|
|
Tympee Huttunen 15.02.2010 18:48:56 | |
---|
|
SaOk 16.02.2010 00:22:14 (muokattu 16.02.2010 00:23:25) | |
---|
Erittäin paljon odotan myös tulevaa julkasua. Dreamlandistä asti meno on vain parantunut joka albumilla ja todellakin 2000-luvun parhaita levyjä ovat olleet kaikki. |
HaloOfFlies 26.03.2010 23:02:24 (muokattu 26.03.2010 23:10:31) | |
---|
Plant sitten kasasi vanhan bändinsä uudestaan. Enkä puhu nyt Zeppelinistä vaan Band Of Joysta. Eikö myös Bonham tullut alunperin tuosta samasta yhtyeestä? http://www.roadrunnerrecords.com/bl … ?mode=Article&newsitemID=137458 Jotenkin minusta tämä tuntuu vähän oudolle, että Plant ei suostu laulamaan Zeppelinissä, mutta herättää sitten kuitenkin mielellään henkiin yhtyeen, josta siirtyi Led Zeppelinin vokalistiksi. Mutta saahan hän tehdä mitä haluaa, on Plantilla siihen oikeus. Suomalainen sössii aina S.M.A.K.-jäsen #5 |
Salaud 26.03.2010 23:32:07 | |
---|
danny: Jotenkin minusta tämä tuntuu vähän oudolle, että Plant ei suostu laulamaan Zeppelinissä, mutta herättää sitten kuitenkin mielellään henkiin yhtyeen, josta siirtyi Led Zeppelinin vokalistiksi. Ihanko oikeasti tämä tuntuu sinusta oudolta? - I feel like an astronaut in a submarine - |
HaloOfFlies 26.03.2010 23:37:09 | |
---|
Salaud: Ihanko oikeasti tämä tuntuu sinusta oudolta? No ehkä vähän aluksi ihmettelin moista. Mutta kyllä se ihmetys siitä sitten laantui. Suomalainen sössii aina S.M.A.K.-jäsen #5 |
Jyrken 27.03.2010 11:44:24 | |
---|
Hieno hieno juttu. Tulisivatpa tänne päin joskus. Levyä odottelen innolla kanssa. if you mostly play metallica get kirk hammets signature dunlop wahh pedal |
mlehtinen 27.03.2010 11:53:21 | |
---|
danny: No ehkä vähän aluksi ihmettelin moista. Mutta kyllä se ihmetys siitä sitten laantui. Onhan se Zeppelinin uudelleen kokoaminen vähän vaikeaa. Tosin en tiedä onko Band Of Joynkaan jäsenet kaikki hengissä... "Can they do it? Fuck yeah, they're the E Street Band!" |
StJerky 29.03.2010 14:29:25 (muokattu 29.03.2010 14:29:50) | |
---|
Heh. Muistan kun olin Barcelonassa vuonna 88 ja kioskilla näin jonkun musiikkilehden jossa väitettiin että Zeppelin reunion on tulossa. Eipä ole 22 vuoteen tullut, paitsi pari keikkaa. Silloinkin muuten tuntui, että onko se vähän liian myöhäistä... |
kanisteri 29.03.2010 20:55:59 | |
---|
StJerky: Heh. Muistan kun olin Barcelonassa vuonna 88 ja kioskilla näin jonkun musiikkilehden jossa väitettiin että Zeppelin reunion on tulossa. Eipä ole 22 vuoteen tullut, paitsi pari keikkaa. Silloinkin muuten tuntui, että onko se vähän liian myöhäistä... Oiskohan näkemäsi juttu viitanut siihen Atlantic Recordsin 40-vuotisjuhlaesiintymiseen. Se taisi olla 1988. |
Numb 02.09.2014 14:45:27 | |
---|
|
Ehkä olen wanha tyhmä jääräpäinen kusipää mutta jos kerran Plant haluaa vetää Zeppelinin biisejä livenä niin miksi niitä ei haluta/voida/jakseta (tarpeeton yliviivataan) soittaa niinkuin pitääkin? Nyt (kuunneltuani juutuupista ja pari buuttia viime vuosilta) esim. Black Dog ja Rock'n Roll vedetään niin "ufo-tyylillä" (siis folk yms. vastaavalla) ettei niitä edes tunnista ennenkuin kuulee ensimmäisen säkeistön lyriikat... Miksi sovitukset on pitänyt väkisinkin(?) muuttaa niin oudoiksi? Onko Plant jo niin "rajoittunut" äänellisesti nykyisin ettei edes halua laulaa niitä Zeppelin-tyylisesti (olisi edes särösoundinen kitara mukana)? Tietysti artistilla on artistin vapaus vetää noita vaikka nokkahuilun säestyksellä mutta jotain rajaa pitäisi olla... Ja olenko ainut täällä joka haluaisi Plantin pysyttelevän kokonaan soolomatskussaan keikoilla jos kerran Zeppelin-matskua ei haluta soittaa sillä oikealla ainoalla Zeppelin-tyylillä niinkuin pitäisi... Toivottavasti kukaan ei vedä hernettä nenäänsä tästä;). Ei ollut tarkoitus provota millään lailla. Ihmetellä vain. |
Musta Arkipyhä 02.09.2014 15:22:42 | |
---|
Regalis Apertura: Ehkä olen wanha tyhmä jääräpäinen kusipää mutta jos kerran Plant haluaa vetää Zeppelinin biisejä livenä niin miksi niitä ei haluta/voida/jakseta (tarpeeton yliviivataan) soittaa niinkuin pitääkin? Nyt (kuunneltuani juutuupista ja pari buuttia viime vuosilta) esim. Black Dog ja Rock'n Roll vedetään niin "ufo-tyylillä" (siis folk yms. vastaavalla) ettei niitä edes tunnista ennenkuin kuulee ensimmäisen säkeistön lyriikat... Miksi sovitukset on pitänyt väkisinkin(?) muuttaa niin oudoiksi? Onko Plant jo niin "rajoittunut" äänellisesti nykyisin ettei edes halua laulaa niitä Zeppelin-tyylisesti (olisi edes särösoundinen kitara mukana)? No jo miehen soolouran alusta asti on sitä seuranneille ollut selvää ,että Plant haluaa tehdä selkeän pesäeron Zeppelinin ja soolouransa välillä. En ihmettele yhtään ,että Zeppelin-biisit sovitetaan täysin erilaiseksi ,koska se on miehen haastatteluissa antamien kommenttien valossa täysin odotettavaa. Aivan soolouransa alussahan mies ei edes suostunut esittämään Zeppelinin biisejä. Tätä asiaa miehen elämänkerta minusta valottaa aikas mukavasti. "I'm a free spirit baby - olen ilmainen väkevä alkoholijuoma,vauva" |
PJS 02.09.2014 15:44:31 | |
---|
Miks ihmeessä Led Zeppelin covereita pitäis esittää samalla tavalla tai edes sinne päin kuin Zeppelin niitä itse soitti? Eihän sellaisessa jäjittelyssä ja apinoinnissa oo mitään artistista mielenkiintoa. Robert Plant, kuten muutkin Zeppelin hahmot on kuitenkin mun mielestä koko uransa ajan olleet nimenomaan uusia latuja tallaavia artisteja sen sijaan et olisivat jämähtäneet toistamaan uransa alkuvaiheiden hittejä sellasella cover-bilebändi mentaliteetilla. Sen mä taas ymmärrän ihan hyvinkin, että niitä omia Zeppelin aikaisia biisejä on edelleen kiva soittaa. Mut varmasti plantista itsestäänkin tuntuis vähän haudalle kusemiselta jos lähtis hakemaan samaa saundii ja meininkii ku aikanaan. Jos haluu kuunnella Led Zeppeliniä, ni aina voi kuunnella Led Zeppeliniä. "Constantly choosing the lesser of two evils is still choosing evil." |
Regalis Apertura 02.09.2014 18:45:25 | |
---|
Niin Zeppeliniähän voi aina kuunnella levyltä. Niinhän se on tehtävä koska Led Zeppeliniä ei ole enää olemassa... Ehkäpä minuun iskostui ne "pyhät" alkuperäiset sovitukset koska olin kuullut ne sellaisina teini-ikäisestä lähtien;)? Mutta minusta Plant voisi edes vähän kunnioittaa menneisyyttään ja muistaa wanhempaakin fanisukupolvea edes jotenkin. Ja se voitaisi tehdä niin että käsitellään Zeppelin-klassikoita kunnioituksella eli soittaa ne niinkuin ne alunperinkin oli tarkoitettu. Pyydänkö liikaa? Ehkäpä. Ongelmana taitaa olla se että olenkin enemmän Zeppelin kuin Plant-fani. Enemmän rokki kuin folk-fani. Mutta diggaan Plantin soolotuotantoakin (etenkin vanhempaa sellaista joka ei ollut niin folkia/ambientia/alternativeä vai miksi tätä musaa kutsuisi). |
Marlowe 02.09.2014 18:56:53 | |
---|
Olin kuuntelemassa Plantia viime kesänä Tallinnassa ja tykkäsin kyllä keikasta. Minusta on ihan vaan ymmärrettävää, ettei vanhoja Led Zeppelin -klassikoita vedetä ihan samalla tavalla kuin ennen, koska nykyisen bändin kokoonpano on muutenkin folkimpi ja/tai etnompi, eikä vokaaliosuuksissakaan pystytä samaan kuin 1970-luvun alkupuolen kultaisina päivinä. Ja tyylikkäitä versioitahan nuo nykyiset ovat. Mieluummin niitä kuin yksi yhteen -soitettuja biisejä, joita ei kuitenkaan enää pystyttäisi soittamaan samalla tavalla kuin ennen muinoin. "Barry, Dick ja minä olemme tulleet siihen tulokseen, että vakavasti otettavalla ihmisellä täytyy olla... vähintään viisisataa levyä" (Nick Hornby: Uskollinen äänentoisto) |
Regalis Apertura 02.09.2014 22:49:05 | |
---|
Sen verran vielä että jos kerran ei haluta vetää yks yhteen niin miksi vedetään tavallaan "överiksi" ettei biisiä edes kunnolla tunnista (kunnes laulu alkaa)... Huonoimmat uudelleen sovitetuista "covereista" (mitkä kuulin joku aika sitten parilta buutsilta) oli kyllä Nobody's Fault But Mine ja When The Levee Breaks. Ei niin mitään potkua ja alkuperäistä henkeäkään havaittavissa. Kyllähän Strange Sensationin tyypit osaa soittaa ei siinä mitään mutta se toteutus... Harmi sinänsä että itselle tärkeimmät klassikot on nykyisin muokattu lähes tuntemattomiksi:(. No lopetan tämän avautumisen tähän enkä vaivaa lautalaisia turhaan asiasta mille ei mahda kukaan täällä kuitenkaan mitään;)... |