Muusikoiden.net
18.04.2024
 

Kitarat: kitarakamat »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: Boss TU-3/yliherkkyys häiriösignaaleille?
1
zedder
01.09.2014 09:05:56
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Boss TU-3 heittäytyi leikkisäksi: Kaivaa näyttöön G:n jostakin vaikkei mitään ole soitettukaan, riittää että on "yhteys auki" kitaran mikrofoniin. Sama käyttääkö muuntajaa tai patteria, langatonta tai piuhaa. Ei kuitenkaan tule häiriöääntä bypass -liitännästä pihalle, eli mitään ääntä ei ole oikeasti olemassa. Huonekin on melkoisen hiljainen. Mittari näyttää kaikesta huolimatta vireystilan oikein kun jotakin kieltä rämpäyttää eli silloin kun oikea signaali ylittää laitteen keksimän häiriösignaalin, kapine siis "toimii" yhä kaikesta huolimatta.
 
Ilmiö on kuitenkin uusi ja häiritsevä. Pedaalilautaan tai sen kytkentöihin ei ole tehty muutoksia ja kaapelitkin on vaihdettu testauksen yhteydessä.
 
Onkohan Boss TU-3 kenties ihan laitemallina liian herkkä häiriösignaaleille, eli onko kyseessä vika vai "ominaisuus"?
 
Jokaisella on oikeus kieltäytyä aikuisten kitaroista.
SammyH
01.09.2014 09:32:52
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Pääsetkö testaamaan passiivimikeillä, tekeekö saman?
 
zedder
01.09.2014 09:38:08
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

SammyH: Pääsetkö testaamaan passiivimikeillä, tekeekö saman?
 
Kyllä tekee, sama onko käytössä EMG vai SD, useilla kitaroilla tuli testattua.
 
Se kylläkin vaikuttaa hiukan että onko kitaroissa käytössä kaulamikki vai tallamikki, eli tallamikillä tulee G:tä vaikka pitäisi kielet kädellä dempattuna.
 
Jokaisella on oikeus kieltäytyä aikuisten kitaroista.
novo
01.09.2014 09:53:54
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

zedder: Kyllä tekee, sama onko käytössä EMG vai SD, useilla kitaroilla tuli testattua.
 
Se kylläkin vaikuttaa hiukan että onko kitaroissa käytössä kaulamikki vai tallamikki, eli tallamikillä tulee G:tä vaikka pitäisi kielet kädellä dempattuna.

 
Kaulamikillä virittämisen väitetään olevan parempi ratkasu muutennii tarkkuuven puolesta.
 
Landstr: "En kuitenkaan osaa selittää asioita niin, että ne tuntuisivat järkeviltä, joten annan olla." vvaltsu:"Mä teen koko loman duunia ja luen siinä samalla kolmeen syksyn YO-kokeeseen. Kun on selkärankaa ja kanttia, niin.."
Tinippa84
01.09.2014 19:18:39 (muokattu 01.09.2014 19:19:01)
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

zedder: Boss TU-3 heittäytyi leikkisäksi: Kaivaa näyttöön G:n jostakin vaikkei mitään ole soitettukaan, riittää että on "yhteys auki" kitaran mikrofoniin.
 
Mulla samankaltaista. Valot vilkkuu kun sirkuksessa. Viritystilanteessa toimii moitteetta.
 
Offtopikkina vielä, että taannoin huomasin laitteen vaikuttavan negatiivisesti saundiin, jos on signaalitiellä. Kannattaa tsekkailla vaikutuksia laitteen kanssa ja ilman.
 
Laulava Kylätohtori
01.09.2014 19:34:13 (muokattu 01.09.2014 19:34:45)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Tinippa84: Offtopikkina vielä, että taannoin huomasin laitteen vaikuttavan negatiivisesti saundiin, jos on signaalitiellä. Kannattaa tsekkailla vaikutuksia laitteen kanssa ja ilman.
 
Tarkoitatko bufferia? Itse olen samaa mieltä - tosin en pidä mistään muustakaan bufferista signaaliketjussa...
 
Believe what you want, it doesn't mean you're right...
Tinippa84
01.09.2014 20:22:58
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Laulava Kylätohtori: Tarkoitatko bufferia? Itse olen samaa mieltä - tosin en pidä mistään muustakaan bufferista signaaliketjussa...
 
Entiiä... Söi alapäätä ja dynamikkaa mun mielestä. Oli sitten ekana tai vimosena ketjussa. Bossin choruspedaali ei vaikuttanu mitenkään, vaikka eikös siinäkin bufferi ole (?)
Laitoin TU-3:n sitten Whammyn dry outista pelaamaan.
 
juki
03.09.2014 12:30:14 (muokattu 03.09.2014 12:31:52)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

zedder: Boss TU-3 heittäytyi leikkisäksi: Kaivaa näyttöön G:n jostakin vaikkei mitään ole soitettukaan, riittää että on "yhteys auki" kitaran mikrofoniin.
 
Kuulostaa siltä, että tuo poimii verkkohurinaa sisuksiinsa (50Hz ~ G) mikeistä tms. En tiedä filtteröikö se 'kitara' moodissa ollessaan (modes: Chromatic/Guitar/Bass) alimpia kaistoja pois, mutta jos se niin tekee niin tuosta voisi löytyä yksi ongelmankierto.
 
Tinippa84: Entiiä... Söi alapäätä ja dynamikkaa mun mielestä. Oli sitten ekana tai vimosena ketjussa. Bossin choruspedaali ei vaikuttanu mitenkään, vaikka eikös siinäkin bufferi ole (?)
Laitoin TU-3:n sitten Whammyn dry outista pelaamaan.

 
Se on se Bossin TU-3:seen 'paranneltu' bufferi. ;)
 
Ei se taito vaan se tatsi! Ja SOUNDI!
zedder
03.09.2014 14:11:42
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

juki: Kuulostaa siltä, että tuo poimii verkkohurinaa sisuksiinsa (50Hz ~ G) mikeistä tms. En tiedä filtteröikö se 'kitara' moodissa ollessaan (modes: Chromatic/Guitar/Bass) alimpia kaistoja pois, mutta jos se niin tekee niin tuosta voisi löytyä yksi ongelmankierto.
 
Tuo G=50 Hz vaikuttaa loogiselta selitykseltä... Ilmeisesti jokin uusi häiriölähde on ilmaantunut huoneen sähköihin, pitänee tutkiskella tarkemmin.
 
Jokaisella on oikeus kieltäytyä aikuisten kitaroista.
Tinippa84
04.09.2014 07:29:34
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

juki: Se on se Bossin TU-3:seen 'paranneltu' bufferi. ;)
 
Siinä on onnistuttu hienosti!
 
« edellinen sivu | seuraava sivu »
1

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «