Muusikoiden.net
20.04.2024
 

Musiikkibisnes »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: "Graafikkotietokanta" Mnetiin?
1 2 3 4
Fortune
20.05.2004 15:15:21 (muokattu 20.05.2004 15:28:06)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Kannattaisiko tänne Mnetiin pistää pystyyn jokin tietokanta kansitaiteilijoista ja graafikoista, jotka tekevät bändigrafiikkaa?

Jokainen voisi kirjoittaa vapaamuotoisen kuvauksen siitä, mitä tekee (musiikkigenret, tekniikat, pelkkää taidetta vai myös taittoa jne.), millä hinnoilla jne.

Ehkäpä näytteitä voisi myös ympätä mukaan, jollei kotisivua ole linkitettäväksi.

Tällä tavoin nämä tärkeät kontaktit eivät valuisi keskustelupalstalla näkymättömiin ja demoja/keikkajulisteita yms. tehdessä kontakteja löytyisi helposti.

Mielestäni tämä palvelisi kaikkia mainiosti, bändit saisivat laadukasta visuaalista ilmettä (tärkeämpi juttu kuin moni ajatteleekaan, hyvä musiikki pakattuna kökköihin kansiin ei välttämättä ole hyvä yhdistelmä) ja taiteilijat portfoliontäytettä ja ehkäpä rahaakin.
 
Mod. huom: Laitettiin toistaiseksi pysyväksi. Tehdään tästä FAQ, jos tulee kannatusta ja sisältöä..
 
kivi
20.05.2004 15:34:22 (muokattu 20.05.2004 21:12:36)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Hyvä idea.
 
Hyvä idea on, joo. Mä puolestani teen noita kuvitus- ja kansitöitä päätyökseni, ja heti kun levynkansien suunnitteluun varattu budjetti on 500-1000 euron luokkaa (sis. Jewel box, 4p booklet, inlay, label), saa ottaa yhteyttä.
 
En ota vastaan kuin sellaisia keikkoja, jotka minua kiinnostavat, ja tilaajan pitää haluta työ mieluummin minulta kuin joltakulta keneltätahansa. Ehdot ovat siis tiukat, eikä tarvitse kuvitella, että työ toteutettaisiin huonosti euronmerkit silmissä kiiluen. Sanon heti, jos ei kiinnosta, tai jos uskon jonkun muun hoitavan homman paremmin.
 
Valokuvat eri muodoissaan, grafiikka, eri maalaustekniikat, typografia ja kuvien muokkaus ovat työvälineitä, joita käytän sikäli kuin kansi-idean paras mahdollinen toteutus vaatii. Kuuntelen tilaajan ideoita, ja ensimmäinen korjaus on maksuton. Hoidan myös neuvottelut asiakkaan valitseman filmitulostamon ja painon kanssa.
 
Reilu peli:-D
 
"This is nothing to me! Nothing! Just a hobby! I could be basking in the sun in Florida!"
(Handsome Dick Manitoba)    
Unworthy Knight
20.05.2004 23:27:01 (muokattu 21.05.2004 13:58:46)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Juuh, Minä myös hyppään listan jatkoksi.
Eli media-assistentti opiskelija toinen vuosi opiskelua takana.
 
Olen painottanut raskaasti kuvapuoleen ja koulukauden aikana minulla on käytössä koulun ammattilaiskalustoa ja ohjelmia.
Photari on myös hankinnan alla omalle koneelle (tällihetkellä pari muuta softaa ajaa sen virkaa).
 
Valokuvas ja tussityöt kuuluvat myös vahvuuksiin.
 
Demot ja omakustanteet teen mieluusti ilmaiseksi.
 
Suuremmat projektit eivät vielä houkuttele. Eli kokemusta olen lisää hakemassa, muutaman aiemmin tekemäni kannen lisäksi.
 
Myös keikkajulisteita ja logoja olen tehnyt ja kiinnostaa tehdä lisää.
 
EDiT: Selvitin väsyneen mielen ajatukset nyt Suomeksi.
 
Snow covers my frozen corpse/ Ice creates my final coffin/ Wind Screams my Funeral sermon/ Darling here I come/My own Reaper
aikavaikea
21.05.2004 07:51:57
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

...media-assistentti opiskelia toinen vuosi opiskelua takana.
 
Olen painosttanut raskaasti kuva puoleen... hankinnanalla omallae koneelle (tällähetkellä pari muuta softaa ajaa sen virkaa)...

 
Anteeksi off-topic jo etukäteen, mutta tällainen "mainos" tuskin ketään saa kiinnostumaan. Paitsi jos todellakin keskittyy vain siihen "kuva puoleen". Tekstipuolessa olisi hiukan hakemista vielä.
 
Tahattomasti aiheen vierestä keskustelija sekä vahingossa tosikko.
Fortune
21.05.2004 09:42:34
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Juuh, Minä myös hyppään listan jatkoksi.
Eli media-assistentti opiskelia toinen vuosi opiskelua takana.
 
Olen painosttanut raskaasti kuva puoleen ja koulukauden aikana minulla on käytössä koulun ammattilaiskalustoa ja ohjelmia.

 
Huomaa vain, että koululisensseillä ei saa tehdä töitä, joista saa palkkaa.
 
Unworthy Knight
21.05.2004 14:05:05 (muokattu 21.05.2004 14:08:24)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Huomaa vain, että koululisensseillä ei saa tehdä töitä, joista saa palkkaa.
 
Enpä moista ole halunnutkaan. Ainut korvaus joka olisin kiinnostunut saamaan, on yksi oma kappale lopullisesta printistä.
 
Snow covers my frozen corpse/ Ice creates my final coffin/ Wind Screams my Funeral sermon/ Darling here I come/My own Reaper
SamPpaa
21.05.2004 23:17:19 (muokattu 01.10.2006 18:07:25)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Pitää mainostaa vähän kaverin mainostoimistoa. Kannet ja julisteet yms. tulee ammattitaidolla!
 
edit: nykyään kaveri on duunissa täällä http://www.semio.fi
 
Rock'n roll will never die!!!
Johtaja
22.05.2004 02:54:53
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

http://www.arthor.fi/
 
Tukenut Mnetin toimintaa mainostamalla sivuilla, joten mainostetaan vielä vähän lisää. Sivuilta löytyy referenssejä levynkansista.
 
bedlam
26.05.2004 11:30:41 (muokattu 16.12.2004 12:57:40)
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Jeh, tätä saa myös heittää maililla jos kiinnostaapi.
 
http://www.bedlam13.cjb.net
 
Päätyökseni teen mainostoimistossa lähinnä yritysmainontaa, mutta päivätyön ohella tuollainen siihen verrattuna "vapaampi" taiteilu kiinnostaa kovasti, siitä sivuillani esimerkkejä.
 
http://www.mikseri.net/kiasma
Jucciz
03.06.2004 11:02:16
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Hoidan myös neuvottelut asiakkaan valitseman filmitulostamon ja painon kanssa.
 
Reilu peli:-D

 
Luin että "panimon kanssa". Se se vasta olisi reilu peli.
 
Juodaan piimää, tullaan viisaammiksi näin.
kivi
05.06.2004 05:12:48 (muokattu 05.06.2004 05:13:30)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Luin että "panimon kanssa". Se se vasta olisi reilu peli.
 
Saahan siihen tarjouspyyntökyselyyn sisällyttää mitä lafkoja vaan. Kyllä mä ne tarjouspyynnöt lähetän, kun rahasta sovitaan.
 
Käsittääkseni kumminkin on niin, että jos bändinne haluaa oman oluen, pitää PUP:lta (Pirkanmaan Uusi Panimo tekee kai eniten noita spesiaalikaljoja) tilata koko lava. Mutta äkkiähän se menee. Eikun etikettejä suunnittelemaan...
 
"This is nothing to me! Nothing! Just a hobby! I could be basking in the sun in Florida!"
(Handsome Dick Manitoba)    
helinkopteri
18.06.2004 14:22:37
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Kannan oman korteni kekoon.
 
Ammattini on valokuvaaja joten bändikuvauksista saa ottaa yhteyttä.
Taitto, kuvankäsittely yms onnistuvat myös joten keikkajulisteet, levynkannet sun muut painovalmiit tuotteet onnistuvat kauttani varmasti.
 
Raha-asioista pääsemme varmasti sopuun.
Euronkuvat eivät bändihommissa kiilu silmissä.
 
Hei, alkuperänen troopperi on paras troopperi, ja sitte toisiks paras troopperi on joku maidenin vanha live-troopperi. Ja se Sentencedin troopperi on sitte se huonoin troopperi.. -Finnish Rhyacophila
Bee-äf
02.07.2004 00:02:45 (muokattu 02.07.2004 00:05:09)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Jepp,
Mun leipälajini ja -työni on lähinnä nettileiskat, bannerit, Flash ym., mutta olen tehnyt vuosien varrella myös melko isoja printtijuttuja, filmigrafiikkaa, multimediaa jne.
 
Kotisivuja ei nyt ole, mutta pistän tähän jos suutari saa aikaiseksi.
Jos referenssit kiinnostaa niin pistäkää pikaviestiä niin voin ainakin nettilinkkejä ja esimerkkejä projekteista panna.
No onhan tuossa tuo avatar ;)
 
Aika on minulla välillä kortilla, mutta teen mielelläni mielenkiintoisia juttuja. Ilmaiseksi en myöskään mitään tee, tavallisilla free-taksoilla kuitenkin ja rivakasti.
 
fmcruelty
09.07.2004 09:23:40
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Itse myöskin vääntelen erittäin mielelläni... Viimeisimmän tuotteen voi tsekata tosta:
http://www.lastnightmare.net/download/miseria_cover.jpg
 
En vielä toistaseksi, suuresti mainosta itseäni ja tekemisiäni, mutta yhteyttä saapi ottaa mikäli taiteilijaa tarvitsee. Helpoimmin luonnistuu juuri rock- ja metalhenkiset tuotteet. Niin ja 7 vuoden kokemuksella.
 
Stay on the road, Beware the moonlight
J.L
01.08.2004 11:46:51 (muokattu 09.02.2006 13:42:07)
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Moro, pistämpäs itekkin tähän viestiä.
 
Eli teen harrastepohjalta nettisivuja, levynkansia, keikkajulisteita, tarroja, paitoja, ihan mitä vain tarvitset. Toiminta on tähän asti ollut metallimusiikin saralla, mutta ei rajoitu siihen kuitenkaan. Minulta hoituu FLASH, HTML, ASP, PHP, MySQL ja kuvankäsittely PhotoShopilla.
 
Lähitulevaisuuden kykyjen kehittämisessä on luvassa lisää php- ja Flash-osaamista. Jos tarvitset saittia, kantta tai muuta, ota ihmeessä yhteyttä minuun. Hinnat ovat ainaki maahanpoljettuja muihin verrattuna.
 
Saittini löytyy täältä:
http://www.grovecreations.net
 
EDIT: Linkki korjattu
 
Hullua mättyä, perkele. Sethery
Edward
09.08.2004 14:33:26
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Lisätään nyt sitten meikäläinenkin tänne.
Eli kaikennäköinen graafinen suunnittelu onnistuu, bookletit, julisteet, mitä vain keksitte. Adobe ja Jascin ohjelmistot käytössä, +valokuvaus. TamKin visuaalisessa suunnitelussa olisi opiskelupaikka tarjolla ensi vuonna, jahka saan kansalaisvelvollisuuteni ensin suoritettua:).
 
Ja rahaa en paljoa pyydä. Sanotaan, että vaikka yhden levyn kannet kokonaisuudessaan(booklet, cd, boxin tausta) 50€. Julisteista vielä vähemmän, vaikka 20€. Tulostukset ja painatukset saatte kyllä sitten itse hoitaa, niihin eivät vermeet riitä. Toisin sanoen pistän valmiit kuvat vaikka cd:lle, jonka sitten heitätte painatusfirmalle tai ties minne haluattekaan.
 
Pitäisi varmaan ne omat sivut laittaa pystyy, niin saa sitten koko kansa nähdä digiportfolion.
 
I'm just asking - Olen vain persekuningas
kunnasja
26.10.2004 03:03:56
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Ilmoittaudun listalle.
 
Teen harrastuspohjalta satunnaisesti ja sekalaisesti, etupäässä logoja ja salibändymaskeja. Logoista on tullut palkintomuotoista meriittiäkin joskus. Kansitaidekin voisi syntyä, jos inspiraatio iskee.
 
Noita maskeja olen ajatellut ruveta tekemään sen mukaan kun vaan tilauksia tulee. Tietokonepohjaisena syntyvät, eli ovat sikäli tarkempia kuin maaliruiskulla tehdyt.
 
Pikaviestiä tulemaan jos on tarvetta.
 
Visit http://www.helionprog.com - download http://www.helionprog.com/audio/Helion-GodofFire.mp3
MC JayD
26.10.2004 06:05:11 (muokattu 10.11.2004 15:37:54)
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Minä olen täysin kouluttamaton graafikko, ja keskivaikeasti puna-viher-sokea, mutta tältä kansankynttilältä löytyy innovatiivisuutta. Olen muutamat levynkannet suunnitellut, ja joitakin logoja. Palkkaa en ole vielä koskaan saanut, joten siitä puolesta en tiedä.
 
Suosittelisin bändejä laittamaan logotoivomuksensa tänne kilpuiluiksi, jolloin olisi mahdollisuus valita useammistaehdotuksista...
 
EDIT: Menin sitte voittamaan Satakuntalaisen Osakunnan järjestämän Joulukortin suunnittelukisan... Että kai sitä jonkimmoisia graafikkoja sitten ollaan...
 
Semmosta se sitte tahtoo olla, sano.
Varaani
01.12.2004 12:59:38
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

www.geckoworks.net
 
Tarttis vaan joskus jaksaa valmistella omatkin sitet...
 
wiljakainen
31.01.2005 17:02:41
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Kolmannen vuoden opiskelija, valmistuminen keväällä media-assistentiksi.
Kaikenlaista graafista työtä, taiteen tekoa myös jonkin verran takana. Bändit voivat kysellä esim. levynkansia. Ainakin kevääseen asti ammattitason ohjelmistot käytössä.
 
Töitä voi tarjota vapaasti sähköpostilla!
 
Huttu pois ja myssy päähän
« edellinen sivu | seuraava sivu »
1 2 3 4

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «