Muusikoiden.net
19.03.2024
 

Bassot »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: Mad Professor PCB Blueberry Bass Overdrive
1
okabass
01.09.2014 10:13:47
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Onkos tuosta kokemuksia? Hyvältä ainakin demot kuulostavat.
 
In porto perse vitulus est. Käännös: "Satamassa on vasikka".
J.Hollström
01.09.2014 10:31:15
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

okabass: Onkos tuosta kokemuksia? Hyvältä ainakin demot kuulostavat.
 
Mulla oli. En oikeen digannut. Liikaa gainia mulle. Loivimmillakin asetuksilla tuli vähän liikaa pörinää.
 
Tein joskus suoraan linjaan tämmösen demon laitteesta:
https://www.youtube.com/watch?v=rviPDPyfZqI
 
Kefiiri
01.09.2014 10:39:07
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

J.Hollström: Mulla oli. En oikeen digannut. Liikaa gainia mulle. Loivimmillakin asetuksilla tuli vähän liikaa pörinää.
 
Tein joskus suoraan linjaan tämmösen demon laitteesta:
https://www.youtube.com/watch?v=rviPDPyfZqI

 
Olisivatpa kaikki laitedemot noin havainnollisia! Loivien asetusten rutina oli mielestäni sopivan maltillista, ja keskiasetukset toivat sointiin käyttökelpoista särmää. Semmoista Jack Bruce-röhinää ei taida mistään spedusta löytyä, se vaatinee sitä päätesäröä.
 
En ole musiikin asiantuntija.
okabass
01.09.2014 15:04:52
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Ok. Kiitos tiedoista.
Gainia pystyy laskemaan ohittamalla yhden vastuksen IC:n takaisinkytkennästä. Saapi nähdä tarviiko.
 
In porto perse vitulus est. Käännös: "Satamassa on vasikka".
Saimou
05.09.2014 06:24:31
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

okabass: Ok. Kiitos tiedoista.
Gainia pystyy laskemaan ohittamalla yhden vastuksen IC:n takaisinkytkennästä. Saapi nähdä tarviiko.

 
Minulla on edelleen käytössä se alkuperäinen BJ:n BBBOD. Kokeilin myös Mad Professoria, mutte en tykännyt. Voi olla että gainin pudottaminen takaisinkytkentää muuttamalla tekee temput.
 
Boomer
05.09.2014 08:22:27
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

En viitti tehdä omaa aihetta toiselle purnukalle, joten tunkeilen tähän ketjuun.
 
Testasin Espoon F-musiikissa EBS Fuzzmoa, mutta ovela myyjä kysyi, josko kiinnostaisi testata myös EBS Sheehan Drivea. No mikäs tuossa, ja oli aika vaikuttava peli, imho. En ollut kuullut Sheehanin soittoa varmaan kymmeneen vuoteen, mutta heti tuli hänen soundi mieleen hyvällä tavalla. En ole siis fani, mutta tuumin, että tää vois toimia luomun ohella toisena perussoundina. Kysesssä on lievä särö, keskiäänikorostus, sekoitus clean:ia ja kompuraa perään.
 
Saatan käydä ostamassa testiin, onko muilla kokemuksia ko.purkista?
 
okabass
05.09.2014 09:08:31 (muokattu 05.09.2014 14:39:39)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Saimou: Minulla on edelleen käytössä se alkuperäinen BJ:n BBBOD. Kokeilin myös Mad Professoria, mutte en tykännyt. Voi olla että gainin pudottaminen takaisinkytkentää muuttamalla tekee temput.
 
Joo. Olen katsellut netistä, ja jostain kumman syystä näitä Mad Prof. ja Bearfoot-versioita on tosiaan muutettu alkuperäisestä. Jos tuo kytkis pitää paikkansa niin eipä tuossa MP- versiossa mitään kovin ihmeellistä ole. Ihan ok. mutta onhan se modattavissa. Mm. gainin laskeminen (nyt esim. IC:n gain pienimmillään 3) , epäsymmetrinen säröytyminen, diodityypin vaihto (germanium, schottky, mosfet) jne.
 
http://www.google.com/imgres?imgurl … AarvYDABA&tbm=isch&ved=0CBwQMygAMAA
 
In porto perse vitulus est. Käännös: "Satamassa on vasikka".
Vessajono
05.09.2014 14:19:33
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Boomer: Testasin Espoon F-musiikissa EBS Fuzzmoa, mutta ovela myyjä kysyi, josko kiinnostaisi testata myös EBS Sheehan Drivea. No mikäs tuossa, ja oli aika vaikuttava peli, imho. En ollut kuullut Sheehanin soittoa varmaan kymmeneen vuoteen, mutta heti tuli hänen soundi mieleen hyvällä tavalla. En ole siis fani, mutta tuumin, että tää vois toimia luomun ohella toisena perussoundina. Kysesssä on lievä särö, keskiäänikorostus, sekoitus clean:ia ja kompuraa perään.
 
Saatan käydä ostamassa testiin, onko muilla kokemuksia ko.purkista?

 
Ei oo mutta mua taas kuumottelis toi Fuzzmo aika pahasti. Jäikö minkälaiset fiilikset?
 
Leuka rintaan ja paskat housuissa kohti uusia pettymyksiä.
Boomer
05.09.2014 18:37:07
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Tykkäsin Fuzzmosta selkeästi enemmän kuin toisen kaupan toisesta Fuzzista pari päivää aiemmin, eli innosti kyllä soittamaan, mutta ei jääny kuitenkaan gas:iä siihen. En ole mikään Fuzz-ekspertti, ettei kannata ottaa tätä liian vakavasti.
 
Sheehanissa oli mulle hauskaa se, että yleensä tykkään kuulla enemmän puuta kuin kielten kilinää, mutta Sheehani toi musta metallisen klangin framille, mikä oli kivaa vaihtelua, samoin kompressio, jota oon yleensä karttanut.
 
okabass
09.09.2014 08:49:38 (muokattu 09.09.2014 13:20:58)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

J.Hollström: Mulla oli. En oikeen digannut. Liikaa gainia mulle. Loivimmillakin asetuksilla tuli vähän liikaa pörinää.
 
Minustakin liikaa gainia. Otin yhteyttä itse mestariin, Björn Juhliin, ja sain modausohjeet. Eli yksi vastus n. 2x suuremmaksi ja kaksi konkkaa pois. Täytyy ährätä illalla.
 
In porto perse vitulus est. Käännös: "Satamassa on vasikka".
okabass
04.10.2014 13:30:20
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

okabass: Minustakin liikaa gainia. Otin yhteyttä itse mestariin, Björn Juhliin, ja sain modausohjeet. Eli yksi vastus n. 2x suuremmaksi ja kaksi konkkaa pois. Täytyy ährätä illalla.
 
Tein nuo BJ modit ( gainia pienemmälle ja muutama konkka pois) ja sekä laitoin ( omasta päästä) epäsymmetriset germaniumdiodiklampit LEDien ja piidiodien tilalle. Rikulla oikein hyvä pieni lämpö/ muro gaini nollassa. Presarille vielä vähän liikaa gainia. Täytyy vielä laskea vahvistusta. Alkaa jo muistuttamaan alkuperäistä BJFE Mustikkaa.
Harmi, että mad professor on mennyt muokkaamaan erinomaista originaalikytkentää.
 
In porto perse vitulus est. Käännös: "Satamassa on vasikka".
« edellinen sivu | seuraava sivu »
1

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «