Aihe: Anonyymit GASiläiset pt.2
1 2 3 4 5170 171 172 173 174343 344 345 346 347
Attew
21.08.2014 13:46:10

Nyt alkaa gas laantumaan. Mielessä ei enää muuta kuin Tokaihin uudet mikit. Ja ehkä joku Tokain les paul vois olla kova sana Essin kaveriksi. Sen kanssa ihan rauhassa katselen kyllä...

Ens viikolla taidan kuitenkin ostaa Eleven rackiin expansion packin, mutta eihän alle 100 _ ostoksia lasketa gasittelun piiriin?
Päähän kohdistuva isku on opintojen äiti.
vvaltsu
21.08.2014 15:25:54
Viikko sitten halutti Mockingbird ja LP Standard, nyt Suhr Modern Pro ja Carvin JB200C. Mää kualen.
Life's too short to buy cheap gear.
ÄrGee
21.08.2014 15:33:02
Tähän Emg 56 & 66 nikkelikuorilla hnngh...
http://www.levytukku.fi/ibanez_rgit20fe-sbf
petteril
22.08.2014 10:27:51
Pakko oli saada (edes jotenkin) matchaava alakaappi '68 SF Bandmasterille. No löytyi Fenderin 4 x 10", eilen sitten treeneissä testasin. Hyvältä kuulosti.

Saattaa mennä myyntiin 2 x 12" jota olin käyttänyt... Wangsin (sinänsä tuhti) lastulevykaappi, jossa nyt vanha McKenzie + joku Eminence Legend.

Kun vaan ehtii, niin täytyy treeniksellä vertailla.

Kitaroita en olekaan ostanut vähään aikaan. Hyvä niin, koska nykyisillä pitäisi kaiken järjen mukaan pärjätä vaikka kuinka pitkään. Vaan ei niillä silti ikinä pärjää...
"A1 on the jukebox, nowhere on the chart.."
Muovinen
26.08.2014 21:25:18

GAS poukkoilee sisuksissa ympäriinsä, mutta tähtäin on vielä pielessä, eikä lukituksen arvoista kohdetta ole vielä täysin näkyvillä. Syna ja etusputkiläjä on jo kohta postissa ja kolme vahvaria on tulossa testiin. Huoh.
Gabe
26.08.2014 21:54:05
Muovinen: Syna ja etusputkiläjä on jo kohta postissa ja kolme vahvaria on tulossa testiin. Huoh.

Ei ole helppoa ei, pistähän sitten mietteitä kun saat tuntumaa putkiin. Mitä vahvistimia on tulossa?
Muovinen
26.08.2014 22:27:52 (muokattu 27.08.2014 23:51:07)

Gabe: Ei ole helppoa ei, pistähän sitten mietteitä kun saat tuntumaa putkiin. Mitä vahvistimia on tulossa?

Kotipitäjän pahimmalla kamarunkkarilla on kolme vahvaria myynnissä, kun oli mennyt ostamaan Swartin. Wanha Elk, Fender Blues Jr. Texas ja Bad Cat Cougar 5. Etukäteen Elk kiinnostaa eniten ja kiinan Bad Cat vähiten, mutta pitää ottaa korva käteen ja kuunnella. Jos ne ei pärjää Carlsbrolle tai eivät oo tarpeeksi erilaisia niin olokoon sitten.

edith: Fender vei ja Bad Cat vikisi. Elk oli paras hempeään näppäilyyn ja utuiseen tunnelmointiin, mutta en ole romantikko.
AngieRainbow
31.08.2014 14:01:15
Gabe: Kävin tuossa yhden tutun luona kyläilemässä ja kun tuli kitarakamat ja pedaalit puheeksi niin hän meinasi että menin oman laudan kanssa vähän perse edellä puuhun kootessani sitä samaan aikaan kun koko muu setti vielä haki lopullista muotoaan. Ilkeä ihminen kun on kyseessä löi minulle vielä fuzzin lainaan viikonlopuksi... ja kuulostipa maukkaalta kun väänsin Bad Catista kunnolla päätettä murolle ja löin siihen sitten päälle kunnon fuzzin.

Nyt fuzzi lähti ja jäin miettimään pitäisikö yksi sellainen nyt sitten kuitenkin hommata fiilistelyä varten. Hyi olkoon, sen tietää mihin se homma taas sitten lipeää. :(

Tuttusi puheissa on vinha perä. Olen itsekin pedaalien kanssa pelatessa huomannut, että ne tulee hankittua tiettyihin "tarpeisiin" tiettyjen laitteiden kanssa. Varsinkin kun olen vaihtanut vahvistinta/vahvistimia, niin myös pedaalilauta on mennyt uusiksi. Eihän ne vanhat purkit enää välttämättä palvele täysin uudessa kontekstissa. Olen myös huomannut, että tämän vuoksi ihan niitä lemppari pedaaleja ei kannata myydä turhan hätäisesti, vaikka niille ei juuri nyt olisi tarvetta.
What we've got here is... failure to communicate. Some men you just can't reach, so you get what we had here last week, which is the way he wants it. Well, he gets it! N' I don't like it any more than you men.
Gabe
02.09.2014 08:39:42 (muokattu 02.09.2014 08:40:02)
AngieRainbow: Tuttusi puheissa on vinha perä. Olen itsekin pedaalien kanssa pelatessa huomannut, että ne tulee hankittua tiettyihin "tarpeisiin" tiettyjen laitteiden kanssa. Varsinkin kun olen vaihtanut vahvistinta/vahvistimia, niin myös pedaalilauta on mennyt uusiksi. Eihän ne vanhat purkit enää välttämättä palvele täysin uudessa kontekstissa. Olen myös huomannut, että tämän vuoksi ihan niitä lemppari pedaaleja ei kannata myydä turhan hätäisesti, vaikka niille ei juuri nyt olisi tarvetta.

En väitä vastaan. Olen itsekin huomannut saman, etenkin säröt ovat tosi herkkiä muutoksille. Tai näin ainakin minusta tuntuu. Silloin kun kitara ja/tai vahvistin vaihtui joka toinen kuukausi meni myös lauta uudelleen mietintään ja lopulta turhauduin koko purkkirumbaan kun piti koko ajan juosta postissa eikä torikaan vetänyt. En ole muutenkaan mikään pedaalihirmu soitellessani vaan käytän mieluiten vahvistimen omaa säröä ja pelaan paljon kitaran säätimillä. Näin jälkeen päin ajateltuna olisi kuitenkin kannattanut edes pari laittaa jemmaan, fuzzi nyt etenkin. Ja nyt saattaa olla taas tarvetta jollekin OD:lle kun naapuriin muutti herkkäkorvainen asukki.
Vilpur1
02.09.2014 12:08:03
AngieRainbow: Tuttusi puheissa on vinha perä. Olen itsekin pedaalien kanssa pelatessa huomannut, että ne tulee hankittua tiettyihin "tarpeisiin" tiettyjen laitteiden kanssa. Varsinkin kun olen vaihtanut vahvistinta/vahvistimia, niin myös pedaalilauta on mennyt uusiksi. Eihän ne vanhat purkit enää välttämättä palvele täysin uudessa kontekstissa. Olen myös huomannut, että tämän vuoksi ihan niitä lemppari pedaaleja ei kannata myydä turhan hätäisesti, vaikka niille ei juuri nyt olisi tarvetta.

Näinhän se menee. Olishan se vähän tylsä jos joku efekti määtärittelis soundin riippumatta vahvistimesta jonka kanssa sitä käytetään. Kaikki kuulostais aina samalta :)
I got myself a Cadillac But I can't afford the gasoline
Jucciz
02.09.2014 12:14:16
Vilpur1: Näinhän se menee. Olishan se vähän tylsä jos joku efekti määtärittelis soundin riippumatta vahvistimesta jonka kanssa sitä käytetään. Kaikki kuulostais aina samalta :)

Big Muff täysillä? ;)
Jos kevyen musiikin nuotinkirjoitus ja komppilaput kiinnostavat, tutustu ihmeessä sivustooni: Lappu soimaan!
Checy
02.09.2014 17:40:28
Ei oo taas järkeä.. joku EVH kepukka kuumottaa jatkuvasti..välillä laantuu ja palaa sit pahempana takasin. Torilla olis Kramerin the 84 myynnissä, ja ihan kelpo hintaankin. Pysyvää helpotusta ei siis ole taaskaan tiedossa ennenkuin repäsee.
kekkuliheikki
02.09.2014 18:01:30
Checy: Ei oo taas järkeä.. joku EVH kepukka kuumottaa jatkuvasti..välillä laantuu ja palaa sit pahempana takasin. Torilla olis Kramerin the 84 myynnissä, ja ihan kelpo hintaankin. Pysyvää helpotusta ei siis ole taaskaan tiedossa ennenkuin repäsee.

Metsastat kunnon holy grail Barettaa vaan rauhassa. Sellainen 1983 vuoden latkamailakaulalla.

Minua on gasittanut sellainen vuosikaudet mutta niita ei loyda mistaan kohtuuhintaan.
En allekirjoita.
Checy
02.09.2014 18:10:09
kekkuliheikki: Metsastat kunnon holy grail Barettaa vaan rauhassa. Sellainen 1983 vuoden latkamailakaulalla.

Minua on gasittanut sellainen vuosikaudet mutta niita ei loyda mistaan kohtuuhintaan.

Joo, ehkä joku päivä löytyy Se Oikea. Onneks noi EVH stripedit on sen verran kalliita (mun mielestä), ettei ihan heräteostoksena voi tehdä :)
Vilpur1
03.09.2014 10:05:58
Jucciz: Big Muff täysillä? ;)

Parasta isolla P:llä!
I got myself a Cadillac But I can't afford the gasoline
Myrkky Nuoli
04.09.2014 14:17:13
Jucciz: Big Muff täysillä? ;)

Määrittelee samalla mitä voit soittaa ja miten :D
When in doubt, lower your expectations.
Jucciz
04.09.2014 19:34:25
Myrkky Nuoli: Määrittelee samalla mitä voit soittaa ja miten :D

Tunnetuimpia soundinparantajia etenkin täysillä, tyylilajista riippumatta.
Jos kevyen musiikin nuotinkirjoitus ja komppilaput kiinnostavat, tutustu ihmeessä sivustooni: Lappu soimaan!
Gabe
06.09.2014 10:24:04
Tuo AVRI tele aiheuttaa nyt kovasti päänvaivaa. Olen näköjään stratomiehiä eikä sillä tule oikein soiuteltua. Harmittaa kun noin helvetin hyvä kitara on niin vähäisellä käytöllä, mutta ei oikein raaskisi alkaa myymäänkään.
Joees
06.09.2014 11:07:06
Gabe: Tuo AVRI tele aiheuttaa nyt kovasti päänvaivaa. Olen näköjään stratomiehiä eikä sillä tule oikein soiuteltua. Harmittaa kun noin helvetin hyvä kitara on niin vähäisellä käytöllä, mutta ei oikein raaskisi alkaa myymäänkään.

Sit kun oot myynyt sen niin tulee taas se fiilis että olis kiva saada tele. Sen kuin pidät sen niin se on sit aina paikalla kun mieli tekee. Jos et oo parin vuoden päästä soitellut sillä kertaakaan niin sit voi olla aika funtsia sen myymistä.
Humina on mun särö ja feedback on mun laulaja.
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)