Aihe: Miten menee kama torilla kaupaksi? Käyttäjäkokemuksia
1 2 3 4 591 92 93 94 95444 445 446 447 448
Artist
29.08.2014 15:32:25
blues guitar: Itse olen kanssa tulkinnut nänä ilmoitukset onnen onkimisiksi, siilloin kun kyseistä tuotetta on ollut myynnissä kohtuuhintaan. Laittasvat ilmoitukseen jo suoraan että ostan jos saan ilmaiseksi. :D

Varmaan näinkin, mutta joskus myös ostoilmoitusta jättäessä on välillä käynyt niin, että tavaran myyjät tarjoavat "lähes vastaavaa" tuotetta "hyvään hintaan" ja sitten harmittaa kun ei kauppoja tule, vaikka ostoilmoituskin on. Jos on stratoa ostamassa niin eihän se tarkoita, että on ostamassa minkä tahansa straton mistä päin Suomea tahansa.

Itse olen käyttänyt ostoilmoituksia hakiessa joko jotain spesifiä kamaa, tai sitten sen verran väljällä kriteerillä jotain (esim. äärimuljutin) mitä ei ehkä muuten olisi löytynyt.

Kelpo kaupat sain myös tehtyä joskus vastaamalla ostoilmoitukseen, myynti-ilmoitusta en ollut jaksanut laittaa.
"They tell me, but I tell them, I do it my way and I always will"
PIM
05.09.2014 18:58:04
Helkkarin hyvin näyttäisi menevän tavara torilla kaupaksi, ainakin siitä päätellen, että viimeisen viikon aikana on kolme kauppaa mennyt ohi suun, kun ensiksi on sovittu myyjän kanssa treffit myyjän aikatauluista yms. johtuen parin päivän päähän ja seuraavana päivänä tulee viesti, että tavara onkin yllättäen myyty.
Kamaahan on sopivasti, tilaa vaan liian vähän.
Jucciz
05.09.2014 19:28:44
PIM: Helkkarin hyvin näyttäisi menevän tavara torilla kaupaksi, ainakin siitä päätellen, että viimeisen viikon aikana on kolme kauppaa mennyt ohi suun, kun ensiksi on sovittu myyjän kanssa treffit myyjän aikatauluista yms. johtuen parin päivän päähän ja seuraavana päivänä tulee viesti, että tavara onkin yllättäen myyty.

Ei voi kyllä ymmärtää tällaisia. Uskomattoman epäkohteliasta, itsekästä ja typerää. Ei muuta kuin nimimerkit julki, kiitos, tietääpähän sitten vältellä.
Jos kevyen musiikin nuotinkirjoitus ja komppilaput kiinnostavat, tutustu ihmeessä sivustooni: Lappu soimaan!
PIM
05.09.2014 19:36:27
Jucciz: Ei voi kyllä ymmärtää tällaisia. Uskomattoman epäkohteliasta, itsekästä ja typerää. Ei muuta kuin nimimerkit julki, kiitos, tietääpähän sitten vältellä.

No emmä nyt viitti alkaa mitään nimiä levitteleen, saahan ihmiset tehdä tavaroillaan mitä huvittaa eikä näistä nyt mulle ittelle ole mitään taloudellisia menetyksiä koitunut.
Kamaahan on sopivasti, tilaa vaan liian vähän.
Twinkle
05.09.2014 20:03:37 (muokattu 05.09.2014 20:07:22)
PIM: Helkkarin hyvin näyttäisi menevän tavara torilla kaupaksi, ainakin siitä päätellen, että viimeisen viikon aikana on kolme kauppaa mennyt ohi suun, kun ensiksi on sovittu myyjän kanssa treffit myyjän aikatauluista yms. johtuen parin päivän päähän ja seuraavana päivänä tulee viesti, että tavara onkin yllättäen myyty.

Minulle kävi kaksi kertaa viime viikolla sillä tavalla, että kaupat oli jo sovittu (tarjoan, käy, tuun hakeen -oikeustoimilaki) niin kumpikin ilmoittaa, että ostikin jotakin muuta ja peruu kaupat. Ei meikäläisen maailma toki siihen kaadu, mutta tiiä sit että mikä ihme on nyt, olisko koulujen alku ja opintolainan virtaaminen saanut ihmiset ostamaan vähän huolimattomasti.

Jucciz: Ei voi kyllä ymmärtää tällaisia. Uskomattoman epäkohteliasta, itsekästä ja typerää. Ei muuta kuin nimimerkit julki, kiitos, tietääpähän sitten vältellä.

niin kauan kun asiasta ei ole kuin tarjolla toinen puoli niin ihmisten mustamaalaaminen on tyhmää.
Dr. Muff
05.09.2014 21:32:40

Tuntuis olevan aika pirteetä. Joku aika sitten meni kaupaks yks vahvari ja äsken toinen vahvari lähti kiertoon alle viikossa, kyselyitä tuli mukavasti. Yksi suht arvokas skitta meni sivu suun, ku lähin jahkailee vaihtokaupoista. Kreisiä!
Sokeiden valtakunnassa yksisilmäinen on kuningas
Twinkle
05.09.2014 23:32:08
Dr. Muff: Tuntuis olevan aika pirteetä. Joku aika sitten meni kaupaks yks vahvari ja äsken toinen vahvari lähti kiertoon alle viikossa, kyselyitä tuli mukavasti. Yksi suht arvokas skitta meni sivu suun, ku lähin jahkailee vaihtokaupoista. Kreisiä!

Sama, roju on vaihtunut tai tullut myydyksi. Tänään lähti akustinen basso, aikaisemmin viikolla rumpumikit.
mopar
06.09.2014 01:20:16

Dr. Muff: Tuntuis olevan aika pirteetä. Joku aika sitten meni kaupaks yks vahvari ja äsken toinen vahvari lähti kiertoon alle viikossa, kyselyitä tuli mukavasti. Yksi suht arvokas skitta meni sivu suun, ku lähin jahkailee vaihtokaupoista. Kreisiä!

Mulle ois kelvannu bandmasteri... :)
Hynkel
06.09.2014 07:09:25
Twinkle: Minulle kävi kaksi kertaa viime viikolla sillä tavalla, että kaupat oli jo sovittu (tarjoan, käy, tuun hakeen -oikeustoimilaki) niin kumpikin ilmoittaa, että ostikin jotakin muuta ja peruu kaupat. Ei meikäläisen maailma toki siihen kaadu, mutta tiiä sit että mikä ihme on nyt, olisko koulujen alku ja opintolainan virtaaminen saanut ihmiset ostamaan vähän huolimattomasti.

niin kauan kun asiasta ei ole kuin tarjolla toinen puoli niin ihmisten mustamaalaaminen on tyhmää.

Totta tämäkin. Itse laitoin 1990 Firebirdin vaihtokauppatyrkylle torille, kun ajattelin ettei sitä saa rahalla kaupaksi kuitenkaan. Sovin vaihtikset Deluxe-stratoon, ja kuinka ollakaan, vaihtopäivänä tuli kaksi käteistarjousta vielä - ja toinen yli pyyntihinnan. Ei silti tullut mieleenkään alkaa tehdä vaihtarille ohareita, kun asia oli jo sovittu. Eikä siinä oikeustoimilaki kiinnosta, vaan se, että sovituista asioista pidetään kiinni.

Ja strato on vielä uskomattoman upea, näitä loimukantisia eebenotelaudalla varustettuja :-) Niin että hyvin kävi!
Meditation is not what you think.
Stalkah
06.09.2014 10:05:07

Hynkel: Totta tämäkin. Itse laitoin 1990 Firebirdin vaihtokauppatyrkylle torille, kun ajattelin ettei sitä saa rahalla kaupaksi kuitenkaan. Sovin vaihtikset Deluxe-stratoon, ja kuinka ollakaan, vaihtopäivänä tuli kaksi käteistarjousta vielä - ja toinen yli pyyntihinnan. Ei silti tullut mieleenkään alkaa tehdä vaihtarille ohareita, kun asia oli jo sovittu. Eikä siinä oikeustoimilaki kiinnosta, vaan se, että sovituista asioista pidetään kiinni.

Tää herrasmiestaktiikka on kyllä hieno asia ja hyvä, että ihmiset harrastaa vielä tätä. Itekin olen ollut muutamaan kertaan samassa tilanteessa ja mennyt jopa kaupa täysin ohi kerran tuon herrasmiestaktiikan noudattamisen kanssa. Kaikki myytävä on silti lopulta mennyt kaupaksi ja hyvät fiilikset on jäänyt molemmin puolin (ainakin palautteen perusteella).
"Naulat neljän tuumamitan lyöty pajavasaroin - haukan katse hanskojani vartioi"
Jukka Häikiö
06.09.2014 14:36:22

Hynkel: Totta tämäkin. Itse laitoin 1990 Firebirdin vaihtokauppatyrkylle torille, kun ajattelin ettei sitä saa rahalla kaupaksi kuitenkaan. Sovin vaihtikset Deluxe-stratoon, ja kuinka ollakaan, vaihtopäivänä tuli kaksi käteistarjousta vielä - ja toinen yli pyyntihinnan. Ei silti tullut mieleenkään alkaa tehdä vaihtarille ohareita, kun asia oli jo sovittu. Eikä siinä oikeustoimilaki kiinnosta, vaan se, että sovituista asioista pidetään kiinni.

Ja strato on vielä uskomattoman upea, näitä loimukantisia eebenotelaudalla varustettuja :-) Niin että hyvin kävi!

Tätä pitää kompata, niin paljon on nykyään sitä, ettei mistään sopimuksista pidetä kiinni, ihan samoilla linjoilla, jos jotain sovitaan, se pätee, vaikka sitten saisikin jostain muutaman euron enemmän. Siihen kun jaksaa uskoa, että loppupelissä oikein toimiminen palkitaan, vaikkei juuri kyseisellä hetkellä siltä näyttäisikään.
Yksin tehdessä ei tarvitse kuin katsoa peiliin, jos homma ei pelaa.
sustain65
06.09.2014 18:52:44
Sillä mennään että sanallinenkin sopimus on pätevä. Niinhän se on lainkin mukaan.
Osteri
06.09.2014 19:06:05
Suullinen sopimus pätee joo, mutta on hieman hankalaa todistaa sellaisen sopimuksen syntyminen jos toinen osapuoli kieltää asian. laki voi sanoa mitä tahansa mutta ei toimi jos todisteet puuttuvat. Sen takia vain ja ainostaan sanallinen/kirjallinen teksti toimii sitovana.

Kuten kaikessa muussakin kanssakäymisessä: keskustelu josta ei ole dokumenttia, ei ole koskaan käyty.
Kirjoitan.....siis ehkä en just nyt soita....
sustain65
06.09.2014 19:19:33
Osteri: Suullinen sopimus pätee joo, mutta on hieman hankalaa todistaa sellaisen sopimuksen syntyminen jos toinen osapuoli kieltää asian. laki voi sanoa mitä tahansa mutta ei toimi jos todisteet puuttuvat. Sen takia vain ja ainostaan sanallinen/kirjallinen teksti toimii sitovana.

Kuten kaikessa muussakin kanssakäymisessä: keskustelu josta ei ole dokumenttia, ei ole koskaan käyty.

Niinpä, tosin tuo viimeinen virke on kuin politiikon suusta. Nyt kuulutettiinkin herrasmiesmäisen käytöksen perään. Ja se onnistuu tässä asiassa sillä kun noudattaa lakia.
varakeef
06.09.2014 20:25:36
Useimmat kai pysyvät tekemissään sopimuksissa, tämä systeemi ei oikein muuten toimisi.
"Käytös siivo ja hillitty sopii lehmälle" - Laura Latvala
Shredator
08.09.2014 09:30:09

Jos on myyminenkin, niin ostaminen se vastaa tuntuukin olevan pirun vaikeaa. Miksi pitää laittaa tori-ilmoitus, jos ei ole kiinnostusta myydä?
Jos et soita taimissa, olet liian hidas.
VIPMetal
08.09.2014 09:34:29

Shredator: Jos on myyminenkin, niin ostaminen se vastaa tuntuukin olevan pirun vaikeaa. Miksi pitää laittaa tori-ilmoitus, jos ei ole kiinnostusta myydä?

Tähän oon nyt itekki viime päivinä törmänny. Rahat kourassa odottelee että myyköhän vai ei.
"I'm waiting for a sunrise, I'm waiting for the end"
Dr. Muff
08.09.2014 21:28:08
mopar: Mulle ois kelvannu bandmasteri... :)

Se on kyllä hieno peli. Noi on sellaisia sleepereitä, jäävät kaiullisten combojen varjoon, vaikka oikeesti ovat kyllä parempia. Tai no, mun mielest.
Sokeiden valtakunnassa yksisilmäinen on kuningas
mopar
08.09.2014 21:39:02

Dr. Muff: Se on kyllä hieno peli. Noi on sellaisia sleepereitä, jäävät kaiullisten combojen varjoon, vaikka oikeesti ovat kyllä parempia. Tai no, mun mielest.

Tänne meidän kyläänhän tämä tuli. Voidaan jopa sanoa että mulle ois kuulunu pieni välityspalkkio... :P
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)