Muusikoiden.net
23.04.2024
 

Kitarat: kitarakamat »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: Marshall Valvestate 40V model 8040, äänet häviää välillä
1
vesse7
29.08.2014 09:13:12
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Ko. laite on -90 luvulta ja vikana on se, että äänet häviää välillä ihan kokonaan. Yleensä kylmänä toimii normaalisti, mutta lämmettyään toiminta muuttuu "epävakaaksi". Vika on vahvistimessa, sillä olen kokeillut eri kitaroita ja piuhoja. Vika on sekä normal/boost channeleilla.
 
Vahvistin ei ole enää päävahvistemini, mutta pidän siitä ja olisi hauska saada se toimimaan jälleen. Sitä on jo jossain vaiheessa käytetty korjaajalla ja itse olen puhallellut pölyjä sisältä, mutta onkohan kysymys nyt jostain muusta kuin pölystä?
 
Jos jotain olisi kenties itse tehtävissä, olisin tyytyväinen.. vai onko laite jo entinen? Vai onko homma ammattikorjaajan heiniä?
 
s8na
29.08.2014 09:18:54
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

vesse7: Ko. laite on -90 luvulta ja vikana on se, että äänet häviää välillä ihan kokonaan. Yleensä kylmänä toimii normaalisti, mutta lämmettyään toiminta muuttuu "epävakaaksi". Vika on vahvistimessa, sillä olen kokeillut eri kitaroita ja piuhoja. Vika on sekä normal/boost channeleilla.
 
Vahvistin ei ole enää päävahvistemini, mutta pidän siitä ja olisi hauska saada se toimimaan jälleen. Sitä on jo jossain vaiheessa käytetty korjaajalla ja itse olen puhallellut pölyjä sisältä, mutta onkohan kysymys nyt jostain muusta kuin pölystä?
 
Jos jotain olisi kenties itse tehtävissä, olisin tyytyväinen.. vai onko laite jo entinen? Vai onko homma ammattikorjaajan heiniä?

 
Oliko tuossa efektilenkki? Tökkää siihen piuha outin ja inin väliin ja kato pätkiikö vielä. Noissa valvestateissa effulenkin liittimien kontaktit hapettuu ja sitten lenkin ohi ei kulje signaalia. Jos ongelma on tuo niin jollain elektroniikalle soveltuvalla puhdistus aineella ne voi saada taas toimimaan.
 
Laulava Kylätohtori
29.08.2014 09:21:24
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Muistanko väärin vai oliko näissä etuasteessa putki/putkia? Jos on, niin olisiko vaihdon aika?
 
Believe what you want, it doesn't mean you're right...
Kefiiri
29.08.2014 10:08:36
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Kytkentäkaavion mukaan putki tosiaan löytyy. Jos vehje toimii kylmänä paremmin kuin lämmettyään, voi vika olla putkessa tai ehkä putkenkannan (tai muissa) juotoksissa?
 
En ole musiikin asiantuntija.
jii.haanpaa
29.08.2014 10:27:38
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Kefiiri: Kytkentäkaavion mukaan putki tosiaan löytyy. Jos vehje toimii kylmänä paremmin kuin lämmettyään, voi vika olla putkessa tai ehkä putkenkannan (tai muissa) juotoksissa?
 
Muistaakseni putki osallistuu vain särökanavaan ja puhtaan pitäisi soida ilmankin(?). Mulla on sama laite ja sama vika, eikun ominaisuus ja tässä yksilössä syypäinä ovat juurikin nuo s8nan mainitsemat loopin jakit. Jossakin välissä en enää jaksanut niitä puhdistella ja siitä lähtien hyppyjohto on kuulunut tämän kattauksen vakiovarusteisiin.
 
kihtaristi
29.08.2014 10:53:21
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

s8na: Oliko tuossa efektilenkki? Tökkää siihen piuha outin ja inin väliin ja kato pätkiikö vielä. Noissa valvestateissa effulenkin liittimien kontaktit hapettuu ja sitten lenkin ohi ei kulje signaalia. Jos ongelma on tuo niin jollain elektroniikalle soveltuvalla puhdistus aineella ne voi saada taas toimimaan.
 
Itsellä oli Mesan kanssa juuri tuo efektilenkki syynä tismalleen samankaltaisiin oireisiin. Siitä aloittaisin vian metsästämisen.
 
Kefiiri
29.08.2014 11:00:58
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

jii.haanpaa: Muistaakseni putki osallistuu vain särökanavaan ja puhtaan pitäisi soida ilmankin(?).
 
Totta juu, kliinikanavan signaali ei mene putken kautta. Luuppijuttu lienee todennäköinen pulman aiheuttaja.
 
En ole musiikin asiantuntija.
Antti1
29.08.2014 12:30:31
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Tai sit siellä on vaan kylmäjuotoksia, murtuneita, ajan saatossa hapertuneita juotoksia tms., jotka lämmetessään alkavat temppuilemaan. Juotoksetkin heikkenevät ajan myötä, ne kannattaa käydä läpi.
 
"NYT ÄMMÄ KELLOT LYÖ!" Hevimusaa vuodelta 2014
mrk
29.08.2014 12:38:56
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Itsellä oli aikoinaan 8040:n kanssa sama ongelma ja piuha efektiluuppiin todellakin auttoi.
 
"Short On Long Term Goals"
vesse7
29.08.2014 14:20:49
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Kiitos nopeista vastauksista. Täytyy kokeilla looppijohtoa :)
 
Jabe
30.08.2014 15:51:06
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Ne potikat on tosi huonolaatuisia. Putsaa ne elektroniikan puhdistussprayllä, saattaa jeesata.
 
« edellinen sivu | seuraava sivu »
1

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «