Aihe: Pistäkää ääninäytettä soitostanne 3
1 2 3 4 5189 190 191 192 193399 400 401 402 403
Kefiiri
28.08.2014 18:12:23
Kimd: Eikös sen aika luontaisesti polkaise kiinni ykköselle?:)

Amatöörinä menen aina laskuissa sekaisin, mutta omasta mielestäni poljen sitä kakkoselle ja neloselle, ja jos fillin loppuun lyödään crash ykköselle, niin jotenkin se haikka ei ehdi kiinni kun kapula jo osuu siihen, ja tulee tahaton semijatsi-ääni =(
En ole musiikin asiantuntija.
Epämuusikko
28.08.2014 18:15:48 (muokattu 28.08.2014 18:18:18)
Speedy:Epiksen mieliksi menen treenaamaan..=)

Kiitos.

Kovalevyn kanssa soutaminen ja huopaaminen EI vaan ole vaihtoehto. Mikrotimellinen/suureksi osaksi ei-rytmifraseeraustekninen pienenpieni ajatus puskemisesta tai "laid backista" notwithstanding. 5-7 millisekuntia isommat atakkierot kuulee ihmiskorva flamina ja siinäpä sitten olet.

Vai?

+ Treenatkaa nyt hyvät ihmiset haitsujalkanne ordninkiin. Ei sitä ole pakko aina käyttää mutta kyllä sen on toimittava.

Itse olen aina taitteissa enemmän tai vähemmän kusessa. Pitkällisen työskentelyn jälkeen olen saanut varioimattomat komppini (mitä nekin nyt on) pysymään suurinpiirtein gridissä. 4 on the floor + backbeat -tilannetta lukuunottamatta. Siellä on flamia osittain muista syistä. Ja siitä pitää päästä eroon.
"Thank you for the music, white boy". 6-stroke troll #1
Kimd
28.08.2014 22:01:09
Kefiiri: Johan mä hokasin missä se vika oli. 4/4 tahtilajissa jos polkee kakkoselle ja neloselle, niin tahdin mittaiseen filliin ei mahdu kuin kaksi polkaisua... niiden jälkeen pitää jo tajuta pitää haikka kiinni, niin kaikki sujuu hyvin :D

Noinhan se menee, harjoittelu tekee metsurin :)
Harrastelija harrastelija rumpali
tiukkapipo
29.08.2014 03:15:50
...5-7 millisekuntia isommat atakkierot kuulee ihmiskorva flamina ja siinäpä sitten olet.

Voisiko joku ystävällisesti kertoa tietämättömälle mitä oikeastaan tarkoitatte flamella?

Alle parinkymmenen millisekunnin ajat kuulostavat melkoisen lyhyeltä ajalta normaali-ihmisen kuulonerottelussa, mutta en lähde kiistämään.

(Eipä tällä palstalla ole muuten pahemmin kommentoitu Suomen kenties suosituimman bändin rumpalituurauksia, ehkä se on vain merkki veljeydestä ja sisäsiisteyttä ettei lähdetä spekuloimaan miten tuuraus kenties vaikuttaa bändin poljentoon - hyvä niin, vaikka kyllähän arvailu on joskus hauskaa.)

Kadehdittavan hienoja soittonäytteitä monella täällä. Hienon näköinen yleisömeri Kaija Koon keikalla, kuinka tuollaisessa ympäristössä soittaja kuulee yleisöä, tuleeko luureihin mitään ympäristöääniä?
markkuliini
29.08.2014 07:54:09

tiukkapipo: Voisiko joku ystävällisesti kertoa tietämättömälle mitä oikeastaan tarkoitatte flamella?

Alle parinkymmenen millisekunnin ajat kuulostavat melkoisen lyhyeltä ajalta normaali-ihmisen kuulonerottelussa, mutta en lähde kiistämään.

(Eipä tällä palstalla ole muuten pahemmin kommentoitu Suomen kenties suosituimman bändin rumpalituurauksia, ehkä se on vain merkki veljeydestä ja sisäsiisteyttä ettei lähdetä spekuloimaan miten tuuraus kenties vaikuttaa bändin poljentoon - hyvä niin, vaikka kyllähän arvailu on joskus hauskaa.)

Kadehdittavan hienoja soittonäytteitä monella täällä. Hienon näköinen yleisömeri Kaija Koon keikalla, kuinka tuollaisessa ympäristössä soittaja kuulee yleisöä, tuleeko luureihin mitään ympäristöääniä?

Jos flamin käsite ei ole ollenkaan tuttu, niin sehän tarkoittaa kahta iskua jotka eivät tapahdu ihan yhtä aikaa mutta kuitenkin niin lähellä toisiaan että ne hahmottuvat yhdeksi, leveäksi iskuksi. Jos sanoo vaikka 'fra' niin tuo äänne kuulostaa suurinpiirtein samalta.
Jos taas ihmettelit voiko noin pientä aikaeroa kutsua flamiksi, niin voi toki. Silloin se on flam jos sen korva niin tulkitsee. Flam se on tiukkakin flam. :-D

Mikä on Suomen suosituimman bändin rumpalituuraukset? En hiffaa yhtään. Tällä hetkellä mun käsityksen mukaan tuo bändi on ihan selkeästi Haloo Helsinki, mutta siellä ei mun havaintojen mukaan ole ollut tuuraajaa .

Kaijan keikoilla ei kyllä yleensä tarvi ottaa lavamikkiä (jolla siis oikeasti mikitetään yleisö) ainakaan mun kuunteluun. Jengi huutaa ja laulaa yleensä niin törkeän lujaa että ei sitä ainakaan lisää tarvitse. Mutta tuo mikitys on varotoimi , jos sattuiskin hiljaisempi jengi tai se ei jostain syystä kuulu lavan koon/akustiikan takia.
Esim. tuossa Drum cam-videossa yleisö kuuluu tavallista hiljempaa, varmaan siksikin että suuntasin mikin suoraan rumpujen aika läheltä.

Joku voi ihmetellä miksi yleisöä ylipäätään mikitetään, mutta se on pelkästään korvamonitoreita varten. Jos yleisön feedbackiä ja energiaa ei kuule korvamonitoreiden eristävyyden takia lavalle ollenkaan, niin se on yllättävän iso downeri. Ei se riitä että näkee että ne taputtaa, kyllä se pitää kuullakin.

Mä en näköjään osaa vastata lyhyesti. :-D
Rumpu+soolo=rumpusoolo. http://www.youtube.com/watch?v=kuIUA3eVW0c
Speedy
29.08.2014 08:19:13

markkuliini: Mikä on Suomen suosituimman bändin rumpalituuraukset? En hiffaa yhtään.

Mamba tietysti..=) Missäs Harri on?
Kalliimmat on useimmiten parempia kuin halvemmat. -arse
Kefiiri
29.08.2014 09:40:35
markkuliini: Joku voi ihmetellä miksi yleisöä ylipäätään mikitetään, mutta se on pelkästään korvamonitoreita varten. Jos yleisön feedbackiä ja energiaa ei kuule korvamonitoreiden eristävyyden takia lavalle ollenkaan, niin se on yllättävän iso downeri. Ei se riitä että näkee että ne taputtaa, kyllä se pitää kuullakin.

Pitkät vastaukset eivät todellakaan haittaa... eihän tuommoisia kiintoisia ammattilaisten näkökohtia selitetä koskaan missään =)
En ole musiikin asiantuntija.
tiukkapipo
29.08.2014 10:21:16
markkuliini: Jos flamin käsite ei ole ollenkaan tuttu, niin sehän tarkoittaa kahta iskua jotka eivät tapahdu ihan yhtä aikaa mutta kuitenkin niin lähellä toisiaan että ne hahmottuvat yhdeksi, leveäksi iskuksi. Jos sanoo vaikka 'fra' niin tuo äänne kuulostaa suurinpiirtein samalta.
Jos taas ihmettelit voiko noin pientä aikaeroa kutsua flamiksi, niin voi toki. Silloin se on flam jos sen korva niin tulkitsee. Flam se on tiukkakin flam. :-D

Kiitos vastauksesta! Flam ei ollut tuttu kuin tältä palstalta, ja termin käyttö aiheutti minussa hämmennystä - luulin sitä joidenkin kirjoitusten perusteella virhelyönnin synonyymiksi: "Vaikka olihan siellä pieniä flämejä basarilla ja snarella.. " (Tuplapedaalilla ymmärtäisin bassarin flämin - mutta että bassarin flämejä tuossa videossa johon kommentoija ilmeisesti viittasi?? Vai oliko kyseessä huumori?)

...Mutta tuo mikitys on varotoimi , jos sattuiskin hiljaisempi jengi tai se ei jostain syystä kuulu lavan koon/akustiikan takia.
Esim. tuossa Drum cam-videossa yleisö kuuluu tavallista hiljempaa, varmaan siksikin että suuntasin mikin suoraan rumpujen aika läheltä.

Joku voi ihmetellä miksi yleisöä ylipäätään mikitetään, mutta se on pelkästään korvamonitoreita varten. Jos yleisön feedbackiä ja energiaa ei kuule korvamonitoreiden eristävyyden takia lavalle ollenkaan, niin se on yllättävän iso downeri. Ei se riitä että näkee että ne taputtaa, kyllä se pitää kuullakin.

Vastaa vain pitkästi jos jaksat :-) Tuollaisista keikoista tuli lapsena haaveiltua, mukava kun joku onnistuu ja voi jakaa kokemuksensa täällä netissä.
En ole korvamonitorointia kokeillut, mutta olen videoiden perusteella kuvitellutkin, että aika hailealta voisi tuntua soittaa jos edessä velloisi ja hyppisi mykkä yleisömeri. (Toisaalta olen ihmetellyt sitäkin että miltä tuntuu soittaa hitaampia biisejä, kun biisien suvantovaiheissa suuryleisö alkaa huutaa ja taputtaa rytmiä alati kiihtyvään tahtiin.)

Mikä on Suomen suosituimman bändin rumpalituuraukset? En hiffaa yhtään. Tällä hetkellä mun käsityksen mukaan tuo bändi on ihan selkeästi Haloo Helsinki, mutta siellä ei mun havaintojen mukaan ole ollut tuuraajaa .

Sorry - kirjoitin kryptisesti sekä epätarkasti. (Ja joku voi väittää että Rasmus tai Sunrise Avenue tms. ovat suositumpia jne...)

Viittasin Nightwishin tapaukseen, jossa Kai Hahto hyppäsi puikkoihin levytys-sessioihin ja tulevalle kiertueelle ilmeisesti aika lyhyellä varoitusajalla. Pikaista toipumista toivon Nevalaiselle.

http://youtu.be/3W7TJcuuYgQ

Tuosta palaan korvamonitorointiin - kuuleekohan esim. NW:n kaltaisessa taustanauhabändissä muutkin soittajat klikkiä? Olen miettinyt että tuollaisessa massiivisen orkestroinnin kovalevyilyssä rumpalin toimi on melko stressaavaa puuhaa - kuvittelisin että vastuu painaa eri tavalla kuin muilla soittajilla.
passe
29.08.2014 18:00:38 (muokattu 29.08.2014 18:01:25)
tiukkapipo: Sorry - kirjoitin kryptisesti sekä epätarkasti. (Ja joku voi vTuosta palaan korvamonitorointiin - kuuleekohan esim. NW:n kaltaisessa taustanauhabändissä muutkin soittajat klikkiä? Olen miettinyt että tuollaisessa massiivisen orkestroinnin kovalevyilyssä rumpalin toimi on melko stressaavaa puuhaa - kuvittelisin että vastuu painaa eri tavalla kuin muilla soittajilla.

Nightwishistä en tiedä, mutta Hahdon toisessa bändissä Wintersunissa tulee kuulemma joka jätkälle klikki korvaan. Tiukkaa on kuulemma meno.
"Ne levyt usein radiossa soivat - tai ne voivat olla muitakin".
Epämuusikko
30.08.2014 10:47:04
markkuliini:
Mikä on Suomen suosituimman bändin rumpalituuraukset?

http://www.hymy.fi/s/f/editor/images/3973012_.jpg
Speedy
30.08.2014 10:48:20 (muokattu 30.08.2014 10:49:13)

Epämuusikko: http://www.hymy.fi/s/f/editor/images/3973012_.jpg

Kossu keitolla pysyy hoikkana? =)

E: ei kun se olikin lavuaari..
Bobana
31.08.2014 19:38:03
Bobana: No nyt!
Vanhaa dödistä. Samaan aikaan nauhotettiin kun Rankojat:kin. Ja kun vanhan äärellä ollaan niin studiossa ei korjailtu mitään ainakaan kannujen osalta. Eli kuuluu myös missä mennään mettään. : )
Kyllä sitä näin setämiehenä jo vähän alkaa puuskuttamaan tää meno mutta vielä jaksetaan! : D

Disformed: The Blood https://www.youtube.com/watch?v=qxAlZ7Y9S_8
Disformed: The Purge / The Enemy (2 biisiä samassa) https://www.youtube.com/watch?v=YTocac3nNI8

Kato peewetti. Violent Journey Records otti Disformedin EP:n julkaistaakseen. No, eipä noista mitään nykyään hyödy mutta kunnolla masinoitua promootiota saa kyllä. Jos vaikka vähän sitten keikkaa pukkais tai jotain. : )
Cujo: Isä soitti ja kertoi ostaneensa kolme lammasta ja sähköurut. Se kyllä aina tietää, mihin rahansa laittaa.
-T0BBE-
31.08.2014 22:18:30

Vedetiin bändini ARIONin kanssa levynjulkkarikeikka Tavastialla. Tuli otettua myös vähän drumcamia. Saa (pitää) antaa palautetta :)

https://www.youtube.com/watch?v=rR5zjAA4Ejo
Sbiogenecto
02.09.2014 02:14:17

Bobana
02.09.2014 08:56:58
Sbiogenecto: https://www.youtube.com/watch?v=pdpNpVP_SkU

No nyt on kyllä meininkiä! :D
Hyvä veto.
Cujo: Isä soitti ja kertoi ostaneensa kolme lammasta ja sähköurut. Se kyllä aina tietää, mihin rahansa laittaa.
Kailis
02.09.2014 09:08:09 (muokattu 02.09.2014 09:11:55)

Veditkö ihan vaan ajankuluksi puuhommien välissä kun joku oli jättänyt setin pihalle pystyyn? =D Käsittämättömän lahjakas veto.
TRAUM: mua vituttaa idiootit...tai siis ei muuten mutta kun niillä on äänioikeus siinä missä meikäläiselläkin.
Epämuusikko
02.09.2014 11:27:32 (muokattu 02.09.2014 11:48:29)

Sehän pölähti! Treenimielessä*) katselisin itse vielä c-osaa, esim. aksenttien poimimista vasemmalla kädellä oikean hoitaessa omia hommiaan sekä triolijako-osan huomioonottavampaa poimimista, mutta kun en alkuperäisen kappaleen esitystapaa tiedä ja näyttihän tuo noinkin menevän niin ei muuta kuin lisää samaa!

*) reippaissa 16-osapohjaisissa tykittelybiiseissä omien epätarkkuuksien metsästely tai muu havainnointi on hankalaa, kannattaa ottaa rinnalle jotain hitaampia stygejä, jotka sisältävät yksinkertaisehkoja, paperilla helppoja mutta käytännössä hankalia basarikuvioita. Omia suosikkejani I keep forgettingin (M. McDonald) sekä Rule of Thumbin (Skouffari) kompit, joista molempien haitsukuviot ovat myös melkoista horroria. Mutta siis edelleen toimmii, lisää vaan.
Speedy
02.09.2014 12:23:49

Epämuusikko: mutta kun en alkuperäisen kappaleen esitystapaa tiedä.

Weckl, Dave Weckl
Sbiogenecto
02.09.2014 13:14:57

Epämuusikko: Sehän pölähti! Treenimielessä*) katselisin itse vielä c-osaa, esim. aksenttien poimimista vasemmalla kädellä oikean hoitaessa omia hommiaan sekä triolijako-osan huomioonottavampaa poimimista

*) reippaissa 16-osapohjaisissa tykittelybiiseissä omien epätarkkuuksien metsästely tai muu havainnointi on hankalaa, kannattaa ottaa rinnalle jotain hitaampia stygejä, jotka sisältävät yksinkertaisehkoja, paperilla helppoja mutta käytännössä hankalia basarikuvioita.

Jep onhan tuossa paljon epätarkkuuksia ja takertelua. Varsinkin tuo solo-osuus hankala ja se ainaki takkuili tietyissä kohdissa. Mutta onneks on jo pari kuukautta vanha impro veto. Nykyäänhän vedän ton jo paljon paremmin. ;)
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)