Aihe: Soldano SLO -klooni valmistui.. Taas.
1 2
JPHe
22.08.2014 08:33:17
Mielenkiintoista lukea saksan kielistä forumia...

Kuitenkin löysin asian ytimen. Eli levyt on aika saman tyyliset keskenään, siis tuolta tube-townista saatavat ja c3-ampsin. Komponenttisijoittelu on on aika samanmoinen, koska siinä on todennäköisesti menty alkuperäisen ehdoilla. Nuo amerikkalaiset levyt on ehkä hieman laadukkaamman oloiset...

Pitää vielä tutkia tarkemmin scheman kanssa.
JPHe
29.08.2014 08:34:41
Piirilevyn valmistaminen onnistuu, koska meillä töissä on kaiverrin... Mietin tosiaan onko tuossa piirilevyssä holkkeja reikien kohdalla. Tuossa Saksalaisessa on vain rei'ät. Tehdastekoisessa levyllä on myös JEPi. Tuolla c3ampsila ei tainnut olla kuvia piirilevyssä, mutta oletin sen olevan sama, joka löyty tuolta sloclone sivulta.

Saksan versio on tehty noin 8 vuotta sitten ja siitä löytyy myös kuva tuolta tube-town forumilta. Ilmeisesti se on tehty periaattella sama komponettisijoittelu kuin alkuperäisessä, jonka vuoksi ne on vähän saman näköisiä keskenään sloclone levyn kanssa. En tiedä vaikuttaako levy lopputulokseen hirveästi. Olisi tosiaan hyvä ominaisuus, jos rei'ät olisi läpikuparoitu. Tosin senkin voi tehdä itse.

Löysin myös tälläisen
http://ampclones.com/index.php?main … info&cPath=2&products_id=48

Muuntajat on tosiaan hyvä tilata tuolta inmadout firmasta. Setti hinta ei ole paha ja tilasin sieltä 6 isoa muuntaaa keväällä muihin projekteihin ja postikulu vain 30€. Noita voisi tilata porukassakin, jos jollain olisi kiinnostusta.

Tuliko c3 ampsilta mitä ohjeita tai dokumentteja mukana?
zzy
30.08.2014 12:34:48
Kyllä sieltä jotain ohjeita tuli mukana, mutta tohon sloclonen scemaan mä enempi tukeuduin.
She's about all I can handle, it's too much for my brain.
Terry Pantheras
05.09.2014 08:59:18
zzy: En oo laskenut lopullista summaa, mutta jossain 700-800e tietämillä lienee. Tähän siis laskettu kaikki tolexin liimasta ja ruuveista lähtien.

Sähköiseltä kytkennältään tuo on melkolailla tarkka, mutta pari lisuketta löytyy mitä originaalissa ei ole. Ensimmäinen lisäys on depth potikka. Toinen lisäys on bright/not bright mikä tosin ei muuta tee kuin lisää päällä ollessaan yhden kondensaattorin kytkentään ja poissa ollessaan taas mennään originaalilla kytkennällä.

Lopulta tuolla sähköissä ei oo juurikaan mitään eroa. Suurin ero lienee muuntajat. Soldano käyttää yksinoikeudella SLO:ssa DeYoung muuntajia, joita ei siis muuten käsiinsä saa kuin ostamalla originaalin. Itse en oo päässyt alkuperäiseen vertaamaan omaa tekelettäni, mutta tuon edellisen kloonin nykyinen omistaja on noita vertaillut ja kuulemma on paljolti samaa soundia.

Mun käsittääkseni tuo on pysyny pitkälti samana vehkeenä vuodesta 1987. Ihan varma en oo noista slave out -hommista että löytyykö niitä alkupään vehkeistä ja tietty jotain komponentteja voi olla eri valmistajalta ajan saatossa. Tästä vois joku tietävämpi kertoa enemmän.

E: Yksi ero vielä: alkuperäinen on 100W ja tää mun versio 50W

Mielenkiintoinen ja hieno peli!

Onkos toinen noista bias-pisteistä dummy, jos kerran ei ole 100W?

Ois joskus hauska testata tuota dephtin vaikutusta, itellä kun on alkuperäinen SLO (2007), jossa sitä ei tosiaan ole. Modattuahan sen siihen saisi, mutta en tiiä hirviääkö lähteä modailemaan aitoa...
SATANIC JAZZ BAND
zzy
09.09.2014 12:04:08
Terry Pantheras: Mielenkiintoinen ja hieno peli!

Onkos toinen noista bias-pisteistä dummy, jos kerran ei ole 100W?

Ois joskus hauska testata tuota dephtin vaikutusta, itellä kun on alkuperäinen SLO (2007), jossa sitä ei tosiaan ole. Modattuahan sen siihen saisi, mutta en tiiä hirviääkö lähteä modailemaan aitoa...

Ei oo dummy, kummallekkin pääteputkelle on oma mittapiste. 100W versiossa yhdestä pisteestä mitataan kahta pääteputkea kerrallaan.

En lähtis modailemaan originaalia. Depth kyllä vaikuttaa soundiin, mutta volumen noustessa tuon merkitys pienenee. Ei oo esim. yhtä voimakas vaikutus kuin vaikka presencellä.
She's about all I can handle, it's too much for my brain.
JPHe
10.09.2014 09:15:24
Tube-townin chassiksen hinta vain laskeee. Pitänee tilata kun halvalla saa. Olisko kenelläkään kiinnostusta rakennussarjaan. Eli jos tilaisin osia samalla useampaan laitteeseen, voisi postikuluissa säästää. Varsinkin jos muuntajat tilaa italiasta... Pitääkin laskea hinta... Etu ja taka panelit voi tilata samalla muoviset, tai mulla on hyvä vaihtoehto metallipaneeleille, jotka ei maksa sen enempää.
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1 2
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)