Aihe: Suhr Guitars boikottiin - Epic Fails -
1 2 3 4 516 17 18 19 2022 23 24 25 26
freakingenius
28.08.2014 13:08:54
Gabe: Eiköhän vaan osteta jatkossakin sellaiset kamat kuin kukkaro antaa myöden, itse ainakin paiskin hommia roposteni eteen ja käytän ne surutta juuri niin kuin haluan.

Juuri näin. Eihän kenenkään naapuritkaa varmaan tule teidän jääkaapeillenne katsomaan ja ilkkumaan kun sieltä löytyy Valion kallista luomumaitoa kun itsellä on vain Arlan halvinta vaikka et ole yhtä kova luomufriiki kuin hän. Jos löytyy rahaa niin ostetaan sitä luomua, muuten ostetaan Arlaa. Loistava vertaus?
kekkuliheikki
28.08.2014 13:10:35 (muokattu 28.08.2014 13:11:20)
Mielenkiintoista keskustelua.

Ma nain muuten vahan aikaa sitten unta missa olin perustanut kitarakaupan jonka ovella oli portsari. Kaikkien asiakkaiden tuli antaa soittonayte jonka jalkeen poke ohjasi oikealle osastolle. Huonot soittajat eivat paasseet custom-osastolle laisinkaan. Tuli joukkotappelu, kauppa meni konkurssiin ja herasin.

Mainittakoon, etta unta edelsi kahden paivan kova tinttaus.
En allekirjoita.
Kivijalka
28.08.2014 15:22:22 (muokattu 28.08.2014 15:22:40)
kekkuliheikki: Mainittakoon, etta unta edelsi kahden paivan kova tinttaus.

Tämä lienee koko ketjun relevantein kirjoitus.

E: Annoin myös plussan.
"Every person with screen time knows some form of martial art, and most of them can solo like Van Halen. This is the way the world should be!"
Krice
28.08.2014 16:08:21

Gabe: Itkeköön siellä kateelliset itsensä uneen, minusta kenelläkään ei ole oikeutta ivailla toisen elämälle.

Pitäisi ensin selvittää, että ketkä on niitä kateellisia ja kuka on ivaillut kenelle. Tässä yhteydessä kun se kritiikki custom-valmistajaa kohtaan on ihan perusteltua, eikä tähän käsittääkseni liity mitään mainitsemiasi asioita.
antnis
28.08.2014 17:18:16 (muokattu 28.08.2014 17:18:48)
Meikä taas kannustaa kaikkia Porscherahat perineitä ajamaan mahdollisimman hiljaa persaukisten duunarien ohi ja samalla julistamaan, kuinka siistä se on omistaa, vaikkei sekuntiakaan duunia ole auton eteen tarvinnut tehdä. Saavat siinä sitten ilkkua.
Seba
28.08.2014 17:19:40 (muokattu 28.08.2014 17:19:54)

antnis: Meikä taas kannustaa kaikkia Porscherahat perineitä ajamaan mahdollisimman hiljaa persaukisten duunarien ohi ja samalla julistamaan, kuinka siistä sillä on ajaa, vaikkei sekuntiakaan duunia ole auton eteen tarvinnut tehdä. Saavat siinä sitten ilkkua.

Pysähtyy kohdalle, avaa ikkunan ja huutaa:
KÖYHÄT!
Ikkuna kiinni ja jatkaa matkaa.
Dropped C
28.08.2014 18:02:14
Seba: Pysähtyy kohdalle, avaa ikkunan ja huutaa:
KÖYHÄT!

Heittelee samalla femman seteleitä ja kolikoita ikkunasta.
Gabe
28.08.2014 20:43:28
Krice: Pitäisi ensin selvittää, että ketkä on niitä kateellisia ja kuka on ivaillut kenelle. Tässä yhteydessä kun se kritiikki custom-valmistajaa kohtaan on ihan perusteltua, eikä tähän käsittääkseni liity mitään mainitsemiasi asioita.

Luehan ajatuksen kanssa pari edellistä sivua niin ehkä jopa huomaat mistä puhutaan..
Ziggy Bubba
28.08.2014 21:13:48

Krice: Pitäisi ensin selvittää, että ketkä on niitä kateellisia ja kuka on ivaillut kenelle. Tässä yhteydessä kun se kritiikki custom-valmistajaa kohtaan on ihan perusteltua, eikä tähän käsittääkseni liity mitään mainitsemiasi asioita.

Tämä saattoi mennä multa ohi, mutta kerros vielä mihin custom-osaston kitaroihin nämä näkemyksesi perustuvat.
Meikä Youtubessa: ZE BUBBA's gear demos
jpjanhun
28.08.2014 22:04:54 (muokattu 28.08.2014 22:09:01)

Seba: Pysähtyy kohdalle, avaa ikkunan ja huutaa:
KÖYHÄT!

-no näin voi toki tehdä. tosin arvaan että tulossa on talouskaaos, sotia ja levottomuuden aika jolloin tuollaista ei välttämättä kannata tehdä. saattaa myös monelle se ns. "köyhistä" erottava (todellisuudessa vain) keskiluokkainen duunipaikka/yritys (vaikka toki muuta usein kuvitellaan, vaikka tosiasiassa ollaankin eliitistä kaukana) olla muisto vain, pikemmin kuin arvataankaan (sitä on moni entinen hyväpalkkainen softainssikin nykyisin kortistossa. sanonpa että on turha kuvitella ettei tämä tule koskemaan vielä monen montaa muuta alaa).

-kohta tulee kuulkaa kaaosta, sotaa, kulkutauteja ja kaalisopan syöntiä. sähkökatkoksia ja pulaa kitarankielistä ;) ne rikkaat on kohta harvassa. naurakaa vaan, mutta katsotaan sitten ;) niin että sellaista vaan, näin se nykyinen maailmanjärjestys, johon moni toivonsa on laittanut, vielä ennen pitkää hajoaa.

-oho, taas intouduin menemään ohi aiheen.. ;)
hallu
28.08.2014 22:10:34
Minä luin nuo pari edellistä sivua ja huomioni kiinnittyi pariin seikkaan, joita olen joskus aikaisemminkin pohtinut.

Ensinnäkin kylätohtori teki hyvän huomion, että ihminen arvostaa eniten sellaista minkä eteen on joutunut näkemään vaivaa ja sormia napsauttamalla saatu on yhdentekevämpää. Voi olla, että hyviä kamoja varten on joku joutunut säästämään ja tekemään töitä ikävissä olosuhteissa. Varmaa on kuitenkin, että soittotaito on asia jonka eteen rikkainkin meistä on joutunut ponnistelemaan. Oli soittotaito sitten minkälainen tahansa, niin aina se heijastaa sitä työmäärää, joka sen eteen on tehty (minä en usko lahjakkuuteen, uskon työntekoon).

Toinen juttu, mikä tämän topikin parilla viimeisellä sivulla on tullut esille, on tavaroiden ja identiteetin välinen suhde nykymaailmassa. Näyttää siltä, että myös musiikkitavara ja soittovälineet vastaavat funktionaaliseen tarpeeseen vain välillisesti monilla ja ensisijaisesti ne vastaavat kysymykseen "kuka minä olen?". Luulen, että monilla (olen uskonut, että kaikilla) suhde soittimeen syntyy sen oman tekemisen kautta jolloin oikeasti ei voi olla mitään merkitystä sillä, mitä joku toinen niistä ajattelee. Rooli identiteetinjatkeena tekee suhtautumisen soittimeen ja merkkeihin kovin henkilökohtaiseksi ("kun haukut fenderiä, et hauku kitaraa vaan minua").

Minä olen soittanut monien ihmisten kanssa monenlaisissa yhteyksissä vuosien varrella, enkä ole koskaan nähnyt oikeasti että kukaan ilkkuisi toisten kamoille eikä itselleni ole tullut mieleenkään niin tehdä. Ei niihin kamoihin yleensä edes kamalasti kiinnitetä huomiota (kateellinen voisin olla ainoastaan siksi, että joku pääsee lounaslaatikkonsa kanssa kevyemmällä kantamisella). Olennaisempaa on miten itse täyttää tonttinsa kulloisessakin projektissa.
Ei onni tule ostamalla. Onni tulee soittaen ja lauluja tehden
jpjanhun
28.08.2014 22:19:51 (muokattu 28.08.2014 23:02:44)

hallu: Ensinnäkin kylätohtori teki hyvän huomion, että ihminen arvostaa eniten sellaista minkä eteen on joutunut näkemään vaivaa ja sormia napsauttamalla saatu on yhdentekevämpää.

-joo, mulla ainakin näin että oon aikanaan saanut jotain ameriikkalaisia merkkisoittokamoja kutakuinkin sormia napsauttamalla. en oo noita nyt mitenkään niin ihmeellisesti arvostanut enkä arvosta vieläkään. en sitten tiedä olisiko arvostus noussut jos olisi joutunut raatamaan saadakseen noita tavaroita, paha sanoa. mutta kullakin on näkökantansa ja mieltymyksensä.

Gabe: ja luukuttamaan Marshalleitaan niin että varmasti kuuluu naapuriin smoke on the waterit.

-mä oon muuten luukuttanut täysillä niin että varmasti kuului naapuriin ja kadullekin ;) oon vielä soittanut smoke on the wateria, saattoi mennä väärinkin välillä. yksi naapurikin sanoi mulle kadulla että "keep on rockin' ". Tuli vaan mieleen että oonkohan mä itseasiassa jo se setä jolle naapurit nauraa selän takana? heheh ;) ja vielä pahempaa, hyvin kauan sitten laitoin kerrostalossa jcm800+4x12 kaapin täysille ja soitin vähän aikaa. sisäpihalta kuului tämän jälkeen pian jotain kiroamista että kuka metelöi niin että ikkunatkin helisee, mutta kukaan ei ehtinyt tajuta mistä ääni tuli. noh, en tehnyt asiaa toiste, eikä kukaan ikinä tajunnut äänen lähdettä. oottekos uskaltaneet tehdä samaa, täh? ;) kuka on setä, täh?

VIPmetal: Plussan sait!

-öh? nojoo, siis on tuo viivalla aloittaminen aidosti vähän sellainen paha tapa, jotenkin se kirjoitus lähtee nykyisin automaattisesti aina viivalla. en tiedä mistä moinen on tullut.
Jukka Häikiö
28.08.2014 22:20:18

Ois muuten kiva tietää, mikä on kovin hinta, joka maksettu uudesta Custom kepistä, siis nimenomaan uudesta, tai mikä kelläkin vois olla kuvitteellinen kipuraja, mitä enempää ei suostuisi maksamaan, eikä oteta lukuun mahdollisuutta, että rahaa on käytössä normaalia enemmän jostain syystä. Kun nyt otin puheeksi, niin 3500€ se on omalla kohdalla.
Vasta kun on valmis epäonnistumaan,on valmis onnistumaan.
Seba
28.08.2014 23:32:00

Jukka Häikiö: Ois muuten kiva tietää, mikä on kovin hinta, joka maksettu uudesta Custom kepistä, siis nimenomaan uudesta, tai mikä kelläkin vois olla kuvitteellinen kipuraja, mitä enempää ei suostuisi maksamaan, eikä oteta lukuun mahdollisuutta, että rahaa on käytössä normaalia enemmän jostain syystä. Kun nyt otin puheeksi, niin 3500€ se on omalla kohdalla.

En mä kyl ois valmis maksamaan 2500 enempää, ja siihenkin rahaan pitäisi olla jo versoulia tai ruokangasta ja kumpikaan ei moisilla hiluilla tee keppejä eli ei tarvii ostaakaan.

Tosin tälläkin forumilla on monia huikean hyviä keppejä tekeviä nikkareita ja jos laadukasta customia tarvitsisin niin hommaisin tätä kautta.
markkuilari
28.08.2014 23:46:06
Gabe: Kateudestahan se moni pilkkakirves ponnistaa.

Tästäkö se pilkka ja päteminen Bugeroita ja LTD:tä käyttäviä kohtaan johtuu.
Gabe
29.08.2014 00:01:16
markkuilari: Tästäkö se pilkka ja päteminen Bugeroita ja LTD:tä käyttäviä kohtaan johtuu.

Tuskinpa...
jpjanhun
29.08.2014 01:45:54 (muokattu 29.08.2014 02:10:42)

markkuilari: Tästäkö se pilkka ja päteminen Bugeroita ja LTD:tä käyttäviä kohtaan johtuu.

-hehehee.. iliman muuta siitä, ja varmaan ainoastaan siitä. hieman aiemminhan nämä perimmäiset motiivit tuotiinkin jo todistetusti ilmi:

"jos toisille aletaan ilkkua ja vertailla soittotaitoa kamoihin niin on aika ikävää ja johtuu luultavasti ainoastaan kateudesta."

"Kateudestahan se moni pilkkakirves ponnistaa."

-eli tästähän se ilmeisesti johtuu. eli noi nimitykset "peeringermies" yms. johtuvat kateudesta, koska sieltä kateudesta se pilkkakirves ponnistaa. sitten kun verrataan soittotaitoja kamoihin niinkun että "sulla onkin just sopivan paskat kamat kun oot niin paska soittaja, peeringermiehelle bentonin harrikka" niin tää on just sitä soittotaitojen vertailua kamoihin ja siis sitä kateutta! selvästi tosiaan kyvystä suhteuttaa sopivan paskat soittokamat omiin taitoihin ollaan kateellisia?

-nojoo, ehkä ei nyt ihan noinkaan. mutta tää kateuskortti onkin kyllä sellainen kätevä kortti, jonka voi aina sopivalla hetkellä vetäistä hihasta. vähän niinkuin rasistikortti tai natsikortti. aina sitä oppii uutta.
Gabe
29.08.2014 08:07:53
jpjanhun: -nojoo, ehkä ei nyt ihan noinkaan.

Kyllähän ihminen pystyy olemaan ilkeä ihan syyttäkin. Onhan se totta että halpis kamoille naureskelu on ihan yhtä typerää kuin kalliillekin. Ehkä jopa ilkeämpääkin koska halvimpiin vaihtoehtoihin päätyminen voi olla pakon sanelema juttu ja tällöin siitä naljailu voi oikeasti satuttaa. Parasta lienee kun annetaan kullekin vapaus tehdä omat valintansa ihan rauhassa niihin puuttumatta tai niitä pilkkaamatta. Minulle itselleni on ainakin herttaisen yhdentekevää millainen kitara tai auto toisella on.
Laulava Kylätohtori
29.08.2014 08:57:34
Kuinka paljon olisin valmis pistämään uuteen customiin? Enpä tiedä, riippuu rahatilanteesta. Jos asuntolainat olisi maksettu, niin miksei periaatteessa vaikka 5000 euroa. Mutta toisaalta, en oikein näe järkeä pistää kitaraan tuollaisia summia ja toisaalta pidän stratoista ja niiden 'työkalumaisuudesta', joten en oikein ymmärrä, miksi pistää 5000 kitaraan, vaikka (jos) olisi rahaa.

Olen myös huomannut, että olen sellainen ihminen, joka ei saa onnea rahasta tai kalliista tavaroista, joten voipi olla, että tuollainen aiheuttaisi vain ahdistusta. Jostain syystä en ole koskaan saanut mitään gas-oireita custom-kitaroista, vaan jos pitäisi 'kallis' kitara ostaa, niin kyllä se olisi Fenderin CS Stratocaster. Ehkä sellaisen vielä joskus ostankin...

Onhan tuo Tokai hyvä, kun sen kanssa ei ole niin tarkkaa. Varsinkin, kun se on jo saanut matkan varrella vähän käytönjälkiä itseensä. Lisäjäljet ovat itseasiassa vain plussaa tällä hetkellä, joten eipä tarvitse turhaa hiplata tai säästellä. Minulle tuo strato on työkalu, jolla luodaan musiikkia. Tosin luulen, että Fenderin CS straton kanssa tilanne olisi jo toinen. Ehkä se olisi jo enemmän "oikea instrumentti"...
Believe what you want, it doesn't mean you're right...
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)