![]() 28.08.2014 18:04:20 | |
---|---|
Nyt on iskenyt koneeseen uskomaton mysteeriongelma. Tein koneeseen puhtaan W7-asennuksen. Asentelin sitten siihen Reaperin ja NI:n Kompleten. Kaikki skulasi täydellisesti. Sitten erehdyin asentamaan Ableton Live Liten ja tämän jälkeen mikään VST ei aukea (ei Reaperissa, eikä stand-alonena) ja myös jotkut muut perussoftat tekevät samaa. Esim. Steamissa jonkin pelin starttaaminen kestää nyt noin pari minuuttia. Mitä ihmettä tuossa on tapahtunut? En ole 100% varma liittyykö tämä jotenkin tuohon Liveen, vai oliko vain sattumaa, että ongelmat alkoivat heti sen asennuksen jälkeen. Rennosti elän elämäni tään, lemmin jos missä heiloja nään. Surra ompi suotta, elän sata vuotta, jollen sitä ennen kuole "Follow your voice, not mine! Drink your tea and start to climb! Leave your body back where you come." | |
![]() 28.08.2014 20:12:38 | |
Juho L: Nyt on iskenyt koneeseen uskomaton mysteeriongelma. Tein koneeseen puhtaan W7-asennuksen. Asentelin sitten siihen Reaperin ja NI:n Kompleten. Kaikki skulasi täydellisesti. Sitten erehdyin asentamaan Ableton Live Liten ja tämän jälkeen mikään VST ei aukea (ei Reaperissa, eikä stand-alonena) ja myös jotkut muut perussoftat tekevät samaa. Esim. Steamissa jonkin pelin starttaaminen kestää nyt noin pari minuuttia. Mitä ihmettä tuossa on tapahtunut? En ole 100% varma liittyykö tämä jotenkin tuohon Liveen, vai oliko vain sattumaa, että ongelmat alkoivat heti sen asennuksen jälkeen. Oletko asentanut Windows 7 päivitykset Windows updatesta? Jos et tarvitse Ableton Liveä niin poista sen asennus. Käynnistä tietokone uudestaan ja starttaa Reaper järjestelmänvalvojana, kokeile toimiiko VST:t. Neljä kanavaa riittää musiikin tekemiseen | |
![]() 28.08.2014 21:52:03 | |
daredevil: Oletko asentanut Windows 7 päivitykset Windows updatesta? Jos et tarvitse Ableton Liveä niin poista sen asennus. Käynnistä tietokone uudestaan ja starttaa Reaper järjestelmänvalvojana, kokeile toimiiko VST:t. Ei onnaa. Tässä on nyt joku kunnon vitsaus tulilla. Tässä tosi valikoivasti reistaa nämä ohjelmat. Spotify - Starttaa mainiosti Selaimet - Starttaa mainiosti VLC Player - Starttaa mainiosti Native Instrumentsin stand-alonet - Starttaa muutaman minuutin jälkeen Reaper - Jäätyy, mutta tokenee muutaman minuutin jälkeen Shogun 2 Total War - Starttaa muutaman minuutin jälkeen Eli reistaavien listalla on kaikki ASIOta käyttävät plus Steam... Mitä hittoa. Boottausaikakin on pidentynyt ja äsken Windowsin päivityksiä asentaessa meni useampi minuutti rebootin jälkeisessä "viimeistellään päivityksiä"-ruudussa. Rennosti elän elämäni tään, lemmin jos missä heiloja nään. Surra ompi suotta, elän sata vuotta, jollen sitä ennen kuole "Follow your voice, not mine! Drink your tea and start to climb! Leave your body back where you come." | |
![]() 28.08.2014 22:30:44 | |
Juho L: Reaper - Jäätyy, mutta tokenee muutaman minuutin jälkeen Kun Windows hakee kerralla ison läjän päivityksiä, viimeistely kestää ainakin mulla useamman minuutin. Tuossa voisi olla jotain vinkkiä Reaperin käynnistysongelmaan http://forum.cockos.com/showthread.php?t=23297 Neljä kanavaa riittää musiikin tekemiseen | |
![]() 30.08.2014 14:42:27 | |
Mulla on koko joukko vanhoja Cubase SX2 projekteja tallessa. Niihin olisi joskus mukava palata. Windows-kone jolla ne on tehty toimii juuri ja juuri, mutta mukavampi olisi saada ne avattua jollain uudemmista koneista, lähinnä macillä. Ja tiedän kyllä että voin ne cubasesta tallettaa OMF-muodossa, mutta tosiaan, tuon vanhan koneen käyttö on jo vähän hankalaa. Mulla oli macissa jokin vanha Cubase LE, jolla kokeilin avata niitä, mutta se valitti että failit on 2.01 -versiota ja se tukee vain ykköstä. huomasin tässä että mun klarinetinsoitto kuulostaa aika luonnonmukaiselta... lähinnä niinkuin sorsalta.. siksi siirryinkin haitariin | |
![]() 02.09.2014 19:41:27 | |
daredevil: Kun Windows hakee kerralla ison läjän päivityksiä, viimeistely kestää ainakin mulla useamman minuutin. SSD-levyn kera ne viimeistely kestää sekunteja. Ongelmaksi osoittautui ennen hyväksi havaittu, mutta nyt välittömästi mustalle listalle humpsahtanut, COMODO palomuuri. Se pirulainen jostain syystä päätti ryhtyä häiritsemään järjestelmän toimintaa ihan urakalla. Nyt taas toimii kaikki nätisti, kun sen heivasi helkkariin. Vaihtoehtoisia palomuuriviritelmiä saa esittää! Rennosti elän elämäni tään, lemmin jos missä heiloja nään. Surra ompi suotta, elän sata vuotta, jollen sitä ennen kuole "Follow your voice, not mine! Drink your tea and start to climb! Leave your body back where you come." | |
![]() 02.09.2014 20:00:42 (muokattu 02.09.2014 20:01:32) | |
Juho L: Vaihtoehtoisia palomuuriviritelmiä saa esittää! Avast free on mielestäni paras. Ei ole häirinnyt mitään. Ja tää kokemus parhaudesta perustuu vankasti siihen että olen kokeillut sitä sekä lisäksi en kyllä mitään muuta. | |
![]() 03.09.2014 08:05:44 | |
Juho L: Vaihtoehtoisia palomuuriviritelmiä saa esittää! Jokunen vuosi menty ihan Windowsin omalla palomuurilla ja Microsoft Security Essentialsilla. Ei pöpöjä ja hyvin funkkaa. Aiemmin oli käytössä Avast, mutta lopetinpa sen käytön koska Winukan omat jutut koin toimiviksi. | |
![]() 03.09.2014 13:38:24 | |
tender.insanity: Jokunen vuosi menty ihan Windowsin omalla palomuurilla ja Microsoft Security Essentialsilla. Ei pöpöjä ja hyvin funkkaa. Aiemmin oli käytössä Avast, mutta lopetinpa sen käytön koska Winukan omat jutut koin toimiviksi. Minä olen samoin siirtynyt avastista windowsin natiiveihin kaluihin. Lisänä pyörii mikkiksen EMET. http://support.microsoft.com/kb/2458544/fi Matti . | |
![]() 03.09.2014 14:48:27 | |
tender.insanity: Jokunen vuosi menty ihan Windowsin omalla palomuurilla ja Microsoft Security Essentialsilla. Ei pöpöjä ja hyvin funkkaa. Aiemmin oli käytössä Avast, mutta lopetinpa sen käytön koska Winukan omat jutut koin toimiviksi. Joo. Nykyään tuossa seiskassa ja sitä uudemmissa taitaa olla kai ihan toimivat natiivit setit. Lähinnä tuo ekstrapalomuurinkäyttö on jäänyt tavaksi XP:n ajoilta, jolloin se Windowsin oma "palomuuri" oli vähän kuin ulko-ovi olisi lukittuna säpillä. Rennosti elän elämäni tään, lemmin jos missä heiloja nään. Surra ompi suotta, elän sata vuotta, jollen sitä ennen kuole "Follow your voice, not mine! Drink your tea and start to climb! Leave your body back where you come." | |
![]() 03.09.2014 15:02:38 | |
Noniin, olin näköjään lukenut nopeasti ja sekoillut mielessäni että virustorjunta = palomuuri. Ei mullakaan ole tosiaan palomuurina muuta kuin seiskan oma palomuuri ja ilmainen Avast on vain virustorjuntaan. | |
![]() 29.09.2014 23:03:40 | |
Hei, Mulla on Windows 8.1-kone, ja en saa mitään kontaktia M-audio Keystation mini 32:een. Tietokone ei huomaa että on kytketty, mutta säädöistä sitä kuitenkin löytyy. Signaali ei kuitenkin mene läpi Magix Samplitude DAW-ohjelmalle. "It's a cakewalk on easy street, it's a new kind of day" - Neal Morse | |
![]() 29.09.2014 23:20:02 | |
JoeZoot: Hei, Mulla on Windows 8.1-kone, ja en saa mitään kontaktia M-audio Keystation mini 32:een. Tietokone ei huomaa että on kytketty, mutta säädöistä sitä kuitenkin löytyy. Signaali ei kuitenkin mene läpi Magix Samplitude DAW-ohjelmalle. Pystyisiköhän ongelman korjaamaan Samplituden asetuksista.. Onko ohjelma sinulle entuudestaan tuttu? Löysin ohjelman kotisivuilta tutoriaalin jossa käydään läpi perusasetukset. Katso että esim. audio settingsissä sinulla on valittuna oikeat ajurit. http://www.samplitude.com/en/news/s … -basic-programproject-settings.html Neljä kanavaa riittää musiikin tekemiseen | |
![]() 30.09.2014 07:16:31 | |
daredevil: Pystyisiköhän ongelman korjaamaan Samplituden asetuksista.. Onko ohjelma sinulle entuudestaan tuttu? Löysin ohjelman kotisivuilta tutoriaalin jossa käydään läpi perusasetukset. Katso että esim. audio settingsissä sinulla on valittuna oikeat ajurit. http://www.samplitude.com/en/news/s … -basic-programproject-settings.html Olen käyttänyt. Windows 7 + ASIO4ALL:lla toimi ihan hyvin. Windows 7 huomasi myös heti kun kytkin Keystationin usb-väylään. "It's a cakewalk on easy street, it's a new kind of day" - Neal Morse | |
![]() 30.09.2014 10:36:24 (muokattu 30.09.2014 10:40:23) | |
JoeZoot: Olen käyttänyt. Windows 7 + ASIO4ALL:lla toimi ihan hyvin. Windows 7 huomasi myös heti kun kytkin Keystationin usb-väylään. M-audion driver-search sivu sanoo keystation mini 32:n kohdalla (kun etsii ajuria windows 8.1:lle) there are currently no drivers available for this product and operating system Kun etsii ajuria windows 7:lle: Keystation Mini 32 is class compliant and does not require an additional driver for the selected operating system. http://www.m-audio.com/support/drivers-search Neljä kanavaa riittää musiikin tekemiseen | |
![]() 06.10.2014 04:29:27 | |
Tulee tyhmää kysymystä, koettakaa kestää. :) Olen klasaripuolelta kotoisin, ja tuttuja musiikintekovälineitä ovat lähinnä kynä, piano ja nuotinnusohjelma. En siis tiedä musiikin työstämisestä tietokoneella oikein mitään enkä tiedä, mitä haen. Siksi kysyn. Kiinnostaisi kokeilla jotakuta tietokoneohjelmaa kahteen eri tarkoitukseen. Olisi hienoa, jos ohjelmat olisivat sellaisia, jotka toimivat Linuxissa. Jokin yksinkertainen avoimen lähdekoodin ohjelma ehkä. Olisiko vinkkejä? Käyttötarkoitukset olisivat nämä: 1) Haluaisin äänittää soittamiani/laulamiani lyhyitä pätkiä, ehkä myös pätkiä omista valmiista biiseistäni, ja laittaisin näitä toistumaan luuppeina ja kasaisin niistä musiikkia eri tavoin yhdistämällä. Ei mitään tietyntyylistä, ei mitään tiettyjä tavoitteita; haluaisin vain hörhöillä kokeilla, millaista massaa saan aikaan. Audacity-ohjelmaa olen joskus käyttänyt äänittämiseen - olisiko se ok tähän, vai onko jokin kätevämpi tapa? 2) Aivan toisenlainen skene kuin äskeinen: Olisiko jokin ohjelma, jossa on tarjolla valmiita komppeja ikäänkuin vanhoissa sähköuruissa, sellaisia perusjuttuja, joita voisi käyttää demoamis- ja hahmottelumielessä omien taustojen koostamiseen? Ehkä jopa niin, että valmiita komppeja voisi halutessaan hieman muokata? Esimerkki: tein reggae-rytmisen kappaleen, josta minulla ei ole minkäänlaista äänitystä, on vain melodia, sanat ja soinnut sekä tieto, että jonkinlaisessa reggae-kompissa se tulisi menemään. En osaa soittimellani pianolla mitenkään järkevästi reggaeta kompata, ja tuntuu pöljältä nähdä vaivaa opettelussa, kun lopullinen versio olisi ihan muille soittimille. Haluaisin vain välittää noin suunnilleen perusidean kavereilleni, ja siihen jokin sähköurkutyyppinen "sinnepäin"-soitto välttäisi hyvin. Ehkä voisin myös kuunnella erilaisia "tyypillisiä" peruskomppeja eri tyyleissä ja sitä kautta oppia jotain kevyen musiikin soittamisesta. Tilanteeni on nimittäin se, että olen alkanut tehdä pop-biisejä klassisen musiikin koulutuspohjalta, ja bändille sovittaminen on vierasta. Pitäisi oppia edes kommunikoimaan bändikavereille, mitä haluan. Kiitos paljon, jos joku viitsii jelppiä! | |
![]() 06.10.2014 09:18:42 (muokattu 06.10.2014 09:19:58) | |
KaisaN: Tulee tyhmää kysymystä, koettakaa kestää. :) Olen klasaripuolelta kotoisin, ja tuttuja musiikintekovälineitä ovat lähinnä kynä, piano ja nuotinnusohjelma. En siis tiedä musiikin työstämisestä tietokoneella oikein mitään enkä tiedä, mitä haen. Siksi kysyn. Kiinnostaisi kokeilla jotakuta tietokoneohjelmaa kahteen eri tarkoitukseen. Olisi hienoa, jos ohjelmat olisivat sellaisia, jotka toimivat Linuxissa. Jokin yksinkertainen avoimen lähdekoodin ohjelma ehkä. Olisiko vinkkejä? Käyttötarkoitukset olisivat nämä: 1) Haluaisin äänittää soittamiani/laulamiani lyhyitä pätkiä, ehkä myös pätkiä omista valmiista biiseistäni, ja laittaisin näitä toistumaan luuppeina ja kasaisin niistä musiikkia eri tavoin yhdistämällä. Ei mitään tietyntyylistä, ei mitään tiettyjä tavoitteita; haluaisin vain hörhöillä kokeilla, millaista massaa saan aikaan. Audacity-ohjelmaa olen joskus käyttänyt äänittämiseen - olisiko se ok tähän, vai onko jokin kätevämpi tapa? 2) Aivan toisenlainen skene kuin äskeinen: Olisiko jokin ohjelma, jossa on tarjolla valmiita komppeja ikäänkuin vanhoissa sähköuruissa, sellaisia perusjuttuja, joita voisi käyttää demoamis- ja hahmottelumielessä omien taustojen koostamiseen? Ehkä jopa niin, että valmiita komppeja voisi halutessaan hieman muokata? Esimerkki: tein reggae-rytmisen kappaleen, josta minulla ei ole minkäänlaista äänitystä, on vain melodia, sanat ja soinnut sekä tieto, että jonkinlaisessa reggae-kompissa se tulisi menemään. En osaa soittimellani pianolla mitenkään järkevästi reggaeta kompata, ja tuntuu pöljältä nähdä vaivaa opettelussa, kun lopullinen versio olisi ihan muille soittimille. Haluaisin vain välittää noin suunnilleen perusidean kavereilleni, ja siihen jokin sähköurkutyyppinen "sinnepäin"-soitto välttäisi hyvin. Ehkä voisin myös kuunnella erilaisia "tyypillisiä" peruskomppeja eri tyyleissä ja sitä kautta oppia jotain kevyen musiikin soittamisesta. Tilanteeni on nimittäin se, että olen alkanut tehdä pop-biisejä klassisen musiikin koulutuspohjalta, ja bändille sovittaminen on vierasta. Pitäisi oppia edes kommunikoimaan bändikavereille, mitä haluan. Kiitos paljon, jos joku viitsii jelppiä! #1 https://ardour.org/ (muita Linux audio softia esim. http://wiki.linuxaudio.org/apps/daw_apps) #2 kävisikö esim tälläiset (voi käyttää #1:sen kanssa) http://www.looperman.com/loops/genr … -loops-samples-sounds-wavs-download | |
![]() 06.10.2014 10:15:08 | |
KaisaN: 2) Aivan toisenlainen skene kuin äskeinen: Olisiko jokin ohjelma, jossa on tarjolla valmiita komppeja ikäänkuin vanhoissa sähköuruissa, sellaisia perusjuttuja, joita voisi käyttää demoamis- ja hahmottelumielessä omien taustojen koostamiseen? Ehkä jopa niin, että valmiita komppeja voisi halutessaan hieman muokata? Esimerkki: tein reggae-rytmisen kappaleen, josta minulla ei ole minkäänlaista äänitystä, on vain melodia, sanat ja soinnut sekä tieto, että jonkinlaisessa reggae-kompissa se tulisi menemään. En osaa soittimellani pianolla mitenkään järkevästi reggaeta kompata, ja tuntuu pöljältä nähdä vaivaa opettelussa, kun lopullinen versio olisi ihan muille soittimille. Haluaisin vain välittää noin suunnilleen perusidean kavereilleni, ja siihen jokin sähköurkutyyppinen "sinnepäin"-soitto välttäisi hyvin. Ehkä voisin myös kuunnella erilaisia "tyypillisiä" peruskomppeja eri tyyleissä ja sitä kautta oppia jotain kevyen musiikin soittamisesta. Tilanteeni on nimittäin se, että olen alkanut tehdä pop-biisejä klassisen musiikin koulutuspohjalta, ja bändille sovittaminen on vierasta. Pitäisi oppia edes kommunikoimaan bändikavereille, mitä haluan. Tähän voisi Band-in-a-Box olla hyvä ratkaisu. Väsymätön komppikaveri ja hallitsee monia tyylilajeja. | |
![]() 06.10.2014 12:09:28 | |
Heitetääs tää myös tänne tuon studiopuolen lisäksi, kun ehkä enemmän tänne kuuluukin: Tulin hommanneeksi kesällä EZdrummer 2:n ja nyt alkaa kohta löytymään aikaa ja muukin laitteisto laadukkaampaan nauhottamiseen, joten pääsen asiaan. Miulla on kuitenkin aika suuri tarve rumpuraitojen vääntämiseksi täysin omaan muotoon kaiken maailman tahtilajikikkailujen ja hienosäädettyjen fillien kanssa. Kotidemottamisessa bändiä varten tykkään viilata pienetkin yksityiskohdat kohdalleen, jos koen sen tarpeelliseksi ja musiikkia tukevaksi, olennaiseksi jutuksi. Muuten siis pärjäisin EZdrummerin omalla käyttöliittymällä, mutta mahdollisuudet tällaiseen tiukempaan (käytännölliseen) viilaukseen tuossa ohjelmassa ovat olemattomat. Äänitysohjelmassa, Cubase LE 5, on midi editor, mutta se on valitettavan kömpelö. Millähän softalla saisin hoidettua tuon ongelman alta pois? Tarve olisi siis saada hinkattua presiis -rumpuraitoja kuin Guitar Prossa konsanaan ja vielä mielellään niin, että niitä voi myös kuunnella tarvittaessa ilman eri ohjelmaa. Guitar Pro:n tyylinen helppous olisi jees ja ei haittaa, vaikka softa maksaisikin vähän. "Naulat neljän tuumamitan lyöty pajavasaroin - haukan katse hanskojani vartioi" | |
![]() 06.10.2014 12:19:28 | |
Sax-pappa: Tähän voisi Band-in-a-Box olla hyvä ratkaisu. Väsymätön komppikaveri ja hallitsee monia tyylilajeja. Komppaan tätä. On jo yli kaksikymmentä vuotta ollut mulla apuvälineenä niin piisiteon luonnosvaiheessa kuin myös soitonharjoittelun taustabändinä. Tulee soiteltua mitä milloinkin jotenkin sinne päin milloin milläkin soittimella. | |
› Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)